Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 29 apr 2024 8:13



Antwoord op onderwerp  [ 19 berichten ] 
Diefstal / Spectaculaire achtervolging 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
996 C2 Coupe
Bericht Diefstal / Spectaculaire achtervolging
Wat mij vandaag overkwam op de zaak.



Er is een man vandaag bij ons in de showroom geweest. Toen ik aangelopen kwam liep hij net mijn kantoor uit. Ik sprak hem aan en hij kwam een beetje zenuwachtig over. Dit vertrouwde ik niet dus vroeg ik hem mee te gaan naar mijn kantoor.

Hij ging niet mee en deed heel raar. Toen rende ik naar mijn kantoor en voelde ff snel in mijn jas en ja hoor mijn portemonnee weg. Hij rende naar zijn auto en stapte in. Ik erachteraan maar het portier was op slot. Ik heb geprobeerd om het raam in te slaan en aan het portier getrokken maar helaas. Hij voelde zich niet echt op zijn gemak omdat hij mijn portemonnee door een kier in het raam naar buiten gooide.


Toen ben ik naar de showroom gerend om sleutel van een auto te pakken. Samen met mijn collega gingen wij erachteraan in de hoop hem nog ergens tegen te komen.


Bij de stoplichten richting de snelweg zagen wij hem. Paar keer inhalen over de doorgetrokken streep om dichter bij te komen en later op de snelweg +/- 180 km/h gereden (wat de politie trouwens achteraf in deze situatie niet erg vond) :wink: . Toen 112 gebeld. Hij is bij Vinkeveen de snelweg opgegaan richting Utrecht. De politie hebben wij steeds doorgegeven waar wij zitten. Bij oprit Maarssen is de politie met 5 auto’s incl. sirenes en zwaailichten bij ons komen rijden en de man op een “boekje manier” klem gereden en aangehouden.


Jammer genoeg mocht ik er zelf niet mee bemoeien. :cry: :cry: Ik had echt zijn kop eraf geslagen.




Dus voor deze keer PETJE AF VOOR DE POLITIE.


02 maart 2006 18:09
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.
Papendrecht
Bericht 
Spectaculair! :wink:


02 maart 2006 18:12
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924
Hasselt/België
Bericht 
Zijn ze bij jullie even actiever als hier :shock:
Een aantal jaar geleden bedreigd in mijn winkel door 5 niet Belgen. Mijn ex belde dadelijk de politie.
Ik heb ze drie keer zien voorbij rijden , maar toen ik ze zelf had buitengewerkt (drie kwartier na melding) (met veel inpraten op één persoon die zich niet echt happy erbij voelde) stopten ze 50meter verder en kwamen ze te voet aangewandeld.
ja, hier mag je nooit melden dat het ombuitenlanders gaat, want dan komen ze niet zo snel . Een Belg heeft nog een beetje angst en respect voor de politie hier in de buurt.
Ik moest ze maar terug bellen als ze terug kwamen. Ik heb hun duidelijk gemaakt dat ik niet meer op hun wacht en mezelf wel zal verdedigen.
Politie uw vriend, ja echt wel :evil:
_________________________________________
www.porsche968cs.be

Laatste update 22/10/2013


02 maart 2006 18:27
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 991.2 Carrera GTS (2018) ex 993 turbo (1998) ex 993 Carrera 2 (1994) ex 3.2 Carrera (1986)
Bericht 
WdePundert schreef:
Spectaculair! :wink:


En dat voor een gestolen portefeuille? :roll:

Hier laatst iemand z'n auto gestolen. Eigenaar zag het gebeuren (vanaf de 10e verdieping) en belde de politie. Antwoord: "Daar komen wij niet voor meneer, is geen prioriteit." :evil:
_________________________________________
Porsche, there is no substitute!


02 maart 2006 18:32
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
ex Midnight blue 928 GTS 1995
Heerenveen
Bericht 
Tjee, wat een belevenis zeg! Gelukkig is het voor jou goe afgelopen en is de dader gepakt.


