Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 25 apr 2024 1:04



Antwoord op onderwerp  [ 94 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Aanschaf SUV 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Groningen
Bericht 
ppp 356 schreef:
Jort schreef:
Vandaar ook dat een Civic Type R een Touareg V10 de baas is, ondanks het feit dat de Touareg bijna 4(!)x zoveel koppel heeft. Ja, zelfs bij tussenacceleraties.


Zijn dit geen appeltjes en peertjes :?:
Gewicht, banden, overbrenging.........ik heb een vermoeden dat die ook ee, rol spelen bij de acceleratie en hernemingen.


Zijn zeker appels en peren, vandaar ook het tweede voorbeeld. Ik wilde alleen maar aangeven dat een koppel van bijvoorbeeld 750NM een auto nog niet snel hoeft te maken. Ook niet als deze Touareg de helft had gewogen. Het gaat uiteindelijk veel meer om de PK's. Lees de link maar die ik eronder heb gezet.


12 okt 2005 22:48
Profiel
PorscheForum Rakker
996 Tiptronic 2002, basalt
Bericht 
RS-R schreef:
Butzi schreef:
ppp 356 schreef:
Met de Ranche, heb je wel een goed systeem om de olie te controleren, als blijkt dat hij niet meer lekt, moet je bijvullen :lol: :lol: :lol:


Achterhaald, als je over diesel spreekt : de grote RR heeft een BMW diesel , de RR Sport heeft een Jaguar ofwel Ford diesel en die is echt goed!

Maar te weinig voor de RRS. :idea:
Vond het op een gegeven moment zelfs gevaarlijk.( inhalen!)


Ik wilde alleen het olielekkageverhaal ontzenuwen, ben met je eens dat 140 Kw niet overdadig is voor 2500 Kg.


12 okt 2005 22:51
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
‘64 Kever
Bericht 
Jort schreef:
Zijn zeker appels en peren, vandaar ook het tweede voorbeeld. Ik wilde alleen maar aangeven dat een koppel van bijvoorbeeld 750NM een auto nog niet snel hoeft te maken. Ook niet als deze Touareg de helft had gewogen. Het gaat uiteindelijk veel meer om de PK's. Lees de link maar die ik eronder heb gezet.
Ben ik niet met je eens... dwz. het ligt eraan wat je "sneller" vindt... Een 530d rijdt veel eenvoudiger in het hedendaagse verkeer... Een 530i zal je toch echt meer moeten schakelen om de 530d (die veel minder schakelt) bij te houden.... Wat is dan sneller? :cheesy:

Mij is altijd gezegd: "Wegrijden kost koppel, topsnelheid kost pk's"... Die stelling klopt volgens mij redelijk toch?

On topic: Butzi, ik rij hier elke dag (nouja, om de paar dagen) langs een zilveren RRS... Geloof me, elke keer weer pijn in mijn nek Wink

Qua geluid wint deze het overigens absoluut van een KJN-S... (de RRS is de supercharged variant overigens)


Laatst bijgewerkt door Pascal op 12 okt 2005 22:57, in totaal 1 keer bewerkt.



12 okt 2005 22:55
Profiel Facebook 
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Voorlopig niet !
Friesland
Bericht 
Wat betreft de grootte van de Q7: lengte 5.09 (Cayenne 4.78, ML 4.78),
breedte 1.98 (Cayenne 1.93, ML 1.91), hoogte 1.74 (Cayenne 1.70,
ML 1.82), wielbasis 3.00 (Cayenne 2.86, ML 2.92).
De 3.0 TDI heeft een vermogen van 233pk (zelfde als de A8 3.0TDI) en een koppel van 500Nm bij 1750tpm.
Auto is leverbaar in een Pro Line en een Pro Line + uitvoering, daar naast als vijfzitter, vijf + tweezitter of vier + tweezitter.
Kwalitatief een auto zoals men van Audi gewend is, gewoon goed dus ! Wil je een goed oordeel over de auto vellen, moet je de auto eerst gewoon zien. Laatste week oktober, eerste week november worden er op diverse plaatsen in NLd. previews georganiseerd voor de echte "hot propects".
_________________________________________
Steel niet !, onze overheid duldt géén concurrentie !


Laatst bijgewerkt door plh op 12 okt 2005 22:58, in totaal 1 keer bewerkt.



