Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 29 apr 2024 18:58



Antwoord op onderwerp  [ 51 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Vandaag controleur motorrijtuigenbelasting aan de deur! 
Auteur Bericht
Moderator
Avatar gebruiker
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht 
Marcel schreef:
Ergste van het verhaal, hij had nog gelijk ook, ze hebben een "hond", nou ja teckel....

snap je hem nu een beetje....


En het mooiste is dat die mensen net zoveel hondenbelasting betalen als wij voor een hond die 6 keer zo groot is en 6 keer zoveel schijt :twisted:


... dat moet je eens met een auto proberen :idea:


12 jan 2006 18:57
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
3.2 Carrera '87er J-serie
Bericht 
Marcel schreef:
Diegene die bij ons aan de deur kwam, ging daarna naar de buren en zei "hier hebben ze ook een hond, dat weet ik zeker". Ik vraag "kan je dat zien aan het naamplaatje soms? "Nee" zegt ie triomfantelijk, ik kan het ruiken.....
:cry:

Ergste van het verhaal, hij had nog gelijk ook, ze hebben een "hond", nou ja teckel....

snap je hem nu een beetje....

Kijk die man legt eer in zijn werk! Bravo! Waarom zou je zo iemand nou afzeiken? En elke keer als ik al die hondenstront op straat en in de perkjes zie liggen, dan denk ik: die hondenbelasting is nog niet hoog genoeg! :lol:
_________________________________________
Gewoon 6J Fuchsen vóór, en niet gepolijst!


12 jan 2006 19:05
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924
Hasselt/België
Bericht 
Dat ligt aan het baasje.
Telkens als ik met de hond/honden ga wondelen heb ik plastic zakjes bij.
Het is zo opgeraapt en in een vuilbak gesmeten , maar ach ja ..... :wink:
_________________________________________
www.porsche968cs.be

Laatste update 22/10/2013


12 jan 2006 19:34
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Ex 911 [930] turbo, ex 356 speedster replika
Reuver
Bericht 
Nicolò schreef:
Marcel schreef:
Diegene die bij ons aan de deur kwam, ging daarna naar de buren en zei "hier hebben ze ook een hond, dat weet ik zeker". Ik vraag "kan je dat zien aan het naamplaatje soms? "Nee" zegt ie triomfantelijk, ik kan het ruiken.....
:cry:

Ergste van het verhaal, hij had nog gelijk ook, ze hebben een "hond", nou ja teckel....

snap je hem nu een beetje....

Kijk die man legt eer in zijn werk! Bravo! Waarom zou je zo iemand nou afzeiken? En elke keer als ik al die hondenstront op straat en in de perkjes zie liggen, dan denk ik: die hondenbelasting is nog niet hoog genoeg! :lol:


Zegt genoeg over de plek waar jij woont dan, hier echt geen hondenpoep op straat, ondanks een hoog hondgehalte.
_________________________________________
911 turbo, the boosted beast.

mhaschreurs.hyves.nl


12 jan 2006 21:03
Profiel Facebook 
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
911 t targa 1973
Laren (NH)
Bericht 
Citaat:
Kijk die man legt eer in zijn werk! Bravo! Waarom zou je zo iemand nou afzeiken? En elke keer als ik al die hondenstront op straat en in de perkjes zie liggen, dan denk ik: die hondenbelasting is nog niet hoog genoeg!


Tja eer in zijn werk..............

IK heb niet zoveel met de Koos Speeen, wielklemzetters, hondenbelastinginners enzo

Bij ons ligt er geen hondenstrond op straat maar wel blikjes, papier, kauwgum enzo. Ook maar belasting op heffen.


12 jan 2006 21:48
Profiel Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
3.2 Carrera '87er J-serie
Bericht 
michael schreef:
Zegt genoeg over de plek waar jij woont dan, hier echt geen hondenpoep op straat, ondanks een hoog hondgehalte.

Kijk, nu worden we persoonlijk en op een vervelende wijze, dat is toch altijd weer jammer. :cry:
Hoog hondgehalte? :wink:
_________________________________________
Gewoon 6J Fuchsen vóór, en niet gepolijst!


