Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 05 jun 2024 2:35



Antwoord op onderwerp  [ 226 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 10  Volgende
Info racecursussen 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Veel ex-en: Ex 964 C2 en C4, ex 996 turbo en ex 997 Carrera S
Bericht Info racecursussen
Afbeelding

In een ander draadje heb ik toegezegd 's een en ander uit te zoeken over racecursussen. Bij deze.

Rensportschool Zandvoort
3 hele zaterdagen: 1495,- euro inclusief theorie
Tot nu toe alleen data in februari bekend
Locatie: Cicuit Zandvoort

of

3 dagen (vrijdag, zaterdag, zondag): 1595,- euro inclusief theorie
Tot nu toe alleen data in maart bekend
Locatie: Circuit Zandvoort
Meer info: Rsz.nl


Prodrive
Nog in maart, en op 11, 12 en 13 oktober: 965,- euro
Locatie: Circuit Assen
Huur auto mogelijk: 400 euro per dag, 965 euro in totaal voor drie dagen (geprepareerde BMW E30)
Overnachten te Assen ook mogelijk (niet inbegrepen in prijs)
Meer info: Prodrive-training.nl


Bleekemolen Raceplanet
Flying Start cursus, vier hele zondagen of 8 zaterdagochtenden
Kosten: 1325,- euro.
Data in februari en maart al bekend, najaar nog niet.
Meer info: Raceplanet.nl


Genoemde bedragen zijn dus exclusief auto. Hier zul je zelf voor moeten zorgen. Ik zou persoonlijk niet aanraden je Porsche te gebruiken, of hij moet voor circuitgebruik bedoeld zijn. Er worden geen bijzondere eisen aan de auto gesteld, wel is een helm verplicht. Het kan voor sommige mensen een optie zijn om voor de cursus een auto aan te schaffen, om vervolgens na de cursus weer te verkopen. Of een auto huren, prijzen vanaf zo'n 250/300 euro per dag.

Prijzen zijn ook ex kosten KNAF-examen: kosten circa 100/125 euro voor een clublicentie. Verder is er ook een een medische verklaring of keuring nodig.

Voor mij is het puur voor de fun van die dagen, en om te leren hoe (snel en veilig) op een circuit te rijden. Ik ga hierna niet meedoen aan races. Maar natuurlijk wel af en toe een rondje meerijden bij Porschedagen enzo. Als je een auto huurt, zullen de kosten in totaal grofweg zo'n 2000 tot 2.500 euro bedragen.

Persoonlijk wil ik graag de cursus op Zandvoort doen. Dit vanwege de geschiedenis van het circuit, en het feit dat de meeste Porschedagen op Zandvoort zullen plaatsvinden. De cursus van Rensportschool Zandvoort heeft tot nu toe mijn voorkeur.

Wellicht 's kijken of met met meer kunnen optrekken? Hebben forummers al ervaringen met een van genoemde cursussen? :drive:

Afbeelding


20 feb 2006 12:47
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
911 3.2 Carrera 1989 997 Carrera S 2004
Amsterdam
Bericht 
Yep, heb ik.
Mischa, wij hebben hier al eens contact over gehad, dus het meeste weet je al. Maar ik zal proberen mijn bevindingen nog even op digitaal papier te zetten.

Ik heb de racecursus van RSZ gedaan in een pakket van 6 (halve) zaterdagen. Steeds eerst een uur theorie, erg leuk gegeven door Huub Vermeulen! Daarna de theorie in praktijk brengen. Gedeeltelijk zelf, maar ook met een intstructeur naast je die je 'live' aanwijzingen geeft. Hier leer je de basis, zoals ideale lijnen, laat en vol remmen zonder te slippen, racelijnen rijden etc etc. Einde van de dag was meestal een half uur wedstrijdrijden. Dus met een veld van ongeveer 45 auto's starten..altijd leuk om te zien wie het meest durft vlak voor en in de Tarzan :)

Laatste zaterdag was examen. Voor ons toen met windkracht 10, regen, hagel en sneeuw :?. Maargoed, toch mn licentie behaald!

