Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 27 apr 2024 21:38



Antwoord op onderwerp  [ 54 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Rekeningrijden, schoolopdracht 
Auteur Bericht
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Zuid Limburg
Bericht Rekeningrijden, schoolopdracht
Hallo mede-forummers,
Vandaag heb ik een opdracht gekregen op school, voor de Nederlandse taal.

Ik moet een betoog of uiteenzetting schrijven, door middel van van tevoren gezochte informatie.
Mijn schrijfstuk moet over het Rekeningrijden gaan, ik moet standpunten, beargumenteringen en informatie over het rekeningrijden zien te vinden.

Wat is er nou een betere oplossing dan jullie Porsche-Forummers laten discussiëren over dit onderwerp :D

Groeten, RMBoosten.
_________________________________________
Mijn exen: Carrera 2 '90 | Carrera 3.2 '84 | 993 4S '96| 996.2 GT3 '03 | 986 S '01 | 996.1 '99 | 986 '97 |


16 jan 2006 20:11
Profiel Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex-Carrera 85 Swiss.
0031
Bericht 
een argument: de vervuiler betaalt.


16 jan 2006 20:17
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.
Papendrecht
Bericht 
Je maakt het jezelf wel makkelijk! :wink:


16 jan 2006 20:17
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924
Hasselt/België
Bericht 
Ik rij steeds voor eigen rekening :tongue:
_________________________________________
www.porsche968cs.be

Laatste update 22/10/2013


16 jan 2006 20:21
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Panamera Turbo
Rotterdam
Bericht 
wolf schreef:
een argument: de vervuiler betaalt.

:? :roll:

de gebruiker betaalt, toch.....? :wink:


16 jan 2006 20:39
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
ex-993 C2Cabrio (1997) ex-993 C4 (1995)
Regio Amersfoort
Bericht 
Ik ben vóór rekeningrijden én afschaffen wegenbelasting alsmede de bpm.


16 jan 2006 20:50
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Panamera Turbo
Rotterdam
Bericht 
Ik ben tegen rekeningrijden en voor het afschaffen van de wegenbelasting, bpm, BTW, accijns op benzine en natuurlijk het kwartje van kok! :mrgreen: :wink:


16 jan 2006 20:52
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
ex-993 C2Cabrio (1997) ex-993 C4 (1995)
Regio Amersfoort
Bericht 
Rob Herfst schreef:
Ik ben tegen rekeningrijden en voor het afschaffen van de wegenbelasting, bpm, BTW, accijns op benzine en natuurlijk het kwartje van kok! :mrgreen: :wink:


Dat wordt een kort betoog en uiteenzetting voor RM Boosten op deze manier :lol:


16 jan 2006 20:57
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 3.2 Cabrio 1989
Omgeving Haarlem
Bericht 
Tip voor je scriptie:
"Hoe groter de weerstand vanuit de groep die je probeert te beinvloeden, des te groter de kans dat je een effectieve maatregel bij de kladden hebt......"

Projecteer dat maar even op de reakties.

Autorijden is pas echt te beinvloeden als je de kosten variabel maakt, dus koppelt aan het gebruik.
Als je op het tijdstip van het gebruik wilt sturen, dan zul je dus ook tijdsafhankelijk moeten prijzen.

De vervuiler betaalt is natuurlijk toch al wel van toepassing, gelet op de accijnzen. Toen de benzine over de NLG 3.00 ging begon Nederland wat te piepen, kennelijk ligt de pijngrens ergens rond de NLG 3.50 / EUR 1.60; dan gaan mensen wat kritischer kiezen wel/niet rijden.

Mijn stelling: prijsbeleid zo kiezen dat er veel mensen last van hebben maar ik nog net niet (zo, sluit lekker aan bij aantal andere reakties als ik t zo zie...)
_________________________________________
Beter een goeie voor veel dan een foute voor weinig


Laatst bijgewerkt door lindemans op 16 jan 2006 21:12, in totaal 1 keer bewerkt.



