Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 28 apr 2024 6:51



Antwoord op onderwerp  [ 40 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Appels & peren 
Auteur Bericht
Forum Admin
Avatar gebruiker
Cayenne
Bericht Re: Appels & peren
Marcel schreef:
maar overweeg heel vaak om alle "rommel" er uit te gooien en zoiets terug te kopen



En de step der ook uit :wink: :wink: :wink:



FF on topic.


Vorige week met Jaap Brand (NPC nestor en Forummer hier van het eerste uur), een borreltje gedronken.


Die heeft ook zijn 993 (blauwe tip, super super staat) te koop, want...............


Zakelijk rijd hij nu in een vette (dld kenteken) 530d, een heerlijke super reisauto die redelijk zuinig is en een heerlijke kilometervreter.

Echter de 993 is in zijn ogen een te zachte auto, als ie lekker wil rijden pakt ie de Beamer.

Zijn alternatief is een super (uit dld geimporteerde) 930 turbo voor de fun ipv de 993.

Want ja Marcel, een 996 of 997 lonkt, maar is voor jouw gezinssituatie onbespreekbaar.


Dus mijn idee ala Jaap.

Beamer deruit voor een heerlijke reis diesel (liefst BMW 5 serie) en een lekkere 3,2 ofzo voor het (oer) Porschegevoel.

Of

Z3/993/M5 deruit, lekkere (wederom) diesel erin en een dikke Porschecabrio voor ut vrouwtje (die in jouw vrije tijd bezet is door jouw) der bij.


14 feb 2006 14:14
Profiel
PorscheForum Rakker
*in between Porsches* ex 993 C2 coupe ex 993 C2 cabrio ex 964 C4
Bericht 
porscheaddict schreef:
als je eenmaal een autoliefhebber bent hou je dat gevoel toch.
het zoeken naar een bepaalde auto die helemaal naar je zin is, is meestal het leukste maar als je hem eenmaal hebt ga je toch weer onbewust verder zoeken.
kijk zelf nu ook alweer onbewust naar een 993!



Onbewust of Bewust ?
Daar zul je geen spijt van krijgen !
_________________________________________
Life moves pretty fast, if you don't stop and look around once in a while, you could miss it (FB)


14 feb 2006 14:42
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
964 Cup
Brussels, Belgium
Bericht 
@ Marcel: waarom ga je niet eens en Alpina B5 testrijden? Het is naar 't schijnt een hele andere wagen dan de M5 en misschien bevalt hij je wel....exclusiever voor die prijs kan je nauwlijks vinden en het verbruik valt reuze mee (veel beter dan M5, misschien intersseert je dit niet maar 't is tovh mooi meegenomen) en je hebt een bere koppel! :D
_________________________________________
Respekt für die Eltern


14 feb 2006 14:52
Profiel
PorscheForum Rakker
*in between Porsches* ex 993 C2 coupe ex 993 C2 cabrio ex 964 C4
Bericht 
Marcel schreef:
Devils son schreef:
[
Stapje terug? :wink:

Maar je hebt helemaal gelijk, ook de M5 gaat vervelen. Althans, ik ken iemand die er nu een half jaar in rijdt en die is ook al weer aan het denken over een andere auto.


Absoluut niet maar ik heb afgelopen jaar 28,000 km gereden in de M5, waarvan 95% woon werk verkeer Uden Rijswijk, daar heb je geen 400pk voor nodig en he tis toch geen goedkope wagen om te rijden. Daarom heb ik de ogen open voor een dieselstoker maar vind het ook weer moeilijk om afscheid te nemen, van zowel M5 ans 993. Pas redelijk bod gehad op M5 maar ik heb het de aspirant koper zo moeilijk gemaakt dat ie afhaakte en ik was er erg opgelucht over. Ook weet ik dat als je een andere auto koopt (zeg maar een 530D) dan ga je daarmee niet leuke tripjes maken etc, dus alhoewel een prima auto wel einde hobby....



Gedacht aan een Z8 ? Future Classic.....
_________________________________________
Life moves pretty fast, if you don't stop and look around once in a while, you could miss it (FB)


14 feb 2006 14:54
Profiel
Forum Admin
Avatar gebruiker
Cayenne
Bericht 
nou ken ik Marcel een beetje, dus ook zijn werk/gezinsbehoefte


dus een radicale sportwagen als 1e auto is niet een optie.

ook een benzineslurpende (ondanks zijn aandeeltjes BP) sloep is ook geen optie.


eerder een lekkere auto om mee te cruisen naar zijn job, en met vrouw en de kids naar Spanje te blazen, en veel spass in de vrije tijd.