02 maart 2006 18:34
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
ex 911 Targa
Dordrecht
Bericht Re: Diefstal / Spectaculaire achtervolging
petr-996-C2 schreef:
Dus voor deze keer PETJE AF VOOR DE POLITIE.


Mag ook weleens gezegd worden :!: (hoewel ik een achtervolging met 5 auto's voor een portefeuille toch ook weer overdreven vind 8) :wink: )


02 maart 2006 18:38
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
1973 911 2.4T & 1976 911S 2.7 (73 2.8RSR to be)
Melbourne
Bericht 
Zo, dus een zakkenroller (nieuwe spelling he) komt tegenwoordig al naar een auto-showroom om beurzen te jatten?

Zeker teveel naar die aardige Citroen-reclame op TV gekeken.....

Afbeelding

Maarre, on a serious note: :res: voor zowel jouw actie als die van de politie.
_________________________________________
Just don't lift mid-turn.


02 maart 2006 18:42
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
996 C2 Coupe
Bericht 
Ff een kleine toelichting.

Vanaf de zaak is er gebeld naar 112 omdat ze eerst dachten dat het om een gestolen auto ging. Maar toen wij eenmaal achter reden was het duidelijker maar hij werd toch gepakt.


Zelfs bij Breukelen, Maarssen en Utrecht en Nieuwegein stonden ze al klaar.


Petr


02 maart 2006 18:51
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Amsterdam
Bericht 
Met meer dan 180 km door het verkeer.... Wat voor auto reed de dief ?
en jijzelf? Je hebt snel en adequaat gereageerd. Petje af.


Laatst bijgewerkt door LeoH op 16 okt 2009 15:08, in totaal 1 keer bewerkt.



02 maart 2006 18:59
Profiel
PorscheForum Rakker
*in between Porsches* ex 993 C2 coupe ex 993 C2 cabrio ex 964 C4
Bericht 
Mooie actie ! Prima werk van onze vrienden...
_________________________________________
Life moves pretty fast, if you don't stop and look around once in a while, you could miss it (FB)


02 maart 2006 19:01
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
971 Panamera gts 991 Turbo S /ex 930 Turbo (ex) / 970 Panamera (ex)
Zwolle
Bericht 
Wat een verhaal zeg, mooi dat het zo goed afgelopen is. Die vent loopt morgen gewoon weer buiten. Een betere straf is om hem even in elkaar te rossen, is voor je eigen gevoel ook beter. (even lekker afreageren)

Ik heb zo'n achtervolging ook eens meegemaakt. Ik was getuige van een aanrijding, en de dader reed door. Ik er achter aan en bij een paar stoplichten verder de man uit de auto getrokken, hij zei dat ie niks gemerkt had. :roll: Hij zou wel weer even terug rijden. hij ging er echter als een haas van door en schepte ook nog een oude vrouw op een fiets! Bleek later een gebroken heup te hebben. Wij volgden nog steeds, door rode stoplichten en veel te hard op de snelweg. Politie hadden wij inmiddels aan de telefoon. En stond hem een afslag verder al op te wachten. Las later in de krant dat ie ook nog teveel gedronken had :!:
_________________________________________
TURBO EARGASM !


02 maart 2006 19:06
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
911 3.2 Cabriolet '87
Bericht 
Huyssoon schreef:
Met meer dan 180 km door het verkeer.... Wat voor auto reed de dief ?
en jijzelf?


Lijkt me duidelijk :wink:
_________________________________________
Sander
"I couldn't find the sports car of my dreams, so I built it myself." (Dr. Ferdinand Porsche)


02 maart 2006 19:45
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
1978-er 928
Hulsberg (L)
Bericht 
Kwam iemand de friture hier in de buurt binnen en liep wat zenuwachtig met z'n knepper (pistool red.) te zwaaien. Hij riep "Geef me geld!" en toen stonden twee - iets breder gebouwd dan de gemiddelde man - man op en die hebben hem te verstaan gegeven dat ze rustig wilden eten en dat de frieten koud werden en ze hem anders even een dikke lip zouden bezorgen.

