Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 25 apr 2024 16:21



Antwoord op onderwerp  [ 26 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
navigeren?...Ja... Maar hoe? 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Fifties Café Racer a.k.a. Black Betty
Vinkeveen
Bericht navigeren?...Ja... Maar hoe?
Wij staan op het punt om een nieuw navigatiesysteem aan te schaffen. We navigeerden al met een pda, maar die is inmiddels kaduuk en we zijn ons nu aan het oriënteren op de navigatiemarkt...

Zo is er inmiddels een aantal opties om te navigeren, waaronder:

-een radio/cd-speler met een navigatie (din-norm)
-een mobiele telefoon met navigatie
-een pda met navigatie (met of zonder ingebouwde gps-antenne)
-een stand alone navigatiesysteem (zoals de TomTom Go)
-een laptop met navigatiesoftware (via blue tooth)

Aangezien we willen navigeren in al onze auto's (inclusief de camper), valt de eerste en laatste optie -dus- af: de eerste kan slechts in 1 specifiek voertuig gebruikt worden en de laatste is wat onhandig in een personenauto (maar werkt wel perfect in een camper).

De mobiele telefoon, de pda en het stand alone navsys blijven dus over...

Waar zouden jullie voor kiezen en waarom?

Wat zijn de voor- en nadelen van elk systeem???
_________________________________________
it's better to burn out than to fade away


08 nov 2005 13:54
Profiel
Forum Admin
Avatar gebruiker
Cayenne
Bericht 
Hier lukt het ook goed mee hoor, sommige mensen doen het al eeuwen met deze:

Afbeelding




Mijn serieus idee: de Tom Tom Go.


08 nov 2005 14:30
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
‘64 Kever
Bericht 
Er is net een nieuwe tom-tom-go uit, voor de prijs van een pda+navi...

De Tom-Tom-One...
Afbeelding
Prijs is 389 Euro....

Als ik NU zou moeten kiezen, zou ik dus deze nemen, ipv. de Mio 168 die ik heb...


08 nov 2005 14:44
Profiel Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Fifties Café Racer a.k.a. Black Betty
Vinkeveen
Bericht 
En waarom?
_________________________________________
it's better to burn out than to fade away


08 nov 2005 15:18
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Bericht 
Ik zou zelf denk ik TTGo kiezen uit de drie keuzes omdat deze het eenvoudigst te bedienen is.


08 nov 2005 18:16
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.
Papendrecht
Bericht 
Ik heb gekozen voor een PDA met navigatie. Die kun je ook nog voor andere zaken gebruiken. Nadelen zijn er echter ook.


08 nov 2005 18:23
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924
Hasselt/België
Bericht 
Ik rij nog steeds met Afbeelding :lol: :lol: :lol:
_________________________________________
www.porsche968cs.be

Laatste update 22/10/2013


08 nov 2005 19:49
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
‘64 Kever
Bericht 
Simpel, het ding doet precies wat het moet doen, niet meer en niet minder... Je hebt geen gezeur met dat een nieuwe versie van de software wellicht niet op je TomTomGo gaat draaien (nouja, over een paar jaar natuurlijk wel, dat terzijde)...

Geen kans dat iets anders in de weg gaat zitten, dat soort dingen...

Enige nadeeltje aan TomTomGo wat ik me kan bedenken is, dat ie niet kan sync'en met Outlook, en dat je dus je contacten niet kan importeren en DUS niet met 1 klikje daarnaartoe kan navigeren ;)....


08 nov 2005 20:51
Profiel Facebook 
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
964 30 Jahre Jubileum
Ouderkerk a/d Amstel
Bericht 
Ik heb tomtom mobile en dit bevalt me uitstekend. Geen aparte aparaten maar gewoon je mobiel die je toch altijd op zak hebt. Als je eens wil zien hoe het werkt moet je maar eens in de winkel langskomen en laat ik het je zien. Als je er mee naar het buitenland wilt denk ik dat tomtom go makkelijker is, want ik weet niet zeker of op tomtom mobile ook andere landen kunt zetten.
_________________________________________
Mannen blijven kinderen, alleen het speelgoed word duurder.


08 nov 2005 20:54
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Bericht 
minpuntje aan de mio 168 is dat het iedere keer ff duurt om de satellieten te vinden...bij een opstart,
voor de rest werkt het wel heel goed.
ook draadloos in de stad handig met de ingebouwde antenne.


