Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 19 apr 2024 17:51



Antwoord op onderwerp  [ 18 berichten ] 
Ferrari 4S 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Carrera 3.2, 996 Cabrio, 991 GTS
Thuredriht - NPC#1408 PF#492
Bericht Ferrari 4S
www.nu.nl schreef:
Ferrari komt met 4WD

Uitgegeven: 20 oktober 2005 14:27
Laatst gewijzigd: 20 oktober 2005 14:29


AMSTERDAM - Ferrari is bezig met het ontwikkelen van een vierwielaandrijvingssysteem. Het zal geen permanente vierwielaandrijving zijn, maar een systeem dat alleen de voorwielen aandrijft als dat echt nodig is.

Ferrari heeft de eerste patenten aangevraagd van een vierwielaandrijvingssysteem. Het kan alleen worden gebruikt voor auto´s met de motor voorin en achterwielaandrijving. De 4WD van Ferrari is geen permanent systeem. De voorwielen worden alleen aangedreven als daar grip wordt verloren. De periode van 4WD kan maximaal twintig tot dertig seconden duren omdat het systeem anders oververhit raakt.


Volgens speculaties zal de 612 Scaglietti de eerste Ferrari zijn die met deze techniek wordt uitgerust. Ook de 600, die over korte tijd de 575M Maranello vervangt, komt in aanmerking voor deze aandrijving. Daarnaast is het goed denkbaar dat de Maserati Quattroporte en de opvolger van de Coupé en Spyder op termijn met 4WD leverbaar worden.
_________________________________________
Got coffee?


26 okt 2005 10:27
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Fifties Café Racer a.k.a. Black Betty
Vinkeveen
Bericht 
Citaat:
De periode van 4WD kan maximaal twintig tot dertig seconden duren omdat het systeem anders oververhit raakt.


:lol: :lol: :lol:

Ik zou bijna zeggen: typisch Ferrari...
_________________________________________
it's better to burn out than to fade away


26 okt 2005 10:29
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Carrera 3.2, 996 Cabrio, 991 GTS
Thuredriht - NPC#1408 PF#492
Bericht 
ik wist dat die ging komen 8)
_________________________________________
Got coffee?


26 okt 2005 10:30
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Veel ex-en: Ex 964 C2 en C4, ex 996 turbo en ex 997 Carrera S
Bericht 
Weer iets dat kapot kan gaan! :twisted: :wink:


26 okt 2005 10:39
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
Jaguar S-TR ex-964C4Cabrio
PF #18
Bericht 
:roll: ..... Om het ene lief te hebben hoef je het andere niet (consequent) te haten :!: :cry:
_________________________________________
Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster! Afbeelding


26 okt 2005 11:37
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Veel ex-en: Ex 964 C2 en C4, ex 996 turbo en ex 997 Carrera S
Bericht 
Nee, maar je mag er wel consequent grappen over maken! :wink:

MS964-die-het-geluid-van-een-fiat-pardon-ferrari-nog-steeds-ongeëvenaard-vindt.


26 okt 2005 11:45
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Bericht 
straks krijgen we nog een ferrari fayenne.... :lol:


26 okt 2005 12:55
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Omgeving Leuven
Bericht 
4WD zoals de quattro van audi..
_________________________________________
R, S, ST, RS, RSR


26 okt 2005 13:06
Profiel
PorscheForum Super Junkie
ex 997 Carrera S. ex Porsche 993, ex Porsche Cayman S PF nr.6
Bericht 
maar die doet het altijd.


26 okt 2005 13:08
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Bericht 
hmm ferrari fayenne fabrice..... 430
hoor je mij al aankomen ...... :lol:


26 okt 2005 13:12
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Groningen
Bericht 
Wellicht is het systeem zo licht mogelijk uitgevoerd om gewicht te besparen (tegenwoordig minimaal 100kg extra voor 4WD techniek). In dat geval vind ik de keuze zo gek nog niet. Wanneer gebruik je 4WD nou langer dan 30 sec? In die tijd zit de Ferrari bij accelereren al op hoogst illegale snelheden, zoniet bijna topsnelheid. De eerste bocht die langer dan 30 seconden duurt om te ronden moet ik ook nog tegenkomen.

Maar goed, dat is puur speculatief. In mijn ogen hadden ze anders wel voortboorduurd op bekende techniek en een beetje leentjebuur gespeeld.


26 okt 2005 18:02
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Bericht 
Jort schreef:
tegenwoordig minimaal 100kg extra voor 4WD techniek


Volgens mij weegt het 4WD systeem van Porsche nog altijd rond de 50 kg. Het systeem van de 964 woog wel ong. 100 kg. Maar de latere systemen waren stuk voor stuk lager in gewicht.


26 okt 2005 18:15
Profiel
PorscheForum Super Junkie
965 L
gemonde
Bericht 
hoe meer dat ze verzinnen daaro des te meer er kapot kan gaan

:bang:
_________________________________________
duitse laagvlieger


26 okt 2005 23:04
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Veel ex-en: Ex 964 C2 en C4, ex 996 turbo en ex 997 Carrera S
Bericht 
Je post wel veel, maar wel blijven lezen robbie! :twisted: :wink:

Zoals ik hierboven al zei:

Citaat:
Weer iets dat kapot kan gaan!


