Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 28 apr 2024 23:26



Antwoord op onderwerp  [ 35 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Ook jippie... 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Bericht Ook jippie...
De mods hebben gelijk: wij Nederlanders mogen niet zeuren over het beleid van Spee en wat er mee samenhangt. Onze Zuiderburen hebben wel reden tot klagen...

Wie met radarverklikker rijdt, is auto kwijt

Een bestuurder uit Waasmunster die betrapt werd met een radarverklikker in zijn wagen, zag in Sint-Niklaas meteen ook zijn BMW X5 in beslag genomen.
Het Dendermondse parket is van plan om deze strenge aanpak van de toestellen die snelheidscontroles verklikken, te veralgemenen.
Wie met een verklikker rijdt, is niet alleen het apparaat maar meteen zijn hele auto kwijt.
,,Zonder auto kan de inbreuk niet gepleegd worden'', aldus substituut-procureur Van Den Hende.
,,Als we een wapen in beslag nemen, dan nemen we ook de kogels in beslag.''
De bestuurder van de BMW X5 had een Valentine One in zijn auto geïnstalleerd, een radarverklikker die op het internet voor ongeveer 600 euro te koop is. De politie rook onraad omdat de man opvallend in de remmen ging op de plek waar ze stonden te flitsen.

Volgens de letter van de wet kan de dure wagen van de man uit Waasmunster zelfs verbeurd verklaard worden en verkocht ten voordele van de staatskas. De bestuurder riskeert ook een boete tot maximum 5.000 euro, een celstraf tot drie maanden en een rijverbod tot vijf jaar.


02 maart 2006 12:24
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Volkswagen 356 Kever Cabrio
Brecht Antwerpen België
Bericht 
Het parket van Dendermonde, staat in gans België bekent als de meest strenge aangaande verkeersovertredingen.

Het is wel de eerste maal dat ik hoor dat ook de wagen in beslag genomen is. Ben zelf ook eens een dedector kwijtgeraakt bij een routinecontrole.

Dedector kwijt, boete van 7500 Bef (€186) en 25.000Bef(€620) voorwaardelijk.

Ik denk niet dat het misdrijf zo zwaar is, dat men de wagen daadwerkelijk gaat verbeurd verklaren. Gebeurt wel bij zware misdrijven(overvallen, witwaspraktijken, grote drugstransporten en.)

Dedectoren zijn in België trouwens altijd verboden geweest.
_________________________________________
Een boete is een belasting voor een fout; een belasting is een boete voor succes.

Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.


02 maart 2006 12:35
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
991.2 GT3, 964 Carrera 2 en TVR Griffith 500
Bericht 
Ik ben nooit zo onder de indruk van dit soort berichten. Naar mijn mening is het alleen bedoeld om mensen ertoe te bewegen de detectors uit de auto te halen. Dat flutprogramma waarin die Spee optreedt wordt daar ook voor gebruikt; propaganda dus. Plots is iedereen bang dat ie aan de kant gezet wordt.

Ik ken aardig wat politiemensen. Voor hen heeft het opsporen van detectorapparatuur absoluut geen prioriteit. Vaak worden ze bij toeval aangetroffen. Je moet je detector natuurlijk wel even uitzetten als je aangehouden wordt. Het is een beetje jippie als ie begint te piepen op het moment dat je de auto in het bijzijn van een agent start. :wink:
_________________________________________
991.2 GT3 (handbak), 964 Carrera 2 en TVR Griffith 5.0


02 maart 2006 12:52
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Bericht 
ppp 356 schreef:
Het parket van Dendermonde, staat in gans België bekent als de meest strenge aangaande verkeersovertredingen.


Is dat hetzelfde parket als waar de meetcorrectie niet wordt toegepast?


02 maart 2006 13:25
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Volkswagen 356 Kever Cabrio
Brecht Antwerpen België
Bericht 
Klopt.

Het voorval is net op de radio geweest. De woordvoerder van het parket van Dendermonde, heeft laten weten dat ze de controle gaan verhogen, omdat het gebruik van de dedector ongehoord is.

De wagen zal elke keer in beslag genomen worden, waarna de politierechter moet beslissen of de wagen dan wel of niet verbeurd verklaard word. Het verbeurd verklaren, zal wel niet zo'n vaart lopen, maar je bent wel enkele dagen of weken je wagen kwijt, plus een forse boete.

Misschien koopt men er wel electronische verkeersborden voor.
Enkele weken geleden, zijn bij ons in het dorp, aan alle scholen electronische verkeersborden geplaats. 1 uur voor en 1.30u na de schooluren springen deze borden op zone 30km/u om nadien terug op 50 of 70 te springen. Ik merk op, dat tijdens de geldende 30km norm, de meeste automobilisten, zich netjes houden aan deze limiet.

Hopelijk nemen nog meerdere dorpen hier een voorbeeld aan.
_________________________________________
Een boete is een belasting voor een fout; een belasting is een boete voor succes.

Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.


