Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 18 apr 2024 19:58



Antwoord op onderwerp  [ 29 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
V-Power 

V-power vermogens winst ??
Ja 30%  30%  [ 6 ]
Nee 70%  70%  [ 14 ]
Totaal aantal stemmen : 20

V-Power 
Auteur Bericht
Forum Admin
Avatar gebruiker
Cayenne
Bericht V-Power
Heeft er iemand een mening cq ervaring mee, moet volgens recent onderzoek idd een winst opleveren, niet op je chipknip :twisted: , maar aangezien ik een verstokte BP tanker ben (Freebees :lol: :lol: ), heb ik geen ervaring met Shell.

Kom op Marcel jij moet het weten wat is het geheim: verkoopstunt of echt waarheid.

Ik gaat het wel ff proberen, kost geloof ik wel ff 8 cent duurder de liter, en schijnt razend populair te zijn in Duitsland.


14 apr 2004 12:33
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
911 carrera 3.2 turbolook
Nijmegen
Bericht 
Toen ik laatst gign tanken bij de shell werd stond het voltallige personeel buiten om iedereen te 'helpen' met de benzinekeuze, v-power te promoten dus :lol: . Toen vroeg ik waarom het in Duitsland oktaan 100 is, en waarom hier nou weer een slap aftreksel op de markt moest komen met oktaan 95..
het antwoord kwam erop neer dat het verboden was door de nederlands regering,
en dat er welliswaar 95 op de pomp staat, maar het gewoon 'minimaal'
98 is met een glimlach :arrow: dus toch gewoon 100 :twisted: :?:


14 apr 2004 12:53
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
Jaguar S-TR ex-964C4Cabrio
PF #18
Bericht 
Zie het prikbord :^:
_________________________________________
Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster! Afbeelding


14 apr 2004 13:06
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
911 C2 Cabrio
Den Haag
Bericht V Power
Een kennis en daar weer een vriendje van :lol: , nee serieus. Een vriend van mij is werkzaam bij Shell en had mij al eerder geattendeerd op deze aankomende benzine. Het is beter voor de motor en dus beter voor de P.
Er is tevens ook prestatiewinst gemeten bij koude en warme motor daarnaast is het ook weer beter voor het milieu :wink: Test staat in de auto-visie van vorige week


14 apr 2004 13:36
Profiel WWW
Forum Admin
Avatar gebruiker
Cayenne
Bericht 
EriC4C schreef:


Ken je nagaan hoelang ik al niet op het prik heb gekeken

nogmaals de enigste die daar iets zinnigs zei was Marcel.

Ik was gewoon benieuwd hoe het nu zit met dat V-power gedoe, zelf tank ik altijd al BP 98 en ik begrijp dat die V-power 95 is ( :?: :?: ik weet ook niet alles).


Laatst bijgewerkt door John op 15 apr 2004 14:50, in totaal 1 keer bewerkt.



14 apr 2004 14:35
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
‘64 Kever
Bericht 
Hmmm, vermogen haal je er zowieso volgens mij niet uit... Bovendien moet je wel een tijdje V-Power rijden voordat je "alleen" V-Power erin hebt zitten...

Maar het verhaal van Marcel, kan ik wel geloven, vind het wel raar, maar geloof eerder Marcel dan een kneut bij de Shell op de hoek ;)

(en nee, dit keer heeft het niets met de omvang van zijn "torso" :mrgreen:)


14 apr 2004 19:21
Profiel Facebook 
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
911 C2 Cabrio
Den Haag
Bericht v
Yep er staat 40 uur voor, dat alles schoon is in het motorblokkie. Maar ach als het maar goed is, vindt ik het best. En die 8 cent boeit me ook niet.

En eindelijk forrum rakker 8) . dat duurt ook een eeuwigheid.


14 apr 2004 20:39
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 Targa, Q7 3.0TDI, Beetle Cabrio, , 600 XR, HD Street Glide Glide Special, Oud Huijzer 616
Uden
Bericht 
JONGENS ALLEMAAL V-POWER TANKEM, IS ECHT HET BESTE VOOR JE MOTOR, GELOOF ME NOU MAAR :lol:

:wink: en nog beter voor mijn shell aandelen, winstdeling, 14e maand en nog meer van die boeiende dingen :wink:


14 apr 2004 20:45
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Boortmeerbeek (B)
Bericht 
ik tank dus alle dagen(al +2jaar) in Venlo enkele 100'en litertjes Diesel en durft dus wel te zegge dat ik ondertussen de mensen aldaar bij de Shell een beetje ken ... Ze weten ook dat ik nooit met mn auto benzine kan tanken aldaar ... dus een reden om mij wat zitten in mn nek te draaien hebben ze eigenlek niet.

