Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 29 apr 2024 8:10



Antwoord op onderwerp  [ 15 berichten ] 
Leander's eerste bekeuring 
Auteur Bericht
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Brabant - Westland
Bericht Leander's eerste bekeuring
Ja.. ik reed wel 9 km te hard in de bebouwde kom.. hadden ze niet een paar dagen eerder moeten meten want toen reed ik 80 km te hard :lol:

Het is sinds kort dat er vanaf de snelweg naar de bebouwde kom 50 km per uur is ingevoerd.. ik moet daar dan ook nog HARD aan wennen.

Weer 34 eurootjes lichter.

Kan ik de foto van mijn auto opvragen?.. heb hier nl weleens iets van gehoord.

Leander 8)
_________________________________________
924 Track '84

Ex: 924 Turbo Targa '80
Ex: 986 Boxster S '01

Dreamers cannot be tamed. Dreams are not for sale.


11 maart 2006 0:59
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
964.c4
assendelft
Bericht 
als het al kan kost het je weer 30 euro ofzo.


robert
_________________________________________
remmen is angst


11 maart 2006 2:26
Profiel WWW Facebook 
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht 
ja kan, kost niets.

mij tenminste niet vorige keer, maar misschien omdat ik goede klant ben... :evil:
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


11 maart 2006 7:27
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Fifties Café Racer a.k.a. Black Betty
Vinkeveen
Bericht 
Vanaf dit jaar zijn toch de snelheidsgerelateerde bekeuringen ingevoerd? 34 euri zou dus best eens kunnen kloppen...

Je kunt inderdaad de foto opvragen. Dan moet je gewoon bezwaar aantekenen tegen de bekeuring en in je bezwaar -onder andere- vragen om de foto.

Hoe zo'n bezwaarschrift eruit moet zien?

Kijk maar eens op www.flitsservice.nl .

Ik heb inmiddels -en nee, ik ben geen notoire hardrijder- al 4x bezwaar aangetekend en van die 4 keer is de boete 2x geseponeerd (hoefde ik dus niet te betalen). Voor dat lage bedrag is het anders een te grote administratieve rompslomp voor de officier van Justitie om er werk van te maken...

succes!
_________________________________________
it's better to burn out than to fade away


11 maart 2006 8:48
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 Targa, Q7 3.0TDI, Beetle Cabrio, , 600 XR, HD Street Glide Glide Special, Oud Huijzer 616
Uden
Bericht Re: Leander's eerste bekeuring
leander schreef:
Ja.. ik reed wel 9 km te hard in de bebouwde kom.. hadden ze niet een paar dagen eerder moeten meten want toen reed ik 80 km te hard :lol:


als die 80 km te hard ook in de bebouwde kom was vind ik dat helemaal niet zo grappig.....
_________________________________________
Yesterday is history, Tomorrow a mystery,Today is a present


11 maart 2006 9:37
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
997.2 4s pdk
tholen
Bericht 
80km tehard,nee dat is zeker niet leuk 200km tehard dat is leuk! :lol:

anton964


11 maart 2006 11:04
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924
Hasselt/België
Bericht Re: Leander's eerste bekeuring
leander schreef:
Kan ik de foto van mijn auto opvragen?.. heb hier nl weleens iets van gehoord.

Leander 8)


Misschien leuk als avartartje :wink:
_________________________________________
www.porsche968cs.be

Laatste update 22/10/2013


11 maart 2006 15:46
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 3.2 Cabrio 1989
Omgeving Haarlem
Bericht Re: Leander's eerste bekeuring
Marcel schreef:
leander schreef:
Ja.. ik reed wel 9 km te hard in de bebouwde kom.. hadden ze niet een paar dagen eerder moeten meten want toen reed ik 80 km te hard :lol:


als die 80 km te hard ook in de bebouwde kom was vind ik dat helemaal niet zo grappig.....


Dan ben je gewoon een eikel + wat daar verder aan vast zit, en een hele grote ook...
_________________________________________
Beter een goeie voor veel dan een foute voor weinig


11 maart 2006 17:22
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Veel ex-en: Ex 964 C2 en C4, ex 996 turbo en ex 997 Carrera S
Bericht 
Eh...een tak? :wink:

En ja, gewoon bezwaar aantekenen, doe ik ook altijd. Zijn wel hele wazige foto's, doet het denk ik niet goed als avatar.. :(

En Speedy, dat je al zo vaak een sepot hebt bewerkstelligd. Kan ik helaas niet zeggen. Hoe heb je dat gedaan, hele verhalen opgehangen, of gewoon een standaard-bezwaarschrift?


