Even voorstellen: 997.1 carrera
Even voorstellen: mijn naam is Pieter, 50 jaar oud, ik woon in de Achterhoek met mijn gezin en heb in januari mijn eerste 911 aangeschaft.
Met mijn "nieuwe" 997.1 carrera, handgeschakeld, heb ik inmiddels 7000 km gereden. Waaronder een road trip naar de cote d'azur via 4 bergpassen. De teller staat nu op circa 100.000 km.
Inmiddels is de wagen bij Koen Exclusief onder handen genomen. Ik had budget opzij gezet om 'm op te frissen. Nieuwe radiatoren, remleidingen, AOS, waterpomp, bobines en nog meer. Enkele weken daarna rook bij het starten en een tikkend geluid. Fast forward => de motor revisie is nu bijna klaar. Bleek voorstadium van borescoring: ovale cylinder waardoor kantelende zuiger die ook duidelijk slijtage laat zien (laatste foto, voorste zuiger). Straks dus een compleet gereviseerd blok, incl. IMS, in een opgefriste wagen. Klaar voor vele kilometers.
Op het forum hoop ik vooral mensen te treffen die af en toe een cars en koffie in de buurt willen doen. Daar kijk ik naar uit. En natuurlijk is het een bron van informatie waar ik graag uit put.