Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 16 jun 2024 15:37



Antwoord op onderwerp  [ 19 berichten ] 
voorstellingetje 
Auteur Bericht
PorscheForum Rookie
Bericht voorstellingetje
Hoi iedereen!

Na eerdere flaters op andere forums ga ik mij eerst mooi voorstellen voor ik vragen begin te stellen :D

Ik ben Tom, 29 jaar en woonachtig in het mooie Zeeland. Van origine ben ik rasechte Belg, maar heb me net over de grens gevestigd :)

Waarom ben ik hier?
Wel nu een jaartje geleden besloot ik samen met mijn vader om toch maar serieus werk te maken van zijn droomauto, een Porsche 911 targa'tje SC of 3.2. We planden een budget en besloten een jaartje samen te sparen en geld te "zoeken" :) . Het afgelopen jaar heb ik het druk gehad met het leven, dus niet actief meer zitten dromen achter het internet, maar wel flink gespaard met een doel voor ogen.
Nu is het nieuwe jaar begonnen en het laatste nieuwjaarsgeld opgehaald :D dus kon de actieve zoektocht beginnen, maar ho maar wat wij vorig jaar als een respectabel budget zagen (€30000 en daar verwachtte wij ook al geen top porsche voor, maar gewoon een degelijk wagentje om zomers mee te cruisen) blijkt nu niet veel meer voor te stellen (buiten enkele twijfelachtige USA modellen) veel is veranderd in porscheland :cry:
Ondertussen ons budget zelf opgetrokken tot €35000 maar zelf dan is het om triestig van te worden. :?
Dus hoop ik hier misschien enkele tips, tricks, leidraden,.. te vinden, wie weet zoeken jullie op andere sites (twijfelachtig, want ik heb al 2 weken op niets anders gezocht :D ) of hebben jullie "connecties" :)

Zo, dat was het wel zo mijn verhaal :D

Mvg Tom


26 jan 2016 22:37
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Cayman S 2009, 924 1977
Bericht Re: voorstellingetje
Welkom! Hoop dat iemand een tip voor je heeft. Dicht bij Zeeland zit Classicmaster en nu ook byFred. Wie weet hebben zij iets staan :lol:
_________________________________________
Het leven is 1 groot feest, je moet alleen zelf de slingers ophangen!!


26 jan 2016 22:47
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
LEEUWARDEN
Bericht Re: voorstellingetje
Welkom Tom.
Wel fijn dat we een keer niet om foto's hoeven te vragen :mrgreen:

Zonder gein het is idd steeds lastiger om een dergelijke goede 911 te vinden voor een redelijke prijs. De bubbel ook wel genoemd.
Het is net als op de beurs wanneer stap ik in en wanneer niet en wat is het juiste aandeel vs de juiste prijs.
Op de goeie staat idd een goeie prijs


26 jan 2016 22:49
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 991.2 Carrera GTS (2018) ex 993 turbo (1998) ex 993 Carrera 2 (1994) ex 3.2 Carrera (1986)
Bericht Re: voorstellingetje
Ook welkom. Tja, enige tijd geleden kocht je nog een 3.2 voor een luttele 15K. Nooit weg moeten doen.

Hou het aanbod bij Wolbert en Carlo van Krey ook in de gaten. Wolbert heeft nu even niks staan meen ik.
Carlo wel, en die zitten rond de 40K.

Of je moet voor iets nieuwers willen gaan en dan komen 996 en zelfs 997 ook in beeld voor die prijzen.
_________________________________________
Porsche, there is no substitute!


26 jan 2016 22:50
Profiel
PorscheForum Rookie
Bericht Re: voorstellingetje
Bedankt voor het welkom!
Ja, het is blijkbaar ongeloofelijk en in elke advertentie nog eens extra benadrukken wat een ongeloofelijke investering hun auto wel is :D
Classicmaster had ik al bekeken maar ook daar alles (wat de moeite waard is) rond 40K (buiten best mooie coupe, maar het is mijn pa zijn droomauto, en die wil een targa). En 35K is echt ons maximum dat we ons opgelegd hebben (kwestie van ergens de lijn te trekken :) ) en daar hopen we toch enige documentatie en onderhoud voor te krijgen en geen uitgeleefde amerikaan waar niets of weinig van gekend is en geadverteerd word als "solide basis" :?


26 jan 2016 23:54
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
992.1 GT3 964 C2 930 Macan Turbo ex 991.2 GT3 ex 997 GTS ex 997 S ex 996 4S
Rotterdam
Bericht Re: voorstellingetje
Hartelijk welkom op het forum en succes met jullie zoektocht. Laten we met zijn allen hopen dat er toch nog eens een prijsdipje aankomt. Niets gaat altijd maar in 1 rechte lijn omhoog. :thumleft:


27 jan 2016 0:42
Profiel
PorscheForum Rookie
Bericht Re: voorstellingetje
Dank je! Hoop ook op dipje, zeker nu het "winter" iis...:-)


27 jan 2016 11:05
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Ex. 911 Carrera 3.2 Moosgrün metallic, nu Alpine A110 Legende Iriswit
Regio 077
Bericht Re: voorstellingetje
Welkom Tom, het vinden van een goede en betaalbare 3.2 wordt inderdaad steeds moeilijker
en sommige vraagprijzen gaan echt nergens meer over :shock:
Ik wens je veel succes en natuurlijk veel plezier aan en op dit forum :thumleft: :salut:
_________________________________________
Less is more !


