Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 27 apr 2024 22:57



Antwoord op onderwerp  [ 60 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Erwin Koeman aangehouden 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Bericht 
Marcos schreef:
Klinkt meer als aanklager dan als pleiter...


Nee, dit is neutraal. Als aanklager ga je vertellen hoeveel kinderen er wel niet 's avonds in de buurt van het stadion spelen, is de plaats delict een "black-spot", dhr. Koeman een drankorgel, zijn alle 1000 verkeersdoden te wijten aan alcohol in het verkeer (wat zeg ik: aan dhr. Koeman in eigen persoon), enz.

Wat ik probeer uit te leggen is dat een rechter eigenlijk niet anders kan dan dhr. Koeman veroordelen, omdat je al snel op de glijdende schaal komt.

Want als 5 meter mag, waarom 10 meter dan niet? En als 10 meter mag, waarom 20 meter dan niet? En...

Het punt is gewoon: op de openbare weg mag je niet rijden met alcohol op. Daarbij is het niet van belang of je een meter rijdt of 100 km (misschien wel ter zake van de strafmaat) en ook niet of je een chauffeur had ingehuurd voor de rest van de rit.

Het is net zoiets als op een leeg stukje snelweg even een paar seconden het gaspedaal vloeren. No harm done, maar als er een flitser staat mag je wel betalen...


30 dec 2005 16:57
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
996/2001
Axel
Bericht 
Devils son schreef:
Marcos schreef:
Klinkt meer als aanklager dan als pleiter...


Nee, dit is neutraal. Als aanklager ga je vertellen hoeveel kinderen er wel niet 's avonds in de buurt van het stadion spelen, is de plaats delict een "black-spot", dhr. Koeman een drankorgel, zijn alle 1000 verkeersdoden te wijten aan alcohol in het verkeer (wat zeg ik: aan dhr. Koeman in eigen persoon), enz.

Wat ik probeer uit te leggen is dat een rechter eigenlijk niet anders kan dan dhr. Koeman veroordelen, omdat je al snel op de glijdende schaal komt.

Want als 5 meter mag, waarom 10 meter dan niet? En als 10 meter mag, waarom 20 meter dan niet? En...

Het punt is gewoon: op de openbare weg mag je niet rijden met alcohol op. Daarbij is het niet van belang of je een meter rijdt of 100 km (misschien wel ter zake van de strafmaat) en ook niet of je een chauffeur had ingehuurd voor de rest van de rit.

Het is net zoiets als op een leeg stukje snelweg even een paar seconden het gaspedaal vloeren. No harm done, maar als er een flitser staat mag je wel betalen...


Het punt is gewoon.....Koeman is hier een oor aangenaaid door zijn asociale medemens.


Laatst bijgewerkt door LiB op 30 dec 2005 17:05, in totaal 1 keer bewerkt.



30 dec 2005 17:03
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.
Papendrecht
Bericht 
Devils son schreef:
Nee, dit is neutraal. Als aanklager ga je vertellen hoeveel kinderen er wel niet 's avonds in de buurt van het stadion spelen, is de plaats delict een "black-spot", dhr. Koeman een drankorgel, zijn alle 1000 verkeersdoden te wijten aan alcohol in het verkeer (wat zeg ik: aan dhr. Koeman in eigen persoon), enz.

Wat ik probeer uit te leggen is dat een rechter eigenlijk niet anders kan dan dhr. Koeman veroordelen, omdat je al snel op de glijdende schaal komt.

Want als 5 meter mag, waarom 10 meter dan niet? En als 10 meter mag, waarom 20 meter dan niet? En...

Het punt is gewoon: op de openbare weg mag je niet rijden met alcohol op. Daarbij is het niet van belang of je een meter rijdt of 100 km (misschien wel ter zake van de strafmaat) en ook niet of je een chauffeur had ingehuurd voor de rest van de rit.

Het is net zoiets als op een leeg stukje snelweg even een paar seconden het gaspedaal vloeren. No harm done, maar als er een flitser staat mag je wel betalen...

Jammer voor Erwin, maar hier ben ik het mee eens.


30 dec 2005 17:04
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
1978-er 928
Hulsberg (L)
Bericht 
Nu ik nog eens lees: ik geloof er geen reet van dat die chauffeur de auto daar niet mag pakken of op z'n minst vooraan de poort.

Bekende Nederlanders worden altijd breed uitgemeten en dan is het zielig. Overigens, hoe heette die ook alweer.... Marco Bakker?