12 jan 2006 23:42
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
3.2 Carrera '87er J-serie
Bericht 
RichardD schreef:
Bij ons ligt er geen hondenstrond op straat maar wel blikjes, papier, kauwgum enzo. Ook maar belasting op heffen.

Inderdaad, en vooral ten aanzien van blikjes zijn sommige staten in Europa al een heel end.
_________________________________________
Gewoon 6J Fuchsen vóór, en niet gepolijst!


13 jan 2006 0:01
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Ex 911 [930] turbo, ex 356 speedster replika
Reuver
Bericht 
Nicolò schreef:
michael schreef:
Zegt genoeg over de plek waar jij woont dan, hier echt geen hondenpoep op straat, ondanks een hoog hondgehalte.

Kijk, nu worden we persoonlijk en op een vervelende wijze, dat is toch altijd weer jammer. :cry:
Hoog hondgehalte? :wink:


Persoonlijk :roll: :shock: ? Das nogal een beschuldiging zeg. De trend is weer gezet voor dit jaar :cry: .

Met hoog hondgehalte bedoel ik niet iemand persoonlijk [begrijpend lezen :roll: ?], alleen dat er veel mensen hier in de buurt zijn die een hond BEZITTEN [een buurt met een hoog hondgehalte, snappie??]. En omdat jij je ergert over poep op straat zullen er bij jou dan ook wel veel mensen wonen die een hond BEZITTEN, dat die dan hun hond gewoon op de stoep hun behoefte laten doen en niet opruimen, wil nog niet zeggen dat ze dat allemaal in Nederland doen, hier in ieder geval de meesten niet. Jij scheert vervolgens iedere hondenbezitter over 1 kam en begint gelijk te brullen over nog hogere belastingen om er vervolgens ook nog een lachend emoticonnetje achter te zetten. Wie word hier nou vervelend?

Maarruhh, het ging over een controle na schorsing van het voertuig. Mijn P is ook geschorst maar heb nog geen controle gezien.
_________________________________________
911 turbo, the boosted beast.

mhaschreurs.hyves.nl


13 jan 2006 2:05
Profiel Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Groningen
Bericht 
RichardD schreef:

Bij ons ligt er geen hondenstrond op straat maar wel blikjes, papier, kauwgum enzo. Ook maar belasting op heffen.


Wel eens van BTW gehoord? :wink:

michael schreef:


Persoonlijk :roll: :shock: ? Das nogal een beschuldiging zeg. De trend is weer gezet voor dit jaar :cry: .

Met hoog hondgehalte bedoel ik niet iemand persoonlijk [begrijpend lezen :roll: ?], alleen dat er veel mensen hier in de buurt zijn die een hond BEZITTEN [een buurt met een hoog hondgehalte, snappie??].

Over begrijpend lezen gesproken. Volgens mij doelde Nicolo met de opmerking "persoonlijk" niet op je opmerking over hoog hondgehalte, maar op wat eraan vooraf ging.

Citaat:
Jij scheert vervolgens iedere hondenbezitter over 1 kam en begint gelijk te brullen over nog hogere belastingen om er vervolgens ook nog een lachend emoticonnetje achter te zetten. Wie word hier nou vervelend?
Rustig maar, we hebben het hier over meningen. We komen niet aan je geld.

Citaat:
Maarruhh, het ging over een controle na schorsing van het voertuig. Mijn P is ook geschorst maar heb nog geen controle gezien.
Steekproef is het toverwoord in deze.


13 jan 2006 2:26
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Ex 911 [930] turbo, ex 356 speedster replika
Reuver
Bericht 
Citaat:
michael schreef:


Persoonlijk ? Das nogal een beschuldiging zeg. De trend is weer gezet voor dit jaar .

Met hoog hondgehalte bedoel ik niet iemand persoonlijk [begrijpend lezen ?], alleen dat er veel mensen hier in de buurt zijn die een hond BEZITTEN [een buurt met een hoog hondgehalte, snappie??].

Over begrijpend lezen gesproken. Volgens mij doelde Nicolo met de opmerking "persoonlijk" niet op je opmerking over hoog hondgehalte, maar op wat eraan vooraf ging.


