Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 29 apr 2024 7:46



Antwoord op onderwerp  [ 24 berichten ] 
Trajectcontrole A12 Utrecht 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 3.2 Cabrio 1989
Omgeving Haarlem
Bericht Trajectcontrole A12 Utrecht
Luitjes,
Vandaag eerste bon binnen op trajectcontrole bij Utrecht.
Er staat: Traject A12 Utrecht Hoofdrijbaan Links.

Weet iemand hier welk traject dat precies is ?
(moet een beetje kloppen met de km administratie.....)
_________________________________________
Beter een goeie voor veel dan een foute voor weinig


22 feb 2006 1:14
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
PF # 417
Overveen / London
Bericht 
oh oh nee toch. Ik rijd Amsterdam - Dortmund wekelijks via de A12 en heb nog nooit een trajectcontole gezien!
Heb wel vd week een boete binnengekregen dat ik geflitst was bij Bunnik Bord A1 ? Terwijl ik nog nooit een A1 bord heb gezien op de A12.

Oppassen geblazen
_________________________________________
Niemand hoeft zijn plezier te verantwoorden ! 8)


22 feb 2006 1:51
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Boxster S 3.4 zwart 2007 993 TT Arenarood 1997
Rosmalen
Bericht 
Waar moet dat heen, waar moet dat heen......... :roll:

Ik zeg: een Stinger DSI !!! :wink:

Het gevoel om hem aan te schaffen wordt steeds sterker...


22 feb 2006 8:01
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 Targa, Q7 3.0TDI, Beetle Cabrio, , 600 XR, HD Street Glide Glide Special, Oud Huijzer 616
Uden
Bericht 
traject controle begint ongeveer 5 km na de afslag A2-A12 richting Den Haag en duurt tot bij Woerden...120 km/u
_________________________________________
Yesterday is history, Tomorrow a mystery,Today is a present


22 feb 2006 8:35
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht 
dat is niet de trajectcontrole die bedoeld wordt:

* Utrecht, A12, parallelbanen Oudenrijn-Lunetten

Ivm de 80 km limiet geinstalleerd.

Er schijnt er simultaan ook eentje op hetzelfde traject op de hoofdrijbaan geinstalleerd te zijn. Dus dat zal wel degene zijn die je bedoelt.





9995....
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


22 feb 2006 9:18
Profiel
Bericht 
Probeer dit even uit de volgende keer?

http://www.2gotv.nl/Upload/jort - porsche.wmv

NB: je moet de gehele link copieeren. Direct aanklikken gaat helaas niet.


Laatst bijgewerkt door ECT op 22 feb 2006 10:22, in totaal 1 keer bewerkt.



22 feb 2006 10:21
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Bericht Re: Trajectcontrole A12 Utrecht
lindemans schreef:
(moet een beetje kloppen met de km administratie.....)


De Inspecteur leest mee... :twisted:


22 feb 2006 10:22
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Veel ex-en: Ex 964 C2 en C4, ex 996 turbo en ex 997 Carrera S
Bericht 
Vanmorgen gelaserd, weer op de A1, door een motormuis... :cry: Reed ongeveer 130 waar je 100 mocht. Remde nog wel, maar was op dat moment zo ongeveer op gelijke hoogte met simpelmans, dus dat schoot ook niet echt op... :evil:

Gaat goed met de Audi: Vorige week op kenteken, zaterdag geflitst, vandaag (woensdag) gelaserd. Ik hoop niet dat ik dit tempo volhoud. :?


22 feb 2006 10:25
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
1973 911 2.4T & 1976 911S 2.7 (73 2.8RSR to be)
Melbourne
Bericht 
MS964 schreef:
Gaat goed met de Audi: Vorige week op kenteken, zaterdag geflitst, vandaag (woensdag) gelaserd. Ik hoop niet dat ik dit tempo volhoud. :?


:idea: Misschien eens wat lichtere schoenen aandoen, Mischa?
_________________________________________
Just don't lift mid-turn.


22 feb 2006 10:40
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Bericht 
MS964 schreef:

Gaat goed met de Audi: Vorige week op kenteken, zaterdag geflitst, vandaag (woensdag) gelaserd. Ik hoop niet dat ik dit tempo volhoud. :?


Als je zo doorgaat wordt je door BVOM benoemd tot "man van het jaar"! :twisted:


22 feb 2006 12:22
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
971 Panamera gts 991 Turbo S /ex 930 Turbo (ex) / 970 Panamera (ex)
Zwolle
Bericht 
Ik ben er van het weekend ook langs gekomen, viel mij op dat de oude stinger er wel op reageerd. :idea:
_________________________________________
TURBO EARGASM !


