Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 18 apr 2024 19:21



Antwoord op onderwerp  [ 22 berichten ] 
Breedbeeld-tv & vervorming 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
RS 5
Bericht 
Jort schreef:
RS-R schreef:
En mijn breedbeeld vervormt niet. :wink:


Elke breedbeeld tv vervormt bij 4:3 uitzendingen op beeldvullend formaat, ongeacht of deze tv nu €300 kost of €15.000.
Dus, ofwel je kijkt nooit naar 4:3 uitzendingen, ofwel je neemt genoegen met verticale zwarte balken aan linker- en rechterkant, danwel een weggeknipte boven en/of onderkant van het beeld. Dat kan.



Dan is het beeld m.i. niet vervormt.


30 okt 2005 10:21
Profiel
PorscheForum Super Junkie
ex 997 Carrera S. ex Porsche 993, ex Porsche Cayman S PF nr.6
Bericht 
Juist,
laatste optie.


30 okt 2005 11:36
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Groningen
Bericht 
Ger schreef:
Jort schreef:
Elke breedbeeld tv vervormt bij 4:3 uitzendingen op beeldvullend formaat, ongeacht of deze tv nu €300 kost of €15.000.



Dan is het beeld m.i. niet vervormt.


Overigens wordt er een aanzienlijk deel weggeknipt aan onder- en bovenkant als er in het geheel niet wordt opgerekt en kan ik de opmerking van Eric me nog net zo goed voorstellen. Niets zo irritant als bijvoorbeeld een klein stukje ondertiteling of gescalpeerde mensen op je scherm.


30 okt 2005 12:40
Profiel
PorscheForum Super Junkie
ex 997 Carrera S. ex Porsche 993, ex Porsche Cayman S PF nr.6
Bericht 
Zijkanten bij mij.


30 okt 2005 13:16
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Veel ex-en: Ex 964 C2 en C4, ex 996 turbo en ex 997 Carrera S
Bericht 
Jort schreef:
Ger schreef:
Jort schreef:
Elke breedbeeld tv vervormt bij 4:3 uitzendingen op beeldvullend formaat, ongeacht of deze tv nu €300 kost of €15.000.



Dan is het beeld m.i. niet vervormt.


Overigens wordt er een aanzienlijk deel weggeknipt aan onder- en bovenkant als er in het geheel niet wordt opgerekt en kan ik de opmerking van Eric me nog net zo goed voorstellen. Niets zo irritant als bijvoorbeeld een klein stukje ondertiteling of gescalpeerde mensen op je scherm.


Rustig blijven, rustig blijven...

Afbeelding

:roll:


30 okt 2005 13:31
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
Jaguar S-TR ex-964C4Cabrio
PF #18
Bericht 
Ger schreef:
Dan is het beeld m.i. niet vervormt.

Nee, verminkt :?: :roll:

Er zijn verschillende mogelijkheden om 4:3 op een 16:9 weer te geven. Zwarte balken bijvoorbeeld, maar waarom heb je dan niet gewoon een groter formaat 4:3 scherm gekocht :?: :?
Andere mogelijkheid is het oprekken van het beeld, waarbij verschillende merken dat op verschillende manieren invullen. Ik heb gekozen voor geen vervorming centraal in het beeld (daar waar je jezelf altijd onbewust op concentreert :idea: ), maar de correctie en dus vervorming van het beeld aan de zijkanten. Altijd beeldvullend dus, zonder zwarte balken en zonder "brede koppen". Enige nadeel hiervan is dat bij horizontaal scrollende (onder)titels de vervorming bij het verschijnen en verdwijnen ervan duidelijk(er) zichtbaar is, met name bij de "O". ;)
_________________________________________
Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster! Afbeelding


30 okt 2005 14:15
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
1978-er 928
Hulsberg (L)
Bericht 
Heb voor 700 euri een beamer gekocht. SVGA kwaliteit op de muur, video als tuner gebruikt.