"We zingen Marco Bakker, Marco Bakker was zat. Hij reed in de Arena....etc..."

Bovendien heeft ie geld zat dus show me the money!
_________________________________________
Wear sunscreen.
If I could offer you only one tip for the future, sunscreen would be it. The long term benefits of sunscreen have been proved by scientists whereas the rest of my advice has no basis more reliable than my own meandering experience…


30 dec 2005 17:42
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Bericht 
Citaat:
Koeman zat met uitgeschakelde motor op de chauffeurs te wachten toen twee agenten 'in burger' op het raam klopten, waarop hij meende dat de chauffeurs waren gearriveerd. De twee bleken echter agenten te zijn, die Koeman lieten blazen en vervolgen afvoerden naar het politiebureau.


Dit snap ik niet, als hij niet reed toen ze hem aanhielden, kunnen ze toch niet bevestigen dat hij op de openbare weg heeft gereden ? En voorzover ik weet is het geen misdrijf om geparkeerd te staan met teveel alchohol op :roll: Tenzij hij het zelf heeft toegegeven, maar dan nog lijkt het me wel handig als de agenten kunnen bevestigen dat hij ECHT op de openbare weg heeft gereden :?:

Anders zou het wel heel ver gaan in dit land. Tegen willekeurige Nederlander: "Ja we hebben gehoord dat u gisteren harder dan 120 reed, is dat waar ? Oh dan krijgt u hierbij een boete voor te hard rijden


30 dec 2005 17:42
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Bericht 
Gerco schreef:
Tenzij hij het zelf heeft toegegeven


Dat is het meest waarschijnlijke... gewoon op de vraag hoe die auto op die plek is gekomen (want die agenten zullen ongetwijfeld weten dat Koeman daar tijdens wedstrijden niet pleegt te parkeren).


30 dec 2005 17:50
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Bericht 
LiB schreef:

Het punt is gewoon.....Koeman is hier een oor aangenaaid door zijn asociale medemens.


Weet ik niet. Ik denk dat we met z'n allen maar de helft van het verhaal kennen.

Als oud-voetballer denk ik onwillekeurig ook nog aan voetbal-humor. Even de politie bellen als de coach met een slok op een paar meter buiten de poort staat...


30 dec 2005 17:52
Profiel
PorscheForum Super Junkie
ex 997 Carrera S. ex Porsche 993, ex Porsche Cayman S PF nr.6
Bericht 
Denk bij voetbalhumor eerder aan een drol in een schoen.


30 dec 2005 17:59
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Ex 911 [930] turbo, ex 356 speedster replika
Reuver
Bericht 
thijzer schreef:
Citaat:
Opnieuw een sterk staaltje Nederlandse klasse justitie. Weer iemand die definitief het vertrouwen in de Nederlandse rechtstaat heeft verloren.


Dus jij had wel nog vertrouwen?

Belachelijk maar ja... regels zijn regels en de vraag die de rechter stelt: Heeft u gedronken en gereden op de openbare weg?

Ja?

Dokken.

Feit dat het fennigfutserij is, dat doet er doorgaans voor de rechter niets aan af.

- geeuw -

Zo krijgen we het jaar wel om. Ik ga weer aan het werk. Koeman: ne goeie roetsj!


Ik heb het hier over Koeman, niet over mezelf, ben het vertrouwen al 15 jaar kwijt.
_________________________________________
911 turbo, the boosted beast.

mhaschreurs.hyves.nl


30 dec 2005 18:22
Profiel Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Bericht 
RS-R schreef:
Denk bij voetbalhumor eerder aan een drol in een schoen.


Ja, maar na verloop van tijd gaat dat vervelen... een beetje inventiviteit moet kunnen.

Overigens, de jeugd van Anderlecht vond het ooit nodig om een hele kleedkamer met stont te besmeuren... Dus zelfs met een drol kun je inventief zijn.


30 dec 2005 18:25
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Carrera 2 Cabrio
Bericht 
RS-R schreef:
Denk bij voetbalhumor eerder aan een drol in een schoen.


Of aan Rene van der Gijp, die bij een kraamvisite de baby van de pot haalt om hem vervolgens zelf vol te draaien, en de baby daarna weer terug op het potje zet.