12 okt 2005 22:56
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
ex 997 Carrera S. ex Porsche 993, ex Porsche Cayman S PF nr.6
Bericht 
Butzi schreef:
plh schreef:
@Butzi: welke collega dat heeft gezegd weet wss wel beter: VOORJAAR 2006 is de introductie


Vandaag gebeld met Audi Centrum Utrecht : daar werd mij dit verteld.
Zou uitnodiging krijgen voor presentatie in tweede helft november in Laren (NH).

Vriend( Luc) van me heeft hem al blind besteld.
A6 3.0 TDI al ingeleverd.( nu TT 3.2 V6), schijnt de eerste Audi Q7 te zijn in Nederland geleverd.
Deal gemaakt op de IAA.


12 okt 2005 22:56
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Negenhonderdvijfenzestig.
Bericht 
RS-R schreef:
225 pk!

Met of zonder zwarte walm? Bij veel gechipte diesels zie je toch vaak een walm bij het optrekken. :( Hoeveel NM gaat ie erop vooruit?
_________________________________________
Don't need to know where i'm going, just need to know where i've been......


12 okt 2005 22:56
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Volkswagen 356 Kever Cabrio
Brecht Antwerpen België
Bericht 
Butzi schreef:
Ik wilde alleen het olielekkageverhaal ontzenuwen, ben met je eens dat 140 Kw niet overdadig is voor 2500 Kg.


Was dan ook en grapje, vandaar de :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :wink:
_________________________________________
Een boete is een belasting voor een fout; een belasting is een boete voor succes.

Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.


12 okt 2005 22:56
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
ex 997 Carrera S. ex Porsche 993, ex Porsche Cayman S PF nr.6
Bericht 
Jaco schreef:
RS-R schreef:
225 pk!

Met of zonder zwarte walm? Bij veel gechipte diesels zie je toch vaak een walm bij het optrekken. :( Hoeveel NM gaat ie erop vooruit?

Zonder. 460 Nm, + 60Nm dus.
Info?
www.rica.nl :wink:


Laatst bijgewerkt door RS-R op 12 okt 2005 22:59, in totaal 1 keer bewerkt.



12 okt 2005 22:58
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
‘64 Kever
Bericht 
Jaco schreef:
RS-R schreef:
225 pk!
Met of zonder zwarte walm? Bij veel gechipte diesels zie je toch vaak een walm bij het optrekken. :( Hoeveel NM gaat ie erop vooruit?
Walm komt vanzelf na een half jaartje :cheesy:


12 okt 2005 22:58
Profiel Facebook 
PorscheForum Super Junkie
ex 997 Carrera S. ex Porsche 993, ex Porsche Cayman S PF nr.6
Bericht 
paSCal schreef:
Jaco schreef:
RS-R schreef:
225 pk!
Met of zonder zwarte walm? Bij veel gechipte diesels zie je toch vaak een walm bij het optrekken. :( Hoeveel NM gaat ie erop vooruit?
Walm komt vanzelf na een half jaartje :cheesy:

Ken jij Rica nog niet,
ga maar eens langs met je Leonnetje.


12 okt 2005 22:59
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
‘64 Kever
Bericht 
RS-R schreef:
paSCal schreef:
Jaco schreef:
RS-R schreef:
225 pk!
Met of zonder zwarte walm? Bij veel gechipte diesels zie je toch vaak een walm bij het optrekken. :( Hoeveel NM gaat ie erop vooruit?
Walm komt vanzelf na een half jaartje :cheesy:

Ken jij Rica nog niet, ga maar eens langs met je Leonnetje.
Zelfs als je een diesel niet tuned en fout trapt, krijg je walmen... Enne, ik ga mijn leonnetje niet tunen, ding gaat hard zat... ;) (plus dat het niet mag van meneer de lease-maatschappij!)


12 okt 2005 23:01
Profiel Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Volkswagen 356 Kever Cabrio
Brecht Antwerpen België
Bericht 
Zowel de A4 2.5 TDI van Linda, als de A6 3.0 TDI van mij, zijn gechipt.

De A4 rookt verschrikkelijk bij het stevig optrekken, de A6 daarentegen, moet je al echt volledig tot het uiterste gaan voor hij echt begint te roken.

Volgende week gaat hij binnen voor controle, ben benieuwd.
_________________________________________
Een boete is een belasting voor een fout; een belasting is een boete voor succes.

Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.