14 feb 2006 15:23
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
964 Cup
Brussels, Belgium
Bericht 
John4S schreef:
nou ken ik Marcel een beetje, dus ook zijn werk/gezinsbehoefte


dus een radicale sportwagen als 1e auto is niet een optie.

ook een benzineslurpende (ondanks zijn aandeeltjes BP) sloep is ook geen optie.


eerder een lekkere auto om mee te cruisen naar zijn job, en met vrouw en de kids naar Spanje te blazen, en veel spass in de vrije tijd.


Dan zou ik me toch es informeren voor 'n B5...niet?
_________________________________________
Respekt für die Eltern


14 feb 2006 15:30
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Ex. 2000 Boxster 2.7,Ex. 2002 996C2 Cabrio (Mk2), ex 2007 Cayman 2.7, 2008 Cayman S Design Edition 1
Lochristi, België
Bericht 
Natuurlijk is zo'n M5 een niet te versmaden wagen. Vooral niet in dit blauw:

Afbeelding

Knappe auto! Zou ik ook moeilijk afscheid van kunnen nemen.


14 feb 2006 16:38
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Op zoek naar een 997
Bericht 
:shock: Leuke auto......leuke afschrijving :!: , persoonlijk zou ik zoiets nooooooooit overwegen als prive auto, maar goed. (5 serie is 13 in dozijn en lease bak...excuse me) Greetings en bezint eer ge begint...verder succes met de evt. plannen.
_________________________________________
911-997 Carrera 4S that's the one.....


14 feb 2006 16:46
Profiel
PorscheForum Rakker
*in between Porsches* ex 993 C2 coupe ex 993 C2 cabrio ex 964 C4
Bericht 
911/964/993 schreef:
:shock: Leuke auto......leuke afschrijving :!: , persoonlijk zou ik zoiets nooooooooit overwegen als prive auto, maar goed. (5 serie is 13 in dozijn en lease bak...excuse me) Greetings en bezint eer ge begint...verder succes met de evt. plannen.


Maar wel een goede 13 in het dozijn leasebak..... En het is niet verwonderlijk dat hij zo populair is, ondanks de prijs.....
_________________________________________
Life moves pretty fast, if you don't stop and look around once in a while, you could miss it (FB)


14 feb 2006 17:33
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 Targa, Q7 3.0TDI, Beetle Cabrio, , 600 XR, HD Street Glide Glide Special, Oud Huijzer 616
Uden
Bericht 
John4S schreef:
nou ken ik Marcel een beetje,

(ondanks zijn aandeeltjes BP) .


Foei John ga je mond spoelen................
_________________________________________
Yesterday is history, Tomorrow a mystery,Today is a present


14 feb 2006 18:39
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 Targa, Q7 3.0TDI, Beetle Cabrio, , 600 XR, HD Street Glide Glide Special, Oud Huijzer 616
Uden
Bericht 
S2 schreef:
Natuurlijk is zo'n M5 een niet te versmaden wagen. Vooral niet in dit blauw:

Afbeelding

Knappe auto! Zou ik ook moeilijk afscheid van kunnen nemen.


Tis natuurlijk persoonlijk maar blauw wordt voor een M5 als absoluut de verkeerde kleur gezien, beetje als een witte Porsche.... :?
_________________________________________
Yesterday is history, Tomorrow a mystery,Today is a present


14 feb 2006 18:40
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 Targa, Q7 3.0TDI, Beetle Cabrio, , 600 XR, HD Street Glide Glide Special, Oud Huijzer 616
Uden
Bericht 
MichM3 schreef:
@ Marcel: waarom ga je niet eens en Alpina B5 testrijden? Het is naar 't schijnt een hele andere wagen dan de M5 en misschien bevalt hij je wel....exclusiever voor die prijs kan je nauwlijks vinden en het verbruik valt reuze mee (veel beter dan M5, misschien intersseert je dit niet maar 't is tovh mooi meegenomen) en je hebt een bere koppel! :D


B5 voegt niets tot weinig toe aan een M5. Verbruik M5 is vooral een issue op de korte afstanden (1:5 of zo). Lnage afstanden haal ik 1:8.5), maar ik denk dat ik met een 530D (nieuw model), Audi A6, A4 quattro avant tdi (vorig model), Mercedes 270 CDI net zo hard opschiet van Uden naar Rijswijk als met een M5.

Maar het probleem is (maar wie heeft dat niet) dat ik eigenlijk geen geld bij moet/wil leggen wil ik het voor de juiste reden doen (ie financieel) want ansders moet ik 4 jaar rijden om het verschil er uit te krijgen maar met wat ik wil rijden is dat (bijna) niet mogelijk...