.... is echt gebeurd


30 dec 2005 18:42
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Een keer een 986, 997, 993, 964, 911E en een 944.
Utrechtse Heuvelrug
Bericht 
Koeman moet zich als echt vent gedragen. Hij moet juist als trainer weten dat je je aan de spelregels moet houden. Vind het altijd zo flauw als mensen de regels willen aanpassen omdat het maar een klein beetje buigen van de regels is en het hen even goed uitkomt.

Hoe zou Koeman zich gedragen als de eerstvolgende keer een tegenstander 5 seconden na de officiele speeltijd nog scoort en Feijenoord dan de wedstrijd verliest? Hij zou er ongetwijfeld begrip voor hebben, was toch maar 5 seconden?

Ik ben gek op autorijden (in de P vooral), vind een biertje ook lekker (tapje graag), echter de twee gaan niet samen. Ook niet voor 5 meter. Wat mij betreft gewoon betalen en niet zeuren.

Erger vind ik het dat, zelfs nu hij nuchter is, hij zich niet bewust van z'n foute gedrag.


30 dec 2005 19:05
Profiel
PorscheForum Super Junkie
ex 997 Carrera S. ex Porsche 993, ex Porsche Cayman S PF nr.6
Bericht 
Devils son schreef:
RS-R schreef:
Denk bij voetbalhumor eerder aan een drol in een schoen.


Ja, maar na verloop van tijd gaat dat vervelen... een beetje inventiviteit moet kunnen.

Overigens, de jeugd van Anderlecht vond het ooit nodig om een hele kleedkamer met stont te besmeuren... Dus zelfs met een drol kun je inventief zijn.


Waar heb je gevoetbald?
Heb zelf van 1979 tot 1982 gevoetbald bij Fortuna Sittard( "ontdekt" door Cor Brom, woonde toen in Geleenen kwam geregeld bij de jeugd van toen nog Quick '08 Geleen kijken ), daarna bij nog wat hoofdklassers.


30 dec 2005 20:23
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Ex. 964 C2 Zwart/Zwart, California T5, Kever 1303 Karmann Cabrio
Rotterdam
Bericht 
Rob964Tip schreef:
Koeman moet zich als echt vent gedragen. Hij moet juist als trainer weten dat je je aan de spelregels moet houden. Vind het altijd zo flauw als mensen de regels willen aanpassen omdat het maar een klein beetje buigen van de regels is en het hen even goed uitkomt.

Hoe zou Koeman zich gedragen als de eerstvolgende keer een tegenstander 5 seconden na de officiele speeltijd nog scoort en Feijenoord dan de wedstrijd verliest? Hij zou er ongetwijfeld begrip voor hebben, was toch maar 5 seconden?

Ik ben gek op autorijden (in de P vooral), vind een biertje ook lekker (tapje graag), echter de twee gaan niet samen. Ook niet voor 5 meter. Wat mij betreft gewoon betalen en niet zeuren.

Erger vind ik het dat, zelfs nu hij nuchter is, hij zich niet bewust van z'n foute gedrag.

Ik combineer drinken ook niet met autorijden.
Maar heb je het nu over "fout gedrag"? Beetje overdreven niet?

Ben ook weleens geflitst met 122 km en heb gefietst terwijl de verlichting het niet deed. Fout gedrag?
Zelfs weleens de Porsche voorgereden omdat mijn vrouw terug naar huis zou rijden.

Beetje flexibiliteit mag toch weleens.


30 dec 2005 20:32
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Super Junkie
ex 997 Carrera S. ex Porsche 993, ex Porsche Cayman S PF nr.6
Bericht 
eerlijke mening,

muggezifterij.


30 dec 2005 20:34
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Een keer een 986, 997, 993, 964, 911E en een 944.
Utrechtse Heuvelrug
Bericht 
Fout gedrag als in alcohol en rijden. Nee, niks overdreven. Gaan voor mij onder geen enkele voorwaarde samen. Wat ik bedoel is dat Koeman daar blijkbaar anders over denkt, en vind dat hij zijn eigen regels mag bepalen.

Gewoon even de pest in hebben en betalen. Klaar.

@Porscheware. Natuurlijk niet in relatie tot je voorbeeld, dan ruk je het uit zijn verband. Dat is ook van een heel andere orde. Flexibiliteit mag natuurlijk, maar hoe flexibel dan? 5km? 7km? 10km?


