Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 28 apr 2024 6:47



Antwoord op onderwerp  [ 39 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Het moet niet gekker worden - Pocket Navigatoren opgelet ! 
Auteur Bericht
Moderator
Avatar gebruiker
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht Het moet niet gekker worden - Pocket Navigatoren opgelet !
Op het forum van Flitsservice.nl is een verontrustend bericht opgedoken.

Een bezoeker werd door een onopvallende surveillance auto van de politie Haaglanden aan de kant gezet.
De bestuurder was zich van geen kwaad bewust aangezien hij zich aan de snelheid hield, gordel om had en met de auto niets mis was.

De uitgestapte agenten wisten de bestuurder te melden dat zij proces verbaal op gingen maken.
De bekeuring werd gegeven voor het plaatsen van een navigatiesysteem op de voorruit middels een door de fabrikant bijgeleverde zuignap, een "vergrijp" waar half Nederland zich aan schuldig maakt.

Afbeelding

De officiele tekst: "de voorruit is voorzien van onnodige voorwerpen die het uitzicht belemmeren", een overtreding uit categorie 1, nummer N420.
Dit artikel werd in het verleden met name gebruikt om automobilisten te bekeuren die de voorruit met zogenaamde folie hadden getint.

De bekeuring bedraagt een stevige € 95,-, toch een vervelend bedrag om te moeten aftikken.
De agenten bleken het er nogal druk mee te hebben, want veel mensen bleken dezelfde overtreding te maken.


09 jan 2006 22:02
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Ex 986 S '01, 981 PDK '12
PF# 1732
Bericht 
Vreemd, zeer vreemd. Ik kan het me haast niet voorstellen dat je hiervoor een boete krijgt. Maar anderzijds zou het me niets verbazen, als ze weer iets nieuws hebben bedacht om ons zuurverdiende geld afhandig te maken :pukel:

Waar komt het artiken vandaan :?:


09 jan 2006 22:13
Profiel WWW
Moderator
Avatar gebruiker
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht 
Boxy&Boraman schreef:
Waar komt het artikel vandaan :?:


Hier :!:


09 jan 2006 22:21
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Ex 986 S '01, 981 PDK '12
PF# 1732
Bericht 
Ik heb net even op de link geklikt, en het forum snel gelezen, er zit een kern van waarheid in (belemmering van het zicht). Dus voor een "stoere" diender een reden om te schrijven. :bang:

Ik ga hem er maar vanaf halen (in de Bora) en mijn Nokia 6680 gebruiken om te navigeren.

In de Porsche heb ik een houder "naast"het dashbord (gekregen van een forumlid :D ).

IIG ik ben er voorzichtig mee.


09 jan 2006 22:21
Profiel WWW
Forum Admin
Avatar gebruiker
Cayenne
Bericht 
Ut gaat met de dag gekker worden zeg, deze is heel heel bizar, en echt van de ratten zeg.


09 jan 2006 22:33
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
‘64 Kever
Bericht 
Heb je wel eens gezien waar die lui ZELF mee rondrijden? Zo'n RDD is een enorm, en hangt ook aan de voorruit....

Overigens heb ik die van mij altijd "op" het dashboard rusten, dus dat belemmert mijn uitzicht niet (letterlijk, want ik zit hoger dan dat ding, dus ik verstop een stukje dashboard)...


09 jan 2006 22:41
Profiel Facebook 
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
996 4S
Grubbenvorst
Bericht 
John, dit is de laatste druppel: nou zal Sjonnie zeker terug naar Belgie keren :wink: :cheesy:
_________________________________________
crazy italian........


09 jan 2006 22:43
Profiel
Forum Admin
Avatar gebruiker
Cayenne
Bericht 
Riccio4S schreef:
John, dit is de laatste druppel: nou zal Sjonnie zeker terug naar Belgie keren :wink: :cheesy:


En jij naar Rome????.........pas op Koos ziet alles heh.


09 jan 2006 22:46
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
718 Boxster na 997 cabrio 987 S 986 S 993 coupe en 964 coupe
Den Haag
Bericht 
Dit antwoord maakt geen vrienden :!: :!:
Maar,,,,,soms heb ik het idee dat personen die z'n apparaatje hebben kost wat kost dit aan de medeweggebruikers moeten tonen, door hem zo opzichtig mogelijk op de voorruit te plaatsen :?:
Misschien dat de dienders daardoor ook geirriteerd raken, (omdat ze er zelf prive nog geen hebben :?: )

Overigens wel makkelijk praten als je zelf met een geintregeerd syteem rijdt :!:
Niet in de oude P :!:
_________________________________________
Gas is alles, maar alleen op gepaste momenten.