Lijkt me toch vrij duidelijk als je de rest van 't verhaal leest, heeft niks met persoonlijks te maken.

Citaat:
Jij scheert vervolgens iedere hondenbezitter over 1 kam en begint gelijk te brullen over nog hogere belastingen om er vervolgens ook nog een lachend emoticonnetje achter te zetten. Wie word hier nou vervelend?
Rustig maar, we hebben het hier over meningen. We komen niet aan je geld.


Juist, en mijn mening is precies het tegenovergestelde. Alsof je het probleem oplost door nog hogere belastingen te heffen. Spreek die aso's gewoon aan.

Citaat:
Maarruhh, het ging over een controle na schorsing van het voertuig. Mijn P is ook geschorst maar heb nog geen controle gezien.
Steekproef is het toverwoord in deze.


Helemaal correct.
_________________________________________
911 turbo, the boosted beast.

mhaschreurs.hyves.nl


13 jan 2006 3:24
Profiel Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 Targa, Q7 3.0TDI, Beetle Cabrio, , 600 XR, HD Street Glide Glide Special, Oud Huijzer 616
Uden
Bericht 
ik heb hier wel de knuppel in het "hondenhok" gegooid zeg....Ik vind eigenlijk dat ze die hondenbelasting maar moeten aan passen nav de hoeveelheid stront die zo'n joekel produceert (kunnen ze in den Haag vast wel een index voor verzinnen), en dat als functie van blaffen...

en dan veranderen we de naam in "blaftax", want voor een kat hoef je tenslotte geen belasting te betalen, want anders kregen we ook nog eens de vriend van de hondeninspecteur aan de deur....
_________________________________________
Yesterday is history, Tomorrow a mystery,Today is a present


13 jan 2006 8:57
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht 
Marcel schreef:
en dan veranderen we de naam in "blaftax", want voor een kat hoef je tenslotte geen belasting te betalen, want anders kregen we ook nog eens de vriend van de hondeninspecteur aan de deur....


... daar is ook weer wat voor te zeggen :arrow: ooit een eigenaar gezien die z'n kat heeft geleerd waar die wel en niet z'n keutels neer mag leggen :?:

Struikelen over hondenpoep heeft meer met de opvoeding van de hondeneigenaar(en) te maken dan met het dier zelf .....

Zo was er hier een of andere r#kker die besloot 'n fotoshoot van z'n honden te maken in een nieuw aangelegd openlucht speelparadijs :arrow: probeer je hond daar nu maar eens weg te houden zonder 'm aan de lijn te doen :evil:


13 jan 2006 9:34
Profiel WWW Facebook 
Bericht 
Meer belasting heffen op kakken op straat :shock: :shock: :shock: ???

Helpt niet! Het heeft met de mentaliteit van de eigenaars te maken. Die moet je heropvoeden door een forse boete te geven. Bij ons in de buurt hebben ze grote speelvelden met schommels, etc. voor de kinderen. Die worden door aso's gebruikt als toilet voor hun honden :twisted: :twisted:
En ik snap niet dat ze niet beboet worden terwijl het politiebureau een paar straten verder ligt. In de VS en Singapore krijg je al forse boetes voor het dumpen van rotzooi op straat.
In Singapore moet je het helemaal niet wagen om kauwgom in je mond te hebben.

Gewoon forse boetes uitdelen voor littering.


13 jan 2006 10:41
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
‘64 Kever
Bericht 
Als je meer belasting gaat heffen voor "kakken op straat", gaan mensen dat ook doen. Simpel, "ik betaal al genoeg belasting" is de instelling...

Enne, katten vind ik ook belachelijk, die hobbelen maar door onze tuin en vervuilen onze tuin en ga zo maar verder.... Honden heb ik hier geen last van...


13 jan 2006 12:10
Profiel Facebook 
Forum Admin
Avatar gebruiker
Cayenne
Bericht 
ECT schreef:
Meer belasting heffen op kakken op straat :shock: :shock: :shock: ???



In de omgeving Den Haag "Kakkers" genoeg, mearkweardeg heh Lodewijk, verrek zaeg.