30 dec 2005 21:26
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Veel ex-en: Ex 964 C2 en C4, ex 996 turbo en ex 997 Carrera S
Bericht 
Ach, een rechter zal idd niet anders kunnen dan hem veroordelen. Het is echter fout gegaan bij die bromsnorren, die even poolshoogte hadden moeten nemen, hadden moeten constateren dat hij op zijn chauffeurs stond te wachten (als dat idd ook de bedoeling was), om vervolgens weer 'echt werk te gaan doen'. De politie heeft nl. de bevoegdheid om bepaalde dingen te laten gaan. Ze HOEVEN dus niet alles wat ze zien aan te pakken.


30 dec 2005 23:24
Profiel
PorscheForum Rakker
996 Tiptronic 2002, basalt
Bericht 
Waar het om gaat is niet het rijden van 5 meter met teveel alcohol achter de kiezen , maar dat het Nederlandse politiekorps blijkbaar wel tijd heeft om de over het algemeen eerzame en nette burgers kontinu achter de broek te zitten, maar liever hun handen niet branden aan het aanpakken van echte criminelen. In rap tempo heeft het Nederlandse politiekorps gedurende de afgelopen jaren aan geloofwaardigheid en respect ingeboet, ook deze Koeman affaire zal weer verder goodwill verlies opleveren.


30 dec 2005 23:37
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Bericht 
RS-R schreef:

Waar heb je gevoetbald?


PSV. Daarna gestopt omdat mijn lichaam er geen zin meer in had. Helaas, want ik blijf het een mooi spelletje vinden.


31 dec 2005 0:24
Profiel
PorscheForum Super Junkie
ex 997 Carrera S. ex Porsche 993, ex Porsche Cayman S PF nr.6
Bericht 
Knieën, in allebei de kniepezen afgescheurd en kruisbanden kapot.


31 dec 2005 0:56
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht 
Marcos schreef:
RS-R schreef:
Denk bij voetbalhumor eerder aan een drol in een schoen.


Of aan Rene van der Gijp, die bij een kraamvisite de baby van de pot haalt om hem vervolgens zelf vol te draaien, en de baby daarna weer terug op het potje zet.


.... is echt gebeurd


Wim Suurbier bij het kind van Wim Meutstege. Als Gijp hetzelfde gedaan heeft is het een gejatte grap (wel lachen). :wink:
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


31 dec 2005 7:18
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
911(964)-Carera4
Raamsdonksveer
Bericht 
Zelfs als je AANSTALTE maakt om te gaan rijden kan je al aangehouden worden.
Onder aanstalte maken wordt verstaan: Je sleutel in het portierslot steken
met de KENNELIJKE bedoeling om te gaan rijden.
_________________________________________
Verbeter de wereld en begin bij U zelf, laat een ieder in zijn eigen waarde ook U wilt daarin gelaten worden.


31 dec 2005 11:07
Profiel Facebook 
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
997S
Belgische kust
Bericht 
Jullie vergeten nog één belangrijke zaak : het is niet omdat er naar de letter van de wet een inbreuk erop is begaan, die vastgesteld is door de Politie, dat dit noodzakelijk tot vervolging moet leiden.

De aanklager kan de zaak, gelet op de omstandigheden, ook gewoon seponeren !

En net zo'n voorval lijkt mij een mooi voorbeeld om tot sepo over te gaan. Ik heb voor cliënten ook al regelmatig een proces-verbaal betwist, waarna er in verschillende gevallen geen vervolging volgde...


En tenslotte kan de Rechter de onvermijdelijke straf voorwaardelijk uitspreken ipv effectief.


31 dec 2005 19:33
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Veel ex-en: Ex 964 C2 en C4, ex 996 turbo en ex 997 Carrera S
Bericht 
Yup. Het bekende opportuniteitsbeginsel. Net zoals de politie niet tot bekeuring hoeft over te gaan (zie mijn eerdere post), geldt dit mutatis mutandis :wink: ook voor justitie. Maar of dat ook gebeurt in deze? :roll:


31 dec 2005 20:01
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Bericht 
RS-R schreef:
Knieën, in allebei de kniepezen afgescheurd en kruisbanden kapot.


Bij mij ook kruisbanden (+ meniscus, waarvoor ik binnenkort wederom langs vd Hoogenband mag)... maar daarnaast enkelbanden, rugklachten, hartritmestoornis (voorbij nu ik niet meer sport, maar zodra ik mijzelf weer push komt het terug).


31 dec 2005 20:14
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 60 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bolevi


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.