Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 29 apr 2024 9:31



Antwoord op onderwerp  [ 20 berichten ] 
Vraag over foto flitspaal 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Veel ex-en: Ex 964 C2 en C4, ex 996 turbo en ex 997 Carrera S
Bericht Vraag over foto flitspaal
De Audi amper een week op kenteken, en gisteravond al geflitst. :twisted: Door een vaste flitspaal op de A10, waar de A10 zich splitst naar de A4 naar Den Haag. Ik rijd zeer vaak langs deze flitspaal, en hij deed het nooit! :? Tot gisteravond dus. :roll:

Maar wat ik mij afvraag: de paal staat links. Er zijn daar 4 rijbanen, links 2 naar de A4, rechts 2 de A10 vervolgend. Ik rijd op de linker van die naar de A10 West, dus van links af gezien de derde. Maar links van mij reden ook een aantal auto's!

Op de foto zie je dus waarschijnlijk 2 auto's naast elkaar rijden. Hoe weten ze dan dat de rechter auto te hard reed? :?: Is dat een kans om er nog onderuit te komen? (en laat opmerkingen als: if you can't do the time, don't do the crime maar achterwege..) :wink: Ben trouwens wel blij dat ik de snelheid van 140 naar 120 liet zakken just in case....


19 feb 2006 13:22
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
1978-er 928
Hulsberg (L)
Bericht 
Bezwaar maken en vermelden dat je je bewust bent van verkeersveiligheid en van gematigde snelheid. Op het moment van de gedraging reden andere auto's om je heen veel harder en je vermoedt dat jij per abuis op de foto bent aangezien als overtreder.

Vraag om onomstotelijk bewijs dat jij degene was die de overtreding pleegde en niet de anderen op de foto.

Suc6.
_________________________________________
Wear sunscreen.
If I could offer you only one tip for the future, sunscreen would be it. The long term benefits of sunscreen have been proved by scientists whereas the rest of my advice has no basis more reliable than my own meandering experience…


19 feb 2006 13:25
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
964.c4
assendelft
Bericht 
ik wil mosterd na de maaltijd zijn maar die paal doet het regelmatig.



ik zou eerst de foto opvragen en dan bepalen of je stommertje gaat spelen, op de foto kan het een heel ander beeld zijn dan vanuit jouw positie.

wel positief ik ben daar ook wel eens een keer geflitst maar nooit een bon gehad.




robert
_________________________________________
remmen is angst


19 feb 2006 14:03
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Veel ex-en: Ex 964 C2 en C4, ex 996 turbo en ex 997 Carrera S
Bericht 
thijzer schreef:
Bezwaar maken en vermelden dat je je bewust bent van verkeersveiligheid en van gematigde snelheid. Op het moment van de gedraging reden andere auto's om je heen veel harder en je vermoedt dat jij per abuis op de foto bent aangezien als overtreder.

Vraag om onomstotelijk bewijs dat jij degene was die de overtreding pleegde en niet de anderen op de foto.

Suc6.


Zal idd wel iets dergelijks worden.

@Rob: ik rijd daar al zo'n vier jaar langs, minimaal 1 keer per dag, altijd (iets) te hard, nooit geflitst...Wellicht tot nu dus mzl gehad.


19 feb 2006 17:18
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht Re: Vraag over foto flitspaal
MS964 schreef:
Op de foto zie je dus waarschijnlijk 2 auto's naast elkaar rijden. Hoe weten ze dan dat de rechter auto te hard reed? :?:


Niet ... ik denk dat ze de meest linker de rekening sturen :wink:

Foto opvragen en als er idd twee (of meer) auto's in beeld zijn :arrow: de kosten delen :idea: :twisted: :wink:


19 feb 2006 17:54
Profiel WWW Facebook 
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht 
die flitser in de middenberm net voor het viaduct? Doet het al heel lang en heel vaak :roll: !

Als je een bekeuring krijgt, gewoon de foto opvragen. Echter, als er meerdere auto's op de foto staan wordt hij er meestal al als 'onbruikbaar' door de politie uitgehaald. Hoor je er nooit meer wat van. Als er meerdere auto's op de foto staan (naast elkaar en niet eentje die aan de horizon voor je rijdt) kunnen ze je nooit veroordelen. Weten ze ook. Derhalve altijd foto opvragen, maar de kans is klein dat er meerdere auto's op staan, zoals gezegd.