En wie geeft er nog een bak geld uit aan zo'n koelkast op z'n kant? Mennekes met dikke koppen, een ei als voetbal of twee flatgebouwen naast je beeld?

KOOP EEN BEAMER! Bioscoop thuis. Pauze als je moet pissen, niet andersom.

Al eens: F1, voetbal, Gladiator, Quake, PS2 gekeken op 4x3 meter?

8) 8) 8) 8) 8) 8) 8) 8)
_________________________________________
Wear sunscreen.
If I could offer you only one tip for the future, sunscreen would be it. The long term benefits of sunscreen have been proved by scientists whereas the rest of my advice has no basis more reliable than my own meandering experience…


30 okt 2005 21:42
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Bericht 
Met de gordijnen dicht allemaal bedoel je ? :twisted:

dat hoeft op mijn 50" plasma nou niet... En beeldkwaliteit is ook effe beter, contrast en helderheid bijvoorbeeld. :)


30 okt 2005 22:15
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht 
ieder zijn meug.

beamer leuk, maar niet handig voor 'dagelijks gebruik'
gewone 'grote' tv in een kast waar hij met een AB in en uit kan zakken/stijgen. Goed zat.

Zou wel graag nog eens een Beovision 5 willen, maar om nou 20K voor een tv'tje af te tikken... :cry:

Afbeelding
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


30 okt 2005 22:52
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
ex 997 Carrera S, ex 3,2 ex 993 C2 PF#233
Limburg
Bericht 
Citaat:
Al eens: F1, voetbal, Gladiator, Quake, PS2 gekeken op 4x3 meter?


Moet je wel een woonkamer hebben van een paar honderd vierkante meter lijkt me, heb net een 32" lcd gekocht en vindt dat meer als groot genoeg.


30 okt 2005 22:55
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Boxster S 3.4 zwart 2007 993 TT Arenarood 1997
Rosmalen
Bericht 
Hallo Boppers, welkom op deze zeer populaire site, met alle ins en outs over Porsches, Porsches en nog eens Porsches.


Oh ja, én over breedbeeld TV toestellen. :wink:


30 okt 2005 23:21
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
1978-er 928
Hulsberg (L)
Bericht 
De resolutie van een beamer en/of TV is beperkt tot het aantal beeldlijnen dat wordt uitgezonden. Dure TV's en beamers interlacen de overige eigen lijnen maar dat levert niet per definitie een mooier beeld op.

Beamer met XGA resolutie, 2000 of 3000 ANSI Lumen en een hoge contrastratio kosten net geen 2000 euri. Dat is echt wel de ultieme bioscoop en daar kan geen plasma TV tegenop, ook met de gordijnen open.

Enige nadeel van de beamer is de levensduur van de lamp en dat maakt het minder geschikt voor all day use.
_________________________________________
Wear sunscreen.
If I could offer you only one tip for the future, sunscreen would be it. The long term benefits of sunscreen have been proved by scientists whereas the rest of my advice has no basis more reliable than my own meandering experience…


30 okt 2005 23:27
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Groningen
Bericht 
Gerco schreef:
Met de gordijnen dicht allemaal bedoel je ? :twisted:

dat hoeft op mijn 50" plasma nou niet... En beeldkwaliteit is ook effe beter, contrast en helderheid bijvoorbeeld. :)


Daar staan een gemiddelde levensduur van 5 jaar (leuke afschrijving), motion blur en inbranden (logo's etc.) tegenover.


30 okt 2005 23:30
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht 
En dat is ook wat waard... :twisted: :lol:
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


30 okt 2005 23:47
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht 
5 jaar ? Ik reken eigenlijk toch wel op minimaal 7 jaar eigenlijk. Maar tv staat dan ook 8 uur per dag minimaal aan. Nee ik niet, mijn vriendin heeft tijdens werk altijd de tv aan :roll:
Motion blur ? Nee hoor, geen last van. Inbranden ? Nee ook absoluut niet hoor !

En ja, dat is het allemaal zeker waard ! Valt net als mijn 993 turbo helemaal niet tegen, en wilde ik al jaaaaaaaren voordat ie "betaalbaar" werd (ja enorm relatief !)