Deze cursus heb ik (uiteraard) niet met mn Porsche gedaan. Maar die is wel absoluut de schuld geweest van dit alles. Want door een dagje rijden op Zolder en twee dagen Nordschleife had ik de smaak goed te pakken. Maar was het me ook direct duidelijk dat als ik op de limiet wil rijden ik daar een andere auto voor aan moest schaffen.
En dat is een Alfa 75 2.0 TS geworden. Deze heeft een gelaste rolkooi, twee kuipstoelen, 6pts gordels, een verder kaal interieur en raceremmen voor, voor de rest is ie (nog) standaard. Bijna iedereen rijdt overigens in een BMW 325i E30. Ook n prima keus (iets meer motorinhoud, maar minder stabiel in de bochten is mijn ervaring). Maar ik heb meer met het merk Alfa. Deze heb ik aangeschaft voor ongeveer 2K, dus dat ben je ongeveer ook kwijt met huren. Voordeel van huren is dat je niet op korte termijn eventuele mankementen zelf moet aanpakken. Maar gereden schade aan een huurauto wordt opgelost door de verhuurder. Maw..je hebt de rekening maar te betalen.
Daarbij wil ik hierna ook nog veel vaker gaan rijden en evt ZAC-wedstrijden gaan doen, dus daarom is het wel prettig een eigen auto te hebben die je op een gegeven moment door en door kent.

Momenteel ben ik bezig met een driftcursus. Ook goed om te beheersen, als je een auto hebt met veel gewicht achter de achteras :)

Mochten er nog meer vragen zijn, foto's/filmpjes nodig zijn dan hoor ik het wel!


20 feb 2006 15:23
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Veel ex-en: Ex 964 C2 en C4, ex 996 turbo en ex 997 Carrera S
Bericht 
Bedankt Geert, I know. Maar nu zijn jouw ervaringen ook voor iedereen te zien! :wink:


20 feb 2006 15:28
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
911 3.2 Carrera 1989 997 Carrera S 2004
Amsterdam
Bericht 
Oja, ook niet onbelangrijk, de kosten voor de cursus bedroegen ongeveer 1200 euro. Maar die zijn het in mijn ogen meer dan waard! 6 Zaterdagen gegarandeerd lol!

Einde reclameboodschap.

:wink:


20 feb 2006 15:31
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Volkswagen 356 Kever Cabrio
Brecht Antwerpen België
Bericht 
Ik vind dit ook allemaal wel leuk, maar nog een wagen erbij kopen, speciaal om op het circuit te rijden. :roll:

Wie komt even naar hier om dit uit te leggen aan Linda :?: Ik weet niet hoe ik dat moet gaan uitleggen :? , als ik dan lees dat de meeste hier speciaal een wagen voor aanschaffen, zie ik het ook niet echt zitten om hier met de RS gaan tussen te rijden. :(
_________________________________________
Een boete is een belasting voor een fout; een belasting is een boete voor succes.

Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.


20 feb 2006 15:35
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
911 3.2 Carrera 1989 997 Carrera S 2004
Amsterdam
Bericht 
ppp 356 schreef:
als ik dan lees dat de meeste hier speciaal een wagen voor aanschaffen, zie ik het ook niet echt zitten om hier met de RS gaan tussen te rijden. :(


Dat zou ik idd ook niet doen.. :)
Veel te mooie auto daarvoor.
En er wordt zeker het een en ander aan schade gereden.
Vooral de mensen met huurauto's kwamen wat minder 'voorzichtig' over.
Dus als je een auto van rond de 2K hebt en daar komt eens een deukje in dan is dat te overzien. De deuk in je ego is dan erger.. :)


20 feb 2006 15:39
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Volkswagen 356 Kever Cabrio
Brecht Antwerpen België
Bericht 
Geert schreef:
Dus als je een auto van rond de 2K hebt en daar komt eens een deukje in dan is dat te overzien. De deuk in je ego is dan erger..


Die kan bij mij tegen een stootje :wink:
_________________________________________
Een boete is een belasting voor een fout; een belasting is een boete voor succes.

Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.


20 feb 2006 15:41
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Bericht 
ppp 356 schreef:

Wie komt even naar hier om dit uit te leggen aan Linda :?:


Tegen normaal uurtarief wil ik dat best doen. Ik verwacht overigens geen spectaculaire resultaten... :wink:


20 feb 2006 16:00
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Carrera 3.2, 996 Cabrio, 991 GTS
Thuredriht - NPC#1408 PF#492
Bericht 
Devils son schreef:
Tegen normaal uurtarief wil ik dat best doen. Ik verwacht overigens geen spectaculaire resultaten... :wink:

goed antwoord
verkeerde taktiek

"linda, ik kan hier nog een dag tegen je aan praten; maar dat kost per saldo meer dan een 944 voor paul.... dus....." :wink:
_________________________________________
Got coffee?


