Pagina 1 van 2
V-Power
Geplaatst: 14 apr 2004 12:33
door John
Heeft er iemand een mening cq ervaring mee, moet volgens recent onderzoek idd een winst opleveren, niet op je chipknip

, maar aangezien ik een verstokte BP tanker ben (Freebees

), heb ik geen ervaring met Shell.
Kom op Marcel jij moet het weten wat is het geheim: verkoopstunt of echt waarheid.
Ik gaat het wel ff proberen, kost geloof ik wel ff 8 cent duurder de liter, en schijnt razend populair te zijn in Duitsland.
Geplaatst: 14 apr 2004 12:53
door Cosmo
Toen ik laatst gign tanken bij de shell werd stond het voltallige personeel buiten om iedereen te 'helpen' met de benzinekeuze, v-power te promoten dus

. Toen vroeg ik waarom het in Duitsland oktaan 100 is, en waarom hier nou weer een slap aftreksel op de markt moest komen met oktaan 95..
het antwoord kwam erop neer dat het verboden was door de nederlands regering,
en dat er welliswaar 95 op de pomp staat, maar het gewoon 'minimaal'
98 is met een glimlach

dus toch gewoon 100

Geplaatst: 14 apr 2004 13:06
door EriC4C
V Power
Geplaatst: 14 apr 2004 13:36
door Gizmo
Een kennis en daar weer een vriendje van

, nee serieus. Een vriend van mij is werkzaam bij Shell en had mij al eerder geattendeerd op deze aankomende benzine. Het is beter voor de motor en dus beter voor de P.
Er is tevens ook prestatiewinst gemeten bij koude en warme motor daarnaast is het ook weer beter voor het milieu

Test staat in de auto-visie van vorige week
Geplaatst: 14 apr 2004 14:35
door John
Ken je nagaan hoelang ik al niet op het prik heb gekeken
nogmaals de enigste die daar iets zinnigs zei was Marcel.
Ik was gewoon benieuwd hoe het nu zit met dat V-power gedoe, zelf tank ik altijd al BP 98 en ik begrijp dat die V-power 95 is (

ik weet ook niet alles).
Geplaatst: 14 apr 2004 19:21
door Pascal
Hmmm, vermogen haal je er zowieso volgens mij niet uit... Bovendien moet je wel een tijdje V-Power rijden voordat je "alleen" V-Power erin hebt zitten...
Maar het verhaal van Marcel, kan ik wel geloven, vind het wel raar, maar geloof eerder Marcel dan een kneut bij de Shell op de hoek
(en nee, dit keer heeft het niets met de omvang van zijn "torso"

)
v
Geplaatst: 14 apr 2004 20:39
door Gizmo
Yep er staat 40 uur voor, dat alles schoon is in het motorblokkie. Maar ach als het maar goed is, vindt ik het best. En die 8 cent boeit me ook niet.
En eindelijk forrum rakker

. dat duurt ook een eeuwigheid.
Geplaatst: 14 apr 2004 20:45
door Marcel
JONGENS ALLEMAAL V-POWER TANKEM, IS ECHT HET BESTE VOOR JE MOTOR, GELOOF ME NOU MAAR

en nog beter voor mijn shell aandelen, winstdeling, 14e maand en nog meer van die boeiende dingen

Geplaatst: 15 apr 2004 5:36
door dirkie
ik tank dus alle dagen(al +2jaar) in Venlo enkele 100'en litertjes Diesel en durft dus wel te zegge dat ik ondertussen de mensen aldaar bij de Shell een beetje ken ... Ze weten ook dat ik nooit met mn auto benzine kan tanken aldaar ... dus een reden om mij wat zitten in mn nek te draaien hebben ze eigenlek niet.
Heb daar is een praatje gemaakt over die "nieuwe" benzine ...
Die kerel heeft een Golf GTI'tje van 99 ...
Hij beweerd dus bij hoog en laag dat hij wel degelijk verschil voelt
Zijn Golfje is gechipt en had wat last van onregelmatig stationair toerental ... grotendeels verdwenen zegt hij
Er zal dus wel iets waarheid in zitten mag ik veronderstellen ...
eneuuu ... als onze Marcel het al bevestigd ...
Ik weet niet of het spul in den Belgique al verkrijgbaar is ... maar als het zo is gaat ie er onheroepelijk in

