Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 28 maart 2024 22:03



Antwoord op onderwerp  [ 21 berichten ] 
Wie bedenkt nou zoiets? 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Ex 911 [930] turbo, ex 356 speedster replika
Reuver
Bericht Wie bedenkt nou zoiets?
Citaat:
Gemeentes willen politietaken overnemen

De vereniging van Nederlandse Gemeenten (VNG) wil dat gemeenten handhavingstaken gaan overnemen van de politie. Dat zegt de Venlose wethouder Peter Frey, namens de VNG.

Daarbij moet bijvoorbeeld gedacht worden aan verkeerscontroles op plekken die voor de politie geen prioriteit hebben. De gemeenten willen dan de boetes ook zelf innen en het daarmee verzamelde geld kunnen uitgeven aan handhaving.



Of hun begrotingstekorten mee verkleinen...........
_________________________________________
911 turbo, the boosted beast.

mhaschreurs.hyves.nl


05 nov 2005 18:16
Profiel Facebook 
Moderator
Avatar gebruiker
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht 
:arrow: ooit was er 'gemeente politie' ...
_________________________________________
In the Dutch mountains ...


05 nov 2005 18:53
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
964.c4
assendelft
Bericht 
straks gaan ze nog loon op provisie basis doen,


robert
_________________________________________
remmen is angst


05 nov 2005 19:29
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 3.2 Cabrio 1989
Omgeving Haarlem
Bericht 
Zou niet gek zijn; kunnen ze hier ook eens in de 30 km/h gebieden de zaak strak trekken; vasn mij mogen ze zoveel mogelijk aso's zo snel en zo veel mogelijk noteren.
_________________________________________
Beter een goeie voor veel dan een foute voor weinig


05 nov 2005 20:34
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Ex 911 [930] turbo, ex 356 speedster replika
Reuver
Bericht 
lindemans schreef:
Zou niet gek zijn; kunnen ze hier ook eens in de 30 km/h gebieden de zaak strak trekken; vasn mij mogen ze zoveel mogelijk aso's zo snel en zo veel mogelijk noteren.


Wat versta je onder het begrip aso's? Ik vind namelijk het beleid wat gevoerd word aso, en niet de automobilist [uitzonderingen daar gelaten natuurlijk].
_________________________________________
911 turbo, the boosted beast.

mhaschreurs.hyves.nl


05 nov 2005 21:13
Profiel Facebook 
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
911SC 1981
Bericht 
Inderdaad,Aso staat niet op de auto geschreven,en rijden we allemaal niet eens een keertje te hard? :shock:
_________________________________________
"elfers"doen het na tienen


05 nov 2005 21:20
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
Jaguar S-TR ex-964C4Cabrio
PF #18
Bericht Re: Wie bedenkt nou zoiets?
michael schreef:
Citaat:
Daarbij moet bijvoorbeeld gedacht worden aan verkeerscontroles op plekken die voor de politie geen prioriteit hebben. De gemeenten willen dan de boetes ook zelf innen en het daarmee verzamelde geld kunnen uitgeven aan handhaving.

Begrijp het probleem ermee niet. Tot nu toe wordt er steeds gescholden op de verkeerscontroles, omdat ze op de verkeerde plaatsen en/of momenten worden gehouden en slechts als "kassa" dienen i.p.v. de verkeersveiligheid ten goede komen. Dus ..... als de genoemde controles gehouden gaan worden op plekken die voor de politie geen prioriteit hebben dan ..... :idea: :!: :wink:
_________________________________________
Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster! Afbeelding


05 nov 2005 21:45
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Ex 911 [930] turbo, ex 356 speedster replika
Reuver
Bericht 
Dat is nog maar de vraag of die controles ook daadwerkelijk gehouden gaan worden op plaatsen waar de politie niet komt. En als de gemeentes ook nog werkelijk het geld in eigen zak mogen steken, zie ik de bui al hangen. Gaan ze nog vechten om de populaire plaatjes.
_________________________________________
911 turbo, the boosted beast.