Heb daar is een praatje gemaakt over die "nieuwe" benzine ...

Die kerel heeft een Golf GTI'tje van 99 ...
Hij beweerd dus bij hoog en laag dat hij wel degelijk verschil voelt :!: :!:
Zijn Golfje is gechipt en had wat last van onregelmatig stationair toerental ... grotendeels verdwenen zegt hij :!: :!:

Er zal dus wel iets waarheid in zitten mag ik veronderstellen ...
eneuuu ... als onze Marcel het al bevestigd ...
Ik weet niet of het spul in den Belgique al verkrijgbaar is ... maar als het zo is gaat ie er onheroepelijk in :!: :!: Schadelijk zal het zeker niet zijn veronderstel ik ...

En nu maar hopen dat ze hem ook hier gauw aanbieden ... Marcel :?: Enig idee hieromtrent :?: :?:

Dirk
:wink:


15 apr 2004 5:36
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Boortmeerbeek (B)
Bericht 
MAAR :D :D :D dan kom je dit weer tegen :shock: :shock: :shock:

http://www.agripress.be/start/artikel/13367/nl

Toch nog maar even de kat uit de boom kijken dus ...

:shock:


15 apr 2004 5:41
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 Targa, Q7 3.0TDI, Beetle Cabrio, , 600 XR, HD Street Glide Glide Special, Oud Huijzer 616
Uden
Bericht 
ik zal eens informeren bij mijn broeders van OP, binnenkort meer.


15 apr 2004 6:19
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht 
dirkie schreef:
Die kerel heeft een Golf GTI'tje van 99 ...
Hij beweerd dus bij hoog en laag dat hij wel degelijk verschil voelt :!: :!:

Er zal dus wel iets waarheid in zitten mag ik veronderstellen ...
eneuuu ... als onze Marcel het al bevestigd ...


Ooit weleens van placebo's gehoord ?
Zal best wel een kern van waarheid in zitten .... maar of jezelf het verschil echt merkt -ref. discussie over 95 of 98 tanken-

Overigens heb ik het idee dat als ik bij onze oosterburen bij de fel blauw verlichte pomp benzine tank de auto a; sneller is en b; zuiniger is ... misschien hebben die al jaren iets van "overwinning" in hun benzine gestopt :wink:
_________________________________________
In the Dutch mountains ...


15 apr 2004 8:59
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Super Junkie
ex 997 Carrera S. ex Porsche 993, ex Porsche Cayman S PF nr.6
Bericht 
V-Power is niets anders damn Pura.
Shell wilt gewoon de naam V-Power internationaal promoten.
. Link naar Shell


15 apr 2004 12:20
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht 
Net even navraag gedaan bij wat slimme collega's en prestatiewinst zit meer tussen de oren dan in de tank. De enige prestatiewinst, die het zou kunnen opleveren is dat er minder 'vuil residu' achterblijft en er daardoor een betere verbranding plaatsvindt, verschillen zijn echter minimaal. Vooral bij oudere motoren is het welhaast onmogelijk om prestatiewinst te merken, aangezien deze al 'ingebrand' zijn. Wat betreft het 95/98/100 verhaal. De '100' wordt gewoon in Pernis gebrouwen en Shell doet niet echt veel moeite om dit getal puur voor de NL'se markt naar beneden te halen. Kost tenslotte geld. Beetje zelfde story als mensen die claimen het verschil tussen winter- en summerspec benzine te merken.


15 apr 2004 15:38
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
928 S4 '91
Bericht 
Was het niet meer zo dat er wettelijke beperkingen zijn betreft het octaangehalte? Dus dat 97 als 95 verkocht mag worden (dus grotere doelgroep) en 100 logischerwijs niet.


23 maart 2005 11:09
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
911 3.2 Carrera model 1989
Den Haag
Bericht 
En nu komt BP ook met zo'n spulletje op de markt

Peter-kannie kiezen-3.2
_________________________________________
""It's just pure Porsche-ografie"
Jeremy Clarkson


23 maart 2005 21:02
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht 
Peter 3.2 schreef:
Peter-kannie kiezen-3.2


Freebees of Airmiles :?: :roll: :wink:


23 maart 2005 21:07
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Westervoort
Bericht 
Begin mei komt autovisie met een jaarboek "tuning en accessoires" uit , hierin wordt ondermeer de V-power-benzine getest... . Krijgen we eindelijk uitsluitsel...ben benieuwd :wink: .


