Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 27 apr 2024 20:42



Antwoord op onderwerp  [ 30 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Waarschuwing A12/A50! 
Auteur Bericht
Moderator
Avatar gebruiker
Jaguar S-TR ex-964C4Cabrio
PF #18
Bericht Re: Waarschuwing A12/A50!
EriC4C schreef:
Het is me ook opgevallen dat daar sinds enkele weken continu (in ieder geval iedere keer als ik daar rijd) een snelheidsbeperking van 70 km/u geldt :idea: . Niet voor niets dus :?: :!:
Bedankt voor de waarschuwing, morgen rijd ik er weer met de 911. ;)

Gisteravond de snelheidsbeperking, maar ook slechts de linkerbaan beschikbaar .....
..... want op de fly-over waren ze aan rechterzijde aan de weg/vangrail bezig :!: :idea: :wink:
_________________________________________
Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster! Afbeelding


16 maart 2006 11:38
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
TT 3.2 V6 quattro DSG 2004
Deventer
Bericht 
patrick911 schreef:
Strada schreef:
De 993 staat nu bij de spuiter, Lammertink pakt het voortvarend aan.
Toch zo'n 3000 euries schade.


Strada schreef:
Hopelijk is de 993 eind volgende week klaar, want eigenlijk wilde ik meedoen aan de slalomwedstrijd van de NPC 26/3!


Eeeh, had je dan niet beter kunnen wachten met spuiten? :twisted: :wink:


:D :D Misschien wel ja!, maar eigenlijk wilde ik het niet te gek maken, daar, zie het meer als een veilige manier om ervaring op te doen, 't is voor mij de eerste keer dan.
Enne, de vangrails staan daar verder weg en zijn bovendien wat flexibeler :wink:

@EriC4C: dat zal toch niet van mij zijn geweest, toen stond de rail nog overeind :!:


16 maart 2006 12:51
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
*in between Porsches* ex 993 C2 coupe ex 993 C2 cabrio ex 964 C4
Bericht Re: Waarschuwing A12/A50!
Strada schreef:
Voor de mensen die wel eens het traject A50 noord-zuid rijden:

Pas op voor de oprit van de A12 naar de A50 (Waterberg)!

Ben daar afgelopen zaterdagmiddag gespind :cry:
Was de bocht al voor 3/4 door en opeens op de flyover begon ie te glijden, zonder waarschuwing of wat ook.
Met veel kunst en vliegwerk kon ik de neus de goede kant uithouden, maar pikte wel een bermpaaltje mee aan de linkerkant en raakte uiteindelijk net met de rechterachterkant de vangrail.
Schade valt in principe mee, maar het is bepaald geen leuke ervaring met vrouw en kind van 10 weken aan boord... en net een vrachtwagen in te hebben gehaald...
Snelheid was absoluut niet te hoog, en ik heb die bocht al wel 1000x gereden dus de situatie ken ik wel.
Het wegdek was vrijwel droog, hoewel het wel vroor.

Bij Lammertink hoorde ik dat ik al de tweede was met deze ervaring, de vorige had behoorlijk wat schade gereden daar.

Dus: pas op daar....



Strada ! Foei ! Driften met een 10 weken oude baby aan boord !


p.s. bruggen, viaducten, flyovers etc, kunnen 's winters verraderlijk glad zijn.... En je hebt meer dan 60 % gewicht op je achterwielen.... En je hebt achterwielaandrijving.... En je hebt geen PSM/DSC/ASC en/of andere tractieregelsystemen... Winterbanden gemonteerd ?
_________________________________________
Life moves pretty fast, if you don't stop and look around once in a while, you could miss it (FB)


16 maart 2006 20:50
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
TT 3.2 V6 quattro DSG 2004
Deventer
Bericht 
Ach ja, ik dacht: dan heeft ie het maar alvast meegemaakt :wink:

Maar de les is duidelijk hoor, overigens zitten er wel degelijk winterbanden onder.
Misschien was dat nu eigenlijk een nadeel: als ik zomerbanden had gehad was ie waarschijnlijk halverwege de bocht al wel gaan ondersturen.
Nu bleef ie neutraal tot voorbij de apex, dus was de snelheid in de bocht in principe niet te hoog, tot de fly-over kwam...


16 maart 2006 21:06
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
*in between Porsches* ex 993 C2 coupe ex 993 C2 cabrio ex 964 C4
Bericht 
Strada schreef:
Ach ja, ik dacht: dan heeft ie het maar alvast meegemaakt :wink:

Maar de les is duidelijk hoor, overigens zitten er wel degelijk winterbanden onder.
Misschien was dat nu eigenlijk een nadeel: als ik zomerbanden had gehad was ie waarschijnlijk halverwege de bocht al wel gaan ondersturen.
Nu bleef ie neutraal tot voorbij de apex, dus was de snelheid in de bocht in principe niet te hoog, tot de fly-over kwam...



Met zomerbanden ? Als je het onderstuur had opgemerkt (ik vind na jaren 911 rijden dat dat moment nog steeds vrij abrupt inkomt...) wat had je dan gedaan ? De grip die jij nu nog had met je winterbanden is m.i. één van de factoren geweest dat jij er nu vanaf komt met wat licht schadeherstel (leveren ze toch nog geld op die winterbanden; het lijkt wel een commercial..).
Als je spreekt over de ná apex van de bocht vind ik het verhaal nog logischer, de 'pendule-werking' van de 911 is natuurlijk berucht.....
_________________________________________
Life moves pretty fast, if you don't stop and look around once in a while, you could miss it (FB)


16 maart 2006 21:14
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 30 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Jacq.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.