Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 02 mei 2024 8:40



Antwoord op onderwerp  [ 66 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3
Wie zou het willen proberen, en wie heeft de moed? 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
944
Grave
Bericht 
Ach,wat is goed.Of wat vind je goed.

Tiff Needle was destijds dol enthousiast over de Mc-Laren F1.Toen kwam de Ferrari F-50 uit en Jeremy Clarkson prees deze de hemel in voor wegligging,en boorde de Mc-Laren de grond in.Ook de 550 Maranello werd door hem de grond in geboord.Echter de wegligging vond 'ie puik.

Het Top-Gear team testte destijds ook de 360 Modena,en deze werd geroemd om zijn wegligging.
En nu lees ik dat er van alles niet deugt aan dat ding.........Yeah right. :roll: Ook de 355 komt er bekaait van af........Clarkson had liever een F-40 gehad.Vrouwe Fortuna liet hem in de steek.

Zal ik dan maar over de 964 beginnen dan ? Over keerringen in het motorblok die na 17 jaar toch echt uitgedroogd zijn ? Over dat plasje olie onder de auto ? Iedereen die zich druk maakt of de motormodificatie wel is doorgevoerd ? Hoeft bij een grote beurt bij deze auto de motor er dan niet uit ? Wat kost hier een stukkende airco ? En was er niet iets met olieslangen of zo ? Er was geloof ik ook iets met een Dual-mass vliegwiel dat goud kost om te vervangen ? En was er een paar jaar geleden niet iemand die de riem van de dubbele ontsteking kapot had,en zodoende 2 cilinders en zuigers had gefrituurd,en daarvoor rond de 7 K kwijt was ?
Ik kan wel effe doorgaan,maar het nut ervan ? 'T is net waarvoor je kiest.Maar om een Ferrari (of de 964)"trash" te noemen.Nou nee.

Als ik de poen zou hebben (en ik zeg ALS) dan kwam er toch echt een Ferrari.Ik vind de F-50 het mooist.En daarna de 550 Maranello...........

Waarom dan een 944 ? Het nuttige en het aangename vermengd in een mooie hobby aan de onderkant van de "range"............ :idea:
_________________________________________
Waar een wil is........
.....is een weg.
En voor wie niet wil.......
......die heeft pech !!


18 mei 2006 7:53
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Bericht 
Rob 944 schreef:

Zal ik dan maar over de 964 beginnen dan ? Over keerringen in het motorblok die na 17 jaar toch echt uitgedroogd zijn ?


Dat lukt bij een Ferrari niet, die heeft dan al twee keer een revisie gehad...

Citaat:
Over dat plasje olie onder de auto ?


Bij Ferrari loopt de olie er gewoon onder het rijden uit, stukken beter...

Citaat:
Iedereen die zich druk maakt of de motormodificatie wel is doorgevoerd ?


Iedereen?

Citaat:
Hoeft bij een grote beurt bij deze auto de motor er dan niet uit ?


Nee.

Citaat:
Wat kost hier een stukkende airco ?


Ongeveer hetzelfde als bij Ferrari het knopje van de airco.

Citaat:
En was er niet iets met olieslangen of zo ?


Wat, rubber welke niet eeuwig meegaat? Schande!

Citaat:
Er was geloof ik ook iets met een Dual-mass vliegwiel dat goud kost om te vervangen ?


Goud? Ga ajb nooit Ferrari rijden, je schrikt je het apelazerus.

Citaat:
En was er een paar jaar geleden niet iemand die de riem van de dubbele ontsteking kapot had,en zodoende 2 cilinders en zuigers had gefrituurd,en daarvoor rond de 7 K kwijt was ?


Niet om de 80K vervangen en ja dan gebeurt dat. Je moet distributieriemen ook niet laten zitten... Maar tijdig vervangen en no problemo.

Citaat:
Ik kan wel effe doorgaan,maar het nut ervan ?


Is er niet, aangezien een Ferrari van eind jaren 80, begin jaren 90 vele, vele, vele malen problematischer is dan welke Porsche dan ook. (en bovendien een waardeloze wegligging heeft)

Citaat:
Als ik de poen zou hebben (en ik zeg ALS) dan kwam er toch echt een Ferrari.Ik vind de F-50 het mooist.En daarna de 550 Maranello...........


