Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 16 sep 2026 12:39

Antwoord op onderwerp  [ 4 berichten ] 
Even voorstellen: 997.1 carrera 
Auteur Bericht
PorscheForum Rookie
Bericht Even voorstellen: 997.1 carrera
Even voorstellen: mijn naam is Pieter, 50 jaar oud, ik woon in de Achterhoek met mijn gezin en heb in januari mijn eerste 911 aangeschaft.
Met mijn "nieuwe" 997.1 carrera, handgeschakeld, heb ik inmiddels 7000 km gereden. Waaronder een road trip naar de cote d'azur via 4 bergpassen. De teller staat nu op circa 100.000 km.
Inmiddels is de wagen bij Koen Exclusief onder handen genomen. Ik had budget opzij gezet om 'm op te frissen. Nieuwe radiatoren, remleidingen, AOS, waterpomp, bobines en nog meer. Enkele weken daarna rook bij het starten en een tikkend geluid. Fast forward => de motor revisie is nu bijna klaar. Bleek voorstadium van borescoring: ovale cylinder waardoor kantelende zuiger die ook duidelijk slijtage laat zien (laatste foto, voorste zuiger). Straks dus een compleet gereviseerd blok, incl. IMS, in een opgefriste wagen. Klaar voor vele kilometers.

Op het forum hoop ik vooral mensen te treffen die af en toe een cars en koffie in de buurt willen doen. Daar kijk ik naar uit. En natuurlijk is het een bron van informatie waar ik graag uit put.

85440 85441 85442

15 sep 2026 22:29
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht Re: Even voorstellen: 997.1 carrera
Welkom streekgenoot, er kunnen nooit genoeg flat sixes in de omgeving rondrijden! Veel plezierige km's gewenst!

16 sep 2026 8:47
Profiel
PorscheForum Rakker
'05 997 Carrera S cab
Nuland, jonguh!
Welkom Pieter! Mooi dat de 997 meteen al goed gebruikt is. En het scheelt lijkt me dat je deze tegenvaller eigenlijk al had ingecalculeerd. :thumleft:

Waren er eerder al (voor)tekenen zoals een extra vieze uitlaatpijp en olieverbruik bijvoorbeeld?

16 sep 2026 9:15
Profiel
PorscheForum Rakker
997.1 S Coupé, ex 996 MKII
Welkom Pieter, mooie aanschaf een handgeschakelde 997.1! Wellicht komen wij elkaar een x tegen, bij ons in de Achterhoek

16 sep 2026 11:15
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 4 berichten ]