Enfin, zaterdag in de zakenauto - slecht voor de bijtelling. Tenzij je gewoon netjes bijtelt en dus zowel de Porsche als de A3 privé rijdt (wat niet slim zou zijn als je toch een 911 ernaast hebt). :shock: :?
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


19 feb 2006 17:58
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Veel ex-en: Ex 964 C2 en C4, ex 996 turbo en ex 997 Carrera S
Bericht 
@ Horn: we bedoelen volgens mij niet dezelfde flitser. Deze is A10 kloksgewijs, waar A4 erbij komt, nog net op de A10, aan de linkerkant.

En ja, we tellen de A3 lekker bij. En daarnaast een Ford Ka en de P. Als er op termijn een circuit-wagen komt verwacht ik wel kwantum-korting van de Staat! :wink:


19 feb 2006 18:04
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Ex. 964 C2 Zwart/Zwart, California T5, Kever 1303 Karmann Cabrio
Rotterdam
Bericht 
Enne, vragen om onomstotelijk bewijs ...
Met een bezwaarschrift krijg je keurig de foto opgestuurd met de snelheid eronder. Ik heb er al een paar ingelijst aangezien ik altijd een bezwaarschrift indien :roll:


19 feb 2006 18:14
Profiel WWW Facebook 
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht 
MS964 schreef:
@ Horn: we bedoelen volgens mij niet dezelfde flitser. Deze is A10 kloksgewijs, waar A4 erbij komt, nog net op de A10, aan de linkerkant.


Ik bedoel deze (net voorbij afslag Olympisch Stadion als je van de kant van de RAI komt).

Afbeelding

MS964 schreef:
En ja, we tellen de A3 lekker bij. En daarnaast een Ford Ka en de P. Als er op termijn een circuit-wagen komt verwacht ik wel kwantum-korting van de Staat! :wink:


Hoezo tel je dan in vredesnaam de A3 'lekker' :roll: bij? Van die bijtelling kan je je 911 rijden op kosten van de staat. Zeker als je er ook nog eens een Ka bij hebt... :shock:
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


19 feb 2006 18:15
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
1973 911s Targa
Rotterdam
Bericht Re: Vraag over foto flitspaal
MS964 schreef:
Op de foto zie je dus waarschijnlijk 2 auto's naast elkaar rijden. Hoe weten ze dan dat de rechter auto te hard reed? :?: Is dat een kans om er nog onderuit te komen? (en laat opmerkingen als: if you can't do the time, don't do the crime maar achterwege..) :wink: Ben trouwens wel blij dat ik de snelheid van 140 naar 120 liet zakken just in case....



ik was in de veronderstelling dat die rotpalen gewoon 2 foto's maken
zodat er met 2 auto's , mooi te zien valt wie het verst gevorderd is op de 2e foto... en het dus duidelijk is wie het snelst was...
_________________________________________
Stijn Vandamme
'73 911 2.4 S Targa 9113310111
'85 944


19 feb 2006 18:35
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
997.2 4S / 993 TT
Bericht 
zo had ik dat ook begrepen. 2 foto's waaruit blijkt welke auto te snel heeft gereden. Overigens een verboden zintuig in mijn auto waarschuwt mij ook voor deze paal, net zoals de paal op de A9 voor de afslag van Amstelveen. Medeweggebruikers zijn daar ook vaak in de veronderstelling dat die het niet doet.


19 feb 2006 19:28
Profiel
PorscheForum Rakker
Boxster 3.4 S
Twente
Bericht Yep 2 Foto's
Maak je geen Illusie, er worden 2 foto's uiterst kort na elkaar genomen.
ze leggen er dan een afstandsmeting overheen en weten exact welke auto te hard heeft gereden. Is ook al eens uitgelegd op TV ( bij meneer Spee :roll: )
_________________________________________
Groeten uit Twente


19 feb 2006 20:53
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Veel ex-en: Ex 964 C2 en C4, ex 996 turbo en ex 997 Carrera S
Bericht 
Twee keer een foto? Da's nieuwe info voor mij! Zou toch jammer zijn...

@ Horn: we bedoelen toch idd dezelfde paal. En wat de bijtelling betreft: je vergeet het tankpasje van de Audi. Dat maakt het uiteindelijk toch aantrekkelijk om privé ook met de Audi te rijden. Is verder niet zo praktisch om alles privé met de P te doen. En ik ga niet privé met de Ka rijden vanwege de kosten, terwijl ik een Audi voor de deur heb staan. Maar al met al wel een duur geintje ja... :?


