Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 27 apr 2024 19:56



Antwoord op onderwerp  [ 17 berichten ] 
Ook weer zo'n kansloze actie.... 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Ex 911 [930] turbo, ex 356 speedster replika
Reuver
Bericht Ook weer zo'n kansloze actie....
Hoe verbrast men nog meer belastinggeld,

"Nieuw stoplicht maakt automobilist rustiger"

HAARLEM - De komende jaren worden overal in Nederland nieuwe hippe verkeerslichten geplaatst die ervoor zorgen dat weggebruikers minder agressief reageren wanneer ze voor rood licht moeten wachten.

Nieuw stoplicht maakt automobilist rustiger
Ontwerpers hebben op basis van onderzoeken en gesprekken met psychologen en psychiaters nieuwe, smalle verkeerslichten ontwikkeld die een rustige uitstraling hebben.

Agressie
„Uit onderzoeken blijkt dat traditionele verkeerslichten juist veel agressie uitlokken”, vertelt Paul Hoekstra van het Haarlemse Vialis, marktleider op het gebied verkeerslichten. „Vooral vierkante lampen zorgen voor meer vandalisme.”

Volgens de Nederlandse producent reageren verkeersdeelnemers bij de nieuwe lampen veel rustiger wanneer ze moeten stoppen. „Waarschijnlijk komt dat door de vormgeving en kleurstelling van het licht.” Nederland telt zo’n 150.000 verkeerslichten. De huidige verkeerslichten zijn soms al een halve eeuw oud. Het gaat om modellen met gloei- of halogeenlampen. Die lampen moeten jaarlijks worden vervangen. „Ze zijn ook beduidend dieper vanwege de aanwezige reflectoren”, aldus Hoekstra.

De nieuwe verkeerslichten zijn ook geschikt voor voetgangersoversteekplaatsen. De verlichting is feller door het gebruik van led’s. „Die hoeven slechts eenmaal in de tien jaar worden vervangen.”

Veel gemeenten en provincies schaffen momenteel de smallere typen aan. De eerste duizend lichten zijn al geplaatst.




Sorry, maar hier zit volgens mij geen mens op te wachten, en ik word van geen enkel stoplicht rustig [weer zo'n kansloos onderzoekje]. Laten ze die dingen eerst maar eens fatsoenlijk afstellen, dan word het vanzelf minder met die zogenaamde "agressie". Het ontwerp mag dan misschien al 50 jaar oud zijn, de afstelling van die dingen is ook nog vaak van 50 jaar geleden.
_________________________________________
911 turbo, the boosted beast.

mhaschreurs.hyves.nl


20 feb 2006 18:28
Profiel Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Veel ex-en: Ex 964 C2 en C4, ex 996 turbo en ex 997 Carrera S
Bericht 
Wat ik ervan denk?

Afbeelding

:wink:


20 feb 2006 18:37
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 997S, ex 996 GT3, ex 996C2, ex 993C4, ex Boxster
ex RS4
Bericht 
idd. Ik word niet aggressief van een verkeerslicht, alleen van het wachten. Valt eigenlijk ook wel mee...

Hetgene waar ik WEL aggressief van kan worden is dat ons weer belastinggeld uit de zak wordt geklopt onder het mom van 'eigen bestwil' terwijl dit de aandacht af moet leiden van de werkelijke reden, ordinaire geldbesparing voor de gemeentes.
_________________________________________
Scheiße in der Lampenschale, bringt gedämpftes Licht im Saale.


20 feb 2006 18:46
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Bericht 
Als je wil dat ik niet agressief wordt van lang wachten bij een stoplicht, dan moet je naast dat stoplicht een mooie dame in schaarse kledij zetten... :wink:


20 feb 2006 18:58
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Groningen
Bericht 
Harley schreef:
Hetgene waar ik WEL aggressief van kan worden is dat ons weer belastinggeld uit de zak wordt geklopt onder het mom van 'eigen bestwil' terwijl dit de aandacht af moet leiden van de werkelijke reden, ordinaire geldbesparing voor de gemeentes.


?

De stoplichten die nog niet zijn vervangen door de nieuwe versie met LED's moesten er toch al aan geloven, maar spreek je jezelf hier niet tegen?


20 feb 2006 19:07
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
964.c4
assendelft
Bericht 
Devils son schreef:
Als je wil dat ik niet agressief wordt van lang wachten bij een stoplicht, dan moet je naast dat stoplicht een dame in schaarse kledij zetten... :wink:


dat doen ze al hoor bv in amsterdam achter het centraal station. :wink:



robert
_________________________________________
remmen is angst


20 feb 2006 19:17
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Bericht 
rob964.c4 schreef:

dat doen ze al hoor bv in amsterdam achter het centraal station. :wink:


Ik voeg toe: een MOOIE dame


20 feb 2006 19:53
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 997S, ex 996 GT3, ex 996C2, ex 993C4, ex Boxster
ex RS4
Bericht 
Jort schreef:
Harley schreef:
Hetgene waar ik WEL aggressief van kan worden is dat ons weer belastinggeld uit de zak wordt geklopt onder het mom van 'eigen bestwil' terwijl dit de aandacht af moet leiden van de werkelijke reden, ordinaire geldbesparing voor de gemeentes.