13 jan 2006 12:44
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Senior Administrateur & Senior OCE deskundige
996 GT3 look, ex 964 C2, ex 911 3.0 SC, ex 911 2.4 T
Bericht 
HALLO HEREN

jullie vergeten de katten!!!!!!!!!!!!!!!! :twisted:

Ik heb 2 honden, die doen hun behoefte niet zomaar overal, dan kun je ze aanleren. Maar die vieze katten dan..... bij ons in de buurt hebben ze een voetbalveldje met een bord met ´verboden voor honden te poepen´ plaatje erop. Ik was daar een keer overheen gelopen naar huis toe en kreeg me daar commentaar van twee mannen...... :twisted: de honden hebben niets gedaan, want ik kwam terug van de wandeling. Gewoon belachelijk.

laten ze zich maar drukmaken om de katten die op datzelfde veldje hun kak achterlaten..... en honden die op de stoep poepen!!

vind dat ook voor katten belasting moet worden betaald.....


moest ik ff kwijt.
_________________________________________
Flee from hate, mischief and jealousy Don't bury you thoughts, put your vision to reality Wake up and live ~Bob Marley~


13 jan 2006 15:06
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
911 t targa 1973
Laren (NH)
Bericht 
Jort,

BTW

Betaal jij BTW aan Spee of een wielklemzetter dan??????


13 jan 2006 15:57
Profiel Facebook 
Moderator
Avatar gebruiker
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht 
Sandra & Eric schreef:
laten ze zich maar drukmaken om de katten die op datzelfde veldje hun kak achterlaten.....


Overigens levensbedreigende kak voor kleine kinderen :idea:

Olaf -noggeenhouderschapsbelastinginspecteuraandedeurgehad- 8)


13 jan 2006 16:24
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 Targa, Q7 3.0TDI, Beetle Cabrio, , 600 XR, HD Street Glide Glide Special, Oud Huijzer 616
Uden
Bericht 
Vraag me idd af wat het principe/achterliggende gedachte van hondenbelasting is? en nou niet aankomen met al die kosten die de overheid aan honden heeft, want als er ergens veel stront op straat lig dan is het wel in NL, bijna een nationale schande tov buitenlandse bezoekers...

- en waarom niet voor bijv duiven, daar kun je ook behoorlijk last van hebben als buurman, krijg je echt smerige plekken van in je lak etc...
_________________________________________
Yesterday is history, Tomorrow a mystery,Today is a present


13 jan 2006 16:36
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.
Papendrecht
Bericht 
En maar te zwijgen over wildplassers. :lol:


13 jan 2006 16:38
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
3.2 Carrera '87er J-serie
Bericht 
Marcel schreef:
Vraag me idd af wat het principe/achterliggende gedachte van hondenbelasting is? en nou niet aankomen met al die kosten die de overheid aan honden heeft, want als er ergens veel stront op straat lig dan is het wel in NL, bijna een nationale schande tov buitenlandse bezoekers...

- en waarom niet voor bijv duiven, daar kun je ook behoorlijk last van hebben als buurman, krijg je echt smerige plekken van in je lak etc...

De hondenbelasting stamt uit de tijd dat de hondenkar gebruikt werd als transportmiddel voor de armen, terwijl de rijkeren het paard en wagen als vervoer gebruikten. De overheid zag in beiden een middel om transportbelasting te kunnen heffen. Het is niet bekend of het belastinggeld vervolgens ook in het toenmalig vervoer of wegenstelsel geinvesteerd werd (d.i. een bestemmingsheffing). Tegenwoordig wordt ervan uitgegaan dat de heffing van hondenbelasting is gerechtvaardigd teneinde de overlast van hondenpoep terug te dringen. 8)
Soms is het voorts nog onduidelijk waarom er wel belasting wordt geheven op honden en bijvoorbeeld niet op katten, paarden of duiven. Het antwoord is heel simpel. De Gemeentewet geeft een opsomming van de belastingen en rechten die een gemeente mag heffen. Het heffen van een belasting voor andere dieren dan honden is niet meer toegestaan. :shock:
Als hondenbezitter bent u verplicht de poep van uw huisdier zelf op te ruimen. Hondenbezitters vinden het soms onredelijk dat zij de poep zelf moeten opruimen en daarbij ook nog eens belasting moeten betalen. Het een heeft echter niets met het ander te maken. :cry:
Ook thans kan evenwel niet worden gezegd dat sprake is van een bestemmingsheffing. Veelal wordt de opbrengst van de belasting aangewend om een gat in de begroting te dichten. Onder de uitgaven vallen ook de kosten voor de uitvoering van en de controle op het hondenbeleid. :lol:
_________________________________________
Gewoon 6J Fuchsen vóór, en niet gepolijst!


