Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 25 apr 2024 17:33



Antwoord op onderwerp  [ 198 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8  Volgende
RINGring ..... wake up! 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 4S
Bericht Re: RINGring ..... wake up!
Fantastische bocht, Pouhon, tegenwoordig ligt er genoeg asfalt als je de bocht niet haalt...
_________________________________________
GREEN IS GOOD


25 jul 2016 15:39
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
996 MK2 Targa
Etten-Leur
Bericht Re: RINGring ..... wake up!
Wat een verhalen allemaal...

Ik rijd nog steeds als een ouwe l*l (heb de auto net nieuw) en het gaat niet echt kriebelen op deze manier om me op te geven voor een racedag/ -licentiecursus.

Ik blijf nog even rustig :drive:


25 jul 2016 17:16
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Bericht Re: RINGring ..... wake up!
Toen ik nog vele manen jonger was en een Boxster had van toen 5 jaar oud, liep ik eens op Francorchamps. Er was iets te doen, weet niet meer wat, maar je kon daar en dan ter plaatse inschrijven. Ik was jong en het jeukte...
Ik had toen ook al gezonde vrees. Beetje rondgelopen met een vriend erbij, mezelf proberend te overtuigen, allerhande Porsches zien passeren, ook ouwe hokken zoals impactbumpers, 964's, etc (waar toen nog op neergekeken werd wegens oude rommel). Nog wat verder gestrold en ineens de beslissing gemaakt van "F*ck, ik doe het! Als al die ouwe rommel durft op circuit te gaan kan ik dat met mijn Boxster ook". Net toen ik het dacht ging er een 996 achterwaarts de bocht uit en de vangrail in, om dan een pirouette te maken en met de voorkant ook nog eens de vangrail te tikken.

Lang verhaal kort: Ik heb nog nooit (op het hard van de snee) op een circuit gereden :)
_________________________________________
If I could have all the money I ever spent on cars, I'd spend it on cars.


25 jul 2016 17:59
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht Re: RINGring ..... wake up!
Heb met een van mijn 964's paar keer circuitdag op Zolder gedaan. Was erg leuk hoewel op één van die dagen een mede moderator met zijn 964 cabrio de grindbak indook. Holy shit, dat grind komt echt overal. En er was toch best een hoop schade...
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


25 jul 2016 21:43
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
‘64 Kever
Bericht Re: RINGring ..... wake up!
Idem hier, om het over die Donkervoort die niet meer naar Donker Voort maar niet te hebben.... ;)... Genoeg schade gezien, been there, done that... Effect heeft zich bewezen op de normale weg, bewuste keuzes bij enge situaties, dat heb ik geleerd, maar circuit rijden is niks voor mij ;)


25 jul 2016 23:20
Profiel Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 2 S / 997 GT3RS NPC 0019
Haarlem e/o
Bericht Re: RINGring ..... wake up!
Rijd regelmatig met onze race E46 op Z.voort, wat een genot om te doen :drive:
Natuurlijk gaat de Porsche rapper maar de kans op schade is mij te groot en te kostbaar :oops:
_________________________________________
Ben ik eindelijk mijn wilde haren kwijt, zitten er grijze onder!!!


26 jul 2016 8:05
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht Re: RINGring ..... wake up!
Tilt! schreef:
Lang verhaal kort: Ik heb nog nooit (op het hard van de snee) op een circuit gereden :)


Ik ben geneigd om (altijd) op de grens te rijden - van mijn eigen kunnen, welliswaar. Want de auto kan gewoon veel meer, dan ik aan skills in huis heb.

Inderdaad met de 964 eens flink door de grindbak gevlogen, wat niet bij alleen maar een beetje steenslag bleef :|

Het "fijne" was wel, dat een zeer kundige rijder er een paar rondes later op dezelfde plek af ging .. maar er in tegenstelling tot mijzelf gelukkig zonder schade vanaf kwam :P

Later nog met de 993 op zandvoort een schuiver gemaakt, die ik goed opving -- waarna Dillon Koster zei: Nou, jij had er zin in :!: Mooi gedrift :!: :!:

8)

Het mooiste was met de 944, die ik samen met Pascal had, het circuit op te gaan. (Toendertijd veel "Bang for your Buck")
Met deze kon je zelfs doorschakelen in een bocht :D


26 jul 2016 22:00
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
964 C4 1991 Fiesta 2015
Drechtsteden
Bericht Re: RINGring ..... wake up!
Heb 2 x op de Ring gereden (met mijn Astra uit 1999), de eerste keer met 3 passagiers.
Of dat nou zo verstandig was ... Heb overigens rustig gereden, ging meer om de ervaring.
Veel in de spiegels gekeken, veel reserve gehouden en gelukkig dan ook geen klachten
of vuil ondergoed van de passagiers, iedereen vond het geweldig.