16 jan 2006 21:03
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Zuid Limburg
Bericht 
Bedankt voor de reacties, en nee, ik maak mij er zeker niet makkelijk vanaf!
Ik informeer puur dit forum omdat ik vrijwel zeker ben dat niemand anders een forum informeert ;), dus ik probeer variëerende artikelen te zoeken.

de bedoeling is dus dat jullie zeggen of jullie voor of tegen het rekening rijden zijn, met het liefst een zo uitgebreid mogelijke beargumentering. (Zoals jullie ook altijd bij Porsche gerelateerde discussies doen ;))

Daarmee helpen jullie mij zeer :D
_________________________________________
Mijn exen: Carrera 2 '90 | Carrera 3.2 '84 | 993 4S '96| 996.2 GT3 '03 | 986 S '01 | 996.1 '99 | 986 '97 |


16 jan 2006 21:12
Profiel Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 3.2 Cabrio 1989
Omgeving Haarlem
Bericht 
R.M.Boosten schreef:
Bedankt voor de reacties, en nee, ik maak mij er zeker niet makkelijk vanaf!
Ik informeer puur dit forum omdat ik vrijwel zeker ben dat niemand anders een forum informeert ;), dus ik probeer variëerende artikelen te zoeken.

de bedoeling is dus dat jullie zeggen of jullie voor of tegen het rekening rijden zijn, met het liefst een zo uitgebreid mogelijke beargumentering. (Zoals jullie ook altijd bij Porsche gerelateerde discussies doen ;))

Daarmee helpen jullie mij zeer :D


Zoals ik al zei: hoe meer er tegen zij des te effectiever het waarschijnlijk is. Iemand is nl heel makkelijk voor als hij er toch geen last van heeft....
_________________________________________
Beter een goeie voor veel dan een foute voor weinig


16 jan 2006 21:13
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Zuid Limburg
Bericht 
Ook daar was ik al achter ;), Begrijp mij niet verkeerd, ik weet hoe ik een succesvol betoog schrijven moet.
Er is verder ook geen probleem, ik vraag jullie puur en alleen om jullie meningen!
_________________________________________
Mijn exen: Carrera 2 '90 | Carrera 3.2 '84 | 993 4S '96| 996.2 GT3 '03 | 986 S '01 | 996.1 '99 | 986 '97 |


16 jan 2006 21:15
Profiel Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Bericht 
lindemans schreef:
Autorijden is pas echt te beinvloeden als je de kosten variabel maakt, dus koppelt aan het gebruik.


Je weet neem ik aan dat er accijns op benzine zit? Is men daar minder van gaan rijden? Nee.

Beïnvloeding valt of staat bij een goed alternatief. En dat lijkt mij iets voor TS om mee te nemen. Wat is het alternatief en is het realistisch dat mensen daar gebruik van gaan maken?


16 jan 2006 21:30
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex-Carrera 85 Swiss.
0031
Bericht 
Feit is wel dat het zo niet door kan gaan. Randstad is de afgelopen 5 jaar volledig verstopt geraakt. Benzine peperduur en zal alleen maar duurder worden. Toch blijft iedereen auto rijden. Heb ook de indruk dat dat komt doordat al die leasebakken nooit eens echt voelen wat een volle tank tegenwoordig kost. Oplossing?? Msch de pijngrens van Lindemans opzoeken. Ach over 20-30 jaar lost het zichzelf op.


16 jan 2006 21:39
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Groningen
Bericht 
België is duidelijk een andere richting ingeslagen. Daar is het vervoer per bus (gratis?) toch verdubbeld de afgelopen tijd? Dat zou een alternatief kunnen zijn.

De belgen hier weten er vast meer over te vertellen of mij daar waar nodig te corrigeren.

Een forum is inderdaad een leuk medium als je op zoek bent naar verschillende meningen en argumentaties. Statistieken kun je er op geen enkele manier aan ontlenen.


Laatst bijgewerkt door Jort op 16 jan 2006 22:04, in totaal 1 keer bewerkt.



16 jan 2006 21:58
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Bericht 
wolf schreef:
Heb ook de indruk dat dat komt doordat al die leasebakken nooit eens echt voelen wat een volle tank tegenwoordig kost.


Het merendeel van de Nederlanders heeft geen leaseauto, dus dat kan het toch niet zijn.

Ik heb woon-werk met het openbaar vervoer gedaan. Ik begrijp thans waarom de benzine 5 euro kan worden en nog niemand die auto uit gaat. Het alternatief is ...


16 jan 2006 22:01
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Groningen
Bericht 
Leaseauto's spelen wel degelijk een aardig grote rol. Vrijwel alle 600.000 leasewagens zijn elke werkdag in de spits te vinden. Bij de restgroep zal het percentage dat deelneemt in de ochtend- en middagspits een stuk lager liggen.

Kortom, het aandeel leaseauto's in de spits is aanzienlijk.

Voor de 1 is het openbaar vervoer een goed alternatief, voor de ander niet.


16 jan 2006 22:12
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Volkswagen 356 Kever Cabrio
Brecht Antwerpen België
Bericht 
Jort schreef:
België is duidelijk een andere richting ingeslagen. Daar is het vervoer per bus (gratis?)


Dan moet je wel in Hasselt wonen, of 65+ zijn.

