Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 28 apr 2024 2:08



Antwoord op onderwerp  [ 49 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Flitsen zorgt voor onveilige wegen 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
*in between Porsches* ex 993 C2 coupe ex 993 C2 cabrio ex 964 C4
Bericht 
Persoonlijk pleit ik voor de Amerikaanse manier; op DUIDELIJK ZICHTBARE plaats een DUIDELIJK HERKENBARE politieauto plaatsen, als je die NIET ziet zit je écht niet op te letten, en zou je alleen al beboet moeten worden voor slapen achter het stuur (....), en daarbovenop de snelheidsboete....
Wat betreft de verkeersdoden; ik heb altijd begrepen dat VERUIT de meeste doden vallen binnen de bebouwde kom, dus m.i. moet de KLPD zijn werkgebied vooral verleggen naar de bebouwde kom.
_________________________________________
Life moves pretty fast, if you don't stop and look around once in a while, you could miss it (FB)


04 jan 2006 22:39
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Groningen
Bericht 
Amerikaanse manier hè. Dan niet gaan huilen als je gepakt wordt, want dat gaat ook wel even anders dan hier.

Ik krijg een beetje dat gevoel van de middelbare school. Iedereen heeft wel eens afgekeken bij een toets. Als je dan gepakt werd gaan zeiken dat er te wienig tijd was om het te leren, de toets niet aansloot op de stof, de stof de moeilijk was en de docent een drol. Lekker recalcitrant schoppen tegen de regeltjes en de handhaving daarvan. Beetje kinderachtig.

Ik dacht dat we volwassen geworden waren.


04 jan 2006 22:55
Profiel
PorscheForum Rakker
*in between Porsches* ex 993 C2 coupe ex 993 C2 cabrio ex 964 C4
Bericht 
Jort schreef:
Amerikaanse manier hè. Dan niet gaan huilen als je gepakt wordt, want dat gaat ook wel even anders dan hier.

Ik krijg een beetje dat gevoel van de middelbare school. Iedereen heeft wel eens afgekeken bij een toets. Als je dan gepakt werd gaan zeiken dat er te wienig tijd was om het te leren, de toets niet aansloot op de stof, de stof de moeilijk was en de docent een drol. Lekker recalcitrant schoppen tegen de regeltjes en de handhaving daarvan. Beetje kinderachtig.

Ik dacht dat we volwassen geworden waren.


Jort, maak je geen zorgen ik huil niet als ik aan de kant gezet word (is mij overigens overkomen in Florida; State Trooper...)
Ben met je eens; als je gepakt wordt heb je het spelletje verloren, en daar moet je tegen kunnen...

Volwassen ?
_________________________________________
Life moves pretty fast, if you don't stop and look around once in a while, you could miss it (FB)


04 jan 2006 23:35
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
997 4S Cabrio ex. 993 4S, ex. 964 C4, ex. 968
Nederland
Bericht 
Gaan we weer. "Discussie" nummer 2000 over dit onderwerp :? :evil:
_________________________________________
Fietste ik maar net zo hard als mijn Porsche!!!
https://manfredmilatoertocht.nl


05 jan 2006 0:33
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Veel ex-en: Ex 964 C2 en C4, ex 996 turbo en ex 997 Carrera S
Bericht 
Tja, het is een bijna maandelijks terugkerend topic...Logisch ook, het wekt gewoon heel veel ergernis op. Mijn mening vind je o.a. hier, ik ga het niet nog een keer allemaal opschrijven...


05 jan 2006 1:08
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Ex 911 [930] turbo, ex 356 speedster replika
Reuver
Bericht 
Heren heren, begrijpen jullie dan ook niet dat te hard rijden ook heel slecht voor het milieu is? :wink: .
_________________________________________
911 turbo, the boosted beast.

mhaschreurs.hyves.nl


05 jan 2006 1:11
Profiel Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Panamera Turbo
Rotterdam
Bericht 
michael schreef:
Heren heren, begrijpen jullie dan ook niet dat te hard rijden ook heel slecht voor het milieu is? :wink: .

Jawel, maar daarom begrijp ik juist niet de aversie hier tegen een Porsche op LPG.... :mrgreen:


05 jan 2006 1:16
Profiel WWW
Forum Admin
Avatar gebruiker
Cayenne
Bericht 
Epicurus schreef:
Persoonlijk pleit ik voor de Amerikaanse manier



Afbeelding

Me too









Tis wel een lekkere leuke discussie, enne der zijn idd. regels in dit land..............................gelukkig maar, je moet ergens een standaard hebben.


Stel je voor een land zonder regels.

En dan heeft Pascal gelijk, wij vinden ff te hard geen overtreding, maar andere vinden het lenen van je autoradio weer geen overtreding, want jij met die dikke Porsche kan dat toch best wel missen.


05 jan 2006 9:28
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
1978-er 928
Hulsberg (L)
Bericht 
Appels met peren vergelijken...

