Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 28 apr 2024 11:10



Antwoord op onderwerp  [ 10 berichten ] 
e keuringsattesten? 
Auteur Bericht
PorscheForum Rookie
kheb enkel de zetels er van
Bericht e keuringsattesten?
hallo mensen van het porscheforum. kheb eens een vraagje. is het mogelijk om ergens europese attesten te kunnen bemachtigen van porsche 914 stoelen? ik heb er 2 kunnen kopen en kheb deze in men lupo gezet. ma nu zeurt de keuring erover dat deze zetles geen e keurin g hebben.


10 apr 2006 22:42
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht 
ik zou eens een email wagen aan pon of porsche ag.

dan zou ik het overigens wel over E-keuring hebben, want ik zat al te kijken welke letter uit je toetsenbord het niet deed bij e keuring... :wink:

overigens vraag ik me af of in de tijd van de 914 er al zoiets als e-keuring bestond. :roll:
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


10 apr 2006 23:13
Profiel
PorscheForum Super Junkie
vianen
Bericht 
Je hebt het hier over een oldtimer, en in de tijd dat deze auto gemaakt werd was er nog geen sprake van E-keurmerken,
dus ik weet niet wat voor een keurmeesters dat zijn, maar volgen mij hebben ze er geen klote verstand van, ik persoonlijk zou ze dat ook gezegd hebben, dit laatste is voor mijn rekening hoor.

p.s, zijn die gasten van het RDW?
Zo ja dan wens ik je heeeeeeeeeeeeeeel veeeeeeeeel sterkte!! :evil:

En dan de laatste vraag, heb je een E-merk op je Lupo stoelen gezien?


11 apr 2006 0:15
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
964.c4
assendelft
Bericht 
ik kan me voorstellen dat een auto vanaf een bepaald bouwjaar stoelen met een E-keur merk verplicht is en dat je dus geen stoelen kan monteren uit een periode zonder E-keurmerk.




robert
_________________________________________
remmen is angst


11 apr 2006 9:53
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924
Hasselt/België
Bericht 
Hier in België hebben ze weer iets leuks bedacht dat "tuningkeuring" heet.
Sinds het invoegen treden van deze regel zijn er zo veel dingen die niet kloppen dat de keuringsstations zelf met de handen in het haar zitten en het meer een heksenjacht is geworden dan een keuring.
Je mag volgens hun dus je zetels enkel vervangen door zetels met een e-keur , maar daar zitten ze zelfs nog over te wringen. Normaal gezien is op je zetel onderaan een sticker of stoffen label met de gegevens en de e-keur van je stoel . Of dat ook al op die oude zetels zat betwijfel ik.
Maar zoals eerder aangegeven is voor de meesten een e-keur nog niet goed genoeg.
Een klein voorbeeldje. Een klant van me heeft M3-look spiegels op zijn E36 zitten met e-keur stempel. Die "aftermarket" spiegels zijn allemaal identiek en de voetjes zijn per model. Dat scheelt natuurlijk hopen in de productie en de stockering. Nu EIST de keuring van deze persoon een attest waarop staat dat die spiegels voor die wagen gemaakt zijn (ondanks dat er een e-keur instaat) Zoiets ga je natuurlijk nergens vinden. De voetjes zijn voor die wagen en de spiegels zijn universeel :bang:
Gevolg :arrow: De wagen is (enkel vanwege die spiegels) verboden tot het verkeer.
Ikzelf heb dat met mijn Elver ook al meegemaakt. Omdat die "paljassen" te dom waren om mijn knop voor mijn achterste mistlamp te vinden (één knop voor voor en achtermistlichten) en de mistlamp in de balk van de achterlichten zat werd mijn wagen verboden tot het verkeer wegens ontbreken achterste mistlamp :twisted: Toen ben ik eens flink uit mijn sloef gevlogen. Gevolg probleem opgelost en groene kaart maar sindsdien begonnen ze zo te zeiken als ik naar de keuring ging (hier zelfde baan 3km verder) , dat ik om een eerlijke keuring te krijgen gedwongen ben naar een ander keuringsstation te gaan (nu ga ik naar As , dit is 35km van mijn woning) :evil:
_________________________________________
www.porsche968cs.be

Laatste update 22/10/2013


11 apr 2006 12:34
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
997.2 4s pdk
tholen
Bericht 
nou wat ik niet snap is hoe je met die spiegels bij de keuring terecht komt.
oude spiegels er af nieuwe er op wie komt daar ooit achter?
ik heb ze bij de apk nog nooit naat mijn spiegels zien kijken.

anton964


11 apr 2006 13:00
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924
Hasselt/België
Bericht 
Tegenwoordig wordt elke verandring die goedgekeurd is op je keuringspapier vermel (ala TüV in Duitsland).
Bij elke verandering aan je wagen moet je terug naar de keuring. Houdt men je eens tegenen ze vinden een verandering (bvb de spiegels in dit geval) die niet op dat keuringspapier staan heb je het spek aan . Dat kan van boete tot in het extreemste geval beslagname gaan daar je met een voertuig rijdt die zo niet goedgekeurd is voor het gebruik op de openbare weg :?
_________________________________________
www.porsche968cs.be

Laatste update 22/10/2013


11 apr 2006 13:22
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
*in between Porsches* ex 993 C2 coupe ex 993 C2 cabrio ex 964 C4
Bericht 
In dit geval lijkt het mij het beste om gewoon te investeren in een goede fles champagne, een bloemetje, en 100 euro in contanten; deze aan de RDW-keurmeester (in Waddinxveen zitten relaxte jongens) te overhandigen, en hopen dat het goedkomt.
_________________________________________
Life moves pretty fast, if you don't stop and look around once in a while, you could miss it (FB)


11 apr 2006 23:18
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924
Hasselt/België
Bericht 
Vergeet dat hier in België maar.
Dat loopt net iets helemaal anders dan in Nederland :evil:
_________________________________________
www.porsche968cs.be

Laatste update 22/10/2013


11 apr 2006 23:22
Profiel WWW Facebook 
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht 
911-lover schreef:
Vergeet dat hier in België maar.
Dat loopt net iets helemaal anders dan in Nederland :evil:


Ik ben al een week niet meer in Belgie geweest. Wanneer is dat zo plotseling veranderd dan? :twisted: :lol:
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


12 apr 2006 6:18
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 10 berichten ] 

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Majestic-12 [Bot]


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.