Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 25 apr 2024 5:57



Antwoord op onderwerp  [ 198 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 8  Volgende
RINGring ..... wake up! 
Auteur Bericht
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
ex 997 Carrera S, ex 3,2 ex 993 C2 PF#233
Limburg
Bericht RINGring ..... wake up!
911-lover schreef:
Doeme :evil:
Dan zal ik moeten wachten tot de 11e voor het 968 treffen.
Ik zal eens uitkijken voor een volgende keer en de datum hier neerzetten.
THX voor de info :wink: :cry:


Ben jij nog op de Ring geweest koen? Ik hoop het niet voor je, was een zwarte dag in de Ring geschiedenis: Lange link

(edit door paSCal: Mensen, plaats de URL's aub. tussen die haken, er staat help bij op het moment dat je het aanmaakt, dit houdt het leesbaar!)


13 jun 2006 8:38
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Westervoort
Bericht 
Daar wordt je even stil van...


13 jun 2006 8:45
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 997S, ex 996 GT3, ex 996C2, ex 993C4, ex Boxster
ex RS4
Bericht 
brrrr.... :shock: Een ongeluk zit in een klein hoekje, dat is weer duidelijk.
_________________________________________
Scheiße in der Lampenschale, bringt gedämpftes Licht im Saale.


13 jun 2006 9:35
Profiel WWW
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
KIA/ex-924 driver
DEN(k) HELDER
Bericht 
Gatverdikkie!! :x Dat ziet er nie best uit...

Hoewel ik toch altijd zeg, ga je racen, kun je dit verwachten, ben ik toch wat de Nordschleiffe aangaat nog wel eens bang dat ie gesloten zou kunnen worden voor publiek. Het is gewoon voor onervaren mensen TE gevaarlijk... :cry:
_________________________________________
DENK HELDER


13 jun 2006 9:39
Profiel Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924
Hasselt/België
Bericht 
Neen , daar het te heet was voor mijn zoon om die afstand te rijden zijn we lekker thuis gebleven en hebben we geprofiteerd.
Ik heb idd vernomen dat het een zwart weekend was en twee motorrijders het leven gelaten hebben. :cry:
_________________________________________
www.porsche968cs.be

Laatste update 22/10/2013


13 jun 2006 10:54
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Boxster S 3.4 zwart 2007 993 TT Arenarood 1997
Rosmalen
Bericht 
Daar wordt je inderdaad erg stil van.


Een ongelooflijke opeenstapeling van rampen, met fatale gevolgen helaas. Zeer, zeer treurig.

Een ongeval kan gebeuren, maar méér ellende moet altijd acuut voorkomen worden. Niet alleen door de leiding/organisatie maar zéér zeker door mede-Ringers die op de hoogte moeten zijn van dit soort te verwachten dramatische gevolgen.
Kortom: bij aankomst bij een ongeval op de Ring; stel jezelf in de eerste plaats in veiligheid (achter de vangrail), direct het nood-nummer bellen voor een trauma-heli EN voor een ALGEHELE sluiting van het circuit. Zodra er enkele mensen méér ter plekke zijn, terug lopen langs het parcours en rijders waarschuwen en laten stoppen. Pas wanneer dat verzekerd is, is EHBO mogelijk voor de ongevalspatiënt.

Achteraf is het allemaal makkelijk gezegd, zeker wanneer je de details niet kent. Maar hoe dan ook is dit weer een vreselijk ongeval geweest waar door gebruikers en organisatie belangrijke lessen uit geleerd moeten worden.

Veel sterkte aan de getroffen families.


13 jun 2006 11:41
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Bericht 
Ik kan geen duits maar ik kan opmaken dat het een kettingreactie is, moto valt , tweede kan niet ontwijken en valt ook, dan nog een moto die de porsche aanrijdt,aiaiai, ziet er niet goed uit, en zo zie je maar dat het soms in een klein hoekje zit.