Als je het geld echt moet uitgeven, ipv in je dromen (en je er dus werkelijk voor hebt gewerkt), dan ga je er misschien anders over denken...


18 mei 2006 10:46
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
944 S 1987
Stukje onder Breda
Bericht 
Als t ooit een Ferrari wordt, dan wordt t deze:

Afbeelding

daar ben ik helemaal aan verknocht, de Ferrari 575 Maranello
_________________________________________
Scarface, knew it too, porsche is the car to drive


18 mei 2006 10:51
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
1973 911 2.4T & 1976 911S 2.7 (73 2.8RSR to be)
Melbourne
Bericht 
Goh, zomaar ineens twee subjects over Porsche versus Ferrari. 8)

Om even op dat laatste van Devils Son terug te komen, ik had vroeger twee posters boven m'n bed hangen: Een van een (uiteraard in Guards Red) Porsche 930 en een van 'n (uiteraard in Ferrari rood) 512 Berlinetta Boxer.
Beiden onder het moto: "later als ik groot ben..."

Ik denk dat het verwezenlijken van een jongensdroom voor een groot deel emotie is, maar het financiele deel maakt dat je zoiets waar kan maken of niet.
Ouder, en dus ook verstandiger :wink: (buiten het feit dat je smaak over de jaren kan veranderen) zou ik nu met mijn budget absoluut nooit voor de 512BB gaan, omdat ik die dus niet zou kunnen blijven rijden.

Nog steeds mooi om naar te kijken, maar niet voor mij.

Patrick-die-trouwens-de-930-nog-steeds-prachtig-vind-maar-toch-voor-de-tijdloze-looks-van-de-pre-73er-911-koos


18 mei 2006 10:56
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
996 3.6 - 2002
Gent - België
Bericht 
Ik denk niet dat ik ooit een Ferrari zal kopen, maar ik vind ze wel prachtig. Zoals de 575 GTZ bijvoorbeeld :

Afbeelding
_________________________________________
Air or water, Porsches are COOL.

Blijf op de hoogte van alles wat me bezighoudt :
http://www.RUFIE.be


18 mei 2006 11:09
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Fifties Café Racer a.k.a. Black Betty
Vinkeveen
Bericht 
Dat is toch die Ferrari die speciaal voor die schatrijke Japanner is ontworpen en gebouwd?
_________________________________________
it's better to burn out than to fade away


18 mei 2006 11:15
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Carrera 3.2, 996 Cabrio, 991 GTS
Thuredriht - NPC#1408 PF#492
Bericht 
Afbeelding
op het circuit wordt het verschil misschien duidelijk, waar je op straat mee rond wil rijden is puur een kwestie van smaak
_________________________________________
Got coffee?


18 mei 2006 11:29
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
‘64 Kever
Bericht 
Marco schreef:
op het circuit wordt het verschil misschien duidelijk, waar je op straat mee rond wil rijden is puur een kwestie van smaak
:thumleft:


18 mei 2006 11:39
Profiel Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
996 3.6 - 2002
Gent - België
Bericht 
SPEEDY944 schreef:
Dat is toch die Ferrari die speciaal voor die schatrijke Japanner is ontworpen en gebouwd?


Ik ken te weinig van Ferrari om een antwoord te geven. Dit model was te zien op die meeting in Italië Villa d'Este Concorso d'Eleganza.

Als je die gallery bekijkt, dan loopt het water uit de mond. En niet alleen van die enkele Porsches. Neem nu deze Alfa bijv.

Afbeelding
_________________________________________
Air or water, Porsches are COOL.

Blijf op de hoogte van alles wat me bezighoudt :
http://www.RUFIE.be


18 mei 2006 11:54
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
996 3.6 - 2002
Gent - België
Bericht 
Of deze :
AfbeeldingAfbeelding
AfbeeldingAfbeelding

Hele gallery :
http://www.supercars.net/Gallery?cmd=vi ... 737&pgID=1
_________________________________________
Air or water, Porsches are COOL.

Blijf op de hoogte van alles wat me bezighoudt :
http://www.RUFIE.be


18 mei 2006 11:59
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Bericht 
patrick911 schreef:

Ik denk dat het verwezenlijken van een jongensdroom voor een groot deel emotie is, maar het financiele deel maakt dat je zoiets waar kan maken of niet.