19 feb 2006 21:50
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht 
MS964 schreef:
@ Horn: we bedoelen toch idd dezelfde paal. En wat de bijtelling betreft: je vergeet het tankpasje van de Audi. Dat maakt het uiteindelijk toch aantrekkelijk om privé ook met de Audi te rijden. Is verder niet zo praktisch om alles privé met de P te doen. En ik ga niet privé met de Ka rijden vanwege de kosten, terwijl ik een Audi voor de deur heb staan. Maar al met al wel een duur geintje ja... :?


die berekening zou ik toch best eens willen maken met je. ik denk dat je schrikt. tenminste, afhankelijk van hoeveel km's jij prive met de A3 rijdt...

heb zelf die berekening gemaakt en zit sindsdien met een grote :lol: achter het stuur van de 3.0 V6 slurpslopel... 8)
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


20 feb 2006 0:04
Profiel
Forum Admin
Avatar gebruiker
Cayenne
Bericht 
Gewoon betalen, en snel vergeten.....................tis nou eenmaal helaas zo...

Niet zitten mekkeren van hoe kom ik er onderuit, dat mispunt van een Spee krijgt toch altijd gelijk.


20 feb 2006 9:16
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Volkswagen 356 Kever Cabrio
Brecht Antwerpen België
Bericht 
John4S schreef:
Niet zitten mekkeren van hoe kom ik er onderuit, dat mispunt van een Spee krijgt toch altijd gelijk.


Gelijk krijgen of nemen :roll: :roll:
_________________________________________
Een boete is een belasting voor een fout; een belasting is een boete voor succes.

Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.


20 feb 2006 9:38
Profiel WWW
Forum Admin
Avatar gebruiker
Cayenne
Bericht 
ppp 356 schreef:
Gelijk krijgen of nemen


Beide.


Van de staat verlies je het vaak, is het niet van rechts is het wel van links.

Je ken wel gaan procederen (een lange helse weg, van correspondentie, bellen, eventueel voorkomen), maar uiteindelijk kost het je als "Jan met de Pet" altijd meer als die boete betalen............terwijl je weet dat je boven de toegestane snelheid reed.


Zelf afgelopen zaterdagnacht vanuit Duitsland (achter Venlo) in 95 minuten naar huisgereden (afstand van 220 kilometer, op een bijna verlaten snelweg), dan weet je dat een bekeuring om de hoek ligt, dan ga ik echt niet zitten klooien om der onderuit te komen, alhoewel ik die "zak van een Spee" niet zien flitsen (en ben uitaard wel ff die twee trajectcontroles niet vergeten bij Rotterdam).


20 feb 2006 10:56
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Veel ex-en: Ex 964 C2 en C4, ex 996 turbo en ex 997 Carrera S
Bericht 
Procederen ben ik natuurlijk niet van plan, zeker niet in dit geval omdat ik weet dat ik idd te hard reed. Maar even de foto opvragen en bezwaar maken, dat is een ander verhaal. Dat doe ik standaard.


20 feb 2006 11:11
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 2 S / 997 GT3RS NPC 0019
Haarlem e/o
Bericht 
Zeg Horn,

Verklaar je nog eens nader i.v.m. de bijtelling :?:

De "belasting" weet toch wel dat je met een 911 geen gezin kan vervoeren :idea:

Je kan het nu per maand zien hé, niet gering hoor :!:
_________________________________________
Ben ik eindelijk mijn wilde haren kwijt, zitten er grijze onder!!!


20 feb 2006 13:52
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 3.2 Cabrio 1989
Omgeving Haarlem
Bericht 
Heb al eens met succes bezeaar aangetekend tegen een bon omdat ik zeker wist met 2 auto's op de foto te staan; heb destijds ook details van die auto opgeschreven.

Recentelijk ook geflitst met de 911 terwijl er een Jaguar naast me reed; ook de details van opgeschreven voor het geval de bon nog komt.

Wat wel meer gebeurt is dat er 2 foto's gemaakt worden, dan is de snellere van de 2 soms af te leiden en ben je gewoon de klos.
_________________________________________
Beter een goeie voor veel dan een foute voor weinig


21 feb 2006 13:51
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 20 berichten ] 

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Cazzo Super Veloce, Clueless, Vlaanderen


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.