12 okt 2005 23:03
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
ex 997 Carrera S. ex Porsche 993, ex Porsche Cayman S PF nr.6
Bericht 
paSCal schreef:
RS-R schreef:
paSCal schreef:
Jaco schreef:
RS-R schreef:
225 pk!
Met of zonder zwarte walm? Bij veel gechipte diesels zie je toch vaak een walm bij het optrekken. :( Hoeveel NM gaat ie erop vooruit?
Walm komt vanzelf na een half jaartje :cheesy:

Ken jij Rica nog niet, ga maar eens langs met je Leonnetje.
Zelfs als je een diesel niet tuned en fout trapt, krijg je walmen... Enne, ik ga mijn leonnetje niet tunen, ding gaat hard zat... ;) (plus dat het niet mag van meneer de lease-maatschappij!)

Bij Rica niet.


12 okt 2005 23:04
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Carrera 3.2, 996 Cabrio, 991 GTS
Thuredriht - NPC#1408 PF#492
Bericht 
ppp 356 schreef:
Zowel de A4 2.5 TDI van Linda, als de A6 3.0 TDI van mij, zijn gechipt.

De A4 rookt verschrikkelijk bij het stevig optrekken, de A6 daarentegen, moet je al echt volledig tot het uiterste gaan voor hij echt begint te roken.

linda een keer mogen ontmoeten, ik denk dat het aan de rijstijl ligt, die zal vast niet zo truttig als u rijden
:lol: :lol: :lol: :wink:
_________________________________________
Got coffee?


12 okt 2005 23:06
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Negenhonderdvijfenzestig.
Bericht 
RS-R schreef:
paSCal schreef:
RS-R schreef:
paSCal schreef:
Jaco schreef:
RS-R schreef:
225 pk!
Met of zonder zwarte walm? Bij veel gechipte diesels zie je toch vaak een walm bij het optrekken. :( Hoeveel NM gaat ie erop vooruit?
Walm komt vanzelf na een half jaartje :cheesy:

Ken jij Rica nog niet, ga maar eens langs met je Leonnetje.
Zelfs als je een diesel niet tuned en fout trapt, krijg je walmen... Enne, ik ga mijn leonnetje niet tunen, ding gaat hard zat... ;) (plus dat het niet mag van meneer de lease-maatschappij!)

Bij Rica niet.


Is toch de "testbank Rica" ? Gingen we toch nog eens naar toe?? :?:
_________________________________________
Don't need to know where i'm going, just need to know where i've been......


12 okt 2005 23:07
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Groningen
Bericht 
paSCal schreef:
Ben ik niet met je eens... dwz. het ligt eraan wat je "sneller" vindt... Een 530d rijdt veel eenvoudiger in het hedendaagse verkeer... Een 530i zal je toch echt meer moeten schakelen om de 530d (die veel minder schakelt) bij te houden.... Wat is dan sneller? :cheesy:

Mij is altijd gezegd: "Wegrijden kost koppel, topsnelheid kost pk's"... Die stelling klopt volgens mij redelijk toch?



Als je lui bent dan is de diesel sneller. Mentaliteitsverschil. Tijd voor een automaat, die brengt het voordeel bij kickdown weer bij de benzine. En laat het topic nou gestart zijn met de keuze.. voor een automaat. :wink:

Overigens klopt de genoemde stelling niet helemaal. Zoals gezegd, lees deze link maar eens door: http://patricksavalle.com/Archief/Welke ... er+sneller
Een aanrader voor iedereen. Het blijft een groot misverstand.


12 okt 2005 23:09
Profiel
PorscheForum Rakker
996 Tiptronic 2002, basalt
Bericht 
ppp 356 schreef:
Butzi schreef:
Ik wilde alleen het olielekkageverhaal ontzenuwen, ben met je eens dat 140 Kw niet overdadig is voor 2500 Kg.


Was dan ook en grapje, vandaar de :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :wink:


Ach ja, maar je weet het nooit met die Belgen.. :lol: :lol: :lol: :wink:


12 okt 2005 23:12
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
‘64 Kever
Bericht 
Jort schreef:
paSCal schreef:
Ben ik niet met je eens... dwz. het ligt eraan wat je "sneller" vindt... Een 530d rijdt veel eenvoudiger in het hedendaagse verkeer... Een 530i zal je toch echt meer moeten schakelen om de 530d (die veel minder schakelt) bij te houden.... Wat is dan sneller? :cheesy:

Als je lui bent dan is de diesel sneller. Mentaliteitsverschil. Tijd voor een automaat, die brengt het voordeel bij kickdown weer bij de benzine. En laat het topic nou gestart zijn met de keuze.. voor een automaat. :wink:
He, wacht eens, een automaat was toch ALTIJD langzamer dan een schakelbak ;) ;) ;) (lees de smiley's)... Overigens, hoe zou het nu zijn als je een automaat in beide wagens zet? Zou het op zich toch best es willen proberen hoor.... Denk dat er op papier een flink verschil is, maar in de praktijk toch weinig merkbaar....

