Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 19 apr 2024 7:52



Antwoord op onderwerp  [ 50 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Zo lomp, maar toch ZO snel! 
Auteur Bericht
Moderator
Avatar gebruiker
Jaguar S-TR ex-964C4Cabrio
PF #18
Bericht 
:scratch: ..... 2xV8=W12 :?: :shock: ..... en jij bent de eerste die de Passat in dit verband noemt :!: :wink:
_________________________________________
Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster! Afbeelding


09 nov 2005 20:19
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Voorlopig niet !
Friesland
Bericht 
Veyron heeft 16 cylinders ( 2x de Passat W8 )
_________________________________________
Steel niet !, onze overheid duldt géén concurrentie !


09 nov 2005 21:17
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Groningen
Bericht 
EriC4C schreef:
:scratch: ..... 2xV8=W12 :?: :shock: ..... en jij bent de eerste die de Passat in dit verband noemt :!: :wink:


Zoals Plh aangaf, de Veyron heeft een W16 gebaseerd op 2 W8 blokken uit de Passat. Ik haalde deze auto aan omdat daar ook VW onderdelen inzitten, maar het gaat wat ver om het een VW (of Passat) te noemen.

Je zegt tegen de trotse eigenaar van een 356 ook niet: "als jij maar blij bent met je kever." :wink:

Als reactie op:
MS964 schreef:
Ik wens ze veel plezier met hun Phaetons. Zij liever dan ik! (met alle respect natuurlijk) :wink:


09 nov 2005 21:31
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Boxster S 3.4 zwart 2007 993 TT Arenarood 1997
Rosmalen
Bericht 
Jurgen schreef:
Jaaa, dat had niet veel gescheeld he erwin... 8) :wink:

Zeker mooi, maar zo uniek als waar je nu tegenaan bent gelopen... :wink:


Tschja, elkaar genaderd tot slechts € 1500,-- na de AKK. Was blijkbaar toch een breekpunt. Daarna werd het opvallend stil in Enschede........

Ben er niet rouwig om. :wink:


09 nov 2005 21:53
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning) (BMW E46 M3: TOP)
Bericht Re: Zo lomp, maar toch ZO snel!
Leuke onderwerp Rob, over een imposante auto VIND IK :!: :P

Rob Herfst schreef:
Ik stond dit weekend voor het stoplicht, stopt er zo'n tank :wink: naast me.


Maar je foto geeft ook niet zo'n gunstig beeld. Misschien doet deze 'em beter recht :?:

Afbeelding

Vind dus een katachtige krachtige vormgeving waarvan een leek kan zien dat dit snel is. Door de 560 pk maar vooral door het fenominale koppel en de 4-wiel aandrijving - die er in dit geval alleen maar is om de geweldige trekkracht ook snel te kunnen uitoefenen( :!: :!: :!: ) - dat deze inderdaad "gewichtige" bolide binnen de 5 seconden naar de 100 schiet :o
Heb nog even gezocht naar de specs(onder Favorites staat bij mij uiteraard bovenaan www.bentleymotors.com/bentleymotors/selectlanguage.jsp# 8) ) maar ze vermelden daar alleen hooghartig dat er voldoende torque aanwezig is :twisted:

ZO veel moeite zou je er toch niet mee moeten hebben Rob :?:
Misschien volgend keer een beetje wegduiken achter de voorruit 8)

Binnenkort hoop ik over een ander autotje een paar feiten te schrijven. Het echte ultieme in snelle auto's. AL het andere is daarmee onzin geworden. Ook al die types die denken dat ze een snelle Ferrari, Maserati, Aston Martin of Porsche hebben :mrgreen: :res:


Laatst bijgewerkt door Paul II op 09 nov 2005 22:18, in totaal 1 keer bewerkt.



09 nov 2005 22:08
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Panamera Turbo
Rotterdam
Bericht Re: Zo lomp, maar toch ZO snel!
Paul van Engelen schreef:
Binnenkort hoop ik over een ander autotje een paar feiten te schrijven. Het echte ultieme in snelle auto's. AL het andere is daarmee onzin geworden. Ook al die types die denken dat ze een snelle Ferrari, Maserati, Aston Martin of Porsche hebben :mrgreen: :res:

:shock: Nee, niet weer hè :? :wink:

Afbeelding


09 nov 2005 22:17
Profiel WWW
Moderator
Avatar gebruiker
Jaguar S-TR ex-964C4Cabrio
PF #18
Bericht Re: Zo lomp, maar toch ZO snel!
Paul van Engelen schreef:
Heb nog even gezocht naar de specs(onder Favorites staat bij mij uiteraard bovenaan www.bentleymotors.com/bentleymotors/selectlanguage.jsp# 8) ) maar ze vermelden daar alleen hooghartig dat er voldoende torque aanwezig is :twisted:

Binnenkort hoop ik over een ander autotje een paar feiten te schrijven. Het echte ultieme in snelle auto's. AL het andere is daarmee onzin geworden. Ook al die types die denken dat ze een snelle Ferrari, Maserati, Aston Martin of Porsche hebben :mrgreen: :res:

650Nm bij 1500 tpm :salut:

Snelheid is slechts één (niet onbelangrijk) aspect dat een auto interessant(er) of begerenswaardig maakt. ;)
_________________________________________
Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster! Afbeelding


09 nov 2005 22:24
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Groningen
Bericht 
En daarbij komt dat de fabrieksopgave voor de maximale trekkracht (koppel) niet zo interessant is. :wink:
http://patricksavalle.com/Archief/Welke ... er+sneller


09 nov 2005 22:47
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Westervoort
Bericht 
Koppel niet interessant...oh nee? 8)


09 nov 2005 22:51
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Groningen
Bericht 
Lees de link maar eens door want je zit nu vast te denken aan je eigen koppel :wink:. Mijn statement had betrekking op de fabrieksopgaven voor trekkracht, oftewel gemeten aan de krukas.
Citaat:
Het in de folder of op de rollenbankuitdraai vermelde draaimoment is nietszeggend in dit opzicht. Dat getal is alleen zinnig voor mensen die een motorblok kopen zonder auto eromheen...


Laatst bijgewerkt door Jort op 09 nov 2005 22:58, in totaal 1 keer bewerkt.



09 nov 2005 22:53
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 2.4 T targa '72, 991 4S cabrio '13
Bericht 
AfbeeldingFoto: Patrick Savalle, de fenomenale, zwaar onderschatte Porsche 968 CS Club Sport m030...


hmm, dat zal Koen leuk vinden om te lezen!
_________________________________________
https://www.instagram.com/outletvalve/

"Racing is life. Anything before or after is just waiting."


09 nov 2005 22:55
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Westervoort
Bericht 
Had de link al doorgelezen...heel in 't kort wordt staat er ; ofwel veel NM ,ofwel veel toeren om dezelfde kracht over te brengen ...er bestaat echter ook nog de combinatoe van zowel veel toeren, én veel koppel, zeg maar de tussenweg tussen een dikke diesel en een hoogtoerige janker, toch?


09 nov 2005 23:02
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Groningen
Bericht 
Nee, niet als je het over trekkracht aan de krukas hebt.

Zoals Patrick aangaf, heeft een pittige 1.9dti meer trekkracht aan de krukas dan een Renault F1 motor. Echter, ondanks dat beide hun eigen specialiteit hebben, is de diesel verre van snel, laat staan te vergelijken met een F1 motor. Hoe je ook gaat mixen met deze 2 uitersten, trekkracht aan de krukas blijft even oninteressant.

Pak een autojaarboek en kijk naar de verhouding kilo/pk en je zal merken dat dit getal meestal een redelijke indicatie geeft van hoe snel (acceleratie dan) een auto is, ongeacht de vermeldde trekkracht.


09 nov 2005 23:14
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
996 3.6 - 2002
Gent - België
Bericht 
Leuke foto van de 4-deurs Bentley :

Afbeelding
_________________________________________
Air or water, Porsches are COOL.

Blijf op de hoogte van alles wat me bezighoudt :
http://www.RUFIE.be


09 nov 2005 23:36
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924
Hasselt/België
Bericht 
outletvalve schreef:
Foto: Patrick Savalle, de fenomenale, zwaar onderschatte Porsche 968 CS Club Sport m030...


hmm, dat zal Koen leuk vinden om te lezen!


IDD :roll: :cheesy:

En wat ze schrijven klopt ook PK/Kilo is dat wat het uitmaakt, en ik kan het weten :wink:
_________________________________________
www.porsche968cs.be

Laatste update 22/10/2013


09 nov 2005 23:52
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning) (BMW E46 M3: TOP)
Bericht 
Jort schreef:
En daarbij komt dat de fabrieksopgave voor de maximale trekkracht (koppel) niet zo interessant is. :wink:
http://patricksavalle.com/Archief/Welke ... er+sneller


Nu ben ik toevallig (ook) IT-er, geen luie(denk ik), en met enige basiskennis van autotechniek. En hoewel bovenstaand artikel interessante informatie bevat, is het ook wel behoorlijk langdradig en legt e.e.a. niet echt gemakkelijk uit.
En het laatste statement over hoog vermogen betekent veel trekkracht ongeacht het draaimoment: wat betekent dan die correcte( :idea: ) formule aan het begin met een vaste relatie tussen beide (i.c.m. het toerental en een vaste factor) :?:

De versnelling is zeker wel afhankelijk van het koppel, waarbij het gewicht uiteraard OOK een belangrijke factor is en dus niet ALLEEN de motor dit bepaald, wat dus vooral in lagere versnelling speelt, zoals wij toch allen weten, niet :?: :D
Vermogen geeft topsnelheid: motor is dan op toeren en heeft inderdaad in de dan gebruikte hogere versnelling een andere overbrengingsverhouding te verwerken.
Diesels acceleren wel vlot, maar blijven wat achter bij de eindsnelheid.