13 jun 2006 12:21
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Nu even niet ...
amersfoort
Bericht 
Ring openhouden en deze dodelijke ongelukken accepteren :( of de (soms overmoedige of onervaren) gebruikers tegen zichzelf beschermen door sluiting?


13 jun 2006 13:17
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Tijdelijk Porsche-loos; Jaguar XJ8;
Maastricht
Bericht 
Ik ben afgelopen zondag op de ring geweest. De baan was na 16.30 uur pas weer open. Tegen 18.00 uur zelf een rondje gereden. :D
Toch weer 2 motor rijders langs de baan zien liggen. :(
Van mij mogen ze motor rijders weghouden daar of apart laten rijden...
Of beter een rijders cursus / licentie voor dat je de baan op mag.

Ben ook op de nurburgring zelf geweest, leuke races gezien.
Hoog GT3 gehalte, ook op de nordschleife zelf moet ik zeggen.


13 jun 2006 13:55
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Omgeving Leuven
Bericht 
Waarom doen ze motorrijders en auto's apart :?
Idd wel zeer treurig nieuws, maar moto's en auto's samen laten rijden, is naar mijn mening om problemen vragen, sorry...
_________________________________________
R, S, ST, RS, RSR


13 jun 2006 16:15
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924
Hasselt/België
Bericht 
Op de Hockenheimring worden ze appart gehouden.
Die is wel een heel stuk korter dan de Schleife natuurlijk , maar daar wordt om het kwartier gewisseld.
Zou ook goed zijn op de Schleife. Elk vol uur wisselen. 50 min rijden en 10 minuten voor wissel. Dat moet perfect lukken.
_________________________________________
www.porsche968cs.be

Laatste update 22/10/2013


13 jun 2006 16:22
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Boxster S 3.4 zwart 2007 993 TT Arenarood 1997
Rosmalen
Bericht 
Strikt genomen zou dat wel veiliger zijn Koen. Ben ik met je eens.

Maar het zou tevens de populariteit beïnvloeden, omdat het gemengd rijden (voor de motoren iig) juist een kick zal geven. Een overweging voor de organisatie dus.

Zie hiervoor Fabian's reactie, zoals je weet deskundig en zéér ervaren lid van de Fahrstrecke Controlle, én fanatiek motorrijder.

Afbeelding


13 jun 2006 18:11
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924
Hasselt/België
Bericht 
Natuurlijk heeft Fabian ergens gelijk. Het is idd dan een apparte sfeer zo gemengd rijden.
Zoals hij zelf schrijft vindt hij het leuk als motorijder achter dikke Porsches en BMW's te rijden (met in het achterhoofd ze in te halen).
Ikzelf ben jaren motorijder geweest met steeds snelheidsmachines.
Elke motorijder moet toegeven dat ZEKER op een circuit (maar ook dikwijls op de weg) de spiegels niet of zeer zelden gebruikt worden daar ze denken dat er toch niets sneller als hun is. Er wordt bijna enkel naar voren gestaard en zelden of nooit naar achter . Als ik op een circuit met de wagen rijdt ben ik constant ook in de spiegels aan het kijken en houdt rekening met het achterop komende verkeer. Bij motorijders is dit quasi nihil. Het is niet voor niets dat zelfs de meeste circuitrijders de spiegels van hun moto's eraf halen om zo beter zicht te hebben bij het plat nemen van bochten (dan kijk je steeds naast je scherm voor de leken).
Mijn ervaring en conclusie bij samenrijden zal de autobestuurder steeds rekening moeten houden met de motorijders en omgekeerd is dit quasi nihil.
Dat vind ik dus het mindere aan samenrijden.
Vroeger werd er op Zolder ook gemengd gereden doch dit is (gelukkig) uit veiligheidsoverwegingen afgelast (levens zijn belangrijker dan fun).
En dat het dan het einde zou zijn van de Nordschleife :?:

Sorry , maar Bull shit imho

Het einde van vele onnodige gevaarlijke situaties wel ja .
_________________________________________
www.porsche968cs.be

Laatste update 22/10/2013


13 jun 2006 19:50
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
964 C4
Tholen
Bericht 
ER schreef:
Strikt genomen zou dat wel veiliger zijn Koen. Ben ik met je eens.