20 feb 2006 16:02
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Panamera Turbo
Rotterdam
Bericht 
Laatst nog een berichtje op het prikbord:
Race-licentiecursus gehouden op 27-28 febr. en/of 9/10 mrt.a.s. op het Circuit Park Zandvoort vanaf € 535,00 KNAF erkend, contact "Racing School of Champions" o.l.v. Hans Deen

Ik heb nog wel geprobeerd om in mailcontact te komen met Hans Deen, maar helaas niet gelukt!
Wel met MartinK en Edwin hierover nog even kort mailcontact gehad.
Edwin had iig een goede ervaring met de cursus van Hans Deen!

Zoals je ziet, toch nog wel behoorlijke prijsverschillen! De moeite waard dus om ons eerst ff goed te informeren! :wink:


20 feb 2006 22:24
Profiel WWW
Moderator
Avatar gebruiker
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht 
Rob Herfst schreef:
Laatst nog een berichtje op het prikbord:
Race-licentiecursus gehouden op 27-28 febr. en/of 9/10 mrt.a.s. op het Circuit Park Zandvoort vanaf € 535,00 KNAF erkend, contact "Racing School of Champions" o.l.v. Hans Deen

Zoals je ziet, toch nog wel behoorlijke prijsverschillen! De moeite waard dus om ons eerst ff goed te informeren! :wink:


Inderdaad :!:

Ik ben hoedanook geintereseerd in zo'n cursus .. echter is het voor mij alleen aantrekkelijk als de cursusdagen (zoals bv bij Hans Deen) vlak na elkaar vallen ..

Aan halve (of hele) zaterdagen heb ik niks :(


20 feb 2006 22:34
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
911 3.2 Carrera 1989 997 Carrera S 2004
Amsterdam
Bericht 
Er is inderdaad aardig wat prijsverschil tussen de cursussen.
Dat klopt.
Maar je moet ook even kijken naar hoeveel dagen/uren je kunt rijden en hoeveel begeleiding je krijgt.

Mocht je meerdere dagen achter elkaar gaan rijden dan is het wellicht wel wijsheid om een huurauto te nemen.
Als je meerdere dagen achter elkaar rijdt en er gebeurt wat met je eigen auto is de kans groot dat je m niet meer op tijd rijdend kunt hebben..

Dit zijn overigens wat foto's van m'n Alfa waar ik de cursus mee heb gehaald. Ik weet het..deze auto hoort hier niet helemaal thuis, maar toch.. ;)

Afbeelding Afbeelding

Afbeelding Afbeelding


20 feb 2006 22:43
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Bericht 
Als je wat meer in het zuiden woont is DIT ook een optie.
Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar sommigen van PF wel geloof ik.


20 feb 2006 23:06
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Veel ex-en: Ex 964 C2 en C4, ex 996 turbo en ex 997 Carrera S
Bericht 
Olaf schreef:
Rob Herfst schreef:
Laatst nog een berichtje op het prikbord:
Race-licentiecursus gehouden op 27-28 febr. en/of 9/10 mrt.a.s. op het Circuit Park Zandvoort vanaf € 535,00 KNAF erkend, contact "Racing School of Champions" o.l.v. Hans Deen

Zoals je ziet, toch nog wel behoorlijke prijsverschillen! De moeite waard dus om ons eerst ff goed te informeren! :wink:


Inderdaad :!:

Ik ben hoedanook geintereseerd in zo'n cursus .. echter is het voor mij alleen aantrekkelijk als de cursusdagen (zoals bv bij Hans Deen) vlak na elkaar vallen ..

Aan halve (of hele) zaterdagen heb ik niks :(


Geldt voor mij ook. :!:


20 feb 2006 23:06
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Veel ex-en: Ex 964 C2 en C4, ex 996 turbo en ex 997 Carrera S
Bericht 
Hebben jullie een sterke voorkeur voor de cursus op Zandvoort, of maakt jullie het circuit niet veel uit? :?:


21 feb 2006 10:04
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Carrera 3.2, 996 Cabrio, 991 GTS
Thuredriht - NPC#1408 PF#492
Bericht 
klinkt leuk, volg dit met belangstelling :roll:
_________________________________________
Got coffee?


21 feb 2006 10:06
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Panamera Turbo
Rotterdam
Bericht 
MS964 schreef:
Hebben jullie een sterke voorkeur voor de cursus op Zandvoort, of maakt jullie het circuit niet veel uit? :?:

Zandvoort lijkt mij leuk en helemaal prima!