...is allebei fruit.
_________________________________________
Wear sunscreen.
If I could offer you only one tip for the future, sunscreen would be it. The long term benefits of sunscreen have been proved by scientists whereas the rest of my advice has no basis more reliable than my own meandering experience…


05 jan 2006 9:41
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
1973 911 2.4T & 1976 911S 2.7 (73 2.8RSR to be)
Melbourne
Bericht 
koos spee schreef:
Goh, das makkelijk zeg :lol: :lol: :lol: :lol:


Is dat alles wat jij hieraan toe te voegen hebt Koosie?

Ik geloof best dat het in een aantal gevallen om de poen te doen is, maar ik (misschien als enige) ga er toch nog echt van uit dat het ze in het algemeen om de (ook onze) veiligheid te doen is. Zo zag ik laatst weer een fietser gepakt worden voor rijden zonder licht. Zijn eerste (weinig originele) reactie was: "Jezus man, waarom moet dat weer? Ga toch echt werk doen en ga boeven lastig vallen!".

Wat zo'n gast niet begrijpt is dat ik hem iets eerder bijna van z'n fiets had gereden omdat ik 'm pas op het laatste moment zag.

We hebben nu eenmaal met ons allen (democratisch!) wat regeltjes afgesproken en daar moeten we ons aan houden; Ik vind persoonlijk 120 op snelwegen s'nachts ook een te lage snelheid, maar als we bovenstaande door de vingers zien en alles tot 10km te hard goedkeuren, waar leg je dan wel de grens?

Hoe vaak hoor je niet bij programma's als blik op de weg dat mensen waarbij hun rijbewijs wordt ingenoemen zeggen: "dat is net 3 km te hard" terwijl het er 53 te hard zijn.

Ik denk dat dit een mentaliteit-issue is dat we hier iedere keer zo over vallen.
_________________________________________
Just don't lift mid-turn.


05 jan 2006 12:12
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
1978-er 928
Hulsberg (L)
Bericht 
Citaat:
We hebben nu eenmaal met ons allen (democratisch!) wat regeltjes afgesproken en daar moeten we ons aan houden


Mind you, wij hebben die regels niet met elkaar afgesproken. Onze "volksvertegenwoordigers" hebben mensen aangesteld die die regels verzinnen. Ze verzinnen ook de aantrekkelijke handhaving en onze minister keurt dat allemaal maar goed.

Maar ja, het overgrote deel van het land gaat nooit stemmen en wie gaat stemmen, stemt vaak op het gevoel of CDA.
_________________________________________
Wear sunscreen.
If I could offer you only one tip for the future, sunscreen would be it. The long term benefits of sunscreen have been proved by scientists whereas the rest of my advice has no basis more reliable than my own meandering experience…


05 jan 2006 12:25
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Groningen
Bericht 
Wat een onvrede. Emigreren uit deze corrupte bende is altijd een optie, gezien de goede alternatieven in het buitenland :wink:


05 jan 2006 12:33
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
1973 911 2.4T & 1976 911S 2.7 (73 2.8RSR to be)
Melbourne
Bericht 
thijzer schreef:
Maar ja, het overgrote deel van het land gaat nooit stemmen en wie gaat stemmen, stemt vaak op het gevoel of CDA.


Da's een interessante andere discussie. 8) Ik ben nl blij dat het overgrote deel van het land niet gaat stemmen; als alle tokkies van de wereld het hier voor het zeggen krijgen..... :roll: :shock:
_________________________________________
Just don't lift mid-turn.


05 jan 2006 12:37
Profiel WWW
Bericht 
Rob Herfst schreef:
Jawel, maar daarom begrijp ik juist niet de aversie hier tegen een Porsche op LPG



Meneer Herfst,


U weet het, als we allemaal zoals u denken, dan hebben we een schoner millieu, en kunt u weer met een gerust hart uw kap open doen en genieten.

Porsche op LPG, das mooi, rijden ze ook een stuk zachter.

Alleen nog iets aan die grembellia uitlaat van u doen, dat kan natuurlijk niet, wat een herrie.



Koos.


05 jan 2006 14:05
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Panamera Turbo
Rotterdam
Bericht 
Meneer Spee,

Als u mij beloofd nooit meer brieven te sturen, dan zal ik de knop voor het uitlaatgeluid voortaan op standje I zetten ipv standje II! 8)

Deal? :mrgreen: :wink:


05 jan 2006 15:35
Profiel WWW
Forum Admin
Avatar gebruiker
Cayenne
Bericht 
Rob Herfst schreef:
Deal? :mrgreen: :wink:


Met hem een deal :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: ...........succes Rob.


05 jan 2006 16:03
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Bericht 
Rob Herfst schreef:
Meneer Spee,

Als u mij beloofd nooit meer brieven te sturen, dan zal ik de knop voor het uitlaatgeluid voortaan op standje I zetten ipv standje II! 8)

Deal? :mrgreen: :wink:


Hij kan ook gewoon het geld van jouw bankrekening halen, dus je vraagt nu eigenlijk of hij niet meer wil mededelen waarom hij jouw geld steelt...


