Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 28 apr 2024 10:44



Antwoord op onderwerp  [ 86 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4
Internet shoppen of middenstand spekken... 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Bericht 
Als een "klassieke" winkel toegevoegde waarde heeft, dan betaal ik daar ook "graag" voor. Ik moet echter goed nadenken wanneer de laatste keer was dat een willekeurige verkoper meer van het apparaat waar ik interesse in had af wist dan ik (andersom wel :roll: ) of wanneer bij het aanspraak maken op garantie iets meer werd gedaan dan slechts doorgeefluik spelen (met extra doorlooptijd) :!:
Uiteraard afhankelijk van het object, dus ze hebben wat mij betreft allebei bestaansrecht.


31 jan 2006 22:42
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 997S, ex 996 GT3, ex 996C2, ex 993C4, ex Boxster
ex RS4
Bericht 
Internet shoppen of middenstand spekken... De strijd lijkt al gestreden :roll:

Nederland in Europese top internetwinkelen

Uitgegeven: 30 januari 2006 14:16
VOORBURG - In Nederland winkelt 30 procent van de bevolking wel eens via internet. Daarmee behoort Nederland tot de Europese top op dat gebied. Het gemiddelde voor de Europese Unie ligt op 20 procent. Dat blijkt uit cijfers die het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS) maandag heeft gepubliceerd.

In Zweden, Groot-Brittannië, Duitsland en Luxemburg ligt het percentage iets boven dat van Nederland. In Griekenland winkelt vrijwel niemand via internet.

Bijna 80 procent van de Nederlandse huishoudens heeft toegang tot het internet. Dat percentage is het hoogste van alle landen in de EU. E-mailen en surfen op het net wordt het meest gedaan. Chatten staat op de derde plaats.

Bron: http://www.nu.nl/news/665196/57/Nederland_in_Europese_top_internetwinkelen.html
_________________________________________
Scheiße in der Lampenschale, bringt gedämpftes Licht im Saale.


31 jan 2006 23:19
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
kampen
Bericht 
Hallo zeg, ik ga me er toch maar even mee bemoeien.. Berry is dit topic begonnen...
Volgens mij missen jullie de clou van het verhaal.

Ter verduidelijking:
Op school hoor ik alleen maar
Mag ik op de computer ? Mag ik msn-en ? Thuis zit ik er ook de hele avond achter...

In ons "nieuwe onderwijs" ( gaat straks in in 2007) werken we straks alleen nog maar via de computer, men kan alle gegevens van hun kinderen bekijken, dus naar school hoeft ook niet meer, hoezo afstompen ??
Onze vakkennis hoeven we niet meer over te dragen, zodat zij het kunnen verrijken, tadaa internet is er toch ??

Wij (docenten) zijn straks alleen nog maar coaches en de leerlingen trekken zelf hun plan (alle tieners geen 1 uitgezonderd). Dus wat nou vakkennis ? Wij zijn straks allemaal overbodig, behalve de systeembeheerder.
Wie is er vroeger niet door de 1 of andere leraar enthousiast gemaakt voor bijvoorbeeld het lezen van de Kameleon of Snuf de hond ? Ik in ieder geval wel.

Als ik in de stad loop ben ik altijd blij als er nog echte vakmensen hun hoofd boven water kunnen houden ( en dan bedoel ik geen schreeuwende, irritante grote winkels !! :wink:, dat zijn nu volgens mij ook echt de concerns die de bruingoed en witgoed stuk maken ! ).

Het internet is een geweldig medium, maar tegelijkertijd stompt het onze maatschappij af ( leuke scriptie voor de hersenspinsels over een computerverslaafde door een psycholoog, o nee, dat haal je ook allemaal van internet !)
Want je gaat toch ook niet de tourtochten afschaffen ??
Daadwerkelijk contact met mensen ( die leerlingen en klanten bijvoorbeeld en het spel) da's toch veel beter voor onze maatschappij ??

Het is gewoon een kwestie van elkaar iets gunnen, contact maken, sociaal met elkaar omgaan.
_________________________________________
Het is een virus ❤️


02 feb 2006 23:06
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Voorlopig niet !
Friesland
Bericht 
Dáár ben ik het dus helemaal mee eens !!
_________________________________________
Steel niet !, onze overheid duldt géén concurrentie !