Maar laat ik nu niet de indruk wekken dat ik de M5 moe ben, verre van dat.....
_________________________________________
Yesterday is history, Tomorrow a mystery,Today is a present


14 feb 2006 18:44
Profiel
PorscheForum Rakker
*in between Porsches* ex 993 C2 coupe ex 993 C2 cabrio ex 964 C4
Bericht 
Marcel schreef:
MichM3 schreef:
@ Marcel: waarom ga je niet eens en Alpina B5 testrijden? Het is naar 't schijnt een hele andere wagen dan de M5 en misschien bevalt hij je wel....exclusiever voor die prijs kan je nauwlijks vinden en het verbruik valt reuze mee (veel beter dan M5, misschien intersseert je dit niet maar 't is tovh mooi meegenomen) en je hebt een bere koppel! :D


B5 voegt niets tot weinig toe aan een M5. Verbruik M5 is vooral een issue op de korte afstanden (1:5 of zo). Lnage afstanden haal ik 1:8.5), maar ik denk dat ik met een 530D (nieuw model), Audi A6, A4 quattro avant tdi (vorig model), Mercedes 270 CDI net zo hard opschiet van Uden naar Rijswijk als met een M5.

Maar het probleem is (maar wie heeft dat niet) dat ik eigenlijk geen geld bij moet/wil leggen wil ik het voor de juiste reden doen (ie financieel) want ansders moet ik 4 jaar rijden om het verschil er uit te krijgen maar met wat ik wil rijden is dat (bijna) niet mogelijk...

Maar laat ik nu niet de indruk wekken dat ik de M5 moe ben, verre van dat.....


De M5 blijft een prachtige auto (met wat zwakheden....b.v. de Mass Air FlowSensor, en het onderstel wat, na wat stoeien op het circuit, erg snel 'uit lijn' staat...Vergelijk dat eens met de 993...)
_________________________________________
Life moves pretty fast, if you don't stop and look around once in a while, you could miss it (FB)


14 feb 2006 20:05
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 Targa, Q7 3.0TDI, Beetle Cabrio, , 600 XR, HD Street Glide Glide Special, Oud Huijzer 616
Uden
Bericht 
Epicurus schreef:
De M5 blijft een prachtige auto (met wat zwakheden....b.v. de Mass Air FlowSensor, en het onderstel wat, na wat stoeien op het circuit, erg snel 'uit lijn' staat...Vergelijk dat eens met de 993...)


deze opmerking doet in ieder geval de titel van dit topic wel eer aan!

Zo lus ik er nog wel een.

De 993 blijft een prachtige auto (met wat zwakheden....b.v. probeer maar eens de hele familie en bagage er in mee te nemen op vakantie naar Spanje en dan toch nog met een glimlach achter het stuur te zitten...Vergelijk dat eens met een M5)...

Apples en pears you know.....

en wat is het probleem met de Mass Air Flow Sensor, nog nooit eerder van gehoord, en ik wil het graag weten als ik een probleem heb waar ik niets van weet....ik heb met mijn M5 nu 28000 km gereden in 1 jaar en de Porsche 40000 in 5.1/2 met beide nooit een probleem gehad.
_________________________________________
Yesterday is history, Tomorrow a mystery,Today is a present


14 feb 2006 23:47
Profiel
PorscheForum Rakker
*in between Porsches* ex 993 C2 coupe ex 993 C2 cabrio ex 964 C4
Bericht 
Marcel schreef:
Epicurus schreef:
De M5 blijft een prachtige auto (met wat zwakheden....b.v. de Mass Air FlowSensor, en het onderstel wat, na wat stoeien op het circuit, erg snel 'uit lijn' staat...Vergelijk dat eens met de 993...)


deze opmerking doet in ieder geval de titel van dit topic wel eer aan!

Zo lus ik er nog wel een.

De 993 blijft een prachtige auto (met wat zwakheden....b.v. probeer maar eens de hele familie en bagage er in mee te nemen op vakantie naar Spanje en dan toch nog met een glimlach achter het stuur te zitten...Vergelijk dat eens met een M5)...

Apples en pears you know.....

en wat is het probleem met de Mass Air Flow Sensor, nog nooit eerder van gehoord, en ik wil het graag weten als ik een probleem heb waar ik niets van weet....ik heb met mijn M5 nu 28000 km gereden in 1 jaar en de Porsche 40000 in 5.1/2 met beide nooit een probleem gehad.


Dat 'vergelijken' sloeg uitsluitend op het strakke onderstel van de 993 i.v.m. het 'wat slappere' onderstel van de M; dit vertaalt zich in het nogal snel uit lijn staan de de M. (heb je een van beide wel eens laten uitlijnen?)
De MAF van de M is een onderdeel wat het zeer vaak begeeft (begrepen van de BMW dealer Den Haag), fijn dat ze bij jou gewoon doen wat ze moeten doen !
_________________________________________
Life moves pretty fast, if you don't stop and look around once in a while, you could miss it (FB)


15 feb 2006 9:18
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 40 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.