Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 16 jun 2024 8:10



Antwoord op onderwerp  [ 31 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
U rijdt door het groene licht: mag dat? 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Veel ex-en: Ex 964 C2 en C4, ex 996 turbo en ex 997 Carrera S
Bericht U rijdt door het groene licht: mag dat?
Afbeelding

Lekker is dat! Hier het hele bericht.

Ik wil hier geen zeurtopic van maken, maar ik vind zoiets niet kunnen. Het zal je maar gebeuren met je P! :cry: Zet dan gewoon een camera neer die iedereen flitst die een overtreding begaat. Het is nog gevaarlijk ook. En in dit geval stond er een waarschuwingsbord in het Nederlands. Niet zo handig als je een buitenlandse toerist bent :?


02 aug 2006 14:12
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Bericht 
Ik hoop dat de wegbeheerder de schade mag vergoeden. Ik vind dit soort zaken ook buitenproportioneel.


02 aug 2006 14:13
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
911(964)-Carera4
Raamsdonksveer
Bericht 
Ik denk dat je hier kunt spreken van overmacht voor de bestuurder(vwb. buitenlanders) en daardoor een schadeclaim kan indienen :!:
_________________________________________
Verbeter de wereld en begin bij U zelf, laat een ieder in zijn eigen waarde ook U wilt daarin gelaten worden.


02 aug 2006 14:47
Profiel Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
‘64 Kever
Bericht 
Hmmm, vindt het argument dat je het bord niet kunt lezen niet echt valide eerlijk gezegd... Als ik in Frankrijk (ofzo) komt, kan ik die borden ook niet lezen...

Daarbij, als je een beetje oplet, zie je dat er telkens maar 1 auto doorheen gaat, EN het licht staat al op oranje op het moment dat de eerste auto erdoorheen rijdt...

Moeilijk verhaal hoor, want waarom moet de wegbeheerder voor die kosten opdraaien? Die paaltjes staan maar op een paar plekken (zover mij bekent), en dat is OF waar buitenproportioneel veel sluipverkeer rijdt OF waar je gewoon niet mag komen (taxi-palen in de stad zegmaar)...

Maarja, tis nooit goed he (kommm maar, kommm maar, komm maar!)


02 aug 2006 14:56
Profiel Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Veel ex-en: Ex 964 C2 en C4, ex 996 turbo en ex 997 Carrera S
Bericht 
Nee maar je kunt altijd zo'n bord missen, ook als je wel Nederlands kunt/kan/kent/ken. :wink:

Ook kun je een situatie anders interpreteren, etc etc. Moet je dit dan bekopen met een zwaar beschadigde auto? Dit temeer omdat deze maatregel er is om sluipverkeer tegen te gaan (dus niet zozeer primair ivm verkeersveiligheid). Buitenproportioneel imho. Zeker omdat er een goed alternatief is: een flitspaal. Op het moment dat die consequent flitst, dan zal er snel geen sluipverkeer meer zijn. :idea:


Laatst bijgewerkt door MS964 op 02 aug 2006 15:01, in totaal 1 keer bewerkt.



02 aug 2006 15:00
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 997S, ex 996 GT3, ex 996C2, ex 993C4, ex Boxster
ex RS4
Bericht 
Nederlandse (taxichauffeurs) snappen die dingen anders ook niet...

Afbeelding

http://www.telegraaf.nl/binnenland/article46752641.ece
_________________________________________
Scheiße in der Lampenschale, bringt gedämpftes Licht im Saale.


02 aug 2006 15:00
Profiel WWW
Moderator
Avatar gebruiker
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht Re: U rijdt door het groene licht: mag dat?
MS964 schreef:
Afbeelding


... deze locatie is hier bij mij om de hoek - probeer het maar aanhangig te maken - dat stukje weg gaat door 3 gemeentes ..... zoek jij maar uit welke :wink:

jippie voor de dames in kwestie, maar wat doen die daar dan ook in de spits :?: Deze verkeersvertagende maatregelen werken maar een paar uur per dag - als je de situatie ter plekke kent snap je dat ze buiten de drempels (variant stoepje op stoepje af) ook deze 1 voor 1 paaltjes hebben geplaatst .....