08 nov 2005 21:01
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
1978-er 928
Hulsberg (L)
Bericht 
Tomtom heeft een versie met carkit! Heb je een bluetooth verbinding met de telefoon en je hebt navigatie. Werkt allemaal even goed alleen de prijs kan een criterium zijn om te kiezen.

Ik gebruik tomtom op de PDA en dat werkt super. Het is dat ik de pda ook zo gebruik maar anders zou een GO een betere optie zijn.

Belangrijk bij de keuze is de "koude opstarttijd" de tijd die nodig is om satellieten te vinden als de gps lang uit geweest is of op een heel andere plaats pas weer aangaat.

Koop ook nooit het nieuwste van het nieuwste ivm software problemen en kijk es op marktplaats voor occasions.
_________________________________________
Wear sunscreen.
If I could offer you only one tip for the future, sunscreen would be it. The long term benefits of sunscreen have been proved by scientists whereas the rest of my advice has no basis more reliable than my own meandering experience…


08 nov 2005 21:40
Profiel WWW
Moderator
Avatar gebruiker
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht 
thijzer schreef:
Tomtom heeft een versie met carkit! Heb je een bluetooth verbinding met de telefoon en je hebt navigatie. Werkt allemaal even goed alleen de prijs kan een criterium zijn om te kiezen.


Inderdaad ... de pesos die je voor zo'n apparaatje neer moet tellen zijn niet mis :(

Heb er lang over na gedacht om zo'n TTG met BT te kopen .. heb nu voor minder dan een derde van die prijs een (gebruikte) Becker Pro gekocht ... en denk er over om er voor de andere auto ook een te kopen ... want als ik ergens een hekel aan heb in de auto is het wel :arrow: losse snoertjes :twisted:
_________________________________________
In the Dutch mountains ...


08 nov 2005 21:47
Profiel WWW Facebook 
Moderator
Avatar gebruiker
Jaguar S-TR ex-964C4Cabrio
PF #18
Bericht 
paSCal schreef:
Enige nadeeltje aan TomTomGo wat ik me kan bedenken is, dat ie niet kan sync'en met Outlook, en dat je dus je contacten niet kan importeren en DUS niet met 1 klikje daarnaartoe kan navigeren ;)....

Idd. geen mogelijkheid om te sync'en met Outlook, maar wel om de contacten er in te zetten. :idea:
Of het niet kunnen sync'en echt een gemis is hangt af van de wisselende contacten. ;) :lol:

Olaf schreef:
... en denk er over om er voor de andere auto ook een te kopen ... want als ik ergens een hekel aan heb in de auto is het wel :arrow: losse snoertjes :twisted:

:roll: ..... Zoals horn eerder al schreef. ;)
_________________________________________
Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster! Afbeelding


08 nov 2005 22:51
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht 
EriC4C schreef:


Nu snap ik waarom de TTG altijd zo tegen het raam aan kleeft ... :arrow: zonnecolector-paneeltje :roll: :? :wink:

Ik heb dan ook geen ervaring met de TTG .. de Garmin die ik 5Dkm in bruikleen had was wel voorzien van een snoertje .. geen voeding - geen werking :(
_________________________________________
In the Dutch mountains ...


08 nov 2005 22:59
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Fifties Café Racer a.k.a. Black Betty
Vinkeveen
Bericht 
Kun je bij een TT-Go ook coördinaten invoeren?
_________________________________________
it's better to burn out than to fade away


08 nov 2005 23:41
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
1978-er 928
Hulsberg (L)
Bericht 
P hebben en dan fiepen over geld...

Nee, duur is dat zeker allemaal maar ja, als je het wilt, dan moet je de consequenties zien.
Carkit los kost je 100 euri en een TTG kost 300 euri. Bij elkaar genoeg doekoe.

Kiezen is moeilijk. Je weet pas wat je hebt, als je wat beters kunt krijgen!
_________________________________________
Wear sunscreen.
If I could offer you only one tip for the future, sunscreen would be it. The long term benefits of sunscreen have been proved by scientists whereas the rest of my advice has no basis more reliable than my own meandering experience…


09 nov 2005 0:11
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
‘64 Kever
Bericht 
Hmmm, vind het gezeur over dat je een Porsche hebt, dat je dan genoeg geld moet hebben onzin... Mijn TomTom gebruik ik 10 keer per jaar... Dan moet ie niet teveel kosten... Punt... Heeft niks te maken met wel of geen geld hebben, heeft te maken met geld ervoor over hebben!

