Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 29 apr 2024 7:15



Antwoord op onderwerp  [ 75 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Verkeersdrempels verhogen uitstoot...en dromen zijn bedrog.. 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 997S, ex 996 GT3, ex 996C2, ex 993C4, ex Boxster
ex RS4
Bericht Verkeersdrempels verhogen uitstoot...en dromen zijn bedrog..
Verkeersdrempels verhogen uitstoot :wink:

Een onderzoek van de Vrije Universiteit Brussel heeft uitgewezen dat verkeersdrempels de uitstoot van fijnstof met 75 procent doen stijgen wegens remmende en weer optrekkende auto's en vrachtwagens. De VVD in Rotterdam lijkt het daarom een goed idee om verkeersdrempels uit het straatbeeld te verwijderen en heeft het Rotterdamse stadsbestuur gevraagd het Belgische onderzoek te gebruiken voor een nader oordeel over verkeersdrempels.

Bron: De Telegraaf

Nu nog die dingen weg uit de rest van Nederland. En dan maar afwachten wat de heren en dames politici dan weer verzinnen om het verkeer op andere wijze te vertragen :(
Intensievere controle met snelheidscamera's. iig beter voor m'n schokbrekers en spoiler :?
_________________________________________
Scheiße in der Lampenschale, bringt gedämpftes Licht im Saale.


14 feb 2006 11:29
Profiel WWW
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Nu even niet ...
amersfoort
Bericht 
Eindelijk, eerst weg met de verkeersdrempels, dan de rotondes (een paar bewaren voor het betere bochtenwerk) en andere kunstmatig opgeworpen obstakels ... vervolgens de max. snelheid afschaffen opdat een optimale doorstroming wordt bevorderd ... het wordt weer genieten op de weg!


14 feb 2006 11:36
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 997S, ex 996 GT3, ex 996C2, ex 993C4, ex Boxster
ex RS4
Bericht 
...en toen werd je wakker :wink:
Fijn he, die mooie dromen.
_________________________________________
Scheiße in der Lampenschale, bringt gedämpftes Licht im Saale.


14 feb 2006 11:38
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Bericht 
adu schreef:
het wordt weer genieten op de weg!


Wat zal jij ruw ontwaken... :wink:


14 feb 2006 11:38
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Bericht 
Harley schreef:
...en toen werd je wakker :wink:
Fijn he, die mooie dromen.


Devils son schreef:
Wat zal jij ruw ontwaken... :wink:


Twee zielen, één gedachte...


14 feb 2006 11:39
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 997S, ex 996 GT3, ex 996C2, ex 993C4, ex Boxster
ex RS4
Bericht 
:D :D
_________________________________________
Scheiße in der Lampenschale, bringt gedämpftes Licht im Saale.


14 feb 2006 11:40
Profiel WWW
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Nu even niet ...
amersfoort
Bericht 
ZZzzzzzZZzzzzzz

Afbeelding


14 feb 2006 11:44
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Nu even niet ...
amersfoort
Bericht 
Devils son schreef:
adu schreef:
het wordt weer genieten op de weg!


Wat zal jij ruw ontwaken... :wink:


Afbeelding


14 feb 2006 11:45
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 997S, ex 996 GT3, ex 996C2, ex 993C4, ex Boxster
ex RS4
Bericht 
Hey, wie zit er de onderwerpregel te hacken :?: Da hep k heel nie geschrevuh.
Jurgen zeker :wink:
_________________________________________
Scheiße in der Lampenschale, bringt gedämpftes Licht im Saale.


14 feb 2006 12:10
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Westervoort
Bericht 
:lol: :lol: ...betrapt... ; na de 2e post ging het alleen nog maar over (ruw) ontwaken uit de droom... :wink:



Verkeersdrempels...oohh , ging het daarover... :twisted: :lol:




geintje Harley :wink: maar wél verontrustend, dat je mij d'r meteen op aankeek... 8) :wink:


14 feb 2006 14:09
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 997S, ex 996 GT3, ex 996C2, ex 993C4, ex Boxster
ex RS4
Bericht 
@Jurgen - Was een gokje.
Maar, iedere moderator hier op het forum heeft een eigen stijl van moderaten. Dit leek mij iets voor jou. :wink:
_________________________________________
Scheiße in der Lampenschale, bringt gedämpftes Licht im Saale.