Echter als er in Assen voor de helft van de prijs een nagenoeg dezelfde cursus zou worden gegeven....... :? :wink:


21 feb 2006 11:18
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Veel ex-en: Ex 964 C2 en C4, ex 996 turbo en ex 997 Carrera S
Bericht 
Kende ze niet, maar heb even gegoogled: meer info op slippen.nl.

Er staat wel bij dat de auto die je meeneemt een rolkooi moet hebben. Deze eis wordt bij de andere aanbieders niet gesteld. De cursus kost nu 1399,-, maar het wordt niet helemaal duidelijk of dat voor de lange of ook voor de korte drie-daagse cursus geldt.


22 feb 2006 0:58
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
foxtrot / oscar
Bericht 
'k kreeg eerder deze week een mailtje van prodrive (maaskant) dat ze nog iets van 5 plekken over hebben voor de licentie cursus begin maart
deze wordt op zandvoort gehouden op drie achter een volgende dagen en is net onder de 1000 euri's

snelle beslissers dus bellen met maaskant, kan je volgende week (even uit m'n hoofd) de cursus doen!
_________________________________________
W W W . 9 G E A R . N L


22 feb 2006 3:56
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
911 3.2 Carrera 1989 997 Carrera S 2004
Amsterdam
Bericht 
Do993tupperware schreef:
Moet nog wel even zeggen , dat de theorie vrij pittig is , je moet alle vlaggen uit je kop kennen ( de betekenis dan he ) , heel veel ideale lijn voor iedere bocht , en bij dat theorie-examen hebben ze behoorlijk wat van die instinkers er tussen zitten


De theorie viel mij ook behoorlijk tegen ja.
Zaten sneaky vraagjes tussen.
Praktijk viel me mee. Zelfs andere cursisten tijdens het afrijden ingehaald :)..maar ook een keer oog in oog gestaan met de examinators in de Audi S bocht..tja, het regende en hagelde he..
Maar zoals ze al zeiden, we hebben liever dat je 'vies hard, dan mooi langzaam gaat!' :)


22 feb 2006 11:04
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
971 Panamera gts 991 Turbo S /ex 930 Turbo (ex) / 970 Panamera (ex)
Zwolle
Bericht 
Witte vlag is overgeven. :pukel: :lol:
_________________________________________
TURBO EARGASM !


22 feb 2006 12:31
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
944 racer
965 3.3 Turbo S '91
Bericht 
Ik heb nog wat info over de racecursus door Hans Deen. Hier de info zoals ik die van MG Competition heb gekregen, die in samenwerking met Hans Deen de cursus organiseren.

Citaat:
Het succes van de MG-Racecursussen op het circuit Park Zandvoort heeft ertoe geleid dat ook in 2006 weer circuit instructiedagen worden georganiseerd.

Deze tweedaagse cursus "verhoogde rijvaardigheid" wordt verzorgt door de Racing School of Champions olv Hans Deen en met ervaren instructeurs. Kortom, u wordt vooral een betere automobilist. Ook zonder race ambities bent u van harte welkom.

De cursus wordt gehouden op het Grand Prix Circuit van Zandvoort op donderdag 9 en vrijdag 10 maart 2006.

U bent twee volledige dagen aaneengesloten op een plezierige wijze met uw auto bezig. Aanvang beide dagen is om 8.00 uur en de cursus eindigt circa 17.00 uur.

De kosten voor de cursus bedragen Euro 535,00 per deelnemer.

Wij verzoeken u het inschrijfgeld ruim vooraf te voldoen op ING Rekening 65.88.57.649 te Heemstede t.n.v. C.P. de Vries MG Racecursus.

Diegene die een racelicentie willen behalen, dienen zich eerst aan te melden, middels het formulier. Het praktijk examen wordt afgenomen op 10 maart na 17.00 uur. De kosten hiervoor zijn Euro 105,00 en dienen bij de inschrijftafel contant te worden voldaan. Daar ontvangt u ook het KNAF Autojaarboek en tevens ontvangt u de datum en tijd voor het theoretische gedeelte van de racelicentie

Inlichtingen en aanmeldingen:
Christel en Cees de Vries, Eyndenhoeflaan 17, 2071 AM Santpoort-Noord
Tel 023-539 3098 Fax 023-527 7360 Mob: 06-21 50 80 50/06-50 288 094


Ik denk dat de cursus al vol zit, maar gewoon nog even proberen als je het wilt doen.