Je hebt overigens gelijk, maar ik ook... Toch?

(over vermogen en altijd sneller, een Leon Cupra-R is op de tussensprint van 80-120 sneller dan een 996-Turbo... *hmmm*)


12 okt 2005 23:16
Profiel Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Groningen
Bericht 
paSCal schreef:
(over vermogen en altijd sneller, een Leon Cupra-R is op de tussensprint van 80-120 sneller dan een 996-Turbo... *hmmm*)


???
Waar lees jij dat meer vermogen altijd sneller betekent?

Overigens, heeft een 996 Turbo meer dan 4 seconden nodig om van 80 naar 120 te versnellen? Lijkt me errug onwaarschijnlijk.


12 okt 2005 23:22
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
‘64 Kever
Bericht 
Jort schreef:
paSCal schreef:
(over vermogen en altijd sneller, een Leon Cupra-R is op de tussensprint van 80-120 sneller dan een 996-Turbo... *hmmm*)
???
Waar lees jij dat meer vermogen altijd sneller betekent?
Nergens, was een losse opmerking tussendoor....


12 okt 2005 23:28
Profiel Facebook 
PorscheForum Super Junkie
ex 997 Carrera S. ex Porsche 993, ex Porsche Cayman S PF nr.6
Bericht 
Heb ooit een autootje gehad die dat onder de 4 sec. deed.
Afbeelding


12 okt 2005 23:31
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Groningen
Bericht 
Even opgezocht. Een Leon Cupra R accelereert inderdaad ietsje sneller van 80 naar 120 dan een 996 Turbo. Op voorwaarde dat de eerstgenoemde de excercitie uitvoert in de 2de en 3de versnelling en laatstgenoemde in de 5de versnelling.
Tja... over vergelijkingen gesproken :P


http://www.porsche.nl/911/turbo_modelle ... 8,,00.html


12 okt 2005 23:45
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
carrera 3.0 1977
Asperen
Bericht 
Zo kan ik het ook! Vond het al erg onwaarschijnlijk.... Maar hoe komt het toch dat het hier over een prettige keuze tussen SUV-jes ging en we het nu ineens weer over al dan niet rokende Spaanse Leonidas' hebben? :twisted:
_________________________________________
The difference between men and boys...
The size of their toys!


12 okt 2005 23:49
Profiel
PorscheForum Rakker
ex 930, ex Boxster S, ex 993 targa, ex 993S, ex 997S, ex 993 cabrio
Bericht 
Butzi,

voor de Audi gaan en wel bestellen bij PLH hoor - heeft mij hele goede adviezen geven m.b.t. de TT roadster van mijn echtgenote :wink:

succes

Thomas


12 okt 2005 23:52
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht 
Mischien een hele rare vraag, maar:

15000 km per jaar - hoeveel daarvan in de rimboe? waarom een SUV? voor de ruimte? kan je beter een 530d nemen, of een nieuwe A6 Avant (als je niks met BMW hebt).

Hoezo een diesel? Met 15K per jaar? :shock:

Voor het imago? Achterhaalde reden...

Of kan je vrouw niet parkeren? (volgens de stelregel: als ik iets raak moet het andere object meer schade hebben dan ik... :wink: )


Ik vind het een luxe keuze, absoluut. En ik wou dat het mijn keuze mocht zijn.
Mijn voorkeur zou absoluut uitgaan in dat segment naar een Discovery benzine (staat niet in het rijtje, maar vind ik mooier dan de RRS. Niet dan de RR, maar die zal dan ook wel buiten budget zijn). X5 ordinaire voetbalvrouwenauto, Mercedes M krijg je gelijk een twee-assige kar of paardenwagen bij en een KJN rijdt echt iedereen... :lol: (onzin, ook een mooie auto maar ikzelf vind de Disco gewoon stijlvoller).

Maar ik zou in jouw situatie een 530d nemen.

My 2 pennies.


BWT, over Rica: heb ze de afgelopen 2 weken tot twee keer toe een email gestuurd over het tunen van een RR V8 Vogue, maar ze nemen niet eens de moeite om te reageren. Afgelopen vrijdag gebeld, zou worden teruggebeld, maar dat moet nu nog gebeuren... :shock: Gaat goed met de zaken kennelijk... :roll:

Afbeelding
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


13 okt 2005 1:00
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 94 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
cron
   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.