Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 28 apr 2024 20:10



Antwoord op onderwerp  [ 54 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3
Rekeningrijden, schoolopdracht 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.
Papendrecht
Bericht 
Jort schreef:
Op het moment dat iedereen er nu 100% van overtuigd is dat de prijs voor een litertje ongelood de komende jaren gemiddeld minimaal 2 euro (ik zeg maar wat) zal kosten, zal het effect aanzienlijk groter zijn.

En daar gaan we heus wel op uitkomen. :(


19 jan 2006 17:54
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
ex 911 Targa
Dordrecht
Bericht 
Rob 944 schreef:
.......De BPM hoeft van mij NIET afgeschaft te worden.Sterker nog,ik wil niet dat het afgeschaft wordt.
In de jaren 90 heb ik een BMW 323i en een VW Golf GTI gehad.Beiden stuk voor stuk eerlijke auto's met een aantoonbaar onderhoudsverleden.Halverwege de jaren 90 waren deze auto's niet meer te verkopen,omdat de instroom van Duitse import-auto's de handel kapot maakte.Hoeveel GTi-en GSI-tjes zijn er wel niet zo het land ingekomen ? In Duitsland waren ze veel goedkoper.Geen BPM afdracht,kenteken erop en rijden maar...........
Toen op 1 April 1998 de rest-BPM-regeling kwam,kwam in die handel een beetje de klad,maar toen was de schade al aangericht........


Als er überhaupt in Nederland geen BPM was geweest, had de duitse import de handel dus ook niet kapot gemaakt. :roll:

maw alles wat je 'op dit vlak' niet europees aanpakt is gedoemd om te mislukken.

Rekeningrijden zou minder files moeten opleveren, omdat dit dan de piekbelasting van het wegennet zou uitsmeren.......toch?

Alleen duurder maken en geen alternatieven aanleveren werkt niet want niemand staat voor z'n lol om half acht 's ochtends in de file, hij/zij MOET ergens op tijd zijn! :evil:


En dat geouweneel over de gebruiker betaald moet ook maar eens afgelopen zijn / of overal (dus ook buiten de auto) doorvoeren :x


19 jan 2006 18:11
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Bericht 
Jort schreef:
Ik kom op 3% stijging in 5 jaar (eind januari 2001 kostte een liter ongelood Fl. 2,52, nu tank ik er 1 voor €1,299). Dat is over 5 jaar gezien gemiddeld 6 promille :idea: stijging per jaar. Je geeft voorbeelden van sterke stijgingen, maar gezien het gemiddelde de afgelopen 5 jaar kunnen we gerust stellen dat er ook perioden van aanzienlijke dalingen van de benzineprijs zijn geweest. Kortom, grote schommelingen in het algemeen.

De automobilist schrikt daar niet zo van, de schommelingen lijken tijdelijk. Op het moment dat iedereen er nu 100% van overtuigd is dat de prijs voor een litertje ongelood de komende jaren gemiddeld minimaal 2 euro (ik zeg maar wat) zal kosten, zal het effect aanzienlijk groter zijn.


Op 19-1-2001 was de benzineprijs (Euro 95) FL. 2,54, vandaag 1,399. Bron: Shell.

Ik spreek regelmatig mensen die denken dat de benzine 2 euro gaat worden (en nog wel meer ook) de komende jaren, dus ik ben bang voor je dat de automobilist er niet echt over twijfeld (100% overtuiging is misschien iets anders).

Punt is: mensen rijden auto omdat het meestal het beste vervoermiddel is. De prijs maakt dus niet zoveel uit, want er is geen gelijkwaardige concurrent die goedkoper is... Men stapt pas uit als het faillissement is uitgesproken zeg maar.


19 jan 2006 18:32
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Groningen
Bericht 
Welke gek tankt er nu bij Shell, als je bij een ander dat kwartje van Kok niet betaalt :wink: Maar ook 1,2% gemiddelde stijging per jaar de afgelopen 5 jaar is nu niet echt schokkend... Kijk je naar eind juni 2005 vergeleken met eind juni 2000, dan heb je het zelfs over een prijsdaling.


Wellicht verkeer jij in andere kringen. We zien wel wie gelijk krijgt, bang word ik er in ieder geval niet van :wink:


19 jan 2006 19:06
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 54 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Tilt!


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.