Maar wat zijn de snelheids-verschillen enorm, is zeker ook ook een risico-factor.

Na eindeloos veel rondjes op YouTube gekeken te hebben wist ik : dat moet nog een keer.
Een zondag uitgekozen met goed weer, 05.30 uur vertrokken en om 09.00 bij opening van
de baan aanwezig om de drukte voor te zijn. 2 Rondjes gereden en dat was voldoende,
stijf van de adrenaline en concentratie van de baan. 1 x Het gras in gegaan zonder gevolgen,
en rustig naar huis gereden, want in 2 rondjes zijn de huis tuin en keuken banden meteen
terminaal.

Ik sluit niet uit dat ik het ooit nog eens ga doen, maar nooit met de 964.
De verleiding is groot, het risico nog groter.
_________________________________________
Win on sunday, sell on monday.


26 jul 2016 22:29
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 2 S / 997 GT3RS NPC 0019
Haarlem e/o
Bericht Re: RINGring ..... wake up!
Jaren terug een rondje op de Ring gereden met een Alfa Guilia 1600, had een huisje gehuurd in de Eifel.
Was in het jaar 1982, onze dochter was net een half jaar.
_________________________________________
Ben ik eindelijk mijn wilde haren kwijt, zitten er grijze onder!!!


26 jul 2016 23:06
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
‘64 Kever
Bericht Re: RINGring ..... wake up!
Olaf schreef:
Het mooiste was met de 944, die ik samen met Pascal had, het circuit op te gaan. (Toendertijd veel "Bang for your Buck")
Met deze kon je zelfs doorschakelen in een bocht :D

Haha, ja, weet ik nog goed ja, op Zandvoort, stond gelijk een meter opzij ;).... Maar wel gaaf ding, achteraf zonde dat we die weg hebben gedaan (maarja, ruimte he)


26 jul 2016 23:20
Profiel Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 4S
Bericht Re: RINGring ..... wake up!
Niet zo bang jongens, weinig dingen lekkerder dan een rondje NS :drive:

Hier een rondje direct nadat ik er bijna afgegaan was op Swedenkreuz, de enige keer dat het bijna fout ging op 147,5 rondjes, 50/50 Alfa/Porsche

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=5dKgIw_dwBU&feature=youtu.be[/youtube]

Waarom doetie het niet???
_________________________________________
GREEN IS GOOD


27 jul 2016 9:34
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht Re: RINGring ..... wake up!
Kreeg voor mijn 40e van mijn grote forumvrienden een rondje ringtaxi als topkado. Op de dag zelf geritseld dat we bij Sabine mochten en met Jurgen en ppp356 achterin eerst twee uur in het zonnetje voor de slagboom met Sabine zitten OH'en (Ring was tijdelijk dicht ivm ongeluk) en toen los. Was erg gaaf met die M5. Veel harder dan ik zelf zou durven of kunnen. Mooie eerste Ring ervaring en dito herinnering. 8)
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


27 jul 2016 9:40
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
PF #911
België
Bericht Re: RINGring ..... wake up!
rens914 schreef:
ik ben met 200 in pouhon rond gegaan en uiteindelijk in het toen nog grind terecht gekomen.
Behalve kromme schijven, kapotte spoiler en veel lakschade had ik niets.


Vergeten te remmen? 200 is véél te snel om met een niet-racewagen Pouhon (of dubbele linkse) in te gaan.


In oktober 2014 zelf een zwaar ongeluk voor onze neus zien gebeuren op de NS, een Opel Speedster was een achterwiel kwijtgeraakt... En na diverse contacten met de vangrail stond deze nu in het midden van de baan net achter een heuvel. Terwijl een van ons naar de piloot ging liep ik verder om aankomend verkeer te waarschuwen. Ondanks mijn signalen vlak naast de baan bleven ze maar doorrazen tot ze plots met de Speedster werden geconfronteerd. Dat is voor mij dan ook, zoals nu wederom blijkt, het grootste gevaar van de Ring: iedereen is op jacht naar zijn beste ronde alsof het een qualifying betreft en weigeren zelfs bij aanmaning of gele vlaggen snelheid te minderen.