Schadelijk zal het zeker niet zijn veronderstel ik ...
En nu maar hopen dat ze hem ook hier gauw aanbieden ... Marcel

Enig idee hieromtrent
Dirk

Geplaatst: 15 apr 2004 5:41
door dirkie
Geplaatst: 15 apr 2004 6:19
door Marcel
ik zal eens informeren bij mijn broeders van OP, binnenkort meer.
Geplaatst: 15 apr 2004 8:59
door Olaf
dirkie schreef:Die kerel heeft een Golf GTI'tje van 99 ...
Hij beweerd dus bij hoog en laag dat hij wel degelijk verschil voelt
Er zal dus wel iets waarheid in zitten mag ik veronderstellen ...
eneuuu ... als onze Marcel het al bevestigd ...
Ooit weleens van placebo's gehoord ?
Zal best wel een kern van waarheid in zitten .... maar of jezelf het verschil echt merkt -ref. discussie over 95 of 98 tanken-
Overigens heb ik het idee dat als ik bij onze oosterburen bij de fel blauw verlichte pomp benzine tank de auto
a; sneller is en
b; zuiniger is ... misschien hebben die al jaren iets van "overwinning" in hun benzine gestopt

Geplaatst: 15 apr 2004 12:20
door RS-R
V-Power is niets anders damn Pura.
Shell wilt gewoon de naam V-Power internationaal promoten.
.
Link naar Shell
Geplaatst: 15 apr 2004 15:38
door Stangman
Net even navraag gedaan bij wat slimme collega's en prestatiewinst zit meer tussen de oren dan in de tank. De enige prestatiewinst, die het zou kunnen opleveren is dat er minder 'vuil residu' achterblijft en er daardoor een betere verbranding plaatsvindt, verschillen zijn echter minimaal. Vooral bij oudere motoren is het welhaast onmogelijk om prestatiewinst te merken, aangezien deze al 'ingebrand' zijn. Wat betreft het 95/98/100 verhaal. De '100' wordt gewoon in Pernis gebrouwen en Shell doet niet echt veel moeite om dit getal puur voor de NL'se markt naar beneden te halen. Kost tenslotte geld. Beetje zelfde story als mensen die claimen het verschil tussen winter- en summerspec benzine te merken.
Geplaatst: 23 maart 2005 11:09
door ArminG
Was het niet meer zo dat er wettelijke beperkingen zijn betreft het octaangehalte? Dus dat 97 als 95 verkocht mag worden (dus grotere doelgroep) en 100 logischerwijs niet.
Geplaatst: 23 maart 2005 21:02
door Peter 3.2
En nu komt BP ook met zo'n spulletje op de markt
Peter-kannie kiezen-3.2
Geplaatst: 23 maart 2005 21:07
door Olaf
Peter 3.2 schreef:Peter-kannie kiezen-3.2
Freebees of Airmiles

Geplaatst: 28 maart 2005 15:13
door Jurgen
Begin mei komt autovisie met een jaarboek "tuning en accessoires" uit , hierin wordt ondermeer de V-power-benzine getest... . Krijgen we eindelijk uitsluitsel...ben benieuwd

