Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 27 apr 2024 20:42



Antwoord op onderwerp  [ 296 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12  Volgende
Alles over camera's en lenzen 
Auteur Bericht
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht 
zuugnap schreef:
horn schreef:
Geen idee hoe ik anders 'jullie weten wel veel he tssssk' zou moeten opvatten. Ik bedoel dat jij als photoshop ervaringsdeskundige toch simpel in één regel leesbaar nederlands :wink: zou moeten kunnen aangeven of je het effect van een polarisatiefilter kan bereiken dmv photoshop?


Om in jouw lines te blijven ..... Zeg nap vertel me even hoe ik de versnellingsbak moet reviseren ... omdat jij deskundig bent op dat gebied ... ben nu 15 jaar aan t soepe vanaf v3.0 dat leg je niet even 12 ... 5 uit als andere kenners hier dat wel kunnen be my guest

Nope. Om in mijn lines te blijven: "Zeg nap, vertel me even of het mogelijk is om een versnellingsbak te reviseren." Ik vraag niet hoe, slechts een ja of nee.

Dat het hoe van photoshop niet 'even uit te leggen is' heb ik allang gemerkt, begrepen en ervaren (helaas). :wink:
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


01 nov 2008 6:10
Profiel
Bericht 
kusje horn ... 8) eerst vraag je het in 1 regel en nu ontkracht je het zelf hmmmz kom hier lekkere beer dikke hugg :wink:

enne het is niet alleen ervaringsdeskundige maar ook helaas certified 8)


01 nov 2008 6:18
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht 
Kijk, dát is nog eens peaceful wakker worden :cheesy:

Lezen napje, lezen: :wink:

Citaat:
Ik bedoel dat jij als photoshop ervaringsdeskundige toch simpel in één regel leesbaar nederlands Wink zou moeten kunnen aangeven of je het effect van een polarisatiefilter kan bereiken dmv photoshop?


Certifief gebruiker of teacher? Wil zelf nl. als vervolg op mijn huidige fotocursus graag ook een photoshopcursus gaan doen. Als die online tutorials zijn wel leuk, maar niet voldoende om een beginnetje te maken voor mij.
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


01 nov 2008 7:00
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
968cs
amersfoort
Bericht 
mijn mening is gewoon vaak gebruiken dingetjes uitproberen
ik gebruik fotoshop al jaren heb nooit een cursus gevolgd .
ik ben geen expert maar ik kan aardig de weg vinden in dat programma


01 nov 2008 8:24
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht 
zo heb ik wel alle andere software leren kennen, bij Photoshop gaat me dat alleen te langzaam. Heb er wel mee zitten spelen, maar heb het gevoel dat ik er maar heel weinig uithaal en dat dat heel veel tijd kost.
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


01 nov 2008 8:28
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
968cs
amersfoort
Bericht 
fotoshop heeft zoveel mogenlijkheden dat je af en toe een beetje de weg kwijt bent .
ik ben jaren geleden begonnen met paint shop pro kort daarna ook fotoshop geprobeert en dat beviel me beter (was versie 5 geloof ik )
nu hoef ik niet meer aan paint shop pro te beginnen want ik raak in de war omdat ik zo gewend aan fotoshop ben .
Ook merk ik dat je echt regelmatig ermee bezig moet zijn , als je een paar maanden effe niks gedaan hebt zit je weer te zoeken naar bepaalde funkties .


01 nov 2008 8:42
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Groningen
Bericht 
In het geval van een polarisatie filter is het ook mogelijk om het kleur/contrast effect te dupliceren met Photoshop. Het filteren van reflecties en schitteringen met photoshop is echter lang niet zo effectief omdat je simpelweg niet over de juiste "data" beschikt.

Nadeel van Photoshop in dit geval is ook dat:
- het niet eenvoudig is om het (variabele) kleur/contrast effect van een polarisatie filter snel te dupliceren. Zeker voor de niet gecertificeerden.. :wink:
- vrijwel elke kleur/contrast bewerking in photoshop ten koste gaat van de kwaliteit (lees ruis). Pak maar eens een willkeurige foto met een blauwe lucht en versterk de kleuren aanzienlijk. Je zal doorgaans zien dat de lucht qua ruis niet zo lekker meer oogt als die van het origineel. Dit nadeel kun je verkleinen door te schieten in RAW formaat, maar het blijft bestaan.

Tip voor mensen met Photoshop CS3 maar relatief weinig ervaring met datzelfde programma:
Download de gratis ACR (Adobe Camera RAW) plugin voor Phothoshop. Ga naar de Photoshop instellingen (preferences zo uit het hoofd) en selecteer "file handling" --> kruis de optie aan om ook Jpegs met ACR te openen. Lekkere snelle interface en het meeste wijst zich vanzelf. Witbalans correcies gedaan in een oogwenk.
Nadeel is wel dat elke Jpeg voortaan via ACR wordt behandeld, dus als je gewoon in Photoshop wilt knoeien moet je deze optie weer uitzetten.
Download ACR voor CS3 hier.
_________________________________________
Tjolk.


