Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 19 apr 2024 21:02



Antwoord op onderwerp  [ 32 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Hertaxatie 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
965 L
gemonde
Bericht 
ben benieuwd :thumleft:

en bij sommige taxateurs heb je ook nog een beetje inspraak op de taxatie :wink:
_________________________________________
duitse laagvlieger


30 okt 2005 11:42
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
Jaguar S-TR ex-964C4Cabrio
PF #18
Bericht 
MS964 schreef:
- Ik trek mijn conclusie niet alleen op basis van mijn eigen ervaringen, maar ook op ervaringen van anderen. Zie ook de overige reacties in dit topic.

- WA betaal je idd nog minder. Maar je chargeert mijn stelling dan. Ik geef niet voor niets voorbeelden van een auto die marktconform 27k kost, en dan op 25k of 30k getaxeerd kan worden.

Ben trouwens wel benieuwd naar de mening van andere forummers, willen jullie graag een zo hoog mogelijk taxatie? Met als voordeel dat je meer uitgekeerd krijgt bij een total-loss (ervan uitgaande dat er ogv 275 wordt uitgekeerd) en met als nadeel dat je meer premie betaalt. :?:

Daar staan ook andere ervaringen tegenover :!:
Niet alle taxaties komen tot stand na beïnvloeding ervan door de opdrachtgever. Je hoeft het als opdrachtgever namelijk niet te doen ;) en ook niet alle taxateurs laten het toe :arrow: Als je het wel wilt en het gebeurt, dan moet je m.i. gewoon blij zijn in die specifieke situatie en niet alle taxaties in het algemeen ter discussie stellen. 8)

Ik chargeerde inderdaad, want overdrijven maakt de zaak duidelijk(er). Het ging er mij om dat de hoogte van de taxatiewaarde en daarvan afgeleide verz.premie wel wat uitmaakt en dat het een keuze is.

Ook ik wil geen (te) hoge, noch een (te) lage taxatiewaarde, maar een realistische/marktconforme. Daarvoor hoef je echter wat mij betreft niet iedere taxateur bij voorbaat te beïnvloeden.
_________________________________________
Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster! Afbeelding


30 okt 2005 14:30
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Boxster S 3.4 zwart 2007 993 TT Arenarood 1997
Rosmalen
Bericht 
Mijn ervaring met taxateurs, is dat deze zich gelukkig niet laten beïnvloeden door opdrachtgevers.

Diegene die dat wél structureel laat gebeuren, staat binnen no time in de top drie van bureau's met contra-expertise. Tis maar wat je ambieert.

:wink:


30 okt 2005 22:20
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
PF # 136
Bericht 
Eens!

Toch laten ze zich (gelukkig) soms nog iets remmen in hun enthousiasme en komt de getaxeerde waarde uit op een reëele waarde ipv de soms astronomische (in de ogen van iemand die net iets meer van prijzen weet soms zelfs lachwekkende) waarde.
_________________________________________
"Just be yourself, there are plenty of others"


30 okt 2005 22:32
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Boxster S 3.4 zwart 2007 993 TT Arenarood 1997
Rosmalen
Bericht 
Vrijdag as. zie ik de realiteit weer onder ogen....... :wink:


30 okt 2005 23:14
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
1973 911 2.4T & 1976 911S 2.7 (73 2.8RSR to be)
Melbourne
Bericht 
MS964 schreef:
Ben trouwens wel benieuwd naar de mening van andere forummers, willen jullie graag een zo hoog mogelijk taxatie? Met als voordeel dat je meer uitgekeerd krijgt bij een total-loss (ervan uitgaande dat er ogv 275 wordt uitgekeerd) en met als nadeel dat je meer premie betaalt. :?:


Voor mij is alleen van belang dat ik een uitkering krijg die voldoende hoog is om een gelijkwaardige vervanging te kunnen kopen. De premie zal me daarom niet zo heel erg veel uitmaken, maar als ik 20K betaal voor een auto en ik rijd 'm binnen een jaar total-loss, dan wil ik toch niet al te veel verliezen omdat de marktwaarde lager is.
Probleem 1 is alleen dat je in het algemeen bij een dealer meer betaalt dan dat ie sec waard is, en in dat geval wil ik liever dat de taxateur mijn aankoopprijs aanhoudt ipv de marktwaarde.
Probleem 2 is dat ik inmiddels voor een kwart van de taxatiewaarde heb geinvesteerd in de auto en dat bedrag never nooit terug krijg volgens Art 275 van de verzekering igv total-loss. Dat is jammer, maar weinig aan te doen.

Bij mijn taxatie heeft ie ook nauwelijks naar de technische staat v/d auto gekeken, gevraagd wat ik ervoor betaald heb en vervolgens 95% van dat bedrag als taxatiewaarde 'vastgesteld'....

Vind ik prima, vooral omdat in mijn situatie ' verschil nou ook weer niet zo heel erg groot is tussen deze getaxeerde waarde en marktwaarde.
_________________________________________
Just don't lift mid-turn.


31 okt 2005 12:12
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 2 S / 997 GT3RS NPC 0019
Haarlem e/o
Bericht 
Kocht mijn 993 begin van dit jaar, er zat een taxatierapport bij van een erkend bureau.
Durf het bedrag nog niet eens op te geven aan jullie, heb de auto ook voor een behoorlijk lager bedrag gekocht.
Ook aan de verzekering een normaal bedrag opgegeven.
_________________________________________
Ben ik eindelijk mijn wilde haren kwijt, zitten er grijze onder!!!


31 okt 2005 12:53
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 32 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: bjft, Boxster60, cambiocorsa


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.