Switch to full style
Vertel hier over jezelf.
Plaats een reactie

Re: 996, I love it

20 sep 2018 18:52

De E46 M3. Prachtige auto en in mijn ogen de mooiste M3.
Zalige motor, heeft niet voor niets meerdere prijzen in de wacht gesleept. Ga wel proefrijden met de handbak en SMG en kijk waar je voorkeur ligt (denk in jouw geval bij de handbak).
Afwerking van het interieur vond ik goed en beter dan bij de 996 pre-mopf.

Het is wel een auto waar je huiswerk goed moet doen. Staat best veel rotzooi te koop.
De punten die je moet checken bij een M3 heb je, je vast al in verdiept.

Wat mij persoonlijk aanspreekt bij een E46 M3 is echt de fantastische motor en dagelijkse bruikbaarheid.
Onderhoud is goed te doen. Onderdelen zijn zeer betaalbaar.

Zelf heb ik een Alpina B3 3.3 gehad (E46). Geweldige mix tussen comfort en sportief. Prachtig geluid, mooie ingetogen looks en je komt ze zelden tegen.
Top van 280 km/u en een gemiddeld verbruik bij inruil van 1 op 9 volgens de BC. En ik heb regelmatig in Duitsland met de Alpina destijds rondgereden.

Als ik de M3 vergelijk met een 996, dan vind ik een Carrera C2 of C4 specialer aanvoelen. Qua prestaties ontlopen ze elkaar niet veel. Of het echt een upgrade is t.o.v je 911... Denk het niet, wel een leuke auto om te rijden/bezitten als je een keer wat anders wilt.

De R8, heb daar zelf geen ervaring met de handbakken. Wel heb ik met de automaat in twee verschillende auto’s gereden. De SMG van BMW in de M3/M5 vond ik beter schakelen. Ook de DuoSelect van mijn Maserati vond ik niet slechter schakelen. En die bak staat niet bekend als de meest verfijnde ‘semi’ automaat.

De 4.2 motoren hebben ook zoals je denk ik al weet allemaal hun problemen.
Wat ik van Duitse forums begrepen heb is dat zelden (zelfs nieuw) de motor het opgegeven vermogen haalt. Ook hebben de motoren problemen met koolstofafzetting. Een reinigings beurt kost ongeveer 1000-1500,- euro. Ook willen ze een litertje olie op de 1000-2000 km verbruiken wat normaal gevonden wordt door Audi.

In tegenstelling tot de E46 M3 vind ik een R8 wel een upgrade. Supercar looks, stuurt echt fantastisch. Heb zelden in een auto gereden waar hard rijden zo makkelijk in is. Dagelijkse bruikbaarheid is ook echt niet verkeerd als je geen achterstoelen nodig hebt. Kofferruimte is vergelijkbaar als in de 996.
Geluid met een sportuitlaat (liefst Akra) is echt fantastisch!
Zelf heb ik een R8 ook een aantal keer overwogen. Echter heb ik zelf vrij weinig met Audi.

Als echt iets heel anders wilt, de Lotus Exige S3 ;)
Heerlijk klinkende V6 (wel uit een Toyota maar who care’s).
Blijft op een circuit gewoon bij een GT3 (en sommige modellen lopen gewoon weg). Fantastische looks, zeer betaalbaar onderhoud.

En om je van deze gedachten af te helpen... 996TT.

Re: 996, I love it

20 sep 2018 19:55

Kheldar schreef:Als dagelijkse auto? Really?


Daarmee heb je voor mij het antwoord gegeven :lol:

Re: 996, I love it

04 okt 2018 13:02

Ik ben na wat tanend enthousiasme langzaam weer verliefd aan het worden. We zullen het houden op een haat/liefde verhouding. Maar een 996TT blijft wel kriebelen.

On-topic:
https://www.pca.org/news/2018-09-24/why ... e-shopping

Re: 996, I love it

29 okt 2018 22:43

Dan toch maar kiezen voor een 997.2 ipv een 996?

https://youtu.be/nHITAXR8Tu4

Of toch niet?

Re: 996, I love it

18 dec 2018 11:02

Weer wat ontdekt. Mijn auto is destijds in 2002 nieuw geleverd in Duitsland aan de fabriek als 'Werkswagen'.

Re: 996, I love it

18 dec 2018 11:43

Vreemd. Waar is die dan geassembleerd? :scratch:

Re: 996, I love it

18 dec 2018 13:57

Afgaande op de bouwkwaliteit vermoed ik China :mrgreen:

Re: 996, I love it

18 dec 2018 20:50

Hoi Eric, heb je dan nog bijzondere opties? Sper oid? X51 oliepan etc heb je later gedaan toch? Remparachute, schietstoel :-)

Re: 996, I love it

18 dec 2018 23:40

Ik vermoed dat ‘werkswagen’ staat voor ‘afgetrapt als leasebak voor Porsche AG’ :mrgreen:

Tom, mijn auto is de simpelste uitvoering die je kan vinden. Ik heb stoelverwarming en thats it! Geen CC nada.