22 feb 2006 12:35
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht 
Lindemans,

ik heb exact hetzelfde gekregen.
Dacht dat de A12 trajectcontrole 120kmh was mmar kreeg een bekeuring voor 107 kmh ?

Dus dat moet en andere zijn maar welke? Parallel baan? Daar ben ik niet geweest ....RAAR!


22 feb 2006 14:30
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 3.2 Cabrio 1989
Omgeving Haarlem
Bericht 
Ik vermoed dat het het stuk is geweest tussen lunetten en oude rijn; daar geldt een max. 100 (heb een bon van EUR 17; gaat ook nergens over).

KLPD kon alleen aangeven dat het ter hoogte van hm-paal 58.8 was geconstateerd; ik denk dat daar de 2e camera dus staat.
_________________________________________
Beter een goeie voor veel dan een foute voor weinig


22 feb 2006 14:37
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 Targa, Q7 3.0TDI, Beetle Cabrio, , 600 XR, HD Street Glide Glide Special, Oud Huijzer 616
Uden
Bericht 
lijkt me als je bericht krijgt dat het ter hoogte van hmp 58.8 is geconstateerd het geen traject controle betreft.

Of misschien dat ze tegenwoordig in trajectcontroles ook nog aparte metingen doen....je weet het tegenwoordig niet meer...
_________________________________________
Yesterday is history, Tomorrow a mystery,Today is a present


22 feb 2006 15:05
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
997 S /2006
Bericht 
Je krijgt een bekeuring als je 107 km !! rijdt waar 100 km is toegestaan? Wat een vreselijk land. Niets beters te doen? Toch wel. Lees Telegraaf vandaag. "Winkeliers doen nauwelijks ( slechts 23%) nog aangifte van overvallen omdat ze geen vertrouwen hebben in het speurwerk van de politie". Het is immers makkelijker om de brave burger lafhartig vanachter een bosje te flitsen. Dat levert punten op voor een promotie.
_________________________________________
Puts a smile on my face every day


22 feb 2006 17:34
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
911 3.2 Cabriolet '87
Bericht 
Porsche912 schreef:
oh oh nee toch. Ik rijd Amsterdam - Dortmund wekelijks via de A12 en heb nog nooit een trajectcontole gezien!
Heb wel vd week een boete binnengekregen dat ik geflitst was bij Bunnik Bord A1 ? Terwijl ik nog nooit een A1 bord heb gezien op de A12.

Oppassen geblazen


Misschien de trajectcontrole omzeilen door voortaan A1, A30, A12 te rijden? Rijdt volgens mij nog sneller ook :idea:
_________________________________________
Sander
"I couldn't find the sports car of my dreams, so I built it myself." (Dr. Ferdinand Porsche)


22 feb 2006 17:38
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 3.2 Cabrio 1989
Omgeving Haarlem
Bericht 
corry schreef:
Je krijgt een bekeuring als je 107 km !! rijdt waar 100 km is toegestaan? Wat een vreselijk land. Niets beters te doen? Toch wel. Lees Telegraaf vandaag. "Winkeliers doen nauwelijks ( slechts 23%) nog aangifte van overvallen omdat ze geen vertrouwen hebben in het speurwerk van de politie". Het is immers makkelijker om de brave burger lafhartig vanachter een bosje te flitsen. Dat levert punten op voor een promotie.


Altijd makkelijk om te wijzen naar dingen die (nog) verwerpelijker zijn.
Punt is alleen: als je de snelheid niet helemaal vrij wil geven (zonder max. dus) dan moet je ergens een punt kiezen waarvanaf je begint te schrijven; waar je die grens ook legt, je zult altijd mensen hebbe die de pech hebben er 1-2-3-4 km/h boven te zitten. 10% te hard is overigens al gauw 25-35% langere remweg trouwens...

Trajectcontrole schrijft pas als je > 7km/h te hard rijdt; je teller staat dan al gauw 10-15 boven de max. snelheid; ik heb daar niet zo veel moeite mee.

Ik was geklokt op 9 te hard, bon voor 5 te hard, EUR 17....gaat bergens over, aftikken en vergeten.
_________________________________________
Beter een goeie voor veel dan een foute voor weinig


24 feb 2006 1:36
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Boxster S 3.4 zwart 2007 993 TT Arenarood 1997
Rosmalen
Bericht 
lindemans schreef:
Ik was geklokt op 9 te hard, bon voor 5 te hard, EUR 17....gaat bergens over, aftikken en vergeten.