28 maart 2005 15:13
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
Jaguar S-TR ex-964C4Cabrio
PF #18
Bericht 
Oude test met reeds bekend resultaat :?: :!: :roll:
_________________________________________
Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster! Afbeelding


28 maart 2005 19:15
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
993TT (1996) & 951 Martini (1986)
Tremelo (België)
Bericht 
Cosmo schreef:
Toen vroeg ik waarom het in Duitsland oktaan 100 is, en waarom hier nou weer een slap aftreksel op de markt moest komen met oktaan 95..
het antwoord kwam erop neer dat het verboden was door de nederlands regering,
en dat er welliswaar 95 op de pomp staat, maar het gewoon 'minimaal'
98 is met een glimlach :arrow: dus toch gewoon 100 :twisted: :?:


Hmmm.... als dat allemaal zomaar kan lijkt het mij meer op een stunt van Shell - en ondertussen ook BP om niet te moeten achterblijven - om hun benzine aan te prijzen en dus tijdelijk een mogelijk ietwat "beter" produkt aan te bieden.
Het zou mij niet verbazen dat na verloop van tijd, als men ziet dat het produkt redelijk goed wordt afgenomen, de kwaliteit ervan wordt teruggeschroefd naar die van de standaard benzine. Want wie zal het aantonen wat je nu werkelijk tankt ?
Sorry voor mijn negatieve houding hiertegenover maar er worden meer dan genoeg praktijken benut om de verkoop te stimuleren.

Ik zou zeggen, als je machientje goed rijdt met wat je nu tankt, houden zo...
_________________________________________
Twin turbo's on six aircooled cylinders, the ultimate power !


28 maart 2005 19:35
Profiel Facebook 
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
ex Midnight blue 928 GTS 1995
Heerenveen
Bericht V-power
Vorig jaar naar Spa Francorchamps geweest en op de terugweg door
LHR-land even tanken. Tankte altijd BP, maar ik MOEST tanken en ik was bij een Shell station. OK, RON 100, is meer dan 98 dus zal wel goed zijn.
Na een minuut of 20 op de autobahn op een enkele onderbreking na, constant 280/290. Totdat ineens het toerental begon terug te lopen en ik steeds langzamer ging (nog wel steeds volgas!) Op het laatst reed ik nog maar 100. Aan de kant gezet en ik durfde 'm niet uit te doen, want misschien startte hij wel nooit meer. De motor liep heel beroerd en haperde en schokte, werkelijk vreselijk. Totdat: :idea: Hé! Het motormanagementsysteem misschien, andere brandstof met ander octaangehalte. Toch maar even uitzetten en opnieuw starten. Zo gezegd, zo gedaan. Hij startte onmiddellijk en liep perfect. Ik was zo verbaasd! Maar weer ingestapt en mijn verbazing werd groter naarmate ik meer gas gaf! Het leek wel of ik net bij een tuningbedrijf vandaan kwam! Veel meer power. Later gebeld met Shell en garage. Mijn motor was van binnen weer schoon geworden en deed het weer zoals het bedoeld was!
Dat haperen kwam door tijdelijk verontreinigde injectoren nadat alle vuil in de motor had losgelaten door de reinigende werking van V-power. Ondanks dat het voor mij wel even heel erg schrikken was, tank ik niets anders meer dan V-power en liefst in LHR-land :D met octaan 100.

VrGr Ton


10 apr 2005 10:07
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 Targa, Q7 3.0TDI, Beetle Cabrio, , 600 XR, HD Street Glide Glide Special, Oud Huijzer 616
Uden
Bericht 
als de motor ontwikkeld is op RON 98 of zo gaat ie echt niet harder of beter lopen met RON 100, Shell V-power of niet....
_________________________________________
Yesterday is history, Tomorrow a mystery,Today is a present


10 apr 2005 16:09
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
ex Midnight blue 928 GTS 1995
Heerenveen
Bericht 
Marcel schreef:
als de motor ontwikkeld is op RON 98 of zo gaat ie echt niet harder of beter lopen met RON 100, Shell V-power of niet....


Zeker nog nooit een blikje octaanbooster in een half volle tank gedaan?
Moet je eens proberen. Praten we daarna verder, OK?


10 apr 2005 20:29
Profiel WWW
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht 
928 GTS - even een beetje achtergrond info - Marcel werkt al jaaaaaaaren bij Shell.... :wink:
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


10 apr 2005 20:36
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Helaas nog geen porsche. Maar daar wordt aan gewerkt !
Raalte
Bericht 
Heren (en dames ?),

Ik ben helaas nog niet in het bezit van een porsche, maar probeer wel veel te volgen en de bankrekening op te krikken... ;-) Ik zag een poos geleden op de NL porsche site een verhaaltje over V-Power en porsche. Kijk maar eens : http://www.porsche.nl/nieuws/0,11042,11257,00.html

Het komt er in het kort op neer dat het er vanaf hangt of je porsche een zogenaamde pingelsensor heeft of niet...


10 apr 2005 23:46
Profiel WWW Facebook 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 29 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.