Van de 944 Basic rijders zullen er ook weer een aantal aan de cursus deelnemen. Ik ben er ook bij op de vrijdag, niet om te rijden, maar gewoon voor de lol. Want gezellig is het ook altijd op die dagen.

Ik heb vorig jaar deze cursus gedaan en tot volle tevredenheid. Min of meer garantie voor je licentie, maar je moet het nog wel zelf doen. Twee dagen heb ik ervaren als voldoende om je licentie te kunnen halen.

Er worden diverse zaken beoefend. Zoals starten, eerst met 3 tegelijkertijd, dan met 6, dan met 9 en dan met 12. Dat is wel even goed opletten, want je zit in een veld met verschillende auto´s. De een gaat harder dan de ander. Er worden pionnetjes neergezet om de ideale lijn aan te duiden en er rijden ervaren instructeurs mee of doen het even voor. Ben een paar van de instructeurs overigens met de races daarna nog tegengekomen. Zo krijg je instructie, zo race je tegen elkaar.

Ik heb voor de cursus een van de racers van het Basic team gehuurd. Ondertussen heb ik dan wel zelf een geprepareerde 944, maar toen nog niet en ik wou meteen van de gelegenheid gebruik maken om met een wagen te rijden, waar ik ook het idee van had om mee te gaan racen. En met succes! Heerlijk om met een goed geprepareerde racer te rijden. Op zich niks mis met de Sierra´s en E30´s die je kunt huren, maar een 944 in racetrim is toch wel even wat anders.

Als je van plan bent met een eigen nette straatauto de cursus te doen, wel even goed opletten. Misschien even pauzeren als je met z´n allen een start gaat oefenen, anders heb je misschien wat nare schade. Er deden wel wat rijders mee met een nette straatauto. Een enkeling was ook verzekerd, het staat immers op de factuur benoemd als een gevorderde rijvaardigheidscursus.

De cursus bestaat uit een theorie en een praktijk gedeelte. Het theorieexamen (mits je examen wenst te doen) vindt meestal een paar weken na het praktijk examen plaats. Dan heb je nog even de tijd om de theorie te leren. Het praktijk examen is aansluitend op de tweedaagse. Het praktijk examen is een kwestie van haast hebben. Gewoon laten zien dat je serieuze haast hebt om aan de finish te komen. :D Hier en daar een curbstone meepakken. Goed de ideale lijn rijden. Een slippertje is niet erg, als je die maar opvangt. Geeft alleen maar aan dat je haast hebt.

Ik had de cursus voor geen goud willen missen. Ik kan hem iedereen aanbevelen, ook al wil je helemaal geen licentie bezitten. Gewoon doen en het examen is niet verplicht om te doen. Een aantal cursisten doen hem het volgende jaar gewoon nog een keer, voor de lol. Je hebt immers veel waar voor je geld, je zit een flink deel van de tijd in je auto op de baan. En Hans Deen heeft veel veel veel ervaring en kan er heerlijk over vertellen. En hou je maar vast als hij een demo geeft. Prachtig om te zien.

Klik hier voor een fotoverslag
_________________________________________
Edwin
944 racer

www.944-basic.nl


22 feb 2006 22:10
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
944 racer
965 3.3 Turbo S '91
Bericht 
Dit is de theorie die je moet beheersen:

Afbeelding

En de reglementen staan op de KNAF site

http://www.knaf.nl/informatie/secties/autorensport/reglementen
_________________________________________
Edwin
944 racer

www.944-basic.nl


22 feb 2006 22:19
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Veel ex-en: Ex 964 C2 en C4, ex 996 turbo en ex 997 Carrera S
Bericht 
Dank voor je verslag. Vond met name de quote 'Het praktijk examen is een kwestie van haast hebben. Gewoon laten zien dat je serieuze haast hebt om aan de finish te komen' erg grappig! :lol:


22 feb 2006 23:40
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Panamera Turbo
Rotterdam
Bericht 
Deze cursus van Hans Deen lijkt mij erg goed!

Prima referentie, prima prijs, slechts twee dagen en op Zandvoort!!

Moeten wij maar eens gaan informeren of deze cursus ook nog dit najaar wordt gehouden?
Als dit niet het geval is, dan maar wachten tot het voorjaar van 2007... :?

Als ik het verhaal van Edwin lees, dan zou ik haast zeggen: "ik heb er zin an"! 8) :lol: :wink:


22 feb 2006 23:56
Profiel WWW
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 226 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 10  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.