17 Euro??????

Zeg lindemans, daar heb je toch zeker wel een fooitje bij gegeven voor die arme jongens en er € 20,- van gemaakt? :wink: "voor de moeite"....


24 feb 2006 8:02
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
964 C2 Coupe 91 zwart BMW 528i 97 Soewart EX 964 C4 Cabrio 91 Nachtblauw
Utrecht
Bericht 
Ik woon in Utrecht en rij hier (A12 parallelbaan) bijna dagelijks. Na het invoegen op de A12 (oprit Europalaan) kom ik alleen de laatste controle tegen. Dit geldt voor beide richtingen (zowel Den Haag als Arnhem).

Het omgekeerde is natuurlijk ook het geval, als ik Utrecht in rij vanaf de A12 en de afrit Centrum (Europlaan) neem kom ik alleen de 'eerste' controle tegen.

Ik heb sinds dit is ingevoerd hier regelmatig te hard gereden (15 tot 20 km) en nog nooit een bon gehad omdat men géén gemiddelde snelheid van mij kan berekenen omdat er maar één meting is.

Ik geloof dus niet dat de resultaten van deze camera's gebruikt worden voor z.g. "enkelvoudige" metingen (dus geen traject meting).
M.a.w. als de software binnen de "overschreidingtijd" die geldt voor dat traject , geen tweede bijpassend kenteken vindt dan wordt de te harde meting verwijderd omdat er maar een meting is.
_________________________________________
......


Laatst bijgewerkt door PieterZ op 24 feb 2006 15:16, in totaal 1 keer bewerkt.



24 feb 2006 9:10
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Veel ex-en: Ex 964 C2 en C4, ex 996 turbo en ex 997 Carrera S
Bericht 
lindemans schreef:
corry schreef:
Je krijgt een bekeuring als je 107 km !! rijdt waar 100 km is toegestaan? Wat een vreselijk land. Niets beters te doen? Toch wel. Lees Telegraaf vandaag. "Winkeliers doen nauwelijks ( slechts 23%) nog aangifte van overvallen omdat ze geen vertrouwen hebben in het speurwerk van de politie". Het is immers makkelijker om de brave burger lafhartig vanachter een bosje te flitsen. Dat levert punten op voor een promotie.


Altijd makkelijk om te wijzen naar dingen die (nog) verwerpelijker zijn.
Punt is alleen: als je de snelheid niet helemaal vrij wil geven (zonder max. dus) dan moet je ergens een punt kiezen waarvanaf je begint te schrijven; waar je die grens ook legt, je zult altijd mensen hebbe die de pech hebben er 1-2-3-4 km/h boven te zitten. 10% te hard is overigens al gauw 25-35% langere remweg trouwens...

Trajectcontrole schrijft pas als je > 7km/h te hard rijdt; je teller staat dan al gauw 10-15 boven de max. snelheid; ik heb daar niet zo veel moeite mee.

Ik was geklokt op 9 te hard, bon voor 5 te hard, EUR 17....gaat bergens over, aftikken en vergeten.


Hoe kom je aan deze wijsheid? :roll:


24 feb 2006 9:53
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Zutphen
Bericht 
Is al vaker gezegd. Staat ook in de AV als ik het me goed herinner.
_________________________________________
BMW op diesel, Porsche op 98, ik op Courvoisier.


24 feb 2006 13:42
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
1973 911 2.4T & 1976 911S 2.7 (73 2.8RSR to be)
Melbourne
Bericht 
Inderdaad. Staat hier; het is 7 km/h marge voor snelheidslimieten tot 100km/h en voor limieten daarboven (120 dus) 8km/h.
Correctie voor bekeuring is 3% van gemeten snelheid.
_________________________________________
Just don't lift mid-turn.


24 feb 2006 14:30
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 997S, ex 996 GT3, ex 996C2, ex 993C4, ex Boxster
ex RS4
Bericht 
lindemans schreef:
Ik was geklokt op 9 te hard, bon voor 5 te hard, EUR 17....gaat bergens over, aftikken en vergeten.

17 Euro :?: Ik dacht dat het minimum 30 Euro was.
_________________________________________
Scheiße in der Lampenschale, bringt gedämpftes Licht im Saale.


24 feb 2006 17:42
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 3.2 Cabrio 1989
Omgeving Haarlem
Bericht 
Eur 17 had ik ook nog nooit eerder gezien, volgens mij hebben ze tarieven voor geringe overschreidingen verlaagd en grotere overschreidingen opgetrokken.
_________________________________________
Beter een goeie voor veel dan een foute voor weinig


25 feb 2006 13:39
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 24 berichten ] 

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.