mhaschreurs.hyves.nl


05 nov 2005 22:00
Profiel Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Veel ex-en: Ex 964 C2 en C4, ex 996 turbo en ex 997 Carrera S
Bericht Re: Wie bedenkt nou zoiets?
EriC4C schreef:
michael schreef:
Citaat:
Daarbij moet bijvoorbeeld gedacht worden aan verkeerscontroles op plekken die voor de politie geen prioriteit hebben. De gemeenten willen dan de boetes ook zelf innen en het daarmee verzamelde geld kunnen uitgeven aan handhaving.

Begrijp het probleem ermee niet. Tot nu toe wordt er steeds gescholden op de verkeerscontroles, omdat ze op de verkeerde plaatsen en/of momenten worden gehouden en slechts als "kassa" dienen i.p.v. de verkeersveiligheid ten goede komen. Dus ..... als de genoemde controles gehouden gaan worden op plekken die voor de politie geen prioriteit hebben dan ..... :idea: :!: :wink:



:lol:


06 nov 2005 0:11
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Groningen
Bericht 
michael schreef:
Dat is nog maar de vraag of die controles ook daadwerkelijk gehouden gaan worden op plaatsen waar de politie niet komt. En als de gemeentes ook nog werkelijk het geld in eigen zak mogen steken, zie ik de bui al hangen. Gaan ze nog vechten om de populaire plaatjes.


Geld wordt er pas verdiend als wij, weggebruikers, ons laten lenen voor deze "populaire plaatjes". Oftewel, je hebt alles nog steeds in eigen hand. :wink:


06 nov 2005 0:24
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht 
Jort schreef:
Geld wordt er pas verdiend als wij, weggebruikers, ons laten lenen voor deze "populaire plaatjes". Oftewel, je hebt alles nog steeds in eigen hand. :wink:


Ja want jij rijd nooit te hard zeker :?:
60 waar je 50 mag enzo :roll:


06 nov 2005 0:48
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Groningen
Bericht 
Heb ik dat gezegd? Mij hoor je in elk geval niet de schuld bij anderen leggen en/of zeuren. Sterker nog, volgens mij heb ik zelfs het woord "wij" gebruikt. Wel goed lezen voordat je gaat suggereren a.u.b.


06 nov 2005 0:57
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Veel ex-en: Ex 964 C2 en C4, ex 996 turbo en ex 997 Carrera S
Bericht 
Hier en op nog een andere plek op hetzelfde moment dezelfde discussie, met Jort als knuppel-in-het-hoenderhok-gooier.... :roll: Misschien op één plek voortzetten? :idea:


06 nov 2005 1:22
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Ex 911 [930] turbo, ex 356 speedster replika
Reuver
Bericht 
MS964 schreef:
Hier en op nog een andere plek op hetzelfde moment dezelfde discussie, met Jort als knuppel-in-het-hoenderhok-gooier.... :roll: Misschien op één plek voortzetten? :idea:


Nee stoppen, teveel "moraalridders" hier imo :wink: .
_________________________________________
911 turbo, the boosted beast.

mhaschreurs.hyves.nl


06 nov 2005 1:31
Profiel Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 3.2 Cabrio 1989
Omgeving Haarlem
Bericht 
michael schreef:
Wat versta je onder het begrip aso's? Ik vind namelijk het beleid wat gevoerd word aso, en niet de automobilist [uitzonderingen daar gelaten natuurlijk].


De 70% van de automobilisten die bij mij voor de deur 60 of harder rijden terwijl je er 30 mag. Remmen voor de drempels en weer flink gas erna terwijl je, wanneer je 30-40 rijdt zonder remmen / acceleren rustig door de wijk kan.
Dat vind ik aso.
_________________________________________
Beter een goeie voor veel dan een foute voor weinig


06 nov 2005 1:57
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Groningen
Bericht 
Lijkt mij ook. Ik denk dat Michael de betekenis van het begrip "asociaal" niet helemaal juist voor ogen heeft.

