Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 28 apr 2024 21:49



Antwoord op onderwerp  [ 102 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Bommetje (en trotse pappa's...) 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Bericht 
petr-996-C2 schreef:

Maar als ik ga vergelijken...... Waar koop je voor euro 45.000,- met 240pk en een top van 260 km/h en waar 7 pers. inkunnen?


De vraag is of je met 7 personen 260 km/u wil rijden... hetgeen de zafira overigens niet haalt (aldus de vaak optimistische cijfers van Opel: 231 km/u).

Voor dat geld koop je een aangeklede Audi A3 Sportback Quattro die rondjes om de zafira opc rijdt (althans, sneller is). Ok, er kunnen niet 7 man in zonder te proppen, maar het zou wel (eerder) mijn keuze zijn.


01 maart 2006 18:58
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Ex 911 [930] turbo, ex 356 speedster replika
Reuver
Bericht 
Hoeveel brave gezinnetjes met 4 maxicosi's zouden überhaubt 45K [100000 ouderwetse guldens] neer kunnen tellen voor zo'n ding, zonder de kredieten aan te moeten spreken?
_________________________________________
911 turbo, the boosted beast.

mhaschreurs.hyves.nl


01 maart 2006 19:24
Profiel Facebook 
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
996 C2 Coupe
Bericht 
Het is eigenlijk heel makkelijk:


iedereen zijn smaak. Maar een klien beetje objectief kan geen kwaad. :wink:


01 maart 2006 19:37
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
996 C2 Coupe
Bericht 
911-lover schreef:
paSCal schreef:
Hehehe, de nieuwe Zafira OPC... Is ie sneller dan de oude? Want dan zou ik maar uitkijken met de Porsches (he horn :) )....

De oude was een atmosferische met 160pk , deze is een turbo met 200pk :wink:

Foutje oude 200pk - nieuwe 240pk :wink:

Edit EriC4C: juiste quote geplaatst (denk ik).


01 maart 2006 19:40
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Bericht 
petr-996-C2 schreef:
Het is eigenlijk heel makkelijk:

iedereen zijn smaak. Maar een klien beetje objectief kan geen kwaad. :wink:


Smaak is niet objectief...


01 maart 2006 19:53
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Negenhonderdvijfenzestig.
Bericht 
paSCal schreef:
Hehehe, de nieuwe Zafira OPC... Is ie sneller dan de oude? Want dan zou ik maar uitkijken met de Porsches (he horn :) )....


Tsja, pas nog meegemaakt dat een vw transporter (oud model) sneller was dan een P. Bij wie was dat nou ook al weer :twisted: :wink:
_________________________________________
Don't need to know where i'm going, just need to know where i've been......


01 maart 2006 19:57
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
Jaguar S-TR ex-964C4Cabrio
PF #18
Bericht 
Devils son schreef:
Een MPV is m.i. een hondehok op wielen, bedoeld voor de brave huisvader die 4 maxicosi's kwijt wil kunnen. Allemaal best (behalve dan dat ik het geen gezicht vind en als ik erachter tijd ik geen donder zie), maar met 4 maxicosi's met piepende banden door de bocht en van 0-100 in een oogwenk... tsja.

Nou begrijp ik best wel het argument dat vaders ook wel eens alleen in de auto zitten, maar toch. Het past niet vind ik en dat is subjectief, maar wel mijn mening.

MS964 schreef:
Een Opel Zafira OPC!? :bang:

Is een combi die ik niet kan plaatsen. Als je sportief wilt rijden, dan koop je sowieso toch geen Zafira, of het nou een OPC versie is of niet!

:shock: Waarom zou iemand die de ruimte die een Zafira biedt wenst of nodig heeft per definitie een a-sportieve uitvoering moeten kiezen :?: :roll:

Overigens 7 personen in een Zafira :? . Inderdaad 7 stoelen, maar ruimte om deze te gebruiken, net als bijvoorbeeld een Corolla Verso :roll: . Wat mij betreft typische wannabee 7-zitters.
_________________________________________
Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster! Afbeelding


01 maart 2006 19:59
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht 
paSCal schreef:
Hehehe, de nieuwe Zafira OPC... Is ie sneller dan de oude? Want dan zou ik maar uitkijken met de Porsches (he horn :) )....


Ach er is markt voor. En dat kan ik me voorstellen. Terwijl jullie lopen te pielen hoe je een kinderwagen mee moet nemen, stopt deze snelle salesmanager in Almere-Buiten zijn 3 kinderen in zijn OPC'tje, een dubbele kinderwagen, een babybadje en twee kratjes boodschappen worden ingeladen, en moet je met je 15 jaar oude Porsche toch nog aardig trappen om deze jongen voor te blijven.

Ik zou geen nee zeggen als 2e auto voor erbij - family hurse. 8)
Maar dan wel in het zwart.