Maar het zou tevens de populariteit beïnvloeden, omdat het gemengd rijden (voor de motoren iig) juist een kick zal geven. Een overweging voor de organisatie dus.

Zie hiervoor Fabian's reactie, zoals je weet deskundig en zéér ervaren lid van de Fahrstrecke Controlle, én fanatiek motorrijder.

Afbeelding




Hier nog eentje let op zijn handje :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:



Afbeelding
http://www.porscheforum.nl/album/album_pic.php?pic_id=18308


Laatst bijgewerkt door Patrick964 op 13 jun 2006 21:08, in totaal 1 keer bewerkt.



13 jun 2006 20:57
Profiel Facebook 
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Zuid Limburg
Bericht 
ERG Relaxed ;)

Denk wel dat je kunt stellen dat dit een ervarene is die weet wat hij doet, anders laat je je hand niet even los ;)
_________________________________________
Mijn exen: Carrera 2 '90 | Carrera 3.2 '84 | 993 4S '96| 996.2 GT3 '03 | 986 S '01 | 996.1 '99 | 986 '97 |


13 jun 2006 20:59
Profiel Facebook 
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
911 3.2 cabrio
Haarlem PF # 2694
Bericht 
Ik wil het eigenlijk niet zeggen maar het is toch eigenlijk onverantwoord om Jan en alleman tegelijk op zo'n lang circuit rond te laten rijden. Ik weet uit ervaring hoe lang het duurt voor je een baan echt kent en een lange baan als de Nord-Schleife moet je echt jaren rijden voor je hem kent. Als je dan ervaren en onervaren rijders tegelijk rond laat rijden zijn de snelheidsverschillen gewoon té groot. Auto's én motorrijders tegelijk op de baan is mijn insziens óók vragen om problemen.


13 jun 2006 21:57
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
ex 997 Carrera S, ex 3,2 ex 993 C2 PF#233
Limburg
Bericht 
Motors en auto's samen had voor dit ongeluk niks uitgemaakt, als de Ducati rijder de 997 niet tegen was gekomen dan was hij wel over een andere motorrijder gereden die nog op de grond lag met nog ergere gevolgen. De Nordschleife is nou eenmaal een gevaarlijk circuit, zeker met de motor (geen uitloopzone) waar al veel mensen zich in vergist hebben en dat zal niet snel veranderen.

Citaat:
Mijn ervaring en conclusie bij samenrijden zal de autobestuurder steeds rekening moeten houden met de motorijders en omgekeerd is dit quasi nihil.


Ik denk dat motorrijders als Fabian beter op auto's moeten letten als anders om simpelweg omdat ze veel sneller zijn dan 99% van de auto's die op de Ring rijden, de bovenste foto waar de spiegels gedemonteerd zijn is dan ook niet op de ring genomen. Wel is het natuurlijk zo dat spiegelen op een motor veel lastiger is.


13 jun 2006 22:08
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht 
RED CABRIOLET schreef:
...een baan ... als de Nord-Schleife .... is mijn insziens óók vragen om problemen.


Dat is ook mijn mening :arrow: maar kan me aan de andere kant heel goed voorstellen dat het onwais gaaf is om 'm te rijden ....


13 jun 2006 22:09
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Boxster S 3.4 zwart 2007 993 TT Arenarood 1997
Rosmalen
Bericht 
911-lover schreef:
Het einde van vele onnodige gevaarlijke situaties wel ja .


Dat denk ik zeker. Geen enkele Ringer (autorijder) zal daar aan twijfelen.

Het geeft in ieder geval minder onenigheid tussen bikers en auto-coureurs.......