02 maart 2006 13:35
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Bericht 
ppp 356 schreef:

Misschien koopt men er wel electronische verkeersborden voor.
Enkele weken geleden, zijn bij ons in het dorp, aan alle scholen electronische verkeersborden geplaats. 1 uur voor en 1.30u na de schooluren springen deze borden op zone 30km/u om nadien terug op 50 of 70 te springen. Ik merk op, dat tijdens de geldende 30km norm, de meeste automobilisten, zich netjes houden aan deze limiet.


Kijk, dat vind ik dan wel een goed idee. Mogen ze in NL ook invoeren (met zeer strikte controle). Maar het in beslag nemen van auto's als er een detector in zit... :evil:


02 maart 2006 14:49
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Ex. 911 Carrera 3.2 targa en Boxster Nu 964 cabrio, boxster S
Bericht 
kijk het is wettelijk verboden om een radardetector in je bezit te hebben dus een boete vind ik logies, maar het inbeslag nemen van een auto gaat zeker een beetje ver naar mijn mening.

Weet iemand hier hoe het eigenlijk zit met die navigatie, daar zit toch ook iets in dat je waarschuwt voor radar controles?


02 maart 2006 15:22
Profiel Facebook 
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
991.2 GT3, 964 Carrera 2 en TVR Griffith 500
Bericht 
Dat is geen radardetector. Ze hebben dan de posities van vaste controlepunten/camera's/trajectcontroles ingevoerd. Als je dan in de buurt komt krijg je een signaal. Dat is natuurlijk gewoon legaal.
_________________________________________
991.2 GT3 (handbak), 964 Carrera 2 en TVR Griffith 5.0


02 maart 2006 15:26
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Bericht 
Teun schreef:
Dat is natuurlijk gewoon legaal.


Het is idd legaal, maar wie weet gaan ze dat ook nog eens ooit verbieden... (hetgeen mij zo simpel nog niet lijkt)


02 maart 2006 15:38
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Ex. 911 Carrera 3.2 targa en Boxster Nu 964 cabrio, boxster S
Bericht 
Oke, wist ik niet en vond dat vreemt dus vandaar dat ik even vroeg. :D


02 maart 2006 15:38
Profiel Facebook 
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
971 Panamera gts 991 Turbo S /ex 930 Turbo (ex) / 970 Panamera (ex)
Zwolle
Bericht 
Doe mij maar gewoon 250 euro boete, wordt je gepakt jammer dan. :cry: Kat en muis spel, soms win je, soms verlies je. its all in the game. :wink:
_________________________________________
TURBO EARGASM !


02 maart 2006 15:39
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 997S, ex 996 GT3, ex 996C2, ex 993C4, ex Boxster
ex RS4
Bericht 
Staat me iets bij dat verbeurd verklaren van de auto voor een overtreding niet mag in Nederland omdat dan de boete (je bent je auto kwijt) hoger is dan de maximale sanctie die uitgedeeld mag worden.

Ik heb de kok wel horen roepen maar de lepel niet gevonden of zoiets :wink: De heren forum-advocaten weten vast wel hoe dit zit.
_________________________________________
Scheiße in der Lampenschale, bringt gedämpftes Licht im Saale.


02 maart 2006 15:41
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Bericht 
Harley schreef:
Staat me iets bij dat verbeurd verklaren van de auto voor een overtreding niet mag in Nederland omdat dan de boete (je bent je auto kwijt) hoger is dan de maximale sanctie die uitgedeeld mag worden.


Men kan de auto openbaar verkopen en het verschil tussen de opbrengst en de maximale boete teruggeven...

Maar in de praktijk wordt er zelden een auto verbeurd verklaard.

Edit: let wel in NL. Ik heb er geen benul van hoe dat bij onze Zuiderburen gaat...


02 maart 2006 15:46
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Volkswagen 356 Kever Cabrio
Brecht Antwerpen België
Bericht 
Citaat:
Edit: let wel in NL. Ik heb er geen benul van hoe dat bij onze Zuiderburen gaat...


In België kan alles :roll:
_________________________________________
Een boete is een belasting voor een fout; een belasting is een boete voor succes.

Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.


02 maart 2006 16:00
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Bericht 
ppp 356 schreef:

In België kan alles :roll:


Ik was er al bang voor. :twisted:


02 maart 2006 16:04
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924
Hasselt/België
Bericht 
Maar mag niks :^:
_________________________________________
www.porsche968cs.be

Laatste update 22/10/2013


02 maart 2006 16:21
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
997S
Belgische kust
Bericht 
Volgens mij kan het beslag maar zo lang duren als nodig is om de apparatuur te verwijderen. Doorgaans zal men je echter een week de kans geven het apparaat zelf te verwijderen en het voertuig dan te komen tonen op een politiebureau, waar je dan ook het apparaat zal moeten inleveren.