09 jan 2006 22:58
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Fifties Café Racer a.k.a. Black Betty
Vinkeveen
Bericht 
En als je nou via Oostenrijk en Zwitserland rijdt en van beide landen een vignet op de voorruit geplakt hebt? Krijg je dan ook een bekeuring?

Ik zou absoluut in bezwaar gaan tegen deze bekeuring! Het moet niet gekker worden!
_________________________________________
it's better to burn out than to fade away


09 jan 2006 23:03
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
996 4S
Grubbenvorst
Bericht 
john, je zul dit niet geloven, maar afgopen jaar mijn enige bijdrage aan de schatkist is 32 euro, voor 58 rijden in plaats van 50.
Zuster justitie en mijnheer Spee hebben weinig (of veel) te klagen over mijn gedraag...........erg, eh? :lol: :lol: :lol:
_________________________________________
crazy italian........


09 jan 2006 23:04
Profiel
PorscheForum Rakker
*in between Porsches* ex 993 C2 coupe ex 993 C2 cabrio ex 964 C4
Bericht 
SPEEDY944 schreef:
En als je nou via Oostenrijk en Zwitserland rijdt en van beide landen een vignet op de voorruit geplakt hebt? Krijg je dan ook een bekeuring?

Ik zou absoluut in bezwaar gaan tegen deze bekeuring! Het moet niet gekker worden!


Mee eens ! Ik ook....
_________________________________________
Life moves pretty fast, if you don't stop and look around once in a while, you could miss it (FB)


09 jan 2006 23:07
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924
Hasselt/België
Bericht 
Zo'n vignet hangt uiterst rechts onder en zal het zicht niet hinderen.
Zo'n GPS hangt dikwijls zoals op de foto getoond pal in het midden van het raam.
Ik kom ze zo zeer dikwijls tegen.
Ik kan me levendig voorstellen dat dit je zicht naar rechts enorm hindert.
Of dit nu een reden is om boetes uit te schrijven is niet aan mij natuurlijk maar zeker niet onzinniger dan vele verkeersboetes op grote verlaten wegen waar men 15 km/u te hard rijdt, integendeel.
_________________________________________
www.porsche968cs.be

Laatste update 22/10/2013


09 jan 2006 23:07
Profiel WWW Facebook 
Moderator
Avatar gebruiker
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht 
SPEEDY944 schreef:
En als je nou via Oostenrijk en Zwitserland rijdt en van beide landen een vignet op de voorruit geplakt hebt? Krijg je dan ook een bekeuring?


Ik mag aannemen van niet, want zo groot zijn die vignetten ook weer niet :idea: :wink:


09 jan 2006 23:41
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Negenhonderdvijfenzestig.
Bericht 
Ik vond het eerlijk gezegd al lang duren!!! Je gsm-etje mag je niet vasthouden vanwege de verkeersveiligheig, maar tommie mag wel je gezichtsveld belemmeren :roll: Alles zou ook gewoon met voice-dialing of zoiets moeten werken. :twisted: Wacht maar af, komt nog wel!!
_________________________________________
Don't need to know where i'm going, just need to know where i've been......


09 jan 2006 23:55
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht 
Marcel C2C schreef:
Overigens wel makkelijk praten als je zelf met een geintregeerd syteem rijdt :!:
Niet in de oude P :!:


Becker Traffic Pro een optie voor je oude Porsche :?: :idea: :wink:


09 jan 2006 23:58
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Volkswagen 356 Kever Cabrio
Brecht Antwerpen België
Bericht 
Kan men gelijk de achteruitkijk spiegel er ook uitslopen, als je ziet wat voor rommel daar dikwijls aanhangt :roll:
_________________________________________
Een boete is een belasting voor een fout; een belasting is een boete voor succes.

Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.


10 jan 2006 0:05
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Groningen
Bericht 
Hoe zit het dan met de bekende dobbelstenen en vlaggetjes aan de binnenspiegel? Sterker nog, dat zou betekenen dat dienders al jaren boetes hebben kunnen uitdelen voor het gebruik van radardetectors bevestigd aan de voorruit. Zelfde effect IMO en nooit gehoord van bekeuringen om die reden.


Sterk verhaal, maar als het waar is gewoon bezwaar aantekenen.