31 okt 2005 0:31
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
PF # 136
Bericht 
Jort schreef:
Daar staan een gemiddelde levensduur van 5 jaar (leuke afschrijving), motion blur en inbranden (logo's etc.) tegenover.


Om die redenen voor LCD gekozen. Ik ben er overwegend zeer enthousiast over!
_________________________________________
"Just be yourself, there are plenty of others"


31 okt 2005 0:37
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht 
LCD is inderdaad prachtig, maar 2 jaar geleden bestond dat nog niet in 50" :wink: Ook, LCD heeft nog steeds een lagere contrast ratio dan plasma, kleuren zijn in plasma net effe wat levendiger dan LCD.
En kwa levensduur, 7 jaar of 20 jaar, voor die tijd heb ik toch wel weer wat anders 8)
Enigste voordeel van LCD is dat de resolutie meestal hoger is, maar dan nog, TV en DVD kwaliteit komen zelden boven wat plasma nog aankan. :roll:


31 okt 2005 0:53
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
964 C2 Coupe 91 zwart BMW 528i 97 Soewart EX 964 C4 Cabrio 91 Nachtblauw
Utrecht
Bericht 
thijzer schreef:

Enige nadeel van de beamer is de levensduur van de lamp en dat maakt het minder geschikt voor all day use.


Nog een nadeel van een beamer is de kolere herrie die de "fan" maakt. Heb twee vrienden met zo'n ding in huis, geweldig om naar te kijken, maar ik irriteer me vreselijk aan het BIJGELUID
_________________________________________
......


31 okt 2005 0:54
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Groningen
Bericht 
Gerco schreef:
Motion blur ? Nee hoor, geen last van.


Gewenning? Zelfs bij de allernieuwste schermen zie ik nog motion blur, echter wel minder dan bij eerdere generaties.


31 okt 2005 1:23
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht 
Speel je dan veel videospelletjes op je TV of zo dat het dan uitmaakt ?
Ik merk het tijdens TV kijken echt niet. Het is wel een Pioneer he, die van mij, echt goede kwaliteit :)

Trouwens, is "motion blur" niet alleen van toepassing op LCD's die te maken hebben met refresh rates en dergelijke ? Bij plasma werkt het volgens mij heel anders en die hebben er daarom geen last van.
Correct me if I am wrong...


31 okt 2005 4:19
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Ex. 964 C2 Zwart/Zwart, California T5, Kever 1303 Karmann Cabrio
Rotterdam
Bericht 
Gerco schreef:
Met de gordijnen dicht allemaal bedoel je ? :twisted:

dat hoeft op mijn 50" plasma nou niet... En beeldkwaliteit is ook effe beter, contrast en helderheid bijvoorbeeld. :)


Klopt helemaal. Heb een goede beamer maar zelfs die zal de kwaliteit van een plasma/lcd niet halen.
Een beamer koop je voor de beleving, dus niet voor het Journaal maar voor die spetterende actiefilm. Kijk eens goed naar de kwaliteit van een bioscoopfilm, is ook niet altijd heel scherp maar gewoon heel groot.
Er gaat niets boven Star Wars kijken op een 3,5 mtr breed scherm met goed geluid erbij. Met die POD race vlieg je gewoon mee!!


31 okt 2005 8:40
Profiel WWW Facebook 
Moderator
Avatar gebruiker
Jaguar S-TR ex-964C4Cabrio
PF #18
Bericht 
ER schreef:
..... met alle ins en outs over Porsches, Porsches en nog eens Porsches.

Oh ja, én over breedbeeld TV toestellen. :wink:

Daarom ook afgesplitst en geplaatst onder "NIET PORSCHE/Discussie Overige zaken - Hier kun je praten over alles wat niets of weinig met ons merk te maken heeft." ;)
_________________________________________
Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster! Afbeelding


31 okt 2005 10:39
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 22 berichten ] 

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot], Ti-Tourist (Erik)


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.