02 feb 2006 23:11
Profiel WWW
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
993 C2S
vechtdal
Bericht 
plh schreef:
Dáár ben ik het dus helemaal mee eens !!


En ik ook...echter ..denk dat Horn dichter bij de waarheid zit.. :!: :!:
_________________________________________
t beste maar weer...


02 feb 2006 23:31
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht 
ome piet schreef:
plh schreef:
Dáár ben ik het dus helemaal mee eens !!


En ik ook...echter ..denk dat Horn dichter bij de waarheid zit.. :!: :!:


Dat denk ik ook... :wink:

Geloof heilig dat er voor experts en professionals altijd plaats zal zijn. De goede blijven over. Het is juist de grauwe middelmaat die zich niet weet te onderscheiden die de boot zal missen.

Geldt exact hetzelfde voor het onderwijs. Internet kan NOOIT het onderwijs vervangen. Echter, onderwijs zal moeten mee veranderen. Als ik zie hoe ik vroeger scripties moest schrijven in vergelijking met nu - wereld van verschil. Vroeger zocht je je scheel naar boeken in de bieb die je vervolgens half over pende (beetje gechargeerd oke).
Jongens die nu mijn studie doen, krijgen bijvoorbeeld als 'inwerkopdracht' mee: zoek eens op internet op wie de grote marketing goeroe's zijn, wat hun ideeen zijn/waren en in hoeverre die nog actueel zijn.

Voor je het weet zit je een avond te surfen en te lezen en heb je een hoop geleerd waar de volgende dag twee uur klassikaal over gediscussieerd wordt. Ik wou dat ik het zo had mogen doen! Veel interessanter dan die ^$&#^@ die voor het bord stond te oreren hoe goed hij het wel wist...

Groepsdiscussies, projecten, cases etc. De docent als coach die stuurt en begeleidt. Ik geloof er heilig in.

Kom je eindelijk van het aloude adagio af: those who can do, those who can't teach... :twisted:

Nogmaals, er zal altijd behoefte zijn aan goede leerkrachten. Ik kom nl. liever op de school van mijn kinderen praten met hun leraar/lerares, dan dat ik hun cijfers download via internet. Zegt me nl. niet zoveel.
Maar ja, ook als docent heb je te maken met concurrentie. Je moet het verkopen en interessant maken voor je 'klanten'. Een nieuwe ontwikkeling, en in mijn ogen zeker geen slechte.

Zoals eerder gezegd: Hup, uit dat tranendal en op de barricaden! :idea:
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


03 feb 2006 2:09
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Freelance Copywriter - ex-911 2.2S 1969 - PF #369
amsterdam
Bericht 
schepje dr bovenop dan maar.
Ik koop heel veel via internet. En ik vind het geweldig!
Maak vaak lange dagen en heb dus geen tijd om uitgebreid voorgelicht te worden in een winkel. Via internet kan je heel veel gebruikerservaringen van een bepaald product lezen (bv op mijn favoriet kieskeurig.nl).

En ervaringen van gebruikers zeggen me eigenlijk meer dan een verkooppraatje van een -jawel- verkoper. De verkoper heet niet voor niets zo. Verkoper.

Het enige jammere is dat de spullen die je koopt vaak door de week overdag worden afgeleverd. En vaak ben je dan niet thuis. Dus moet je naar het postkantoor om de boel op te halen....

Had ik maar een GPS in mn kop zodat ze alle bestellingen gewoon direct bij mij zouden afleveren. Ach toekomstmuziek....

Ik geef het nog een jaartje of 5...


03 feb 2006 2:33
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Ex 911 [930] turbo, ex 356 speedster replika
Reuver
Bericht 
Marjon & Berry schreef:

Het internet is een geweldig medium, maar tegelijkertijd stompt het onze maatschappij af ( leuke scriptie voor de hersenspinsels over een computerverslaafde door een psycholoog, o nee, dat haal je ook allemaal van internet !)
Want je gaat toch ook niet de tourtochten afschaffen ??
Daadwerkelijk contact met mensen ( die leerlingen en klanten bijvoorbeeld en het spel) da's toch veel beter voor onze maatschappij ??

Het is gewoon een kwestie van elkaar iets gunnen, contact maken, sociaal met elkaar omgaan.


Dan schaf de mobiele telefoon ook maar gelijk af, want als er 1 apparaat is wat de maatschappij afstomt, dan is het zo'n ding wel.