Je zal er maar wonen - en die eikels (en eikelinnen) komen elke dag rakelings langs je deur blerren met hun lease-gebakje.


Laatst bijgewerkt door Olaf op 02 aug 2006 15:20, in totaal 1 keer bewerkt.



02 aug 2006 15:09
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Veel ex-en: Ex 964 C2 en C4, ex 996 turbo en ex 997 Carrera S
Bericht Re: U rijdt door het groene licht: mag dat?
Olaf schreef:
MS964 schreef:
Afbeelding


jippie voor de dames in spe, maar wat doen die daar dan ook in de spits :?:


Nu nog mannen, maar de operaties staan gepland? En van welke eh.. evenementen ken jij de dames in spe? :twisted: :wink:


02 aug 2006 15:16
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
996 3.6 - 2002
Gent - België
Bericht 
Ik begrijp niet waarom jullie Nederlanders dit allemaal slikken (niet dat het bij ons zo veel beter is...), maar dit gaat toch wel echt te ver !

Olaf,
voor zover ik weet zijn we toch vrije burgers die zich vrij mogen bewegen en gaan waar ze willen. Ik heb nog nooit zoiets gezien en zou het misschien toch ook verwarrend vinden.
_________________________________________
Air or water, Porsches are COOL.

Blijf op de hoogte van alles wat me bezighoudt :
http://www.RUFIE.be


02 aug 2006 15:21
Profiel WWW Facebook 
Moderator
Avatar gebruiker
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht Re: U rijdt door het groene licht: mag dat?
MS964 schreef:
En van welke eh.. evenementen ken jij de dames ....


Afbeelding


rufie schreef:
voor zover ik weet zijn we toch vrije burgers die zich vrij mogen bewegen en gaan waar ze willen. Ik heb nog nooit zoiets gezien en zou het misschien toch ook verwarrend vinden.


Daar heb je helemaal gelijk in :!:

Ben er zelf ook niet blij mee - en ik denk (achteraf) de bewoners van de aanliggende percelen ook niet ...

Echter is de situatie gewoon van de zotte als die pollars er niet staan/zijn .... de weg is iets breder dan 1 auto - en er wordt gewoon meer dan 80 a 100 km per uur gereden - ik ben daar zelf(s) eens ingehaald door een of andere randdebiel die wss vond dat ik te traag reed (je mag daar over het grote deel 80) ....


02 aug 2006 15:25
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Bericht 
paSCal schreef:
Hmmm, vindt het argument dat je het bord niet kunt lezen niet echt valide eerlijk gezegd... Als ik in Frankrijk (ofzo) komt, kan ik die borden ook niet lezen...


Maar daar vernielen ze je auto niet als je geen Frans kan lezen...

Citaat:
Daarbij, als je een beetje oplet, zie je dat er telkens maar 1 auto doorheen gaat, EN het licht staat al op oranje op het moment dat de eerste auto erdoorheen rijdt...


Twee vrouwen in een auto en dan opletten? :shock:

Citaat:
Moeilijk verhaal hoor, want waarom moet de wegbeheerder voor die kosten opdraaien?


M.i. omdat het buitenproportioneel is. Maar ik denk dat de rechter daar anders over zal oordelen. Zeker als idd het licht niet nog op groen stond...


02 aug 2006 15:35
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Bericht Re: U rijdt door het groene licht: mag dat?
Olaf schreef:

... deze locatie is hier bij mij om de hoek - probeer het maar aanhangig te maken - dat stukje weg gaat door 3 gemeentes ..... zoek jij maar uit welke :wink:


Is dit op het stukje langs het kanaal van de TU Delft naar Rotjeknor?


02 aug 2006 15:36
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
996 3.6 - 2002
Gent - België
Bericht 
Is een flitscamera niet voldoende ?
_________________________________________
Air or water, Porsches are COOL.

Blijf op de hoogte van alles wat me bezighoudt :
http://www.RUFIE.be


02 aug 2006 15:38
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.
Papendrecht
Bericht 
rufie schreef:
Is een flitscamera niet voldoende ?