14 feb 2006 14:35
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 3.2 Cabrio 1989
Omgeving Haarlem
Bericht 
oorzaak en gevolg worden weer eens door elkaar gehaald; net als bij de redering dat "automobilisten schrikken van flitscamera's en ongelukken veroorzaken" en daarom flitskasten gevaarlijk zouden zijn.

Optrekken en afremmen voor drempels wordt niet veroorzaakt door de drempels, maar door de rijders die zich daar niet aan de max. snelheid willen houden.

Bij mij in de straat geldt max 30 en dat is hard zat tussen de spelende kindertjes; als je 30 rijdt kun je zonder remmen en problemen rustig de straat door; maar als je tussen die drempels per se 50-60 wilt rijden, ja dan gaat dat dus niet.

Dus: handhaven van drempels en van max. snelheid: bonnen schrijven, hoe meer hoe beter....
_________________________________________
Beter een goeie voor veel dan een foute voor weinig


15 feb 2006 10:51
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 997S, ex 996 GT3, ex 996C2, ex 993C4, ex Boxster
ex RS4
Bericht 
lindemans schreef:
Optrekken en afremmen voor drempels wordt niet veroorzaakt door de drempels, maar door de rijders die zich daar niet aan de max. snelheid willen houden.

Lindemans, de discussie was gestart mbt de relatie verkeersdrempels/fijnstof, niet mbt verkeersveiligheid.

Maar, ik wil er wel even op ingaan hoor. Misschien is wat jij zegt waar in Haarlem, maar niet waar ik rondrijd. Als je ergens 50 mag, verwacht ik van de wegbeheerder dat de snelheidsbeperkende maatregelen (drempels, bloembakken, bejaarden) zo zijn ingericht dat je ook 50 kan rijden. Helaas is de praktijk dat je gedwongen wordt om 25 te rijden omdat je anders zowel je voorspoiler als je schokdempers aan flarden rijdt :!: :evil:

Zo, nu weer van mijn zeepkistje af en aan het werk
_________________________________________
Scheiße in der Lampenschale, bringt gedämpftes Licht im Saale.


15 feb 2006 11:06
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Bericht 
lindemans schreef:

Optrekken en afremmen voor drempels wordt niet veroorzaakt door de drempels, maar door de rijders die zich daar niet aan de max. snelheid willen houden.

Bij mij in de straat geldt max 30 en dat is hard zat tussen de spelende kindertjes; als je 30 rijdt kun je zonder remmen en problemen rustig de straat door; maar als je tussen die drempels per se 50-60 wilt rijden, ja dan gaat dat dus niet.



Mag ik een paar drempels uitzoeken waar jij met jouw auto gewoon met de geldende max een stuk of tien keer overheen rijdt? Wedden dat je dan anders piept?

Citaat:
Dus: handhaven van drempels en van max. snelheid: bonnen schrijven, hoe meer hoe beter....


:?


15 feb 2006 11:22
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 Targa, Q7 3.0TDI, Beetle Cabrio, , 600 XR, HD Street Glide Glide Special, Oud Huijzer 616
Uden
Bericht 
Allemaal in een Citroen, heb je nergens last van......
_________________________________________
Yesterday is history, Tomorrow a mystery,Today is a present


15 feb 2006 14:47
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 997S, ex 996 GT3, ex 996C2, ex 993C4, ex Boxster
ex RS4
Bericht 
Marcel schreef:
Allemaal in een Citroen, heb je nergens last van......

Net als jij zeker :wink:

Afbeelding
_________________________________________
Scheiße in der Lampenschale, bringt gedämpftes Licht im Saale.