Ja en nee. Als je eenmaal een auto gaat kopen dan ga je je er toch meer in verdiepen. Het is zoiets als de jongensdroom om agent te worden. Als je jong bent denk je dat het een mooie baan is, maar later als je groot bent vraag je je af of slapen in de berm voor een paar rotcenten niet gewoon een nachtmerrie is...


18 mei 2006 13:09
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
1973 911 2.4T & 1976 911S 2.7 (73 2.8RSR to be)
Melbourne
Bericht 
Scherp vandaag, Devils son. 8)
Helemaal waar. Gelukkig dat ik dat iig vroeger niet als jongensdroom had... :wink:


18 mei 2006 13:11
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 2 S / 997 GT3RS NPC 0019
Haarlem e/o
Bericht 
Devils son schreef:
patrick911 schreef:

Ik denk dat het verwezenlijken van een jongensdroom voor een groot deel emotie is, maar het financiele deel maakt dat je zoiets waar kan maken of niet.


Ja en nee. Als je eenmaal een auto gaat kopen dan ga je je er toch meer in verdiepen. Het is zoiets als de jongensdroom om agent te worden. Als je jong bent denk je dat het een mooie baan is, maar later als je groot bent vraag je je af of slapen in de berm voor een paar rotcenten niet gewoon een nachtmerrie is...


Nou zeg eens wat is een mooie baan :?:

Brugwachter, testrijder bij Porsche of piloot :?:
_________________________________________
Ben ik eindelijk mijn wilde haren kwijt, zitten er grijze onder!!!


18 mei 2006 13:18
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Ex 911 [930] turbo, ex 356 speedster replika
Reuver
Bericht 
Ligt eraan wat voor type agent,

Afbeelding

Lijkt me alles behalve saai en onderbetaald.
_________________________________________
911 turbo, the boosted beast.

mhaschreurs.hyves.nl


18 mei 2006 13:22
Profiel Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Groningen
Bericht 
Devils son schreef:
patrick911 schreef:

Ik denk dat het verwezenlijken van een jongensdroom voor een groot deel emotie is, maar het financiele deel maakt dat je zoiets waar kan maken of niet.


Ja en nee. Als je eenmaal een auto gaat kopen dan ga je je er toch meer in verdiepen. Het is zoiets als de jongensdroom om agent te worden. Als je jong bent denk je dat het een mooie baan is, maar later als je groot bent vraag je je af of slapen in de berm voor een paar rotcenten niet gewoon een nachtmerrie is...


Beetje rare vergelijking. De emotie die Patrick terecht aanhaalde is toch ergens op gestoeld. Als "je groot bent" heb je misschien meer inzicht in bepaalde nadelen, maar doet dat afbreuk aan het uiterlijk, het geluid, etc?
Met genoeg geld kun je een hoop eventuele nadelen doen afvlakken.

In jouw voorbeeld was de emotie gebaseerd op een illusie. Schoonheid is lang niet altijd een illusie. Behalve die ene keer dat je wakker werd naast een... :wink:


18 mei 2006 13:22
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Bericht 
Jort schreef:

Beetje rare vergelijking. De emotie die Patrick terecht aanhaalde is toch ergens op gestoeld. Als "je groot bent" heb je misschien meer inzicht in bepaalde nadelen, maar doet dat afbreuk aan het uiterlijk, het geluid, etc?
Met genoeg geld kun je een hoop eventuele nadelen doen afvlakken.


Kinderen kijken naar een auto en denken: wauw! Die wil ik ook. Maar volwassenen nemen ook mee: hoe zit de auto, hoe rijdt deze, wat gaat de buurt wel niet van mij denken, enz.

En als je ouder wordt verandert je smaak ook nog. Ik vond de 911 vroeger alleen mooi met turbovleugel, nu vind ik de turbovleugel alleen nog mooi op een turbo...

Citaat:
Schoonheid is lang niet altijd een illusie. Behalve die ene keer dat je wakker werd naast een... :wink:


Ik geloof je op jouw woord... en adviseer je om of niet teveel te drinken, of aan een nuchter persoon even een second opinion te vragen (en niet aan mij, want ik hou wel van een practical joke). :twisted:


18 mei 2006 14:30
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 66 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Enguess, ewp964c2, Thefrits


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.