Is met een keutel in de broek de winkel uit gerend en verderop aangehouden.

Maar terug naar de topic: waarom woren dat soort klojo's niet direct inderdaad door Oom Agent verbouwd tot bal gehakt? Vroeger, toen mijn opa zaliger nog bij de wouten (politie red.) werkte, werd een verdachte de cel in gebonjourd en was een blauw oog eigen schuld of tegen de celdeur aangevallen. Pas na een tijdje werd gevraagd wie je was.
Over een dergelijke werkwijze valt ook te discussiëren maar iedereen zal het met me eens zijn dat met dit soort tuig niet gesoebat moet worden.

Was de achtervolging met de P? In wat voor sjink (auto red.) reed die "dief"? Gegevens, feiten, kom op met foto's!
_________________________________________
Wear sunscreen.
If I could offer you only one tip for the future, sunscreen would be it. The long term benefits of sunscreen have been proved by scientists whereas the rest of my advice has no basis more reliable than my own meandering experience…


02 maart 2006 19:48
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
996 C2 Coupe
Bericht 
Ik reed met een OPEL VECTRA GTS en de dief met een neiuwe Ford Focus met duits kenteken.


Foto's heb ik helaas niet Spee met blik op de weg waren bakkie aan het doen denk ik.


02 maart 2006 21:51
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
*in between Porsches* ex 993 C2 coupe ex 993 C2 cabrio ex 964 C4
Bericht 
petr-996-C2 schreef:
Ik reed met een OPEL VECTRA GTS en de dief met een neiuwe Ford Focus met duits kenteken.


Foto's heb ik helaas niet Spee met blik op de weg waren bakkie aan het doen denk ik.



Ah.... Het is een RECLAMESTUNT ! Een Opel Vectra ? Gaat die harder dan 100 km/uur ? En hij is nog heel ? Dat is pas spectaculair !!
_________________________________________
Life moves pretty fast, if you don't stop and look around once in a while, you could miss it (FB)


02 maart 2006 21:56
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Veel ex-en: Ex 964 C2 en C4, ex 996 turbo en ex 997 Carrera S
Bericht 
petr-996-C2 schreef:
Ik reed met een OPEL VECTRA GTS en de dief met een neiuwe Ford Focus met duits kenteken.


Foto's heb ik helaas niet Spee met blik op de weg waren bakkie aan het doen denk ik.


Nog een kans dat de foto's je worden nagestuurd! :twisted: :wink:

En de dief reed wellicht met de

Afbeelding

Ford Focus ST


03 maart 2006 1:02
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
964.c4
assendelft
Bericht 
spectaculair verhaal zeg , gelukkig goed afgelopen.


robert
_________________________________________
remmen is angst


03 maart 2006 1:10
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Super Junkie
vianen
Bericht 
Wat is er mis met een vectra GTS?? mensen, die van mij doet gewoon 240 hoor!!!!

V6 natuurlijk :mrgreen: :ba: :drive:


03 maart 2006 20:28
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht Re: Diefstal / Spectaculaire achtervolging
EvR schreef:
(hoewel ik een achtervolging met 5 auto's voor een portefeuille toch ook weer overdreven vind 8) :wink: )


... Ach ... anderhalf jaar geleden werd onze hond aangereden door een fietser ..

1 ambulance + personeel
3 politiewagens + inzittende(n)
2 politiemotoren + opzittende(n)

Ik denk dat die ambu + personeel en mss 1 of 2 politsisten meer dan afdoende waren geweest om de zaken af te handelen :roll:


04 maart 2006 11:05
Profiel WWW Facebook 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 19 berichten ] 

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: DvG, Google [Bot]


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.