Mijn wagen zal dan ook niet gauw meer op de NS te zien zijn, op Spa-Francorchamps wil ik wel nog enkele keren per jaar rijden. Daar heb je natuurlijk wat meer marge, alhoewel er in mijn reeks tijdens de afgelopen Porsche Days ook 2 wagens van de baan waren gegaan.
_________________________________________
968 ClubSport
GT86
MX-5 NA
Ex: Elise S1 111S


27 jul 2016 12:16
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Twente
Bericht Re: RINGring ..... wake up!
In 2005 aan een Autovisie lezersreis deelgenomen met als thema 25 jaar (Audi) Quattro. Vier dagen op pad met dikke quattro's met als hoogtepunt de Nordschleife. Geen toeristenfahrte maar circuit exclusief voor Audi en wij mochten er ook op. Achter een voorrijder (met de toen net nieuwe RS4) aan met 4 auto's. Ik mocht in een A8 quattro. Wat was dat gaaf en relatief veilig. Als hij niet remt hoeven wij het ook niet! In de Carroussel vloog er bijna een A3 uit onze groep de bocht uit maar de ESP redde de boel. Mensen van Audi Nederland die mee waren waren enigszins geschrokken om te merken hoe de demo auto's op hun donder kregen op het circuit. Nieuwe banden leken opeens niet zo nieuw meer. Gelukkig geen schade gereden door de groep.

Naderhand mochten we met een Audi DTM coureur mee in een flying lap in een RS4. ik had zelfs de mazzel om twee rondjes mee te mogen. Een van de chauffeurs was Frank Stippler, mede verantwoordelijk voor de nieuwe R8 als testrijder. Wat was dat GAAAAAAFFFFFFFFF! Omlaag duiken (in buurt F1 circuit) vol in de ankers, merken dat er iets gelift wordt maar waarom dan, hobbel absorberen en weer vol in de ankers. Zoiets heet baankennis! Volgens Stippler deden we tempo van een rondje van ongeveer 8:40 dus best pittig. Er was een monteurtje aanwezig die op straat in no time de RS4's van verse remblokken voorzag na een aantal ronden (ik meen vier). Ik had een smile van oor tot oor die ronden.

Dit alles was een hele vette ervaring in relatief veilige omstandigheden met de auto van een ander. Beter kon niet. Deze ervaring zorgt er voor dat ik geen toeristenfahte wil aangaan. Veel te veel anderen op de weg en geen voorrijder is mij een te groot risico. En dan was het in 2005 ook nog eens niet zo druk als het tegenwoordig is. Kijken (b.v. bij Ardenauer Forst) blijft gaaf.
_________________________________________
Je krijgt later eerder spijt van de dingen die je NIET gedaan hebt dan van de dingen die je wel gedaan hebt


27 jul 2016 13:53
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Ex 964, ex C3.o
Amsterdam PF #109
Bericht Re: RINGring ..... wake up!
Cazzo Super Veloce schreef:
Niet zo bang jongens, weinig dingen lekkerder dan een rondje NS :drive:

Hier een rondje direct nadat ik er bijna afgegaan was op Swedenkreuz, de enige keer dat het bijna fout ging op 147,5 rondjes, 50/50 Alfa/Porsche



Waarom doetie het niet???

Dat &feature is stukje eraf halen
_________________________________________
'Known problems nearly always get solved – it’s the unknown ones which do the damage'


27 jul 2016 14:08
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 4S
Bericht Re: RINGring ..... wake up!
Snap er nix van maar :thumleft:
_________________________________________
GREEN IS GOOD


27 jul 2016 14:21
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
997 cabrio S, ex 964 carrera 2 cabrio.
Nieuwerkerk a/d IJssel
Bericht Re: RINGring ..... wake up!
Met 70 km/h over de Nordschleife, ja dan loop je natuurlijk geen risico :drive: :mrgreen:


27 jul 2016 15:04
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: RINGring ..... wake up!
2 jaar terug een rondje over de NS meegereden met een officiele Aston Martin V8 N24 in racespec. (Rolkooi, slicks, raceoverall etc.) was wel duur maar de moeite waarde. Wat kan zo'n ding hard door de bocht. Jammer was wel dat de vele gele vlag locaties de flow steeds doorbraken.

Afijn ik dacht dat het eerste rondje duur was. Het 2e rondje met de eigen auto (een 2001 Jaguar XKR Convertible) was nog veel duurder. Halverwege de baan kwamen we ineens in een plensbui (het had dagen niet geregend). Ik had een setje nieuwe originele velgen gekocht waar nog ongebruikte (maar wel 15 jaar oude) achterbanden op gemonteerd waren. Die wou ik eerst nog even oproken. Toen de regen begon ben ik (gelet op bovenstaande) gelijk rustiger (maar niet rustig genoeg) rechts gaan rijden. In een bocht naar rechts kwam de achterkant toch nog voorbij en stond de auto dwars voor ik het op kon vangen. En zo ging hij dus ook de vangrail in. De Jaguar helaas Total loss en afgesleept. Even ruim €1000,- vangrail aftikken en zonder auto naar huis.