.
Geplaatst: 28 maart 2005 19:15
door EriC4C
Geplaatst: 28 maart 2005 19:35
door Chris_lbr
Cosmo schreef:Toen vroeg ik waarom het in Duitsland oktaan 100 is, en waarom hier nou weer een slap aftreksel op de markt moest komen met oktaan 95..
het antwoord kwam erop neer dat het verboden was door de nederlands regering,
en dat er welliswaar 95 op de pomp staat, maar het gewoon 'minimaal'
98 is met een glimlach

dus toch gewoon 100

Hmmm.... als dat allemaal zomaar kan lijkt het mij meer op een stunt van Shell - en ondertussen ook BP om niet te moeten achterblijven - om hun benzine aan te prijzen en dus tijdelijk een mogelijk ietwat "beter" produkt aan te bieden.
Het zou mij niet verbazen dat na verloop van tijd, als men ziet dat het produkt redelijk goed wordt afgenomen, de kwaliteit ervan wordt teruggeschroefd naar die van de standaard benzine. Want wie zal het aantonen wat je nu werkelijk tankt ?
Sorry voor mijn negatieve houding hiertegenover maar er worden meer dan genoeg praktijken benut om de verkoop te stimuleren.
Ik zou zeggen, als je machientje goed rijdt met wat je nu tankt, houden zo...
V-power
Geplaatst: 10 apr 2005 10:07
door 928GTS
Vorig jaar naar Spa Francorchamps geweest en op de terugweg door
LHR-land even tanken. Tankte altijd BP, maar ik MOEST tanken en ik was bij een Shell station. OK, RON 100, is meer dan 98 dus zal wel goed zijn.
Na een minuut of 20 op de autobahn op een enkele onderbreking na, constant 280/290. Totdat ineens het toerental begon terug te lopen en ik steeds langzamer ging (nog wel steeds volgas!) Op het laatst reed ik nog maar 100. Aan de kant gezet en ik durfde 'm niet uit te doen, want misschien startte hij wel nooit meer. De motor liep heel beroerd en haperde en schokte, werkelijk vreselijk. Totdat:

Hé! Het motormanagementsysteem misschien, andere brandstof met ander octaangehalte. Toch maar even uitzetten en opnieuw starten. Zo gezegd, zo gedaan. Hij startte onmiddellijk en liep perfect. Ik was zo verbaasd! Maar weer ingestapt en mijn verbazing werd groter naarmate ik meer gas gaf! Het leek wel of ik net bij een tuningbedrijf vandaan kwam! Veel meer power. Later gebeld met Shell en garage. Mijn motor was van binnen weer schoon geworden en deed het weer zoals het bedoeld was!
Dat haperen kwam door tijdelijk verontreinigde injectoren nadat alle vuil in de motor had losgelaten door de reinigende werking van V-power. Ondanks dat het voor mij wel even heel erg schrikken was, tank ik niets anders meer dan V-power en liefst in LHR-land

met octaan 100.
VrGr Ton
Geplaatst: 10 apr 2005 16:09
door Marcel
als de motor ontwikkeld is op RON 98 of zo gaat ie echt niet harder of beter lopen met RON 100, Shell V-power of niet....
Geplaatst: 10 apr 2005 20:29
door 928GTS
Marcel schreef:als de motor ontwikkeld is op RON 98 of zo gaat ie echt niet harder of beter lopen met RON 100, Shell V-power of niet....
Zeker nog nooit een blikje octaanbooster in een half volle tank gedaan?
Moet je eens proberen. Praten we daarna verder, OK?
Geplaatst: 10 apr 2005 20:36
door horn
928 GTS - even een beetje achtergrond info - Marcel werkt al jaaaaaaaren bij Shell....

Geplaatst: 10 apr 2005 23:46
door kweetnie
Heren (en dames ?),
Ik ben helaas nog niet in het bezit van een porsche, maar probeer wel veel te volgen en de bankrekening op te krikken...

Ik zag een poos geleden op de NL porsche site een verhaaltje over V-Power en porsche. Kijk maar eens :
http://www.porsche.nl/nieuws/0,11042,11257,00.html
Het komt er in het kort op neer dat het er vanaf hangt of je porsche een zogenaamde pingelsensor heeft of niet...