09 nov 2005 23:55
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Groningen
Bericht 
Paul van Engelen schreef:
Jort schreef:
En daarbij komt dat de fabrieksopgave voor de maximale trekkracht (koppel) niet zo interessant is. :wink:
http://patricksavalle.com/Archief/Welke ... er+sneller


Nu ben ik toevallig (ook) IT-er, geen luie(denk ik), en met enige basiskennis van autotechniek. En hoewel bovenstaand artikel interessante informatie bevat, is het ook wel behoorlijk langdradig en legt e.e.a. niet echt gemakkelijk uit.
En het laatste statement over hoog vermogen betekent veel trekkracht ongeacht het draaimoment: wat betekent dan die correcte( :idea: ) formule aan het begin met een vaste relatie tussen beide (i.c.m. het toerental en een vaste factor) :?:

De versnelling is zeker wel afhankelijk van het koppel, waarbij het gewicht uiteraard OOK een belangrijke factor is en dus niet ALLEEN de motor dit bepaald, wat dus vooral in lagere versnelling speelt, zoals wij toch allen weten, niet :?: :D
Vermogen geeft topsnelheid: motor is dan op toeren en heeft inderdaad in de dan gebruikte hogere versnelling een andere overbrengingsverhouding te verwerken.
Diesels acceleren wel vlot, maar blijven wat achter bij de eindsnelheid.


Volgens mij heb je het niet helemaal begrepen. Het verhaal is lang, maar als je het van voor tot einde leest moet je het toch begrijpen. Begrijpelijker dan dit is het gewoonweg niet te verwoorden.

Als 2 (vergelijkbare)auto's evenveel wegen en evenveel vermogen hebben, maar auto A heeft 2x zoveel trekkracht als auto B, is auto A dan sneller tijdens de acceleratie? Antwoord (als beide auto's een voor de acceleratie geoptimaliseerde verhouding van versnellingen hebben): nee.

Is de diesel met meer trekkracht sneller tijdens de acceleratie? Alleen als zijn versnellingsbak verhoudingen beter zijn afgestemd op snel accelereren dan op maximale topsnelheid. De vorm van de koppelkromme is belangrijk, niet de waarde(hoogte) aan de krukas.
Het koppel dat er wél toe doet is het koppel aan de wielen, maar dat is volledig afhankelijk van de bakverhoudingen en eindreductie.

Waarom is een Honda S2000 met 240 pk en 2/3 van het koppel(207Nm i.p.v. 305!) van een Porsche 968 CS sneller tijdens de acceleratie naar 100, terwijl beide hetzelfde vermogen hebben en de 968 CS niet eens zoveel zwaarder is?

Zoals eerder gezegd, pas de simpele forumule gewicht/vermogen nu eens op een greep willekeurige auto's toe en kijk dan naar de acceleratiecijfers. Ontnuchterend zal de uitkomst zijn, waarbij de opgegeven hoeveelheid trekkracht geen rol zal spelen in de uitkomst.


Laatst bijgewerkt door Jort op 10 nov 2005 0:39, in totaal 1 keer bewerkt.



10 nov 2005 0:15
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
964.c4
assendelft
Bericht 
EriC4C schreef:
rob964.c4 schreef:
ik ken iemand die er een van een paar jaar oud heeft gekocht .....

en weer iemand anders had er een gekocht in 2000 .....

Op de markt vanaf 2003. "Een paar jaar oud" kan dus net, maar in 2000 ..... :roll: :wink:

Gebaseerd op VW-techniek idd. en voorzien van een W12 met dubbele turbo :arrow: >2300kg en 0-100km/u in 4,8 sec. :shock: :D

Prachtige wagen vind ik :!:



o sorry niet echt duidelijk geweest
die van 2000 is idd geen c gt
en die andere zal ik nog een keer navragen heb hem nog nooit gezien bij die mensen.(kom er bijna nooit meer)

robert
_________________________________________
remmen is angst


10 nov 2005 0:34
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924
Hasselt/België
Bericht 
Jort schreef:
Waarom is een Honda S2000 met 240 pk en 2/3 van het koppel(207Nm i.p.v. 305!) van een Porsche 968 CS sneller tijdens de acceleratie naar 100, terwijl beide hetzelfde vermogen hebben en de 968 CS niet eens zoveel zwaarder is?