15 feb 2006 14:51
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
1973 911 2.4T & 1976 911S 2.7 (73 2.8RSR to be)
Melbourne
Bericht 
Marcel schreef:
Allemaal in een Citroen, heb je nergens last van......


Marcel, koffie?

Afbeelding
_________________________________________
Just don't lift mid-turn.


15 feb 2006 15:27
Profiel WWW
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Nu even niet ...
amersfoort
Bericht 
lindemans schreef:
(..)Dus: handhaven van drempels en van max. snelheid: bonnen schrijven, hoe meer hoe beter....


Hoewel ik het overtreden van verkeersregels niet promoot permiteer ik mijzelf af en toe enige vrijheden, al dan niet met de consequentie daarvoor een bon te ontvangen. Het komt mij voor dat de meeste hier op het Forum niet alleen een Porsche hebben gekocht om er naar te kijken (kan ook erg plezierig zijn) of er met een sukkelgangetje mee te rijden. Er zullen er maar weinig zijn die hun coureursneigingen weten te beperken tot het circuit. Shame on me ... :wink: Overigens ben ik niet de persoon om "capriolen" uit te halen, je zult mij bijv. niet betrappen op grove overtredingen in een woonwijk.

Hoewel verkeersveiligheid en het in dat kader treffen van maatregelen mijn goedkeuring heeft, vind ik het soms wel wat veel van het goede. Verkeerdrempels waar je met een normale auto al niet meer behoorlijk overheen komt, rotonde op rotonde op rotonde (die dingen verspreiden zich als een hardnekkig virus) en stoplichten bij de vleet (en die groene zone werkt nooit).


15 feb 2006 17:06
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 997S, ex 996 GT3, ex 996C2, ex 993C4, ex Boxster
ex RS4
Bericht 
adu schreef:
... en stoplichten bij de vleet (en die groene zone werkt nooit).

De groene golf op de Stadsring bij ons werkt prima... als je 80 rijdt :twisted:
_________________________________________
Scheiße in der Lampenschale, bringt gedämpftes Licht im Saale.


15 feb 2006 17:11
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
1978-er 928
Hulsberg (L)
Bericht 
Ik woon in Nuth en die gemeente heeft kort geleden besloten om de toegankelijkheid van de dorpskernen te verhogen door de drempels weg te halen. Voor de bebouwing ligt namelijk een knoert van een drempel, zo een waar een tractor nog moeite mee heeft. De jongens die die dingen leggen worden ook getraind op het niet laten aansluiten van de drempel op het wegdek (minimaal 4cm hoogteverschil) en om de drempels dusdanig te construeren dat ze allerlei onregelmatigheden gaan vertonen binnen enkele maanden.

Dus dat wordt lekker scheuren binnenkort. Dan komen er vast bloembakken, maar dat vindt Bassie niet erg. Kan 'ie lekker met de Pussywagon slalommen.

Voor goud!
_________________________________________
Wear sunscreen.
If I could offer you only one tip for the future, sunscreen would be it. The long term benefits of sunscreen have been proved by scientists whereas the rest of my advice has no basis more reliable than my own meandering experience…


15 feb 2006 17:29
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 3.2 Cabrio 1989
Omgeving Haarlem
Bericht 
Harley schreef:
lindemans schreef:
Optrekken en afremmen voor drempels wordt niet veroorzaakt door de drempels, maar door de rijders die zich daar niet aan de max. snelheid willen houden.

Lindemans, de discussie was gestart mbt de relatie verkeersdrempels/fijnstof, niet mbt verkeersveiligheid.

