Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 24 apr 2024 16:03



Antwoord op onderwerp  [ 19 berichten ] 
Kentekenscanner pakt alles 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Kozijnenboer
Berkelland (Achterhoek) PF #345
Bericht Kentekenscanner pakt alles
Kentekenscanner pakt alles

De Nederlandse politie is razend enthousiast over een kentekensysteem waarmee de afgelopen maanden al duizenden drugsrunners, straatracers, gestolen auto's en automobilisten met achterstallige boetes van de weg zijn geplukt. "Ik word platgebeld door collega's uit heel het land die er gebruik van willen maken", zegt Dick van Leenen van de Rotterdamse verkeerspolitie." Ons werk heeft niets meer met geluk te maken. We zijn alleen nog maar boeven aan het vangen." In de achterbak van de politiewagens zit een computer die de kentekens koppelt aan politiegegevens van diverse delicten. Wanneer de camera een fout kenteken herkent, gaat er een alarmsignaal af. Motoragenten gaan vervolgens de bewuste auto achterna om deze tot stoppen te bewegen.
(I.v.m. auteursrechtelijke bescherming is alleen een samenvatting van dit artikel beschikbaar.)
(10-11-2005 8:00:00-Telegraaf)


Een soort traject controle, maar dan anders. :?
_________________________________________
De wijzen komen uit het oosten.....:wink:
Ingenium res adversae nudare solent, celare secundae
Si vis pacem, para bellum


10 nov 2005 21:23
Profiel WWW
Moderator
Avatar gebruiker
PF # 136
Bericht 
Afbeelding

Big Brother is watching you more and more.....
_________________________________________
"Just be yourself, there are plenty of others"


10 nov 2005 21:29
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht 
kon je op wachten.

Ben er wel voor. Aanpakken die criminaliteit. Zoals de man in de krant inderdaad zei: We zijn alleen nog maar boeven aan het vangen.

Dat wilden we toch zo graag? :twisted: :twisted: :twisted: :wink:
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


10 nov 2005 21:46
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
PF # 136
Bericht 
horn schreef:
kon je op wachten.

Ben er wel voor. Aanpakken die criminaliteit. Zoals de man in de krant inderdaad zei: We zijn alleen nog maar boeven aan het vangen.

Dat wilden we toch zo graag? :twisted: :twisted: :twisted: :wink:



Dat klopt ! Niets liever dan dat :D
Wanneer het daar inderdaad bij blijft....
_________________________________________
"Just be yourself, there are plenty of others"


10 nov 2005 21:52
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Coördinator TD
Bergen op Zoom
Bericht 
Kijk eindelijk is een apparaat waar ik het mee eens ben. Massaal inkopen die dingen op elke politie auto zo'n ding ( bij wijze van spreken dan)

Alle palen van Gatso inleveren (is toch alleen maar landschapvervuiling) en deze dingetjes aanschaffen.


10 nov 2005 21:54
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
911SC 1981
Bericht 
Volgens mij hebben ze die in Belgie al jaren.
Mij hebben ze een keer aangehouden rond Turnhout op de snelweg,ik had toen een auto van de (belgische) zaak bij.Ze wisten echt alles van de eigenaar.Dan lijkt het mij een kleine moeite om er e.v.t criminele activiteten aan te koppelen.
_________________________________________
"elfers"doen het na tienen


10 nov 2005 23:17
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924
Hasselt/België
Bericht 
Zover ik weet hebben ze die scanners hier niet.
Wel hebben ze een compu in de wagen waar ze manueel de nummers ingeven en checken of alles in orde is (type voertuig, ingeschreven , verzekering etc).
In Engeland hebben ze die scanners wel al een paar jaren. Ongeveer 3 jaar geleden op een TV Reportage gezien.
_________________________________________
www.porsche968cs.be

Laatste update 22/10/2013


10 nov 2005 23:30
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
911SC 1981
Bericht 
Zou ik dan zo verdacht hebben gereden? :rambo:
_________________________________________
"elfers"doen het na tienen


10 nov 2005 23:35
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924
Hasselt/België
Bericht 
Of ze verveelden zich of je zag er verdacht uit :lol: :wink:
_________________________________________
www.porsche968cs.be

Laatste update 22/10/2013


10 nov 2005 23:38
Profiel WWW Facebook 
Moderator
Avatar gebruiker
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht Re: Kentekenscanner pakt alles
Citaat:
Motoragenten gaan vervolgens de bewuste auto achterna om deze tot stoppen te bewegen.


... en worden vervolgens van hun motor-fiets gereden :?
_________________________________________
In the Dutch mountains ...


11 nov 2005 10:26
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
1978-er 928
Hulsberg (L)
Bericht 
Ik weet het niet... ik ben bang dat er meer mee gedaan wordt dan we denken en willen.
Ze kunnen precies nagaan waar je auto uithangt als ze die scanners boven de autosnelweg enzo hangen. Ze kunnen zien wat je gemiddelde snelheid is, hoeveel kilometers je maakt en dadelijk krijg je bij de APK een verificatie van je KM stand en ook wat je aan de belasting enzo opgeeft...

