Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 29 apr 2024 14:52



Antwoord op onderwerp  [ 10 berichten ] 
HOAX ? of niet .... 
Auteur Bericht
Moderator
Avatar gebruiker
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht HOAX ? of niet ....
DEN BOSCH - Onder Nederlandse gebruikers van het razendpopulaire chatprogramma MSN Messenger circuleert een gevaarlijk wormvirus. Het is het eerste virus dat zichzelf doorstuurt via een recent ontdekte fout in besturingssysteem Windows. De maker is vrijwel zeker een Nederlander die uit is op betaalgegevens, ontdekte een analist van het Russische antivirusbedrijf Kaspersky zaterdag.

Afgelopen week werd het lek in het grafische onderdeel van Windows XP gevonden. Zelfs gebruikers met de nieuwste instellingen zijn "extreem kwetsbaar", omdat softwareproducent Microsoft tot op heden geen oplossing heeft. Antivirusproducenten en ook de officiƫle waarschuwingsdienst van de overheid stuurden daarom vrijwel direct alarmeringen uit.

Kerstgroet

De nieuwe worm doet zich voor als een plaatje met een kerstgroet. Ontvangers die op de link klikken, komen echter op een internetpagina en raken besmet. De maker lijkt het aantal infecties kunstmatig laag te houden: op enkele honderden. In het overgrote deel (ongeveer 98 procent) van de gevallen gaat het om Nederlandse gebruikers.

Toetsaanslagen

De schrijver van het virus krijgt besmette systemen in zijn macht en registreert toetsaanslagen. Zo is hij in staat creditcardinformatie te stelen of rekeningen bij online betaalsystemen te plunderen.

Met een beetje goede wil van de internetaanbieder en de politie is de verdachte zo gevonden, stelde expert R. Schouwenberg van Kaspersky zaterdag. Zijn enige advies aan internetgebruikers is om hun beveiligingsinstellingen tot het maximum te verhogen en op te passen met onbekende plaatjes.


01 jan 2006 18:22
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Freelance Copywriter - ex-911 2.2S 1969 - PF #369
amsterdam
Bericht 
Geen hoax, was gister op 't journaal.

Ik zou zeggen; Iedereen een mac kopen. Dan heb je dit soort problemen niet... ;-)


01 jan 2006 20:12
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Carrera 3.2, 996 Cabrio, 991 GTS
Thuredriht - NPC#1408 PF#492
Bericht 
staat ook op nu.nl, en wel hier
_________________________________________
Got coffee?


01 jan 2006 23:44
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
carrera 3.0 1977
Asperen
Bericht 
Inderdaad voel ik me met mijn oude Mac (cube) altijd wel erg veilig als ik dit soort dingen lees. Verder lekker stil, stabiel en staat nog mooier op het bureau ook! :wink:
_________________________________________
The difference between men and boys...
The size of their toys!


01 jan 2006 23:49
Profiel
PorscheForum Rakker
*in between Porsches* ex 993 C2 coupe ex 993 C2 cabrio ex 964 C4
Bericht 
ingo schreef:
Geen hoax, was gister op 't journaal.

Ik zou zeggen; Iedereen een mac kopen. Dan heb je dit soort problemen niet... ;-)



Een Mac ? Ik ben toch niet gek !
_________________________________________
Life moves pretty fast, if you don't stop and look around once in a while, you could miss it (FB)


02 jan 2006 9:09
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Beveren Belgie
Bericht 
Mac is volledig virus-vrij :!:
ik werk er al 15j mee , en nog nooit een probleem .
Sterker nog ik heb ooit het " I Love U-virus" eens geopend om het resultaat te zien :arrow: ging vanzelf naar de prullenbak :twisted:
_________________________________________
Boys will be boys ...only the toys get bigger !


02 jan 2006 11:10
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Bericht 
Ik heb ook nog nooit last gehad van een virus. Weten hoe je met een PC om moet gaan helpt ook...


02 jan 2006 11:30
Profiel
PorscheForum Super Junkie
ex 997 Carrera S. ex Porsche 993, ex Porsche Cayman S PF nr.6
Bericht 
Heb wel eens last van een buikgriep-virus.Niet prettig.


02 jan 2006 11:49
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Freelance Copywriter - ex-911 2.2S 1969 - PF #369
amsterdam
Bericht 
Devils son schreef:
Ik heb ook nog nooit last gehad van een virus. Weten hoe je met een PC om moet gaan helpt ook...


Een goed anti-virus programma en van tijd tot tijd de laatste virus-updates downloaden en een firewall instellen, helpt ook, idd. Ondanks dat Windows XP zo (te) uitgebreid is, heb ik er altijd wel goed mee uit de voeten gekund, inderdaad.

Had ik eerst een iBook 'voor dr bij', gebruik ik 'm nu gewoon als m'n dagelijkse computer en is de PC de deur uit... Maar goed ieder z'n voorkeur. Net als bij porsches.


02 jan 2006 12:52
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.
Papendrecht
Bericht 
ingo schreef:
Devils son schreef:
Ik heb ook nog nooit last gehad van een virus. Weten hoe je met een PC om moet gaan helpt ook...


Een goed anti-virus programma en van tijd tot tijd de laatste virus-updates downloaden en een firewall instellen, helpt ook, idd. Ondanks dat Windows XP zo (te) uitgebreid is, heb ik er altijd wel goed mee uit de voeten gekund, inderdaad.

Had ik eerst een iBook 'voor dr bij', gebruik ik 'm nu gewoon als m'n dagelijkse computer en is de PC de deur uit... Maar goed ieder z'n voorkeur. Net als bij porsches.

olaf schreef:
Zelfs gebruikers met de nieuwste instellingen zijn "extreem kwetsbaar", omdat softwareproducent Microsoft tot op heden geen oplossing heeft.

Blijkbaar zijn er nog geen afdoende maatregelen.


02 jan 2006 12:55
Profiel WWW
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 10 berichten ] 

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.