Maar, ik wil er wel even op ingaan hoor. Misschien is wat jij zegt waar in Haarlem, maar niet waar ik rondrijd. Als je ergens 50 mag, verwacht ik van de wegbeheerder dat de snelheidsbeperkende maatregelen (drempels, bloembakken, bejaarden) zo zijn ingericht dat je ook 50 kan rijden. Helaas is de praktijk dat je gedwongen wordt om 25 te rijden omdat je anders zowel je voorspoiler als je schokdempers aan flarden rijdt :!: :evil:

Zo, nu weer van mijn zeepkistje af en aan het werk


Dat je 50 mag wil niet zeggen dat je altijd maar minimaal 50 moet.
Mijn reaktie was WEL op het fijnstof dat ontstaat door accelereren en afremmen.
Mijn stelling is dat dat niet het gevolg is van de drempels maar van het niet respecteren van de max. snelheid daar.
In het overgrote deel van de dremplegebieden heb je niet of nauwelijks last van die dingen als je 30 of 50 rijdt zoals bedoeld. Het is dan ook flauw om te zeiken dat je er last van hebt als je harder rijdt dan dat, want dat moet je dan gewoon niet doen. Dat is immers de bedoeling van die dingen.

Dus daarom: vervuiling rond drempels wegwerken door de lage snelheid ter plaatse af te dwingen:
- zorgen dat je er met de geldende max snelheid weining last van hebt
- rijders die flink accelereren en remmen (en dus te hard rijden) genadeloos aanpakken.
_________________________________________
Beter een goeie voor veel dan een foute voor weinig


16 feb 2006 1:12
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
1978-er 928
Hulsberg (L)
Bericht 
Citaat:
Dus daarom: vervuiling rond drempels wegwerken door de lage snelheid ter plaatse af te dwingen:
- zorgen dat je er met de geldende max snelheid weining last van hebt
- rijders die flink accelereren en remmen (en dus te hard rijden) genadeloos aanpakken.


Spijker op zijn kop dus: zorgen dat je er weinig (lees wat mij betreft: geen) last van hebt. Probeer in een 30km zone eens met 30 over zo'n drempel te gaan, laat staan vlak voor de bebouwde kom met 50 een dergelijke drempel te ronden. Tenzij je op de KONI fabriek werkt, is dat geen pretje. Tel daarbij op het aantal ontwrichte nekwervels....

Voor drempels bestaat geen enkel argument als het gaat om de huidige bouwwijze en de daaruit voortkomende overlast. Elk dorp wordt trouwens tot 30km zone gebombardeerd, complete waanzin. Vroeger had je woonerven en de rest was karren geblazen. Nu verslijt de 2e versnelling als nooit tevoren!
_________________________________________
Wear sunscreen.
If I could offer you only one tip for the future, sunscreen would be it. The long term benefits of sunscreen have been proved by scientists whereas the rest of my advice has no basis more reliable than my own meandering experience…


16 feb 2006 1:18
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Bericht 
lindemans schreef:

Dat je 50 mag wil niet zeggen dat je altijd maar minimaal 50 moet.
Mijn reaktie was WEL op het fijnstof dat ontstaat door accelereren en afremmen.
Mijn stelling is dat dat niet het gevolg is van de drempels maar van het niet respecteren van de max. snelheid daar.


Nou spreek je jezelf toch tegen. Als je het hebt over niet-respecteren van de maximum snelheid, dan heb je het toch over harder rijden dan de max. Daarbij, ik laat mij niet debiliseren. Ik ga niet 30 km/u sukkelen op doorgaande wegen. Ik ga niet 60 km/u sukkelen op wegen waar je bij onze Zuiderburen 90 km/u mag (de limieten zijn aldaar veel logischer...).

Citaat:
In het overgrote deel van de dremplegebieden heb je niet of nauwelijks last van die dingen als je 30 of 50 rijdt zoals bedoeld. Het is dan ook flauw om te zeiken dat je er last van hebt als je harder rijdt dan dat, want dat moet je dan gewoon niet doen. Dat is immers de bedoeling van die dingen.


Niet dus. Ik weet niet meer waar, maar ik ben ooit bijna losgekomen van de grond toen ik met 50 km/u over een drempel heen knalde terwijl je aldaar 80 km/u mocht.