En wat betreft die "moraalridders": iedereen weet altijd perfect hoe het wel en vooral niet moet. Liefst spelen we allemaal eigen rechtertje.
Maar vooral die andere is altijd verkeerd bezig. Die moet aangepakt worden, ik weet wel wat ik doe.

Moraalridders of gebrek aan zelfreflectie, roept u maar.


06 nov 2005 3:19
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
Jaguar S-TR ex-964C4Cabrio
PF #18
Bericht 
michael schreef:
Nee stoppen, teveel "moraalridders" hier imo :wink: .

Actie Afbeelding = reactie ..... ;)
_________________________________________
Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster! Afbeelding


06 nov 2005 12:20
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Ex 911 [930] turbo, ex 356 speedster replika
Reuver
Bericht 
Citaat:
Maar vooral die andere is altijd verkeerd bezig. Die moet aangepakt worden, ik weet wel wat ik doe.


Helemaal juist, rij niet voor niets al meer dan 16 jaar ongevalvrij.
_________________________________________
911 turbo, the boosted beast.

mhaschreurs.hyves.nl


06 nov 2005 15:23
Profiel Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
3.2 Carrera '87er J-serie
Bericht 
lindemans schreef:
Zou niet gek zijn; kunnen ze hier ook eens in de 30 km/h gebieden de zaak strak trekken; vasn mij mogen ze zoveel mogelijk aso's zo snel en zo veel mogelijk noteren.

Precies, en dat is het 'm ook waar de schoen wringt. Gemeentebesturen denken nog meer dan JP dat ze de wereld naar hun hand kunnen zetten. En bedenken dan 30 km-zones waarvan de politie weet dat ze nergens op slaan en waar de politie weigert om die 30 km-limiet te controleren. Dus...

Overigens, beter één 30km-zone teveel, dan een kind onder de wielen van een aso!
_________________________________________
Gewoon 6J Fuchsen vóór, en niet gepolijst!


06 nov 2005 19:22
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 3.2 Cabrio 1989
Omgeving Haarlem
Bericht 
michael schreef:
Helemaal juist, rij niet voor niets al meer dan 16 jaar ongevalvrij.


Dit is net zoiets als eigenaren van loslopende honden. Die roepen als ik met mn dochtertje kom aanlopen altijd zo schattig: "hij doet niets hoor......"
A: waar kan ik dat van te voren aan zien en moetik dat maar aannemen dan ?
B: de man bedoelt eigenlijk: "hij heeft tot nu toe nog niks gedaan".

Dat hebben automobilisten die een keer een zwaar ongeval hebben veroorzaakt ook gemeen: "dat was me nou nooit eerder gebeurd".
Ik rij ook al 25 jaar schadevrij maar vind daarom niet dat ik 60 door een 30 km/h gebied zou moeten kunnen, ook al gaat het achteraf gezien meestal zonder ongelukken. Het feit dat bepaald gedrag nog geen ongeval oplevert betekent nog niet in dat je het maar normaal moet vinden.
Daarom maar liever enige vorm van regulering plus handhaving; als iedereen zn eigen normen stelt wordt het een zootje, dat zie je dus in de praktijk.

Nou hou ik op, anders val ik weer in herhaling tav andere posts....
_________________________________________
Beter een goeie voor veel dan een foute voor weinig


06 nov 2005 19:28
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex-Carrera 85 Swiss.
0031
Bericht 
lindemans schreef:
michael schreef:
Hele B: de man bedoelt eigenlijk: "hij heeft tot nu toe nog niks gedaan".
..


DAT HEEFT HIJ NOG NOOIT GEDAAN.... als je een scheur van 10 cm in je kuiten hebt...


06 nov 2005 21:36
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 21 berichten ] 

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Gizmo


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.