Dit soort berichten werkt veel preventiever. :twisted:
_________________________________________
Verba volant, scripta manent.


02 aug 2006 15:45
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924
Hasselt/België
Bericht 
Ik kan de verwondering van de dames begrijpen.
Als je ergens in een vreemde streek aan het rijden bent , en zeker in een woonwijk , heb je zoveel in de gaten te houden dat zo'n bord eens niet gezien kan worden.
Daarbovenop nog dat er EN maar één auto door het groen licht mag/kan en dat er iets uit de grond omhoog komt geschoten (beide dingen die niet enkel die dames maar ook ik nog nooit gezien of van gehoord hebben) doen zulke situaties onstaan.
Nu waren het twee Hongaarse dames , maar het konden ook net zo goed ik of jij zijn (veronderstellende dat ook jij hier nog nooit van gehoord of gezien had).
_________________________________________
www.porsche968cs.be

Laatste update 22/10/2013


02 aug 2006 15:49
Profiel WWW Facebook 
Moderator
Avatar gebruiker
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht Re: U rijdt door het groene licht: mag dat?
Devils son schreef:
Is dit op het stukje langs het kanaal van de TU Delft naar Rotjeknor?


Dat is de Schie :wink:

Van de TU naar Rotjeknor is een ander stukje weg - waar idd ook van deze genotsknotsen uit de weg komen - dat is de oostzijde :idea:

De weg uit het artikel begint als Kandelaarweg gaat over in de Rotterdamseweg en ik meen ook in de Delftseweg - ligt aan de westzijde van de Schie :wink:

911-lover schreef:
Als je ergens in een vreemde streek aan het rijden bent , en zeker in een woonwijk , heb je zoveel in de gaten te houden dat zo'n bord eens niet gezien kan worden.


... dit is buiten de bebouwde kom :wink: 't is een soort van dijk langs de Schie ...


02 aug 2006 15:54
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
Bericht 
Afgelopen maandag moest ik ook ergens in de buurt van Rotterdam zijn en kwam ik deze ondingen ook tegen ! Je ziet een prachtige weg in de richting van waar je heen moet, en staat er opeens zo'n ding midden op de weg !
En nee er vlakbij een andere weg nemen zat er niet in, allemaal doodlopende wegen, een richtings wegen, en weet ik veel wat meer. Was in de buurt van de Noordersingel, of Carnis of zo. Nee ik weet het niet precies meer, en TomTom snapte er ook helemaal niks van, in zulke nieuwbouwwijken :roll:

Heb veel meer van Rotterdam gezien dan de bedoeling was eigenlijk :(
_________________________________________
turbo rulezz


02 aug 2006 16:54
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Bericht 
Gerco schreef:

Heb veel meer van Rotterdam gezien dan de bedoeling was eigenlijk :(


Dat heb je al snel als je Rotterdam binnen rijdt... :wink:


02 aug 2006 17:23
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
996 4S
Grubbenvorst
Bericht 
rufie schreef:
Ik begrijp niet waarom jullie Nederlanders dit allemaal slikken (niet dat het bij ons zo veel beter is...), maar dit gaat toch wel echt te ver !


helemal eens, Rufie !

hier in Grubbenvorst hebben wij ook zo'n systeem. Vroeger om naar Venlo te gaan konden wij een hele mooi en direct weg nemen. Maar iemand bij de Gemeente dacht anders (gevaarlijk voor fietsers).
Maar dat mooi weg is ook gebruikt door mensen die omwonen, dus kon niet compleet dicht. Zo nu hebben wij een knip systeem, je moet een echt strak weg van 100 m rijden, dan kom je bij een keer punt, en je rij terug.
Verschillende soortgelijke ongelukken zijn al gebeurt, vaak de klot ding gaat stuk en reparatie kosten zijn torenhoog.
Bovendien veel mensen blijven liever daar rijden (met keerpunt en alles) dan een lang omleiding nemen...............

Ik zou dit nogal amusant vinden, maar het geld besteden voor reparaties (mijn geld ook) laat me somber :twisted: :twisted:
_________________________________________
crazy italian........


