Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 27 sep 2026 23:50

Antwoord op onderwerp  [ 6 berichten ] 
Nieuw lid, dus ik stel me graag even voor! 
Auteur Bericht
PorscheForum Rookie
Bericht Nieuw lid, dus ik stel me graag even voor!
Hallo allemaal,

Ik stel me graag even voor. Mijn naam is Mikel van Lith, 48 jaar en een maand geleden is een lang gekoesterde droom in vervulling gegaan.

Naast eigenaar van een Golf 1 Cabrio uit 1993, zijn we de trotse eigenaar van een 997,1 Carrera 2 tiptronie uit 2005 met sport chrono pakket en lobster velgen.

De auto heeft inmiddels al wat ervaring, maar dat schrikt me niet af.
85492
85493

De auto is nog niet in perfecte staat, maar dat is juist ook de lol en ik wil er ook vooral lekker mee gaan rijden.

In 2017 heeft Porsche Eindhoven bij 128.000 km nagenoeg de gehele motor gereviseerd. Ik heb er al best wat mee gereden en het rijdt echt fantastisch.

De koplampen heb ik al opnieuw laten spuiten en binnenkort worden de climate control en stoelverwarming aangepakt. Half oktober komt er een winterset onder zodat ik het hele jaar kan rijden met de auto.

Leuk om hier ideeën op te doen en ervaringen te delen.

Met vriendelijke groet,

Mikel

27 sep 2026 17:48
Profiel
PorscheForum Rakker
'05 997 Carrera S cab
Nuland, jonguh!
Bericht Re: Nieuw lid, dus ik stel me graag even voor!
Kijk, weer een nieuwe 48-jarige Porsche bezitter Dat is wel echt DE leeftijd voor eerste aanmelding de afgelopen weken. Mooi man, geniet ervan!

Groeten van ook een 48-jarige, Sealgraue 997.1 bezitter. :wink:

27 sep 2026 19:38
Profiel
PorscheForum Junkie
Porsche 997.1 S Cabrio handbak
Retie
Whoehoe, welkom. Ik ben een 997.1 S cabrio rijder die bijna dagelijks met deze fijne auto onderweg is. Bouwjaar 2007 en ondertussen 235.000 en oneffen kilometers op de klok. Elke dag is opnieuw genieten. Ik kan me dus goed voorstellen hoe jij je voelt. Veel veilige kilometers wens ik je.
Groet, Paul.

27 sep 2026 20:11
Profiel
PorscheForum Rakker
997.1 C4S
Bollenstreek
Welkom namens ook hier een 48-jarige 997.1-bezitter, GT-Silver in mijn geval

166d km valt echt nog wel mee voor een auto van ca 20 jaar oud. De mijne heeft net de 180d km bereikt, overigens wel met een gereviseerde motor.
Wat heb je precies met de koplampen laten doen?

Laatst bijgewerkt door Martin D op 27 sep 2026 20:37, in totaal 1 keer bewerkt.

27 sep 2026 20:35
Profiel
PorscheForum Rookie
Martin D schreef:
Welkom namens ook hier een 48-jarige 997.1-bezitter, GT-Silver in mijn geval

166d km valt echt nog wel mee voor een auto van ca 20 jaar oud. De mijne heeft net de 180d km bereikt, overigens wel met een gereviseerde motor.
Wat heb je precies met de koplampen laten doen?

Als ze dof worden, kan je ze laten polijsten. Maar dat kan niet te vaak. Dan kan je ze laten coaten. Dat liet alleen los bij mij. Dus helemaal weer kaal laten maken en een nieuwe coating aan laten brengen. Dat is goedkoper dan nieuwe koplampen.

De mijne heeft overigens ook een gereviseerde motor. In 2017 door Porsche gedaan. Dat vind ik wel waardevol.

27 sep 2026 21:48
Profiel
PorscheForum Rookie
GinnFizz schreef:
Whoehoe, welkom. Ik ben een 997.1 S cabrio rijder die bijna dagelijks met deze fijne auto onderweg is. Bouwjaar 2007 en ondertussen 235.000 en oneffen kilometers op de klok. Elke dag is opnieuw genieten. Ik kan me dus goed voorstellen hoe jij je voelt. Veel veilige kilometers wens ik je.
Groet, Paul.

Dank! Ik denk dat ik in januari m’n leaseauto uit de bijtelling haal. Wil m dus ook lekker gebruiken.

27 sep 2026 21:50
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 6 berichten ]