01 nov 2008 15:18
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
968cs
amersfoort
Bericht 
voor het scheiden van objecten uit de achtergrond heb ik kort geleden een leuk programma gekocht dat je zo in fotoshop kan gebruiken

knockout


01 nov 2008 22:05
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Ex 986 S '01, 981 PDK '12
PF# 1732
Bericht 
Heeft er iemand van jullie een "beginners" handleiding van Photoshop in PDF :?:

Edit: :arrow: http://www.lauwersluc.be/ al gevonden

Even op software klikken en daar staat hij tussen in PDF


02 nov 2008 9:39
Profiel WWW
Bericht 
Kennis is macht :wink:


02 nov 2008 14:32
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
968cs
amersfoort
Bericht 
gaat iemand van hier toevallig nog naar de jaarbeurs morgen ?
las in een advertentie in de krant dat er een beurs is mbt digitale
fotografie .


07 nov 2008 21:35
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex-1980 Saturn metallic 924 2.0 nu: fiets, ov
Utrecht
Bericht 
Ik ga zondag.

meer info: zoomexperience.nl
_________________________________________
Ex-eigenaar van een 'doorleefde' 924 uit 1980 en een paar Audi's, nu alleen nog maar schaalmodellen...


07 nov 2008 21:50
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
968cs
amersfoort
Bericht 
ik ben er nog nooit geweest dus weet niet of het de moeite waard is voor iemand zie op zoek is naar een nieuw fototoestel .


07 nov 2008 21:51
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex-1980 Saturn metallic 924 2.0 nu: fiets, ov
Utrecht
Bericht 
Het lijkt me wel leuk, voor mij ook de eerste keer.
_________________________________________
Ex-eigenaar van een 'doorleefde' 924 uit 1980 en een paar Audi's, nu alleen nog maar schaalmodellen...


08 nov 2008 0:29
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
968cs
amersfoort
Bericht 
ik weet niet of ik het ga redden heb nog genoeg andere dingen te doen
ik zie wel .


08 nov 2008 11:01
Profiel
Bericht 
Afbeelding

Voor de liefhebbende fotosoeper er is nu een CS4 uit!! tis maar dat je het weet....


11 nov 2008 1:14
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex-1980 Saturn metallic 924 2.0 nu: fiets, ov
Utrecht
Bericht 
Dan moet je wel een erg overtuigde liefhebbert zijn, of royaal in de centen zitten. Photoshop is niet meer los leverbaar, je moet de hele Creative Suite kopen. Auw.
_________________________________________
Ex-eigenaar van een 'doorleefde' 924 uit 1980 en een paar Audi's, nu alleen nog maar schaalmodellen...


11 nov 2008 1:32
Profiel
Bericht 
het heet extended nu .... op zich valt het mee

http://www.adobe.com/products/photoshop/photoshop/

http://www.adobe.com/nl/products/photos ... pextended/

heb hier wel een losgepeuterde soep CS4 met bridge 8)

het volledige pakket zal ook wel tzt beschikbaar zijn toch? :wink:

Adobe Creative Suite 4 Design Premium 2200 ex


11 nov 2008 1:39
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
968cs
amersfoort
Bericht 
ik hou het nog wel effe bij cs 2 :wink:


11 nov 2008 18:18
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Ex 986 S '01, 981 PDK '12
PF# 1732
Bericht 
CS 3 heeft voor mij nog genoeg geheimen 8)


11 nov 2008 18:35
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
968cs
amersfoort
Bericht 
na een paar kleine camera's te hebben uitgeprobeerd veel gezoek en gelees op internet vergelijken van modellen enz enz is uiteindelijk mijn oog gevallen op een spiegelreflex namelijk de canon eos 450 ik lees er goede berichten over en de prijs ligt ook ongeveer in het budget dat ik te besteden heb.
zijn er hier mensen die ervaringen met deze camera hebben ?


15 nov 2008 22:28
Profiel
Bericht 
voor de 450 is nu de 1000D gekomen toch? zou ik voor de laatste gaan! schiet zelf ook met een kanon dus :wink:


15 nov 2008 23:25
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Groningen
Bericht 
Nee, de 1000D is het instapmodel onder de 450D, zeg maar een uitgeklede kleine 450D.
_________________________________________
Tjolk.


16 nov 2008 2:04
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex-1980 Saturn metallic 924 2.0 nu: fiets, ov
Utrecht
Bericht 
Ik heb de 400D maar de 450D is een uitstekende camera, zeer goede keus. Ik wou dat ik wat langer gewacht had, LiveView is toch wel erg prettig.
_________________________________________
Ex-eigenaar van een 'doorleefde' 924 uit 1980 en een paar Audi's, nu alleen nog maar schaalmodellen...


16 nov 2008 10:43
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
968cs
amersfoort
Bericht 
ik heb er voldoende over geleze nu om een beetje een vergelijking te kunnen maken , 450d lijkt een goed toestel maar ik hoor nogal slechte berichten over de kitlenzen die erbij geleverd worden .
nikon heeft de d80 d90 die me ook wel aanspreken vooral de d90 heeft een scherm met een veel hogere resolutie de camera zelf is dan weer een euro of 300 duurder wat weer een nadeel is .


16 nov 2008 20:18
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 296 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Jacq.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.