?

De stoplichten die nog niet zijn vervangen door de nieuwe versie met LED's moesten er toch al aan geloven, maar spreek je jezelf hier niet tegen?


Dacht het niet. Wat ik bedoel is dat wij gezamelijk die mooie nieuwe stoplichten betalen 'omdat wij er minder aggressief van worden' terwijl de gemeentes minder kosten maken hierdoor. Of krijgen we die besparingen misschien terug op een of andere manier. Weinig kans denk ik.

Nieuwe paal is duurder dan lampje vervangen. Op korte termijn in ieder geval.
_________________________________________
Scheiße in der Lampenschale, bringt gedämpftes Licht im Saale.


20 feb 2006 20:11
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Groningen
Bericht 
LED's besparen gigantisch veel energie, los van het feit dat ze veel langer mee gaan en ook in fel daglicht tig keer beter te zien zijn.

Besparing voor de gemeente bespaart ook de burger. Alle gemeenten moeten bezuinigen. Elke cent die de gemeente tekort komt wordt voor langs of achter langs via de burger verhaald.


20 feb 2006 21:01
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
‘64 Kever
Bericht 
Zeg, het is maar een suggestie, maar kunnen we iets minder "zeur-topics" aanmaken hier?

Over de verkeerslichten, ze worden toch vervangen, dus wat is het grote probleem?


20 feb 2006 21:23
Profiel Facebook 
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
ex-993 C2Cabrio (1997) ex-993 C4 (1995)
Regio Amersfoort
Bericht 
paSCal schreef:
Zeg, het is maar een suggestie, maar kunnen we iets minder "zeur-topics" aanmaken hier?


Hallo, this is Holland man! :wink:


20 feb 2006 22:26
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 997S, ex 996 GT3, ex 996C2, ex 993C4, ex Boxster
ex RS4
Bericht 
Maxfli schreef:
paSCal schreef:
Zeg, het is maar een suggestie, maar kunnen we iets minder "zeur-topics" aanmaken hier?


Hallo, this is Holland man! :wink:

zeu·ren (onov.ww.)
1 langdurig op vervelende toon of lastige wijze over iets spreken, veelal om zich te beklagen of om een verlangen te uiten => altijd hetzelfde /liedje/deuntje/ zingen, emmeren, griepen, mauwen, meieren, mekkeren, mieren, neuzelen, piepen, reutelen, zagen, zaniken, zeiken, zemelen, zeveren, zieken

hol·lan·di·tis (de ~ (v.))
1 als besmettelijke ziekte van veel Nederlanders aangeduide houding, die o.a. het NAVO-lidmaatschap en de kernbewapening van de grote mogendheden aanvecht

:wink:
_________________________________________
Scheiße in der Lampenschale, bringt gedämpftes Licht im Saale.


20 feb 2006 22:34
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 3.2 Cabrio 1989
Omgeving Haarlem
Bericht 
Wat moet je anders:
Als je als psycholoog je geld moet verdienen bij een instantie die wil onderzoeken wat voor effect stoplichten hebben op wachtende automobilisten en in hoeverre productontwikkeling een bijdrage kan leveren aan het welzijn van de wachtende autombilist ?
En je voor je vakantiebestemming afhankelijk bent van het aantal uren dat je daarop kunt schrijven ?

Dan moet je wel een hele grote sukkel zijn als je dan schrijft: het is wel prima zo.....

Dat gebeurt er als je mensen full-time vrij maakt voor dit soort dingen.....
_________________________________________
Beter een goeie voor veel dan een foute voor weinig


21 feb 2006 1:44
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
ex Midnight blue 928 GTS 1995
Heerenveen
Bericht 
EN IK DOE HIER NIET AAN MEE! :wink: :wink: Maar ja, ik ben dan ook trots op mijn Duitse nationaliteit.


21 feb 2006 8:51
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Volkswagen 356 Kever Cabrio
Brecht Antwerpen België
Bericht 
Kunnen we dan ook een Spongebob uitvoering krijgen? Is wel prettig als je met de kids op stap bent :roll: :wink:

Afbeelding
_________________________________________
Een boete is een belasting voor een fout; een belasting is een boete voor succes.

Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.


21 feb 2006 9:58
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Bericht 
paSCal schreef:
Zeg, het is maar een suggestie, maar kunnen we iets minder "zeur-topics" aanmaken hier?


Joh, zeur niet... :wink:


21 feb 2006 10:33
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
ex Midnight blue 928 GTS 1995
Heerenveen
Bericht 
Devils son schreef:
paSCal schreef:
Zeg, het is maar een suggestie, maar kunnen we iets minder "zeur-topics" aanmaken hier?


Joh, zeur niet... :wink:


Wat een gezeur zeg!

Oeps, ik zou hier niet aan meedoen. :wink: :lol:


21 feb 2006 11:04
Profiel WWW
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 17 berichten ] 

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.