Afbeelding


Het is een begin, maar is zéker nog geen garantie voor het uitblijven domme, en levensgevaarlijke acties. Zoals deze sukkel die een mede-Ringer klem reed en nog 'even' ging uitleggen wat de ander vooral verkeerd had gedaan, MIDDEN OP HET CIRCUIT, IN EEN BOCHT (!!!!!) met alle risico's van dien. Iedereen is toen met de schrik vrijgekomen, maar dat had óók anders af kunnen lopen.

Afbeelding


Kortom: afgezien van alle regeltjes moeten we wél blijven nadenken......


13 jun 2006 22:15
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
924 `77
Wijchen
Bericht 
Ik wil jullie je droom niet verstoren,

Maar gezien de omvang van de crash dat afgelopen zondag heeft plaatsgevonden op de ring, worden er waarschijnlijk (de duitsers kennende, net zoals de amerikanen) strengere regels opgesteld (vermoed ik) of zelf helemaal niet open meer voor publiek enkel voor mensen met een race-licentie ofsow (ik laat ook even mijn gedachten de vrije loop)

Als je naar de amerikanen gaat kijken, die pas iets veranderen na een dikke (vliegtuig) crash, zo doen die duitsers ook.

Houd dit gewoon even in het achterhoofd :) Bij iedereen zal de schrik er natuurlijk in zitten, maar veiligheid staat voorop!


14 jun 2006 0:55
Profiel Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Panamera Turbo
Rotterdam
Bericht 
Geachte meneer Aard,

Helaas vallen er jaarlijks doden te betreuren op de Ring!
Vorig jaar (of dat jaar daarvoor ook nog 2 Engelsen met hun Ferrari!)
Desondanks is de Ring nog steeds open!
Ik verwacht niet dat er nu ineens snel wat zal veranderen!
De risico's zijn aanwezig, maar zeker niet meer dan op de openbare weg.


14 jun 2006 1:16
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Veel ex-en: Ex 964 C2 en C4, ex 996 turbo en ex 997 Carrera S
Bericht 
Nou Rob, bij mij in de straat vallen er toch niet zoveel doden en gewonden hoor. Dus wel degelijk meer risico op de Ring.


14 jun 2006 9:09
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
‘64 Kever
Bericht 
Bij jou in de straat niet, maar op zo'n mooie B-weg waar ze ook aan het racen zijn... Je zou de bloemetjes eens moeten tellen op zulke wegen...

Het "voordeel" aan de Ring is, dat je het daar min of meer kunt verwachten... Toch?


14 jun 2006 9:14
Profiel Facebook 
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Nu even niet ...
amersfoort
Bericht 
Rob Herfst schreef:
(..)De risico's zijn aanwezig, maar zeker niet meer dan op de openbare weg.


Dat moet je me eens uitleggen :? Op de Ring geldt geen snelheidslimiet, de mensen die daar komen zijn er niet om rustig rondjes te toeren en van het landschap te genieten maar rijden met veelal snelle voertuigen in voorkomend geval tot de limiet, snelle en minder snelle deelnemers rijden door elkaar, geen eisen aan rijvaardigheid (!), iedere jan b-l- die € 14 voor een rondje over heeft kan met z'n standaard onderstel en dito banden de baan op ... Als ik wat langer zou nadenken kan ik er waarschijnlijk nog wel een paar noemen. Ja, nu zie ik het ook, lang niet zo gevaarlijk als een rondje om de kerk ... :roll:


14 jun 2006 9:31
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Volkswagen 356 Kever Cabrio
Brecht Antwerpen België
Bericht 
Adu, deels heb je wel gelijk.

Enkel op de ring, weet je dat er buiten ervaren en mensen met verstan, ook nog van die randdebielen rondrijden, die beantwoorden aan je omschrijvingen.
Als ik rond de kerktoren rij, verwacht ik deze eigenlijk niet.
_________________________________________
Een boete is een belasting voor een fout; een belasting is een boete voor succes.

Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.


14 jun 2006 9:41
Profiel WWW
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 198 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 8  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.