Een goede vriend van mij werkt redelijk hoog bij GM en die zegt altijd van de Vectra: De Vectra heeft één probleem, het is erg moeilijk om er iets positiefs over te zeggen, maar ook erg moeilijk om er iets negatiefs over te zeggen.

Ben nooit Opelfan geweest (sterker nog: Opel en Mercedes tegenstander zelfs), maar de Omega 3.0 MV6 heeft me in de afgelopen tijd toch positief verrast. Rijdt top, gaat niks kapot aan (tot op heden) en een comfort waar je u tegen zegt. En dat voor weinig... :roll:

Zou ik dan toch milder worden? :roll: :wink:
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


01 maart 2006 20:19
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht 
Devils son schreef:
Het past niet vind ik en dat is subjectief, maar wel mijn mening.

En dat is dus mijn bezwaar tegen Opel: geen karakter. En dat heeft niets met misplaatst snobisme te maken.


Opinions are like assholes; everybody's got one... :wink:
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


01 maart 2006 20:22
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Bericht 
horn schreef:
Terwijl jullie lopen te pielen hoe je een kinderwagen mee moet nemen


:?:

Ik heb een ouderwetse oplossing voor dat probleem: geen kinderen...


01 maart 2006 20:27
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 carrera 3.2 '86
Kapelle
Bericht 
Ik kan me wel iets anders voorstellen als ik €45.000,- te besteden had :lol: Dat geld zou ik (mocht ik het ooit hebben) toch nooit in een nieuwe auto stoppen. Want je weet dat zeker dat je de eerste jaren meer afschrijft dan je terug bij elkaar kunt sparen. Doe mij dan maar een oudere P, houd ik nog genoeg geld van die 45k over voor een paar jaartjes onderhoud :wink: en aangezien ik alles zelf doe gaat dat alleen op aan onderdelen
_________________________________________
NPC 0577


01 maart 2006 21:37
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
996 3.6 - 2002
Gent - België
Bericht 
horn schreef:
Devils son schreef:
Het past niet vind ik en dat is subjectief, maar wel mijn mening.

En dat is dus mijn bezwaar tegen Opel: geen karakter. En dat heeft niets met misplaatst snobisme te maken.


Opinions are like assholes; everybody's got one... :wink:


En een variatie hierop :

If assholes could fly, this place would be an airport :D
_________________________________________
Air or water, Porsches are COOL.

Blijf op de hoogte van alles wat me bezighoudt :
http://www.RUFIE.be


01 maart 2006 21:52
Profiel WWW Facebook 
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht 
Devils son schreef:
horn schreef:
Terwijl jullie lopen te pielen hoe je een kinderwagen mee moet nemen


Ik heb een ouderwetse oplossing voor dat probleem: geen kinderen...


ook dat is een heel persoonlijke oplossing (die wel werkt overigens - het ziet er behoorlijk jippie uit als je met een maxicosi en een kinderwagen in je Porsche rondrijdt als je uberhaupt geen kinderen hebt :lol: ).
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


01 maart 2006 21:54
Profiel
PorscheForum Rakker
*in between Porsches* ex 993 C2 coupe ex 993 C2 cabrio ex 964 C4
Bericht Re: Bommetje
petr-996-C2 schreef:
Gisteren de nieuwe Opel Zafira OPC binnen gekregen. Gelijk maar ff dagje mee naar huis genomen om te kijken hoe deze rijdt.

Ik moet zeggen WAT EEN KAR!!!!! Vind hem prachtig uitzien, rijdt geweldig. Enne GEEN begrenzer!!!

Ik waardeer je enthousiasme... Maar je zit hier natuurlijk wel op een PorscheForum hè ?
_________________________________________
Life moves pretty fast, if you don't stop and look around once in a while, you could miss it (FB)


01 maart 2006 22:13
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Volkswagen 356 Kever Cabrio
Brecht Antwerpen België
Bericht 
Devils son schreef:
horn schreef:
Terwijl jullie lopen te pielen hoe je een kinderwagen mee moet nemen


:?:

Ik heb een ouderwetse oplossing voor dat probleem: geen kinderen...


Had je vader maar dezelfde mening :lol: :lol: :lol: :wink:
Grapje, voor alle duidelijkheid
_________________________________________
Een boete is een belasting voor een fout; een belasting is een boete voor succes.

Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.


01 maart 2006 22:23
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
996 3.6 - 2002
Gent - België
Bericht 
Nou, dat was een open goal :D , haha
_________________________________________
Air or water, Porsches are COOL.