En wat dacht je van de drempel die men ooit in Waalre maakte waar je werd gelanceerd (eerste dag meteen een dode, die te hard reed (ong. 70 waar 50 toegestaan), maar de doodstraf op te hard rijden is een beetje overdreven). Je kon daar met geen goed fatsoen overheen, behalve stapvoets.

Citaat:
Dus daarom: vervuiling rond drempels wegwerken door de lage snelheid ter plaatse af te dwingen:
- zorgen dat je er met de geldende max snelheid weining last van hebt
- rijders die flink accelereren en remmen (en dus te hard rijden) genadeloos aanpakken.


Snel accelereren en hard remmen is bij mijn weten nog niet verboden in dit land. Maar misschien valt het wel onder het algehele verbod om te genieten van autorijden, welke zo langzamerhand te herkennen valt in ons landje...


16 feb 2006 1:45
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 3.2 Cabrio 1989
Omgeving Haarlem
Bericht 
thijzer schreef:
Elk dorp wordt trouwens tot 30km zone gebombardeerd, complete waanzin. Vroeger had je woonerven en de rest was karren geblazen. Nu verslijt de 2e versnelling als nooit tevoren!


Ik begrijp dat je dit vervelend vindt, maar ooit wel eens gedacht aan mensen die in een straat wonen waar te hard gereden wordt en die DAT vervelend vinden ? Ik ben ook blij met mn snelle auto maar heb ook begrip en respect voor woongenot van anderen, ook al moet dat helaas afgedwongen worden met van die drempels.
In de USA wordt het in woonwijken algemeen als asociaal ervaren om te snel door woonwijken te rijden, daar gaat men doorgaans met veel respect voor de omgeving om, daar kunnen we hier veel van leren. (nou niet al die andere idioterie van die Amerikanen gaan aanhalen, hou het even on-topic).

En van die 2e versnelling: je rijdt toch een Porsche .... ?
_________________________________________
Beter een goeie voor veel dan een foute voor weinig


16 feb 2006 1:47
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 997S, ex 996 GT3, ex 996C2, ex 993C4, ex Boxster
ex RS4
Bericht 
lindemans schreef:
Dat je 50 mag wil niet zeggen dat je altijd maar minimaal 50 moet.

Dat ben ik met je eens. Als het niet kan (spelende kinderen etc) dan natuurlijk niet.

lindemans schreef:
Mijn reaktie was WEL op het fijnstof dat ontstaat door accelereren en afremmen. Mijn stelling is dat dat niet het gevolg is van de drempels maar van het niet respecteren van de max. snelheid daar.

Dat was mij dan in het geheel niet duidelijk. Je trekt blijkbaar het onderzoek van de Vrije Universiteit Brussel in twijfel. Dat mag natuurlijk. Alleen is het niet duidelijk waarom jij wel gelijk zou hebben en zij niet.

lindemans schreef:
In het overgrote deel van de dremplegebieden heb je niet of nauwelijks last van die dingen als je 30 of 50 rijdt zoals bedoeld. Het is dan ook flauw om te zeiken dat je er last van hebt als je harder rijdt dan dat, want dat moet je dan gewoon niet doen. Dat is immers de bedoeling van die dingen.

In geen van mijn posts stel ik voor om te hard te rijden. Mijn punt is dat je in ieder geval de toegestane maximum snelheid zou moeten kunnen rijden.

lindemans schreef:
Dus daarom: vervuiling rond drempels wegwerken door de lage snelheid ter plaatse af te dwingen:
- zorgen dat je er met de geldende max snelheid weining last van hebt

- rijders die flink accelereren en remmen (en dus te hard rijden) genadeloos aanpakken.

Dus daarom: Weg met die dingen, op een andere manier gewenst verkeersgedrag handhaven. Resultaat: Minder fijnstof en geen voorspoilers en schokbrekers naar de kl*ten. Dit is precies wat de gemeente Rotterdam aan het uitzoeken is volgens het stukje in de Telegraaf.
_________________________________________
Scheiße in der Lampenschale, bringt gedämpftes Licht im Saale.


16 feb 2006 1:54
Profiel WWW
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 75 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.