Verbeurdverklaring van het voertuig is enkel mogelijk door de rechtbank (dus niet door politie of parket) en dan als het opgelegde rijverbod minstens 6 maand bedraagt, iets wat maar zeer zelden zal voorvallen (vb als je al een waslijst aan rijverbodenhebt verzameld).

omtrent de dectectoren zelf :

Met gevangenisstraf van vijftien dagen tot drie maanden en met geldboete van 100 euro tot 1 000 euro (x 5,5 !!), of met een van die straffen alleen wordt gestraft, hij die een overtreding begaan heeft van artikel 62bis. Deze straffen worden verdubbeld bij herhaling binnen drie jaar.De uitrusting of elk ander middel bedoeld in datzelfde artikel wordt onmiddellijk in beslag genomen door de bevoegde personen zelfs indien ze niet aan de overtreder toebehoren. Ze worden verbeurdverklaard overeenkomstig de artikelen 42 en 43 van het Strafwetboek of artikel 216 bis van het Wetboek van Strafvordering en worden vernietigd.

+ rijverbod : De vervallenverklaringen uitgesproken krachtens deze paragraaf bedragen ten minste acht dagen en ten hoogste vijf jaar; zij kunnen evenwel uitgesproken worden voor een periode van meer dan vijf jaar of voorgoed indien de schuldige binnen de drie jaar vóór de overtredingen bedoeld in 1° en 5°, veroordeeld is wegens een van deze overtredingen


02 maart 2006 16:24
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Westervoort
Bericht 
Teun schreef:
Het is een beetje jippie als ie begint te piepen op het moment dat je de auto in het bijzijn van een agent start. :wink:


:lol: :lol:


02 maart 2006 22:12
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 991.2 Carrera GTS (2018) ex 993 turbo (1998) ex 993 Carrera 2 (1994) ex 3.2 Carrera (1986)
Bericht 
Jurgen schreef:
Teun schreef:
Het is een beetje jippie als ie begint te piepen op het moment dat je de auto in het bijzijn van een agent start. :wink:


:lol: :lol:


Is me een keer gebeurd bij het vragen naar de weg in Deventer. Zie twee agenten staan (op mountainbike). Dacht eigenlijk dat het parkeerwachters waren. Naartoe gereden. Raampje open. Op dit moment zie ik dat het politie is en op hetzelfde moment besluit de stinger dat het tijd is om te gaan piepen (vals alarm ook nog). Heb m'n verhaal maar gewoon afgemaakt en daarna snel weggereden. Ze keken een beetje vreemd wel maar konden waarschijnlijk het geluid niet direct herkennen. :oops:
_________________________________________
Porsche, there is no substitute!


02 maart 2006 22:16
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Veel ex-en: Ex 964 C2 en C4, ex 996 turbo en ex 997 Carrera S
Bericht 
ppp 356 schreef:

Misschien koopt men er wel electronische verkeersborden voor.
Enkele weken geleden, zijn bij ons in het dorp, aan alle scholen electronische verkeersborden geplaats. 1 uur voor en 1.30u na de schooluren springen deze borden op zone 30km/u om nadien terug op 50 of 70 te springen. Ik merk op, dat tijdens de geldende 30km norm, de meeste automobilisten, zich netjes houden aan deze limiet.


Helemaal goed, flexibele snelheidslimieten! Direct in NL invoeren, en op grote schaal! Afhankelijk van tijdstip, drukte, zicht, weer, gladheid etc etc omhoog of omlaag met limiet. Waarom zou dit niet kunnen werken? :?:

Dus met drukte en mist limiet op snelweg naar bijvoorbeeld 70, 's nachts naar 140 (of meer). :wink: En zoals hierboven bij scholen, ook prima!


03 maart 2006 0:36
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Groningen
Bericht 
Ga jij het betalen? :wink:


03 maart 2006 0:43
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Volkswagen 356 Kever Cabrio
Brecht Antwerpen België
Bericht 
Jort schreef:
Ga jij het betalen? :wink:


Neen, diegene die zich niet aan de beperkingen houden. :wink:
_________________________________________
Een boete is een belasting voor een fout; een belasting is een boete voor succes.

Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.


03 maart 2006 7:12
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Groningen
Bericht 
Voorschotje zou handig zijn :wink:


03 maart 2006 14:45
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Bericht 
Jort schreef:
Voorschotje zou handig zijn :wink:


Ik heb al een behoorlijk voorschot betaald. Waar het gebleven is, is de vraag...


03 maart 2006 15:03
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
‘64 Kever
Bericht 
MS964 schreef:
Dus met drukte en mist limiet op snelweg naar bijvoorbeeld 70, 's nachts naar 140 (of meer). :wink: En zoals hierboven bij scholen, ook prima!

Dat systeem hangt hier al een aantal jaren (of hing, weet ik eigenlijk niet meer zeker).... Mist-alarm-systeem... Als het redelijk mistig is, gaat dat ding op resp. 70 of 90 staan.... Weet je hoeveel mensen zich aan die snelheid houden? ..... Justem....


03 maart 2006 16:25
Profiel Facebook 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 35 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.