11 maart 2006 19:23
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Fifties Café Racer a.k.a. Black Betty
Vinkeveen
Bericht 
MS964 schreef:
Eh...een tak? :wink:

En ja, gewoon bezwaar aantekenen, doe ik ook altijd. Zijn wel hele wazige foto's, doet het denk ik niet goed als avatar.. :(

En Speedy, dat je al zo vaak een sepot hebt bewerkstelligd. Kan ik helaas niet zeggen. Hoe heb je dat gedaan, hele verhalen opgehangen, of gewoon een standaard-bezwaarschrift?


Wellicht helpt het dat ik jurist ben en over het algemeen nogal wat argumenten aandraag waarom ik van mening ben dat ik géén bekeuring 'verdien'...

Daarnaast laat ik ze véél werk doen voor die 30 eurootjes:

Ik vraag in m'n bezwaarschrift altijd nadrukkelijk om een persoonlijke reactie van de Officier van Justitie en geef aan dat ik geen genoegen zal nemen met een standaardbrief en dat áls ik niettemin een standaardbrief (en meestal niet ondertekend) waarin niet op al mijn argumenten ingegaan wordt, ik dat in een eventuele vervolgprocedure tégen ze zal gebruiken. Daarnaast vraag ik om de foto en verdere stukken (recent keuringsrapport van de camera) en wijs ik erop dat ik gerechtigd ben om dat te krijgen en als ik het niet krijg ik in een eventuele vervolgprocedure aan zal dragen dat onvoldoende aangetoond danwel aannemelijk gemaakt is dat de gebruikte apparatuur wel een correcte registratie heeft gemaakt van de overtreding...

Als ze dát allemaal moeten doen voor die rottige 30 euri komt de Officier van Justitie -kennelijk- geregeld tot de conclusie dat het goedkoper is om de bekeuring te seponeren...

Het hangt er trouwens vanaf wáár je geflitst bent. Sommige arrondissementen hebben het hartstikke druk en zitten niet te wachten op 'klagers'. Daar heb je de meeste kans om een zaak geseponeerd te krijgen...
_________________________________________
it's better to burn out than to fade away


11 maart 2006 20:45
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Volkswagen 356 Kever Cabrio
Brecht Antwerpen België
Bericht 
Speedy944 schreef:
Als ze dát allemaal moeten doen voor die rottige 30 euri komt de Officier van Justitie -kennelijk- geregeld tot de conclusie dat het goedkoper is om de bekeuring te seponeren...


Zouden ze hier bij ons in België geen probleem mee hebben. De staat krijgt dan wel maar €30, maar de lonen van de ambtenaren worden gewoon betaald, ze verdienen daar geen stuiver meer of minder mee.

Hebben ze nog gelijk ook, tenslotte is het de belastingbetaler die al deze kosten betaald.

Als je weet dat je efectief te hard hebt gereden, gewoon betalen is mijn moto.

Ik denk trouwens, maar dat weet ik niet zeker, dat als je dit allemaal opvraagt, ze hier in België ervan uitgaan dat je niet akkoord gaat met de minnelijke schikking, en ze deze zaak gewoon doorverwijzen naar de politierechtbank. Ik vrees als je dan werkelijk betrapt bent op een overtreding, je er niet meer komt met €30. Maar dit is meer iets voor Carrera4S.
_________________________________________
Een boete is een belasting voor een fout; een belasting is een boete voor succes.

Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.


11 maart 2006 20:53
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Bericht 
Tja is ook efficiency en de lol ervan misschien. Ik kan in elk geval geen uren besteden om een brief op te stellen en een procedure op te starten om misschien 30 E te besparen. Dat bekijk ik dan erg bedrijfs matig misschien maar is persoonljk denk ik. 8)


11 maart 2006 23:34
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Fifties Café Racer a.k.a. Black Betty
Vinkeveen
Bericht 
Ach... Ik wil dan ook wel wat terug voor die 30 euro en zo'n fotootje is toch altijd leuk!
_________________________________________
it's better to burn out than to fade away


11 maart 2006 23:57
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Veel ex-en: Ex 964 C2 en C4, ex 996 turbo en ex 997 Carrera S
Bericht 
Ben het met je eens Speedy. Dank voor de tips. Ga het de volgende keer ook wat uitgebreider aanpakken, tot nu schreef ik ook alleen maar standaardbriefjes. Nu zal ik ook mijn juridische creativiteit 's lwat meer laten spreken om er wat van te maken.... :wink:


12 maart 2006 0:07
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Groningen
Bericht 
SPEEDY944 schreef:
Ach... Ik wil dan ook wel wat terug voor die 30 euro en zo'n fotootje is toch altijd leuk!


Daar heb je al wat voor terug gehad, de te hard gereden kilometers.


12 maart 2006 15:55
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 15 berichten ] 

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: DvG, Google [Bot]


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.