Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 20 apr 2024 2:40



Antwoord op onderwerp  [ 10 berichten ] 
F1 & porsche 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
996 C2 Coupe
Bericht F1 & porsche
Allo allo,

Wat ik me afvroeg: waarom doet Porsche niet mee in de Formule 1?



Als iemand het antwoord weet hou ik me aanbevolen.


07 okt 2005 17:43
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Bericht Re: F1 & porsche
petr-996-C2 schreef:

Als iemand het antwoord weet hou ik me aanbevolen.


Antwoord: Vanwege de kosten.

Bovendien, het laatste F1 avontuur van Porsche ligt nog steeds zwaar op de maag.


07 okt 2005 17:52
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Ex 911 [930] turbo, ex 356 speedster replika
Reuver
Bericht 
Wijze woorden van Dr. Wendelin Wiedeking:

"Die formel 1 wird doch nur in der boxengasse entschieden. Sollen wir zukünftig etwa werben: Porsche Schnellster beim reifenwechsel?"
_________________________________________
911 turbo, the boosted beast.

mhaschreurs.hyves.nl


07 okt 2005 17:54
Profiel Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
964 Cup
Brussels, Belgium
Bericht 
hebben ze al gedaan...in de jaren 50 dacht ik met onder andere Graaf Wolfgang ven Trips en niet zonder succes..daarna hebben ze zich meer en meer toegelegd op lange afstands rennen met sportprototypes (voormalig groep c), groep 4 en groep 5 sportwagens (934 en 935)

Samen met de groep TAG hebben ze van 83 tot 86 motorleverancier geweest in Formule 1 aan McLaren...grote successen met Lauda in 84 en Prost in 85 en 86 als wereldkampioen en ook in 84 en 85 constructeurstitel, in 86 was die al voor Honda (Williams met Piquet-Mansell)

In 1989 kocht de berucht/beroemde Belg Jean Pierre Van Rossem een renstal (Onyx, later Onyx Moneytron)..Van Rossem was die jaren schatrijk...hij huurde die dagen de Cosworth motor maar wou echte power...Van Rossem klopte bij Porsche aan met de vraag hem een "echte" motor te kunnen leveren...ik denk niet dat het echt aan hem lag maar het moet Porsche toch aan het denken gezet hebben want tegen 1991 (JP Van Rossem) was al lang uit de F1 verdwenen was de Porsche motor klaar...een V12 die veel te zwaar was en te weinig vermogen leverde...De Footwork was nooit competitief, denk zelfs dat er geen enkel punt gescoord is....spijtig, want het had mooi kunnen zijn :cry:

Hoe het tegenwoordig zit weet ik niet, maar ik vind het mooi dat P zich terug engageert voor de endurance races....om aan F1 te beginnen zou ik toch 2 keer nadenken moest ik van hen zijn...het vraagt echt een gegronde kennis en veel testwerk vooraleer je met de top meekan...

en dan nu het antwoord op je vraag, waarom doet P nu niet aan F1: te duur voor zo'n kleine constructeur...de ontwikkeling zou teveel geld kosten...ze kunnen dat beter aan andere zaken besteden...

Schoenmaker blijf bij je leest, neem niet teveel hooi op je vork zodat je je vingers niet verbrandt... :wink:
_________________________________________
Respekt für die Eltern


07 okt 2005 17:59
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht 
Porsche heeft naast hun assemblage-eenheid in Leipzig wel een 'approved' F1 circuit ...

Ook wij stelde daar die vraag .... het antwoord is mij echter ontschoten :wink:


07 okt 2005 21:00
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Bericht 
als je naar de verkoopcijfers van Porsche kijkt,

.... is dat nodig dat ze F1 rijden ?

Porsches rijden meer in andere klasses waar het minder saai is om naar te kijken dan de formule 1.


07 okt 2005 21:59
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Veel ex-en: Ex 964 C2 en C4, ex 996 turbo en ex 997 Carrera S
Bericht 
michael schreef:
Wijze woorden van Dr. Wendelin Wiedeking:

"Die formel 1 wird doch nur in der boxengasse entschieden. Sollen wir zukünftig etwa werben: Porsche Schnellster beim reifenwechsel?"


De man heeft wel humor. En nog gelijk ook. Zeer verstandig dat ze niet meedoen!


07 okt 2005 22:56
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
996 C2 Coupe
Bericht 
Bedankt voor de reacties. Het is me nu helder en ........ ik begin het te begrijpen.


ik kijk er ook niet naar omdat het inderdaad een beetje SAAI is.


07 okt 2005 23:13
Profiel WWW
Moderator
Avatar gebruiker
Jaguar S-TR ex-964C4Cabrio
PF #18
Bericht 
Olaf schreef:
Porsche heeft naast hun assemblage-eenheid in Leipzig wel een 'approved' F1 circuit ...

Ook wij stelde daar die vraag .... het antwoord is mij echter ontschoten :wink:

Volgens mij was de vraag of we daar dan ook ooit een F1-race zouden mogen verwachten ..... met "nee" als antwoord, omdat de rest van de accomodatie er omheen niet geschikt (te maken) is :!: :wink:
_________________________________________
Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster! Afbeelding


10 okt 2005 16:18
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
1978-er 928
Hulsberg (L)
Bericht 
De F1 wordt toch dadelijk met een V8 gereden? Een gemiddelde Daewoo ... excuseer, Chevrolet, heeft dat al onder de motorkap.

Bovendien heeft die ene Duitser dit jaar niet echt punten opgeleverd.

Tot slot maakt het automerk slechts een klein deel uit van het totaal.


10 okt 2005 22:52
Profiel WWW
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 10 berichten ] 

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.