05 jan 2006 16:12
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 carrera 3.2 '86
Kapelle
Bericht 
Nou, waarschijnlijk heeft Koos Spee wel het beste met ons voor hoor :wink:








Nee, dit klinkt nog niet echt geloofwaardig.
_________________________________________
NPC 0577


05 jan 2006 16:33
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 3.2 Cabrio 1989
Omgeving Haarlem
Bericht Re: Flitsen zorgt voor onveilige wegen
911-lover schreef:
Eindelijk geven ze toe dat het flitsen de onveiligheid in het verkeer verhoogd

Lees hier

Afbeelding



Bull-shit.......iemand die van een flits of een kastje dusdanig schrikt dat er ongelukken gebeuren, die rijdt dan dus erg tegen de limiet waarbinnen hij zn auto nog onder controle kan houden....
Die rijdt dus OF veel te hard (terecht bekeuren dus, niet zeiken) OF hij moet zsm zn rijbewijs inleveren omdattie niet kan rijden.

Even in perspedtief:
Winkeldieven die in de kraag worden gegrepen worden nogal eens link; regelmatig trekt zo'n vogel een mes...... Da's gevaarlijk hoor, ook maar mee stoppen dan ?

We moeten oorzaak en gevolg wel even uit elkaar houden......

Ben net terug van een weekje buitenland en ik verbaas me nu alweer over het eindeloos hufterige gedrag in het verkeer hier in NL.

Kennelijk is de combinatie van de factoren "pakkans" en "hoogte van de boete" dusdanig dat er wél over gezeurd wordt (zoals hier op dit forum) maar dat het weinig impact op gedrag heeft.....dus beide factoren zijn nog steeds te laag.....
_________________________________________
Beter een goeie voor veel dan een foute voor weinig


28 jan 2006 4:10
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Volkswagen 356 Kever Cabrio
Brecht Antwerpen België
Bericht 
lindemans schreef:
Bull-shit.......iemand die van een flits of een kastje dusdanig schrikt dat er ongelukken gebeuren, die rijdt dan dus erg tegen de limiet waarbinnen hij zn auto nog onder controle kan houden....
Die rijdt dus OF veel te hard (terecht bekeuren dus, niet zeiken) OF hij moet zsm zn rijbewijs inleveren omdattie niet kan rijden.


Lindemans, heeft een andere mening over hard rijden dan ik, maar de Quote hierboven, klopt volgens mijn voor 100%
_________________________________________
Een boete is een belasting voor een fout; een belasting is een boete voor succes.

Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.


28 jan 2006 9:28
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 3.2 Cabrio 1989
Omgeving Haarlem
Bericht 
ppp 356 schreef:
lindemans schreef:
Bull-shit.......iemand die van een flits of een kastje dusdanig schrikt dat er ongelukken gebeuren, die rijdt dan dus erg tegen de limiet waarbinnen hij zn auto nog onder controle kan houden....
Die rijdt dus OF veel te hard (terecht bekeuren dus, niet zeiken) OF hij moet zsm zn rijbewijs inleveren omdattie niet kan rijden.


Lindemans, heeft een andere mening over hard rijden dan ik, maar de Quote hierboven, klopt volgens mijn voor 100%


Ik wil niet beweren dat mijn 911 in NL nooit boven de 120 komt hoor.....
_________________________________________
Beter een goeie voor veel dan een foute voor weinig


28 jan 2006 14:11
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Volkswagen 356 Kever Cabrio
Brecht Antwerpen België
Bericht 
Lindemans schreef:
Ik wil niet beweren dat mijn 911 in NL nooit boven de 120 komt hoor.....


Geloof ik graag, maar ik denk dat ik al iets sneller vind, dat je snel kan tegenover jij. :wink:
_________________________________________
Een boete is een belasting voor een fout; een belasting is een boete voor succes.

Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.


28 jan 2006 14:48
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
971 Panamera gts 991 Turbo S /ex 930 Turbo (ex) / 970 Panamera (ex)
Zwolle
Bericht 
Mijn p begint pas bij 150 lekker te lopen :!: Het blijft een kat en muis spel, je moet tegen je verlies kunnen. Maar het moet wel eerlijk gespeeld worden. Als ik gepakt ben voor hard rijden (helaas al heel vaak gebeurd!! werd wel minder door inbouw stinger, alleen kl.te lasergun) dan baal ik wel, maar heb dan wel zo iets van eigenschuld dikke bult. Maar boetes voor fout parkeren of 5 min te laat heb ik meer problemen mee. Of echt dingen gaan zoeken om je te bekeuren.
_________________________________________
TURBO EARGASM !


28 jan 2006 14:59
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Volkswagen 356 Kever Cabrio
Brecht Antwerpen België
Bericht 
red devil schreef:
Maar boetes voor fout parkeren of 5 min te laat heb ik meer problemen mee


Hangt er gewoon vanaf, waar en hoe je fout geparkeerd staat. Juist het zelfde met hard rijden, waar, wanneer en hoe.
_________________________________________
Een boete is een belasting voor een fout; een belasting is een boete voor succes.

Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.


28 jan 2006 15:49
Profiel WWW
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 49 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot]


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.