10 jan 2006 0:09
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex-Carrera 85 Swiss.
0031
Bericht 
http://www.geenstijl.nl/mt/archieven/01 ... l#comments


10 jan 2006 1:05
Profiel
PorscheForum Junkie
Middelburg
Bericht 
wolf schreef:
http://www.geenstijl.nl/mt/archieven/010928.html#comments


:arrow:

"Eerst heel NL zo'n ding laten aanschaffen en als bijna iedereen er één heeft verbieden. Echt Nederlandse logica, meer mensen in de fout, dus meer inkomsten voor de Staat. (Koos vond zijn eindejaarsbonus dit jaar waarschijnlijk te laag)"

Hypocriet van Koos :cry:


Zelf zou ik ook niets op mijn vooruit plakken. Mijn parkeervergunning plak ik precies achter de binnenspiegel. :idea:

:arrow:

"Groot gelijk de politie. Alle fabrikanten geven klauwen vol geld uit om het zicht zo goed mogelijk te houden en de bediening nog steeds prettig, en henkie plakt ff zijn Aldi navigatie op zijn voorruit. Ferdinand Porsche zou zich omdraaien in zijn graf.
Weg onderzoek,weg veiligheid.
Dit is geen nieuwe boete,dit is een reeds bestaande sanctie.
En bij de eerste generatie's VDO Dayton's werden deze ook niet op de ruit geplakt.
Kinders, allemaal tegelijk; De voorruit is om door heen te kijken, het dashboard om spullen tegenaan te plakken
"


Inbouwen of op het dashboard monteren is natuurlijk veel veiliger/verstandiger
8)


Hoe denken jullie over een heads-up display :?:


Laatst bijgewerkt door Shark op 10 jan 2006 2:10, in totaal 1 keer bewerkt.



10 jan 2006 1:45
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Groningen
Bericht 
Één zwaluw maakt nog geen zomer.

Als het algemeen beleid zou zijn, zouden we het al vaker en vooral eerder (bijv. radardetector, notitieboekje etc., zie hierboven) tegengekomen moeten zijn. Datzelfde geldt dan ook voor de uitspraak "meer inkomsten voor de staatskas".


Laatst bijgewerkt door Jort op 10 jan 2006 2:02, in totaal 1 keer bewerkt.



10 jan 2006 1:53
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex-Carrera 85 Swiss.
0031
Bericht 
Reeel gezien blijft het natuurlijk tamelijk matig: zo'n ding aan de voorruit van je Porsche geplakt....

Mij zie je er niet mee.


10 jan 2006 1:58
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 Targa, Q7 3.0TDI, Beetle Cabrio, , 600 XR, HD Street Glide Glide Special, Oud Huijzer 616
Uden
Bericht 
mijn opmerking draagt niet veel bij, maar ik kan me wel vinden in de argumentatie van de politie, beter als in vele ander bekeuringen, maar om daar nu meteen zo'n vette bekeuring aan vast te hangen. Koo heeft toch een wekelijkse spreekuurtje bij "wegmisbruikers", had ie het daar toch ook kunnen melden maar ja zo werkt het niet in NL....
_________________________________________
Yesterday is history, Tomorrow a mystery,Today is a present


10 jan 2006 9:07
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Ex 986 S '01, 981 PDK '12
PF# 1732
Bericht 
'Bekeuring voor navigatiesysteem achter voorruit'

Uitgegeven: 10 januari 2006 08:17

AMSTERDAM - Automobilisten die een draagbaar navigatiesysteem met een zuignap tegen hun voorruit hebben gemonteerd, kunnen een boete krijgen. Volgens de politie belemmeren de wegwijzers het zicht te veel. Dat schrijft Algemeen Dagblad dinsdag.

De eerste boete zou zijn uitgeschreven in Den Haag en bedroeg 95 euro. Een algemeen wetsartikel verbiedt bestuurders te rijden met slecht zicht. Dit dateert van ver voordat er mobiele navigatiesystemen waren, schrijft de krant. De wet zegt dan ook niets over de plaats waar navigatiesystemen wel en niet mogen worden bevestigd.


Ook de Haagse politie kan hier geen uitsluitsel over geven. "Het is aan de verbalisant om vast te stellen wat belemmering van het zicht is", zegt de politie in het dagblad. "Ik denk dat de meeste mensen het goed doen, want het is voor het eerst dat ik zo'n boete zie."


10 jan 2006 9:24
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
996/2001
Axel
Bericht 
Afbeelding

zoiets mag toch wel?


10 jan 2006 9:41
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 39 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
cron
   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.