Dat sper komt er nog wel eens in ... wie weet. Is wel de mooiste mod voor de auto!

Re: 996, I love it

27 dec 2018 4:50

Leuk voor de winter. Nieuw in de Porsche Classic shop
Rubber vloermatten beschikbaar voor 996/986
Met 996-silhouette
https://www.classicshop.porsche.com/pco ... 80041.html

Re: 996, I love it

07 jan 2019 11:38

996 reanimation

https://www.youtube.com/watch?v=lr7m6fcvrfY

en dan

https://www.youtube.com/watch?v=ypJ6eHFy_xY

benieuwd waar hij nog tegenaan gaat lopen.

Re: 996, I love it

29 jan 2019 7:59

996en tellen

https://www.autoblog.nl/nieuws/hoe-zeld ... ijk-113977

Re: 996, I love it

06 feb 2019 13:17

Hoe bestel je doe rubbere vloermatten voor de 996 eigenlijk in duitsland?
Poorsche shop nederland verkoopt deze niet :bang:

Re: 996, I love it

06 feb 2019 14:35

Mijn Porsche specialist PSTG heeft ze voor me besteld :cheers:

Re: 996, I love it

10 feb 2019 16:22

Lichtgewicht 996 CLR
Ongeveer 330pk en weegt 1085kg
het artikel hieronder spreekt voor zich

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

En een lijstje met de aanpassingen:

Stock parts removed/lightened
Jack -1.3kg
Toolroll -0.8kg
Front Impact bar -3.1kg
Rear impact bar -3.8kg
Space saver wheel -11.3kg
Wiper motor assembly and insulation -2.2kg
2x rear carpets (behind rear seats) -6kg
Insulation behind Interior rear side lower panel 1.8kg per side = 3.6kg
Alpine speakers 0.6kg each x4 = -2.4kg
Door sub 1.8kg each = 3.6kg total
Carpet under rear seat lightened -2.6kg
Door airbag each 1.1kg = -2.2kg
Passenger airbag -3.3kg
Head-unit -1.6kg
6CD changer -1.9kg
Amplifier -1.2
Floor mats -2.6kg
Alarm Siren -0.8kg
Battery Tray -1.2kg
GT3RS Radiator Modification -2.7kg
Brake shields & bolts -0.4kg
PSE wiring loom -0.1kg
Screenwash fluid drained -1kg
Engine tensioner bracket modified -0.4kg
2x doors snubbers -1kg
Engine cover ram delete 0.1kg
Front M030 ARB -2.86kg

Parts replaced (weight reduced by)
CLR Inconel625 Exhaust -20.8kg
Dash delete -1.0kg
CLR Carbon roof (sunroof delete) -18.1kg
CLR AC/PAS conversion kit -21.2kg
Lightweight Li battery -15.7kg
Polycarbonate rear window -4.1kg
Polycarbonate rear side windows -1.4kg
LWFW and Stage 2 clutch -5.9kg
CUP steering wheel -1.6kg
Ohlins+CLR top mounts (Front 4.8 each rear 4.3 each) -4.4kg
Carbon/Leather LWB seats -12.3kg each = -24.6kg
CLR Carbon Ducktail -6kg
CLR brake cooling mod: Drag/lift reduction -0.5kg
CLR Power loom modified -0.5kg
CLR Carbon wings -5.4
CLR Carbon bonnet -9kg
Fuchs wheels with CUP2's -22.9kg
Titanium wheels bolts -1.1kg
CLR Carbon doors (5.1kg each) -20.8
CLR Carbon door cards (1.1kg each) -5.2kg
CLR Complete suspension (14 arms) and front droplink redesign -1.7kg
CLR Carbon RUF Mirrors -0.23kg