27 jan 2016 12:00
Profiel
PorscheForum Rookie
Bericht Re: voorstellingetje
Bedankt, eisen die we hadden zijn al veel afgenomen, hoeft geen 3.2 meer te zijn, een SC vinden we even goed. Zoeken gewoon een eerlijke auto van liefhebber voor liefhebber :)


27 jan 2016 23:14
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Ex 996GT3MK1 , Ex 996TT, Ex 924 50jahre, Ex 993 Targa
Gemert, N-Brabant
Bericht Re: voorstellingetje
Idee om eens te gaan rijden met een 996?


28 jan 2016 0:53
Profiel
PorscheForum Rookie
Bericht Re: voorstellingetje
Niet echt, zoeken echt een oldtimertje om in het weekend en op zonnige dagen mee rond te cruisen. (Mss belangrijk detail, mijn vader woont in België en daar wordt auto vanaf 25jaar nog als oldtimer gezien)


28 jan 2016 11:12
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
964C2
010
Bericht Re: voorstellingetje
Succes met deze zoektocht zal niet super gemakkelijk worden
_________________________________________
Life's too short to drink bad wine or drive boring cars


28 jan 2016 12:02
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: voorstellingetje
Is al eerder gezegd, maar ook ik denk dat jullie budget een lastige hobbel gaat worden om een 911 te vinden die aan de eisen voldoet.
De genoemde 'bubbel': ik verwacht geen prijsdalingen deze winter, als ik de signalen mag geloven (Classic beurs Maastricht en de aanstaande beurzen in Duitsland).

In elk geval veel succes!
_________________________________________
wie iets doet waarnaar hij niet verlangt, bestrijdt dat verlangen met zijn wil


28 jan 2016 17:02
Profiel
PorscheForum Rookie
Bericht Re: voorstellingetje
Ja, het voelt echt aan als een naald in een hooiberg zoeken, maar we blijven (semi)optimistisch:)


28 jan 2016 17:04
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 3.2 Carrera
Bericht Re: voorstellingetje
Welkom en maak je borst nat......het wordt een zaak met lange adem.... :mrgreen:

Ik heb er 3 jaar over gedaan voordat ik een goede voor een lage prijs te pakken kreeg....
_________________________________________
early to bed early to rise makes a man healthy wealthy and wise


28 jan 2016 19:11
Profiel
PorscheForum Rookie
Bericht Re: voorstellingetje
Poeh, drie jaar zoeken :? Durf eerlijk gezegd zelf geen jaar meer zoeken, met de prijsstijgingen van het laatste jaar in het achterhoofd wordt het bijna een nu of nooit meer situatie. Hopen nu nog 1 te vinden... want de lijn qua budget is getrokken, het blijft een auto voor in het weekend en op mooie dagen mee te cruisen en van te genieten he! Mijn DD (Skoda Octavia RS) kostte nieuw niet eens zoveel, dus veel gekker hoeft het niet meer te worden!


28 jan 2016 20:23
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 3.2 Carrera
Bericht Re: voorstellingetje
Wees voorzichtig, want er is teveel troep....en altijd een akk doen. Zo ben ik ook achter gekomen dat door een mede forumer aangeboden 3.2 niet deugde........ :bang:

Tja, en voor de rest ben ik mooi op tijd erin gestapt met de mijne.
_________________________________________
early to bed early to rise makes a man healthy wealthy and wise


28 jan 2016 20:34
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht Re: voorstellingetje
flameboyke schreef:
(Mss belangrijk detail, mijn vader woont in België en daar wordt auto vanaf 25jaar nog als oldtimer gezien)

Hier ook hoor. Lekker dec-jan-feb op stal en de rest van het jaar € 120 wegenbelasting. welkom en rustig zoeken tot de bubbel barst.
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


28 jan 2016 20:39
Profiel
PorscheForum Rookie
Bericht Re: voorstellingetje
Jazeker, zijn niet wanhopig he, het geld kan altijd aan iets anders gespendeerd worden ook he. Maar er zwermt inderdaad een hoop troep rond, gelukkig had ik me wel alvast wat ingelezen en boek van Peter Morgan gekocht, hierdoor voel ik me allesbehalve "kenner", maar heb toch al idee waar ik tijdens het vooronderzoek op moet letten en waar ik wel/niet tijd in kan steken.
Heb ondertussen hier en daar al eens balletje opgelaten bij enkele porsches boven budget, onder het motto nooit geschoten is altijd mis :D kwestie van mij op de markt te smijten


28 jan 2016 20:46
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 19 berichten ] 

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.