13 jan 2006 20:57
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 Targa, Q7 3.0TDI, Beetle Cabrio, , 600 XR, HD Street Glide Glide Special, Oud Huijzer 616
Uden
Bericht 
zou maandag als hondeninspecteur gaan solliciteren....

[/img]
_________________________________________
Yesterday is history, Tomorrow a mystery,Today is a present


13 jan 2006 21:05
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
944
Grave
Bericht 
Zal ik ook een duit in het zakje doen ?
Een ieder die een beetje weet wat er in en om mijn woonomgeving speelt,weet dat de hangjeugd tegenwoordig voor overlast zorgt.
Ik ben naar een vergadering geweest,die gehouden werd op het plaatselijke scholengemeenschap.Ook waren er enkele personen aanwezig van de hangjeugd.Zij behoren toe aan één en dezelfde groep.
Ook was aanwezig een jongerenwerker,een gemeenteraadslid afdeling Jeugdzaken,een wijkagant,veel buurtbewoners en de burgemeester.

De uitkomst was dat er 4 tot 5 groepen hangjongeren zijn,die elkaar het licht in de ogen niet gunnen.Regelmatig worden op diverse hangplekken flessen bier en wietzakjes gevonden.
Één groep "houd zich bezig" met "Boomcar-wedstrijden" en "uitlaatgeluid-wedstrijden" en staan regelmatig op de parkeerplaats van de scholengemeenschap.
Ook wordt er regelmatig een bushokje en bankjes gesloopt.

En onze Burgemeester........Waar maakt die zich druk om ? Of dat elke groep een jeugdhonk kan krijgen ! De woordvoerder(s) van de hangjeugd was (waren) niet tevreden met hun "half-pipe" (is skate-baan) "van een paar tientjes" !! Nou ja......
En verder werd er een halszaak gemaakt van de snelheidsmeters binnen de bebouwde kom,en de 30 km/h zone........

Maar gelukkig gaat hij aan het einde van de maand met pensioen,en dit weekend neemt hij afscheid.
Ik hoop dat er nu een burgemeester komt die eens met een wat hardere hand optreed tegen hangjeugd,en het voor bedrijven interressant maakt om zich hier te vestigen.Ik maak mij namelijk zorgen over de jeugdwerkeloosheid en het toenemende gebruik van drank en (soft)drugs bij de jeugd.
"Wij moeten ze iets bieden" zei de burgemeester........
Yeah.......Right !!!!!!!!!! Talk to me...........

Groetjes Rob.
_________________________________________
Waar een wil is........
.....is een weg.
En voor wie niet wil.......
......die heeft pech !!


15 jan 2006 0:18
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.
Papendrecht
Bericht 
WdePundert schreef:
En maar te zwijgen over wildplassers. :lol:

Afbeelding
Met dank aan Molen934


15 jan 2006 10:24
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Groningen
Bericht 
RichardD schreef:
Jort,

BTW

Betaal jij BTW aan Spee of een wielklemzetter dan??????


Dat zijn toch ambtenaren? :wink:

Rob 944 schreef:
Ik hoop dat er nu een burgemeester komt die eens met een wat hardere hand optreed tegen hangjeugd,en het voor bedrijven interressant maakt om zich hier te vestigen.Ik maak mij namelijk zorgen over de jeugdwerkeloosheid en het toenemende gebruik van drank en (soft)drugs bij de jeugd.
"Wij moeten ze iets bieden" zei de burgemeester........
Yeah.......Right !!!!!!!!!! Talk to me...........

Groetjes Rob.


Tijden zijn veranderd Rob. Een burgemeester heeft niet zoveel meer in te brengen. Dualisme is hier één van de toverwoorden.


16 jan 2006 0:32
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 51 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.