Total weight removed so far: 253.6kg

FOR INFO ONLY: Other parts which have been weighed
Interior rear side lower panel 1.6kg
Interior rear wiper motor panel/cover 0.5kg
OEM seat each 23.7kg = 47.4kg
OEM Cat 5.3kg each Inc O2 sensor = 10.6kg
Carpet under rear seat 7.4kg
Centre console (around gear lever/handbrake) 2.4kg
Door card each 3.7kg = 7.4kg
Steering wheel airbag 1.2kg
Stock battery 17.4kg
Sunroof assembly 13.4kg (4.9kg sunroof panel, 5.0kg frame, 3.5kg inner cover, brackets etc)
OEM wing mirror each 0.9kg
Rear side windows 1.2kg x2 = 2.4kg
Rear screen 7.7kg
Roof skin 7.5kg
Front wheel + tyre 20.8kg
Rear wheel + tyre 24kg
15mm spacer 0.8Kg
Front strut inc top mount 6kg
Rear strut inc top mount 5.3kg
OEM Coffin arm 1.8kg
Front hub assembly inc wheel bearing 6.3kg
OEM PSE 1xsilencer+tip+bolts/clamps 12.4kg per side
OEM Cat inc O2 sensor 5.3kg per side
Total exhaust (excl manifolds) 35.6kg
CUP2 in 215/45R17 9.1kg
CUP2 in 255/40R17 10.4kg
OEM wing 5kg
OEM bonnet 14kg

Re: 996, I love it

10 feb 2019 20:52

Leuk artikel, Eric, dank voor het delen.

Re: 996, I love it

19 feb 2019 16:48

Minder leuk maar wel interessant.

Post het hier toch maar in dit draadje als referentie

Bore scoring in 996/997
Part 1: https://youtu.be/dzDerJOdcfI
Part 2: https://youtu.be/-T6VrwRSQ0I

Re: 996, I love it

24 feb 2019 22:21

Pondje schreef:Hoe bestel je doe rubbere vloermatten voor de 996 eigenlijk in duitsland?
Poorsche shop nederland verkoopt deze niet :bang:


ik bestel altijd in Duitsland.
Best ze verwittigen dat het naar Nederland moet, anders lukt het niet.
Mail sturen of bellen.

Porsche Accessoires & Zubehör
Telefon: +49 (0) 711911-23430
Fax: +49 (0) 711911-23438
E-Mail: onlineshop@porsche.de

Re: 996, I love it

27 feb 2019 12:57

Alfred996MKII schreef:996en tellen

https://www.autoblog.nl/nieuws/hoe-zeld ... ijk-113977


Heb gelezen, nu toch een vraag.

Porsche 911 Carrera 4S (996.2)
Aantal exemplaren: 17.298
Periode: 2001 – 2005
Deze auto wordt nog wel eens gezien als de heilige graal van de 996, althans, als we de rauwe GT3’s even niet mee rekenen. Dat klopt ook wel, want het zijn fantastische allrounders. Tegenwoordig hebben we ook een Carrera 4S, maar die is niet zo bijzonder als deze. In principe is de 96 Carrera 4S een Turbo zonder een turbo. Dus de Turbo-body (zonder de spoiler), maar wel met de holle velgen en de afwijkende achterlichten. Dit was de eerste ‘non’-turbo of GT 911 waarbij je optioneel keramische remschijven kon bestellen.

Klopt dit? heeft de C4S echt holle spaak velgen? en hoe is dat te zien?

Re: 996, I love it

27 feb 2019 14:59

porschehenk schreef:
Klopt dit? heeft de C4S echt holle spaak velgen? en hoe is dat te zien?


Als ik me niet vergis zijn er 2 uitvoeringen van deze velgen. Niet 100% zeker.

Re: 996, I love it

27 feb 2019 15:05

C4S standaard geen holle spaak, Turbo eerst standaard ook geen holle spaak (alleen als optie), later wel als standaard.
Hier kan je er meer over lezen:
https://www.renntech.org/topic/32352-di ... ke-wheels/

Makkelijkste is ff aan de binnenkant van je velg kijken: (of een foto maken)
Afbeelding

Re: 996, I love it

27 feb 2019 18:07

Ronaldo schreef:C4S standaard geen holle spaak, Turbo eerst standaard ook geen holle spaak (alleen als optie), later wel als standaard.
Hier kan je er meer over lezen:
https://www.renntech.org/topic/32352-di ... ke-wheels/

Makkelijkste is ff aan de binnenkant van je velg kijken: (of een foto maken)
Afbeelding


thanks voor de info, zal is kijken wat eronder zit. zal dan wel geen holle spaak zijn. vond het artikel al vreemd :scratch:

Re: 996, I love it

27 feb 2019 19:39

is ook te voelen met de hand, hoeft het wiel er niet af.
op onze turbo zitten de holle.

Re: 996, I love it

31 maart 2019 20:04

Autoblog: “Dit is gewoon een lekkere auto”

https://youtu.be/amWffeEaO9c

Re: 996, I love it

18 apr 2019 11:24

Op Jalopnik: The Porsche 996 is a Good Looking Car and it Has Done Nothing to Deserve Your Hate
Plaats een reactie