Blijf op de hoogte van alles wat me bezighoudt :
http://www.RUFIE.be


01 maart 2006 22:28
Profiel WWW Facebook 
Moderator
Avatar gebruiker
Jaguar S-TR ex-964C4Cabrio
PF #18
Bericht 
Devils son schreef:
Een MPV is m.i. een hondehok op wielen, bedoeld voor de brave huisvader die 4 maxicosi's kwijt wil kunnen. Allemaal best (behalve dan dat ik het geen gezicht vind en als ik erachter tijd ik geen donder zie), maar met 4 maxicosi's met piepende banden door de bocht en van 0-100 in een oogwenk... tsja.

Nou begrijp ik best wel het argument dat vaders ook wel eens alleen in de auto zitten, maar toch. Het past niet vind ik en dat is subjectief, maar wel mijn mening.

Devils son schreef:
horn schreef:
Terwijl jullie lopen te pielen hoe je een kinderwagen mee moet nemen


:?:

Ik heb een ouderwetse oplossing voor dat probleem: geen kinderen...

Sommige personen hebben ook werkelijk overal een mening/oordeel over en verkondigen die ook :roll: , zelfs als de betreffende situatie vreemd/onbekend voor ze is.
_________________________________________
Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster! Afbeelding


02 maart 2006 10:53
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Bericht 
EriC4C schreef:
Sommige personen hebben ook werkelijk overal een mening/oordeel over en verkondigen die ook :roll: , zelfs als de betreffende situatie vreemd/onbekend voor ze is.


Ik heb een mening over de auto...


02 maart 2006 12:27
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Nu even niet ...
amersfoort
Bericht 
Devils son schreef:
(..)Ik heb een ouderwetse oplossing voor dat probleem: geen kinderen...


Evenwel kan ik het je aanraden ... wellicht wordt de keuze van auto's enigszins bemoeilijkt, toch is het m.i. de moeite waard. Niks leukers dan met m'n oudste jongen (de jongere versie moet nog even wachten) op pad te gaan, hij achterin en maar roepen: "pappa, wij gaan hard hè?" ... Wat een geluk en plezier brengt die jongen mij, willekeurig welke auto valt daarbij in het niet.

Afz.: een trotse pappa :D


02 maart 2006 12:39
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924
Hasselt/België
Bericht 
100% mee eens wat adu schrijft.
Het genot van zo'n kind als het mee in de Porsche kan rijden (papa niet BMW, PORSCHE rijden) is schitterend. Zeker als je eens (op zijn commando) gas geeft. Die ogen die kogelrond stralen en de open stralende mond.
HEEEEEEEERLIJK

Ook een fiere vader :wink:
_________________________________________
www.porsche968cs.be

Laatste update 22/10/2013


Laatst bijgewerkt door 911-lover op 02 maart 2006 12:51, in totaal 1 keer bewerkt.



02 maart 2006 12:44
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Nu even niet ...
amersfoort
Bericht 
:thumleft: In navolging van de turbo heren een pappa topic starten ... :?: :wink:

Mod's, merk dit maar niet aan als een uitnodiging om een nieuw topic te starten ... zou waarschijnlijk weinig respons krijgen :lol:


02 maart 2006 12:49
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Volkswagen 356 Kever Cabrio
Brecht Antwerpen België
Bericht 
adu schreef:
:thumleft: In navolging van de turbo heren een pappa topic starten ... :?: :wink:

Mod's, merk dit maar niet aan als een uitnodiging om een nieuw topic te starten ... zou waarschijnlijk weinig respons krijgen :lol:


Zou ik zo zeker nog niet van zijn, ik ben er 200% zeker van dat de meeste ouders hier, en elders hun kroost torenhoog boven hun P zetten :wink:
_________________________________________
Een boete is een belasting voor een fout; een belasting is een boete voor succes.

Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.


02 maart 2006 12:51
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924
Hasselt/België
Bericht 
Zo is het Paul :thumleft:
_________________________________________
www.porsche968cs.be

Laatste update 22/10/2013


02 maart 2006 12:52
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
991.2 GT3, 964 Carrera 2 en TVR Griffith 500
Bericht 
911-lover schreef:
100% mee eens wat adu schrijft.
Het genot van zo'n kind als het mee in de Porsche kan rijden (papa niet BMW, PORSCHE rijden) is schitterend. Zeker als je eens (op zijn commando) gas geeft. Die ogen die kogelrond stralen en de open stralende mond.
HEEEEEEEERLIJK

Ook een fiere vader :wink:


Dit kan ik ook bevestigen :!:
_________________________________________
991.2 GT3 (handbak), 964 Carrera 2 en TVR Griffith 5.0


02 maart 2006 12:56
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Nu even niet ...
amersfoort
Bericht 
Kijk nou toch eens, wat heb ik nu toch allemaal losgemaakt! :D Polletje maken: "moet Devils Son aan de kids ja / nee" ... :?:


02 maart 2006 12:57
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 102 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Jacq.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.