Voor de rest rekening rijden, maakt me geen zak uit. Is gewoon weer een manier van belasting innen. Dus als het niet van rekening rijden is, zal het wel van iets anders zijn, uiteindelijk is het de werkende bevolking die gaat betalen.

Ik weet niet hoe het juist in elkaar zit, maar waarschijnlijk gaat het tarief, het hoogst zijn tijdens de spits, wanneer de werkende bevolking naar zijn werk rijdt, en het laagst na de spits, wanneer de niet actieve bevolking de baan op gaat.

Of heb ik het mis :?:
_________________________________________
Een boete is een belasting voor een fout; een belasting is een boete voor succes.

Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.


16 jan 2006 22:17
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Bericht 
Jort schreef:

Voor de 1 is het openbaar vervoer een goed alternatief, voor de ander niet.


Ik woonde op een paar minuten van het station en werkte op een paar minuten van een ander station. In die zin was het voor mij een goed alternatief... behalve dan dat ik een 1e klas staanplaats had, vrijwel iedere dag vertraging (5-10 minuten), zeker twee keer per week flinke vertraging (15 minuten of meer) en ik het gewoonweg snel beu was.


16 jan 2006 22:25
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex-Carrera 85 Swiss.
0031
Bericht 
Als je in de randstad woont en iedere dag 2 uur in de file staat (naast je buurman, ook in z'n eentje) ben je toch eigenaardig bezig vind ik. Verhuis of neem de trein.


16 jan 2006 22:37
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Groningen
Bericht 
Devils son schreef:
Ik woonde op een paar minuten van het station en werkte op een paar minuten van een ander station. In die zin was het voor mij een goed alternatief... behalve dan dat ik een 1e klas staanplaats had, vrijwel iedere dag vertraging (5-10 minuten), zeker twee keer per week flinke vertraging (15 minuten of meer) en ik het gewoonweg snel beu was.


Tja, jij stapte in op het moment dat de trein dus al aardig vol was.
Voor mij is het jarenlang een goed alternatief geweest.


Laatst bijgewerkt door Jort op 16 jan 2006 22:41, in totaal 1 keer bewerkt.



16 jan 2006 22:39
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Zuid Limburg
Bericht 
Voor ons Porsche rijders is openbaar vervoer denk ik geen goed alternatief, omdat we graag in onze P rijden :D (jullie dan)

Maar ik wil jullie niet opdringen ofzo, integendeel... maar we weiken wel een beetje van het onderwerp af :)
_________________________________________
Mijn exen: Carrera 2 '90 | Carrera 3.2 '84 | 993 4S '96| 996.2 GT3 '03 | 986 S '01 | 996.1 '99 | 986 '97 |


16 jan 2006 22:40
Profiel Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex-Carrera 85 Swiss.
0031
Bericht 
laat ons lekker afweiken :D


16 jan 2006 22:41
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Groningen
Bericht 
Niet iedereen gebruikt de Porsche voor woon/werkverkeer.

Maar om kritiek te kunnen leveren op de plannen zoals die er liggen, moet je ook eventuele alternatieven bespreken. In die zin wijken we nog niet zoveel af van het oorspronkelijke onderwerp vind ik.

Ik ben het eens met Lindemans dat een omslagpunt waarop een grote groep op zoek zal gaan naar alternatieven voor de auto, niet ver weg kan liggen. Verdere differentiatie van de kosten naar gebruik en tijdstip van gebruik vormt denk ik dat duwtje over de streep.

Verbetering van de alternatieven zou dan synchroon moeten lopen met de invoering van rekeningrijden.


16 jan 2006 22:42
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
1978-er 928
Hulsberg (L)
Bericht 
Wij zijn kuddedieren, dat zie ik elke dag op mijn werk. Wat de een doet, dat doet de ander ook en we leren alleen iets bij of af als we worden beloond, net als hondjes.

Weet je wat werkt? Mensen aan het eind van het jaar geld terug geven als de kilometerstand lager is dan een bepaalde stand. Dan hebben mensen iets om naartoe te leven.
Daarnaast wil de autobezitter zijn auto wel laten staan als hij een beter alternatief heeft (P rijders zijn dus uitgesloten) dat ook nog geld oplevert.

Dus wij mensen zijn niet voor boter bij de vis maar voor mosterd na de maaltijd, in dit geval een lekkere sorbet.

Dus het keyword is: no-claim.
_________________________________________
Wear sunscreen.
If I could offer you only one tip for the future, sunscreen would be it. The long term benefits of sunscreen have been proved by scientists whereas the rest of my advice has no basis more reliable than my own meandering experience…


16 jan 2006 22:50
Profiel WWW
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 54 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.