Michaeldieergeenheeftengeenhoeft.
_________________________________________
911 turbo, the boosted beast.

mhaschreurs.hyves.nl


03 feb 2006 2:37
Profiel Facebook 
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Freelance Copywriter - ex-911 2.2S 1969 - PF #369
amsterdam
Bericht 
Citaat:
Dan schaf de mobiele telefoon ook maar gelijk af, want als er 1 apparaat is wat de maatschappij afstomt, dan is het zo'n ding wel.

Michaeldieergeenheeftengeenhoeft.


Denk niet dat heel veel mensen het met je eens zijn. IK ben iig erg blij met het mobile-device dat ik heb. Maar ook dat is een persoonlijke keuze.


03 feb 2006 3:22
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
*in between Porsches* ex 993 C2 coupe ex 993 C2 cabrio ex 964 C4
Bericht 
Marjon & Berry schreef:
Hallo zeg, ik ga me er toch maar even mee bemoeien.. Berry is dit topic begonnen...
Volgens mij missen jullie de clou van het verhaal.

Ter verduidelijking:
Op school hoor ik alleen maar
Mag ik op de computer ? Mag ik msn-en ? Thuis zit ik er ook de hele avond achter...

In ons "nieuwe onderwijs" ( gaat straks in in 2007) werken we straks alleen nog maar via de computer, men kan alle gegevens van hun kinderen bekijken, dus naar school hoeft ook niet meer, hoezo afstompen ??
Onze vakkennis hoeven we niet meer over te dragen, zodat zij het kunnen verrijken, tadaa internet is er toch ??

Wij (docenten) zijn straks alleen nog maar coaches en de leerlingen trekken zelf hun plan (alle tieners geen 1 uitgezonderd). Dus wat nou vakkennis ? Wij zijn straks allemaal overbodig, behalve de systeembeheerder.
Wie is er vroeger niet door de 1 of andere leraar enthousiast gemaakt voor bijvoorbeeld het lezen van de Kameleon of Snuf de hond ? Ik in ieder geval wel.

Als ik in de stad loop ben ik altijd blij als er nog echte vakmensen hun hoofd boven water kunnen houden ( en dan bedoel ik geen schreeuwende, irritante grote winkels !! :wink:, dat zijn nu volgens mij ook echt de concerns die de bruingoed en witgoed stuk maken ! ).

Het internet is een geweldig medium, maar tegelijkertijd stompt het onze maatschappij af ( leuke scriptie voor de hersenspinsels over een computerverslaafde door een psycholoog, o nee, dat haal je ook allemaal van internet !)
Want je gaat toch ook niet de tourtochten afschaffen ??
Daadwerkelijk contact met mensen ( die leerlingen en klanten bijvoorbeeld en het spel) da's toch veel beter voor onze maatschappij ??

Het is gewoon een kwestie van elkaar iets gunnen, contact maken, sociaal met elkaar omgaan.



Marjon, volgens mij ben jij nog niet helemaal gewend aan 'de nieuwe maatschappij' Ik ben bang dat je een 'mind-change' zult moeten gaan maken, anders ga je het nog zwaar krijgen denk ik.......

Om maar weer eens te spreken met de woorden van een groot wetenschapper; It is not the strongest species that survives, nor the most intelligent, it is the one most responsive to change.... Dus Marjon, denk niet dat de wereld gaat veranderen.... Wij dienen ons aan te passen....
_________________________________________
Life moves pretty fast, if you don't stop and look around once in a while, you could miss it (FB)


03 feb 2006 13:54
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
‘64 Kever
Bericht 
Ach Marjon, ook zonder internet komen veel ouders tegenwoordig niet meer op scholen (en geloof me, ik kan het weten ;) )... Dus of dat downloaden van cijfers nou zoveel zal uitmaken? Je hebt mensen die zich interesseren in hun kinderen en mensen die zich minder interesseren in hun kinderen. Natuurlijk zijn er altijd uitzonderingen, maar als ouders al niet 2x per jaar 10 minuutjes vrij kunnen maken om te praten over de vorderingen van hun kind.....

Terzijde, als ik jouw relaas lees, heb ik het goede beroep gekozen :cheesy: (al ben ik geen systeembeheerder ;) )


03 feb 2006 14:49
Profiel Facebook 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 86 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Helena


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.