Anyway, ik sync mijn PDA niet (meer) met Outlook, vandaar dat ik NU een TTG zou kopen (zo'n "one" ding!)....


09 nov 2005 0:53
Profiel Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Veel ex-en: Ex 964 C2 en C4, ex 996 turbo en ex 997 Carrera S
Bericht 
TTG 300, erg tevreden over!


09 nov 2005 1:00
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
1978-er 928
Hulsberg (L)
Bericht 
Citaat:
Hmmm, vind het gezeur over dat je een Porsche hebt, dat je dan genoeg geld moet hebben onzin...


...het geld is ook ver op na aanschaf. Is maar flauwekul. Voor 10x per jaar is een kaart ook een optie. Weet nog iemand hoe dat ging?
_________________________________________
Wear sunscreen.
If I could offer you only one tip for the future, sunscreen would be it. The long term benefits of sunscreen have been proved by scientists whereas the rest of my advice has no basis more reliable than my own meandering experience…


09 nov 2005 2:00
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Veel ex-en: Ex 964 C2 en C4, ex 996 turbo en ex 997 Carrera S
Bericht 
SPEEDY944 schreef:
Kun je bij een TT-Go ook coördinaten invoeren?


Als niemand antwoordt, dan doe ik het wel: ja Sterker nog, je kunt 'Points of Interest' van internet downloaden, zoals 'alle' vaste flitspalen in Nl. Dan wordt je gewaarschuwd (als je wilt) als je zo'n ding nadert.


09 nov 2005 2:04
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht 
is al veel over geschreven. gebruik de zoekfunctie op bv tomtom.

las vorige week dat goddijn de baas van tomtom inmiddels rijker is dan de koningin.
en dan te bedenken dat dat mijn baas was toen we nog met 4 man bij Psion zaten... heb ik toch weer iets verkeerd gedaan... :twisted: :wink:

on topic: met BT carkit zou voor mij geen optie zijn. Carkit altijd nodig, TTG af en toe. Moet je dus altijd met je TTG rondrijden om te kunnen bellen. Heb de TTG original en een losse carkit - geen snoertjes.

@ Olaf: 5-6 uur met accu zonder op te laden. Thuis opladen of indien nodig onderweg met aanstekerstekker. Zelden nodig gehad.
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


09 nov 2005 8:23
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Carrera 3.2, 996 Cabrio, 991 GTS
Thuredriht - NPC#1408 PF#492
Bericht 
horn schreef:
las vorige week dat goddijn de baas van tomtom inmiddels rijker is dan de koningin

:shock: 1,4 miljard
_________________________________________
Got coffee?


09 nov 2005 10:09
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
‘64 Kever
Bericht 
Marco schreef:
horn schreef:
las vorige week dat goddijn de baas van tomtom inmiddels rijker is dan de koningin

:shock: 1,4 miljard

*virtual money*... Volgend jaar, als de TomTom-hype wat gezakt is, staat ie op de helft (nog steeds vele malen meer dan ik ooit zal hebben, dat terzijde)...

Maareh, Speedy, ben je dur nou al uit? ;)


09 nov 2005 23:06
Profiel Facebook 
Moderator
Avatar gebruiker
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht 
horn schreef:
@ Olaf: 5-6 uur met accu zonder op te laden. Thuis opladen of indien nodig onderweg met aanstekerstekker. Zelden nodig gehad.


Hmmm ... en net nu ik mij voorgenomen had wat minder hard te rijden ... :wink:

Ik had er ook geen weet van omdat ik de meeste TTG'tjes altijd volledig met snoerenwinkel en bij medeweggebruikers in de auto tegenkom ...

Vandaag weer fijn naar Mrs Pro geluisterd ... 8)
_________________________________________
In the Dutch mountains ...


09 nov 2005 23:13
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
914 2.2T '70
Beuningen (gld)
Bericht 
MS964 schreef:
'Points of Interest' van internet downloaden, zoals 'alle' vaste flitspalen in Nl. Dan wordt je gewaarschuwd (als je wilt) als je zo'n ding nadert.


werkt dat ook met een MIO 168?


09 nov 2005 23:30
Profiel WWW
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 26 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.