Een troost: we zijn het iig eens! :lol:


26 okt 2005 23:09
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht 
F@RGO schreef:
straks krijgen we nog een ferrari fayenne.... :lol:


Straks? :-)

Afbeelding
Afbeelding


26 okt 2005 23:12
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
944
Grave
Bericht 
4-WD voor Ferrari ?? Nieuw ?? Nee hoor........
Werd een keer tijd.
Ferrari heeft al een prototype gemaakt in de vroege jaren 80,op basis van de 308.De naam ? 408.....Verrassend hè.
Maar maak je geen zorgen.Dat "prototype" is slechts een half afgebouwd chassis,en geen rijdende auto.Het chassis is te zien in het Ferrari-museum in Modena.Bron:Dubbel DVD "Ferrari,the legend".

Ferrari heeft hier echt al de boot gemist.Dat is mijn mening.Waarom ? Grote concurent (en rivaal) Lamborghini heeft eind jaren 70 de LM 002 in de markt gezet.Een soortement "Hummer" maar dan van Lamborghini.Ja,ook net zo lelijk en zo vierkant als de H1.
Maar wel met de V-12 motor van de Countach.
De Diablo is vanaf 1994 leverbaar met vierwielaandrijving,genaamd de VT.Oftewel Viscose-Traction.Een 4-wielaandrijving die werkt met viscose-koppelingen.
Hoe betrouwbaar dat systeem is,weet ik niet.

Ik weet wel dat de 4 WD van de Opel Calibra Turbo niet al te betrouwbaar is.Door het ontbreken van een tussen-koppeling voor de achteras,is de aandrijflijn fors aan slijtage onderhevig.Het is vooral de versnellingsbak die flink te verduren krijgt (eigenlijk de tussenbak,maar de tussenbak en versnellingsbak zitten in één huis !!).
De tolerantie in de omtrek van de wielen mag onderling niet meer zijn dan 3 millimeter.De verschillen in de bandenspanning mogen onderling niet meer zijn dan 0,2 Bar.
Oppassen dus...........

En zoals Eric 4 GB al zei:
Dat je van het ene houdt,wil niet persé zeggen dat je het andere haat (of moet haten).
_________________________________________
Waar een wil is........
.....is een weg.
En voor wie niet wil.......
......die heeft pech !!


30 okt 2005 17:53
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Voorlopig niet !
Friesland
Bericht 
Bij intensief gebruik kan de viscose koppeling oververhit raken en dan schakelt hij zichzelf (tijdelijk) uit. 't Is vooral niet leuk bij een terreinauto die deze techniek heeft (en ja . . . die zijn er, ik noem geen merken, AUDI niet :wink: )
_________________________________________
Steel niet !, onze overheid duldt géén concurrentie !


30 okt 2005 19:49
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Groningen
Bericht 
Rob 944 schreef:
Ferrari heeft hier echt al de boot gemist.Dat is mijn mening.Waarom ? Grote concurent (en rivaal) Lamborghini heeft eind jaren 70 de LM 002 in de markt gezet.Een soortement "Hummer" maar dan van Lamborghini.Ja,ook net zo lelijk en zo vierkant als de H1.
Maar wel met de V-12 motor van de Countach.
De Diablo is vanaf 1994 leverbaar met vierwielaandrijving,genaamd de VT.Oftewel Viscose-Traction.Een 4-wielaandrijving die werkt met viscose-koppelingen.
Hoe betrouwbaar dat systeem is,weet ik niet.



Hoezo de boot gemist? In de jaren van de Diablo VT verkocht Ferrari nog steeds stukken meer auto's dan concurrent Lamborghini en ook nu draait Ferrari nog topomzetten.

De LM was ontwikkeld (onder de naam Cheetah) voor militaire doeleinden als concurrent van de Hummer, maar het contract van de VS ging naar GM. Toen is gepoogd het ontwerp van de Cheetah onder de naam LM 002 te verkopen aan de consument maar dat project is jammerlijk geflopt.

Porsche heeft de keuze voor de ontwikkeling van een Cayenne gemaakt om een eventuele (vijandige?) overname af te wenden, door versterking van de financiële positie (om diezelfde reden wordt Porsche waarschijnlijk grootaandeelhouder van VW, maar dan om VW in bekende handen te houden).

Dat heeft Ferrari niet nodig gehad, aangezien tot enkele jaren terug Fiat een meerderheidsbelang had in Ferrari en daarmee de hele zaak voorlopig veilig was gesteld. Het uitbrengen van bijvoorbeeld een SUV voor de consument heeft toch enige gevolgen voor het imago en dat heeft Ferrari er ook altijd van weerhouden.

@ Devils son: je hebt gelijk, ik was vergeten dat Porsche tegenwoordig een super licht 4WD systeem heeft. Overigens kan ik nergens nog officële gegevens vinden over het gewicht van de nieuwe 997 4(S).


30 okt 2005 20:17
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 18 berichten ] 

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot], JanCarrera3.2


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.