Niet dus , en dat was duidelijk te zien voor twee weken op het circuit van Zolder.
Niet in accelereren en in het opklimmen al helemaal niet meer.
_________________________________________
www.porsche968cs.be

Laatste update 22/10/2013


10 nov 2005 0:37
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Groningen
Bericht 
911-lover schreef:
Jort schreef:
Waarom is een Honda S2000 met 240 pk en 2/3 van het koppel(207Nm i.p.v. 305!) van een Porsche 968 CS sneller tijdens de acceleratie naar 100, terwijl beide hetzelfde vermogen hebben en de 968 CS niet eens zoveel zwaarder is?


Niet dus , en dat was duidelijk te zien voor twee weken op het circuit van Zolder.


Ik heb het voor het gemak over standaard auto's af fabriek en het eerste type S2000. Volgens meetgegevens van Autovisie en menig ander autoblad is de S2000 duidelijk vlotter op de 100. Vergelijking op het circuit waarbij veel meer factoren een rol spelen is volstrekt irrelevant. En was jouw 968 niet exceptioneel snel?


Laatst bijgewerkt door Jort op 10 nov 2005 0:44, in totaal 1 keer bewerkt.



10 nov 2005 0:42
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924
Hasselt/België
Bericht 
Deze was het

Afbeelding

Rechte stukken en droog wegdek wanneer beide ervoor gaan. dat is niet echt irrelevant denk . Ik praat niet over het bochtenwerk waar hij helemaal geen verhaal had. :roll:
_________________________________________
www.porsche968cs.be

Laatste update 22/10/2013


10 nov 2005 0:44
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Groningen
Bericht 
Verschillende chauffeurs, de S2000 is duidelijk NIET standaard (andere wielen, verlaagd), de auto's zijn NIET nieuw en zoals hierboven vermeld... was jouw 968 niet exceptioneel snel?

Ik ga eerder af op resultaten van meerder geverifieerde bronnen dan een toevallig treffen op een circuit van onbekende auto's en onbekende chauffeurs :wink:


10 nov 2005 0:46
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924
Hasselt/België
Bericht 
Mijn wagen is voorzien van de MO30 ophanging (dus verlaagd) niet originele wielen en ook al 12 jaar oud (ietsje ouder als welke S2000 dan ook)
Verder is mijn wagen zover ik weet standaard en als ik andere eigenaars hun reacties lees (op andere forums) van hun CS is die van mij niet zo echt exeptioneel snel. (de meeste praten van toppen tussen 280 en 290 op de teller natuurlijk) maar gewoon goed vlot :^:
Maar ik kan je "point" wel begrijpen .Het zal aan de chauffeur liggen :wink:
_________________________________________
www.porsche968cs.be

Laatste update 22/10/2013


10 nov 2005 0:52
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Groningen
Bericht 
Honda had zeker een vrouw achter het stuur. Het nieuwe rijden, optrekken in 5, of was het nou schakelen bij 1.800 tpm? :twisted: :wink:

Laatste voorbeeld:

Dodge Viper RT/10 (eerste type)
Gewicht: 1542 kg
Vermogen: 450 pk
Trekkracht: 610 Nm
0-100: 4,7 sec

Ferrari 360 Modena Spider
Gewicht: 1460 kg
Vermogen: 400 pk
Trekkracht: 372 Nm
0-100: 4,6 sec


10 nov 2005 0:55
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 Targa, Q7 3.0TDI, Beetle Cabrio, , 600 XR, HD Street Glide Glide Special, Oud Huijzer 616
Uden
Bericht 
Jort schreef:
Honda had zeker een vrouw achter het stuur. Het nieuwe rijden, optrekken in 5, of was het nou schakelen bij 1.800 tpm? :twisted: :wink:

Laatste voorbeeld:

Dodge Viper RT/10 (eerste type)
Gewicht: 1542 kg
Vermogen: 450 pk
Trekkracht: 610 Nm
0-100: 4,7 sec

Ferrari 360 Modena Spider
Gewicht: 1460 kg
Vermogen: 400 pk
Trekkracht: 372 Nm
0-100: 4,6 sec


IK heb ook enige autotechnische kennis en vond het wel een verhelderend verhaal. Vind bovenstaand voorbeeld ook wel verhelderend want waaroom accelereren beide evensnel, hebben evenveel PK's terwijl koppel aanzienlijk verschillend is, juist --> toerental. De viper heeft een vrachtwagen motor en de Modena is een "janker"
_________________________________________
Yesterday is history, Tomorrow a mystery,Today is a present


10 nov 2005 9:04
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 50 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Enguess, MY00


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.