02 aug 2006 19:42
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht 
's lands wijs, 's lands eer.
als het ze hier niet bevalt gaan ze toch lekker naar duitsland op vakantie.

als je op vakantie bent hoor je in de spits nog in je nest te liggen of op een terras te zitten. eigen schuld.






















:twisted: :wink: wat een non-issue.
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


02 aug 2006 19:46
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
996 4S
Grubbenvorst
Bericht 
horn schreef:
:twisted: :wink: wat een non-issue.


non-issue? voor vele is wel een issue, Harald

asb, lees dit stukje, dan kunnen wij praten!
http://www.vvdhorstaandemaas.nl/tekst/act/De%20knip%20in%20Grubbenvorst.htm
_________________________________________
crazy italian........


02 aug 2006 21:04
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht 
vraag je me nou serieus om een stukkie over De Knip in Grubbevorst te lezen? :roll:

Het zal me echt roesten. Ik begrijp best dat het voor jou als omwonende lastig is. Je hebt idd systemen die niet werken. Ik ken de situatie niet. Ik ken echter wel situaties van sluipverkeer die als een bezetene over een dijk scheuren langs naar school fietsende kinderen.




Nederland slibt dicht. Overal staan files. Mensen die denken slim te zijn gaan sluiproutes zoeken en zo in de spits door dorpskernen scheuren. Terecht dat die dorpskernen afgesloten worden. Je zal aan zo'n sluiproute wonen... :evil: Om die sluiproutes af te sluiten of oninteressant te maken heb je een aantal mogelijkheden. Een daarvan is zo'n rising step. En daar kan wel eens een ongeluk mee gebeuren. Is de overheid gewoon voor verzekerd. Voor ze het zullen betalen, zal er nog heel wat moeten gebeuren. Maar dat is altijd zo als verzekeringen moeten betalen.

Dus niks aan de hand, ophef om niks. Non issue wat mij betreft.

Maar jij mag je er gerust druk om maken hoor. :wink:
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


02 aug 2006 21:16
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
996 4S
Grubbenvorst
Bericht 
Horn, tot ik dat foto zag, was zeker niet van plan om zo'n issue te starten, op dit Forum.
En ik kan gewoon leven met allerlei soorten obstakels, niet voor niiks ga ik vaak met fiet naar werk......
Wat misschien hier in NL vaak niet goed is, naar mijn super bescheiden mening, is dat een klein aantal mensen met "sterke meningen" kan zo veel andere mensen pesten.

In Venlo, en omgevingen, hebben wij door de laatste jaren een enorme toename van zwaar verkeer gezien, omdat een aansluiting van de twee
snelweggen aan de duitse systeem geblokkerd is geweest door "crazy" argumenten. Bijna iedere maand vallen doden onder truks .......

Maar dit is ook "geen "issue" . Wij gaan lekker door ! :?
_________________________________________
crazy italian........


02 aug 2006 21:31
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht 
hohoho, ik zeg dat jij je er best druk om mag maken. Zoals ik me ook druk zal maken over scooterjeugd die in mijn straat over de stoep scheurt.

maar daar ga ik hier niet over posten.


ik vind het een non-issue voor een porscheforum. uiteraard heeft iedereen er een mening over. dat is hier altijd zo. maar het is soms zo oeverloos. aan de andere kant is daar een forum voor. zodat iedereen zijn mening ergens over kan ventileren. nou, mijn mening over deze twee domme toeristen die met hun auto gelanceerd worden is dat het me de ballen interesseert.

waarmee ik niet bedoel dat jullie er niet heeeeeeel lang over door mogen discussieren overigens. :wink:
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


02 aug 2006 21:40
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
996 4S
Grubbenvorst
Bericht 
OK, OK je hebt gelijk, basta! maar voel je je niet een beetje sorry voor de twee dames? ! ? :lol: come on, be a gentleman! :lol:
_________________________________________
crazy italian........


Laatst bijgewerkt door Riccio4S op 02 aug 2006 21:47, in totaal 1 keer bewerkt.



02 aug 2006 21:46
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 31 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Majestic-12 [Bot]


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.