Nu nog even koppelen aan bestanden sociale dienst en dan kun je mooi zien waar de auto van Japie uithangt. Nog even z'n GSM gegevens erbij pakken en hoppakee, Japie beunt bij.

Albert-Heijn koopt de gegevens en weet zo dat Truus ALTIJD naar de Jumbo gaat en zelden naar de Edah. De apotheek schrijft haar regelmatig hormoonbehandelingen voor om de overgang te beteugelen dus voor Truus kan het maandverband voortaan uit de reclame blijven.

Durex koopt de gegevens ook en ziet zo dat Johny in z'n auto altijd naar hetzelfde adres rijdt als zijn vrouwtje net naar haar nachtdienst in de fabriek is. TPG levert vervolgens geheel synchroon en gemonitord via dit systeem op tijd een proefpakketje condooms af zodat Johnny niet nog meer Johnny's maakt bij Thea bij wie hij vreemdgaat.
Dit tot grote ontevredenheid van de abortuskliniek die dit systeem gaan saboteren door met een Russische Soyous een satelliet in de ruimte te brengen die d.m.v. laserstralen het anti-coneceptieve effect van de - gratis - Durexjes wegbrandt en zo dus klandizie wordt opgewekt.

En de advocatuur weelt tierig want het wemelt van de deals om digitale vreemdgaan-gegevens etc etc etc....

You got the point?
_________________________________________
Wear sunscreen.
If I could offer you only one tip for the future, sunscreen would be it. The long term benefits of sunscreen have been proved by scientists whereas the rest of my advice has no basis more reliable than my own meandering experience…


11 nov 2005 12:11
Profiel WWW
Moderator
Avatar gebruiker
Jaguar S-TR ex-964C4Cabrio
PF #18
Bericht 
thijzer schreef:
You got the point?

De George Orwell-paranoia discussie krijgt hier toch geen vervolg hè hoop ik ...... :roll:
_________________________________________
Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster! Afbeelding


11 nov 2005 12:17
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Veel ex-en: Ex 964 C2 en C4, ex 996 turbo en ex 997 Carrera S
Bericht 
:lol:

Op zich vind ik het prima dat die gasten gepakt worden...Aan de andere kant toch weer het Big Brother aspect waar ik toch helemaal niet goed van wordt! :twisted: :cry: Zoals Thijzer het hierboven al goed aangaf. Uiteindelijk zeg ik dus: geen goede zaak!


11 nov 2005 16:16
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
ex 911 Targa
Dordrecht
Bericht Re: Kentekenscanner pakt alles
Dick van Leenen van de Rotterdamse verkeerspolitie schreef:
.... Ons werk heeft niets meer met geluk te maken. ....


vroeger dus wel :roll:

Citaat:
.... Wanneer de camera een fout kenteken herkent, gaat er een alarmsignaal af ....


en wanneer is een kenteken "fout"?
- als de eigenaar wel eens in aanraking is geweest met justitie.
overtreedt deze eigenaar of de bestuurder op moment van staandehouding een overtreding?
- vul maar in .......
Nu nog vragen of de 'echte' boeven welke reeds bij justitie bekend zijn en op boevenpad zijn, met een kenteken om hun nek gaan lopen en het systeem is waterdicht.


11 nov 2005 17:45
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht Re: Kentekenscanner pakt alles
EvR schreef:
Nu nog vragen of de 'echte' boeven welke reeds bij justitie bekend zijn en op boevenpad zijn, met een kenteken om hun nek gaan lopen en het systeem is waterdicht.


Afbeelding
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


11 nov 2005 20:32
Profiel
PorscheForum Super Junkie
965 L
gemonde
Bericht 
@ thijzer mooi verhaal


eigen ervaringen :twisted: :twisted: :wink:
_________________________________________
duitse laagvlieger


11 nov 2005 23:02
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924
Hasselt/België
Bericht 
Dat doet me zeer sterk HIERAAN denken :roll: :wink:
_________________________________________
www.porsche968cs.be

Laatste update 22/10/2013


12 nov 2005 0:59
Profiel WWW Facebook 
Moderator
Avatar gebruiker
Jaguar S-TR ex-964C4Cabrio
PF #18
Bericht 
Wat een reacties weer :roll: ..... Wordt er een apparaat in gebruik genomen waarmee de politie kan doen waar we het allemaal mee eens zijn, maar dat wellicht ook ooit anders te gebruiken is en dus zijn we het er weer niet mee eens. :bang:
_________________________________________
Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster! Afbeelding


12 nov 2005 20:01
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
911(964)-Carera4
Raamsdonksveer
Bericht Re: Kentekenscanner pakt alles
Pakkans is het grootst bij staandehouden en controle.
Bij trajectcontrole, laserguns, flitspalen e.d. blijkt bij controle dat vele kentekens(platen) vals zijn en dus niet te traceren c.q. verbaliseren.
Dus NU eindelijk een goed app. op de (politie) markt!
Toch zou ik wel eens wat meer te hard willen rijden (in NED.) zonder een medeleven uit Leeuwarden.
_________________________________________
Verbeter de wereld en begin bij U zelf, laat een ieder in zijn eigen waarde ook U wilt daarin gelaten worden.


12 nov 2005 21:46
Profiel Facebook 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 19 berichten ] 

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.