Enige positieve van het verhaal is dat er daarna een Porsche kwam en ik bij dit fantastische forum terecht kwam!


27 jul 2016 15:31
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 3.2 Carrera
Bericht Re: RINGring ..... wake up!
Met minder glij je ook van de baan af en vol in de vangrails.

Voor de rest begrijp ik niet wat je kostbare bezit/hobby auto daar op het circuit moet, er zijn zoveel mooie andere wegen in de buurt om lekker te genieten.... :scratch:

Ik hoef echt niet te bewijzen dat de auto snel is,....laten we erop houden dat de auto veel meer kan dan mijzelf, is veilig genoeg zo.

En mocht je toch met je Porsche gaan racen dan heb je duidelijk veel geld (voor) over, en ik dus duidelijk niet. Mocht je je hem aan gort rijden koop je gewoon een andere....:mrgreen:
_________________________________________
early to bed early to rise makes a man healthy wealthy and wise


27 jul 2016 15:39
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Sint-Niklaas (B)
Bericht Re: RINGring ..... wake up!
Cazzo Super Veloce schreef:
Snap er nix van maar :thumleft:


Ik ook niet dat jij met zo'n groene euh goede smaak naar dergelijke botsauto-muziek luistert tijdens een rondje NS :lol: :wink:
_________________________________________
MX-5 voorheen NC Niseko, nu ND 2.0 Sport / Recaro nog steeds... the poor man's Boxster
Honda VFR800FI


27 jul 2016 15:49
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 4S
Bericht Re: RINGring ..... wake up!
2.2VTEC schreef:

Ik ook niet dat jij met zo'n groene euh goede smaak naar dergelijke botsauto-muziek luistert tijdens een rondje NS :lol: :wink:



Euh, die muziek, das in de filmauto he :lol:

Ewout schreef:
Met 70 km/h over de Nordschleife, ja dan loop je natuurlijk geen risico :drive: :mrgreen:


Was toch een rondje van 10 minuten, en dat vlak na mn eerste (en gelukkig enige) OEPS-momentje op de Ring.
Snelste ronde daar is minder dan 9.30, hoewel ik nooit serieus getimed heb (te link).
Ik moet het de cabrio-ridders hier op het forum nog ff zien doen :popcorn:
_________________________________________
GREEN IS GOOD


27 jul 2016 16:12
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 2 S / 997 GT3RS NPC 0019
Haarlem e/o
Bericht Re: RINGring ..... wake up!
Kom al heel lang op Zandvoort, ging al met mn vader kijken toen er motoren en auto's gelijk de baan op gingen :oops:
Haalde me rijbewijs in 69 en gelijk de baan op, kon me altijd redelijk beheersen maar je wilt niet weten wat een kleine drama's ik daar gezien heb.
De tranen vloeide rijkelijk bij hun nieuwe nieuwe auto's met plat dak :cry:
Ook bij meetingen van de NPC veel schade's gezien en je weet je rijdt voor eigen risico :idea:
Had in de jaren 70 een 2002 turbo, nam een snippermiddag reed naar Z.voort en reed alleen mijn rondjes, kwam Rob Slotemaker regelmatig tegen in zn rode 2002 :drive:
_________________________________________
Ben ik eindelijk mijn wilde haren kwijt, zitten er grijze onder!!!


27 jul 2016 16:35
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
997 cabrio S, ex 964 carrera 2 cabrio.
Nieuwerkerk a/d IJssel
Bericht Re: RINGring ..... wake up!
De snelste ronde is 6:48. :res:
10 minuten kan ook in een Ford Transit :drive: :wink:


27 jul 2016 17:34
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 4S
Bericht Re: RINGring ..... wake up!
Volgens mij haalde Sabine de 10 minuten net niet.
Dus ik ben minimaal 30-40 seconden sneller in de 993 :drive: :mrgreen:
_________________________________________
GREEN IS GOOD


27 jul 2016 17:48
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
911 3.2 - 914 - 986 S
Z.O. Brabant
Bericht Re: RINGring ..... wake up!
Je bedoelt: amper sneller dan een vrouw in een bouwvakkersbusje.
Ben zwaar onder de indruk :mrgreen:


27 jul 2016 19:11
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 198 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.