Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 20 apr 2024 0:44



Antwoord op onderwerp  [ 126 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Porsche Life van Bertjan - Cayman S 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
2008 987 Cayman S
Veluwe
Bericht Re: Porsche zoektocht => Cayman S kopen => en verder...
Zo! 8) Inmiddels ruim 4500km verder sinds aankoop en afgelopen week een grote beurt bij PCR gegeven. Was qua tijd (half jaar) en kilometers (9k) wat aan de vroege kant, maar binnenkort verloopt de 6 maanden aankoopgarantie en voor die tijd nog een uitgebreide check voelde wel comfortabel nu ik er wat km's op heb gezet. Bovendien zijn dan ook alle werkzaamheden en checks gedaan door iemand die als het goed is verstand van zaken heeft ipv de verkopende "algemene" premium autohandelaar die de aflevering e.d. gedaan heeft. Soort van schone lei voor mij qua service historie dus.

Kwam helemaal niets bijzonders uit, alleen de reguliere interval dingen zoals remvloeistof. Multi-riem begon wat droog te worden dus wel meteen maar vervangen en heb airco check + reiniging laten doen omdat de airco niet helemaal fris rook. Auto voelde volgens hen erg goed en solide aan, dus dat was prettige bevestiging. En nu kan 'ie er formeel ook weer 2 jaar tegen aan! :drive: Overigens goede ervaring met PCR! :thumleft:
_________________________________________
Happiness isn't around the corner - IT IS THE CORNER


10 jun 2015 10:51
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Cayman S 2009, 924 1977
Bericht Re: Porsche zoektocht => Cayman S kopen => en verder...
knallen maar met die kar dan ! :mrgreen:
_________________________________________
Het leven is 1 groot feest, je moet alleen zelf de slingers ophangen!!


10 jun 2015 13:09
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
2008 987 Cayman S
Veluwe
Bericht Re: Porsche zoektocht => Cayman S kopen => en verder...
Een update! Wellicht elders ook al gezien, maar machine heeft een serieuze lak correctie ondergaan en een Modesta PD Private Label glass coating gekregen. Ik vind het resultaat erg gaaf geworden en afgelopen vrijdag wat foto's gemaakt. Auto was niet helemaal schoon, met name (rem)stof maar vond het toch de moeite waard om ze hier te posten. Weet niet zo goed in hoeverre het effect van de coating overkomt op de foto's, maar de Maasboulevard is sowieso wel leuke plek voor een kiekje.

Ook heeft de auto een verse set stickers gekregen op de zijkant (wordt daar nog eens heel handig in... ;-)) wegens de lak correctie etc en heb ik een voorruit banner aangebracht met alleen tekst. Wilde eerst kijken naar iets van matzwart met doorzichtige letters, maar die variant werd niet mooi, wegens kwaliteit van de sticker. Dus nu alleen mat zwarte letters. Omdat het zo subtiel is ben ik erg tevreden met het resultaat, heb alleen wat twijfels over de kwaliteit van de stickers. Ze zitten er nu mooi op, maar in tegenstelling tot de zeer goede stickers op de zijkant, maak ik me wat zorgen hoe lang de matzwarte finish het vol houdt...

66805 66804

66806 66809

66807
_________________________________________
Happiness isn't around the corner - IT IS THE CORNER


26 dec 2015 21:02
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht Re: Porsche zoektocht => Cayman S kopen => en verder...
Mooie plaatjes! Glimt ook goed ;-)
Waar heb je de coating laten doen en wat zijn de kosten hiervan? Mag ook via pb :)
_________________________________________
Boxster S '04


26 dec 2015 21:57
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
996 Carrera, Boxster S 550 Spyder en Cayman S Sport (ex Boxster 2.5 en ex 924).
Bericht Re: Porsche zoektocht => Cayman S kopen => en verder...
Boahh, dat ziet er goed uit !

Bertjan, mag ik weten waar je de voorruit banner hebt laten maken?
(Wil er zelf eentje in mat zwart met uitgesneden Porsche letters).
_________________________________________
996 Carrera 1998, Boxster S 550 Spyder 2004 en Cayman S Sport 2008.


27 dec 2015 10:26
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
2008 987 Cayman S
Veluwe
Bericht Re: Porsche zoektocht => Cayman S kopen => en verder...
Thanks Boxster550spyder :-D Die banner had ik ook al wat info gepost in jouw eigen topic aangezien ik me meende te herinneren dat je dit ook overwoog ;-) Heb hem niet specifiek laten maken, is "standaard" product van http://www.carbone.pl. Ik heb eerst DEZE geprobeerd in zwart, maar die was slecht van kwaliteit; ze worden volgens mij geprint op plastic en dat veeg je er relatief makkelijk af tijdens het aanbrengen. Misschien ben ik gewoon onbenullig, maar was geen succes dus weer verwijderd. Daarom nu DEZE van ze gekregen (letterlijk, want omgeruild wegens slechte resultaat van de eerste). Die zit er nu op. Wat jij zoekt is eigenlijk DEZE, hoewel die volgens mij niet helemaal tot bovenaan door loopt als ik het plaatje zie. Maar je kan in de shop even rond kijken of er iets tussen zit. Prijzen zijn vrij schappelijk dus je kan een risico-tje nemen. Heb nog geen alternatief gevonden die mooi passende banners op maat maakt.

Overigens; wat me opviel met het rijden met een "semi" dichte banner is dat dit in het verkeer niet altijd optimaal is wegens verkeerslichten. Had er wel beetje rekening mee gehouden, maar effect was groter dan gedacht. Ben nu dan ook wel erg happy met mijn huidige banner die gewoon open is met alleen tekst. Die overigens ook geniaal effect van binnen uit geeft :oops: :mrgreen:

g-loudertje schreef:
Mooie plaatjes! Glimt ook goed ;-)
Waar heb je de coating laten doen en wat zijn de kosten hiervan? Mag ook via pb :)


Thanks :-) Coating heb ik bij Ride & Shine laten doen. HIER kan je wat foto's zien van het proces en HIER is al wat meer hierover geschreven. Zal je nog een PB sturen met wat extra info.
_________________________________________
Happiness isn't around the corner - IT IS THE CORNER


27 dec 2015 10:49
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Cayman S 2009, 924 1977
Bericht Re: Porsche zoektocht => Cayman S kopen => en verder...
Errug mooi die banner zeg!! Het heeft me wel aan het denken gezet; matzwarte letters passen goed bij mijn matzwarte velgen en de donkere kleur van mijn P :thumleft:
_________________________________________
Het leven is 1 groot feest, je moet alleen zelf de slingers ophangen!!


27 dec 2015 18:20
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: Porsche zoektocht => Cayman S kopen => en verder...
Erg gaaf Bertjan, auto ziet er geweldig uit zo :-)


01 jan 2016 12:38
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
996 Carrera, Boxster S 550 Spyder en Cayman S Sport (ex Boxster 2.5 en ex 924).
Bericht Re: Porsche zoektocht => Cayman S kopen => en verder...
Bertjan, bedankt voor de tip. :thumleft:
Heb net de Windshield Porsche Script decal besteld.
_________________________________________
996 Carrera 1998, Boxster S 550 Spyder 2004 en Cayman S Sport 2008.


01 jan 2016 22:31
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: Porsche zoektocht => Cayman S kopen => en verder...
Bertjan, ik zie dat jij zo'n Porsche kentekenplaathouder-plaat :mrgreen: op je bumper hebt.

Afbeelding

Die heb ik nu ook liggen. Alleen hoe zit het kenteken bij jou nou op die plaat, gewoon weer in een houder, of direct op de plaat?


Laatst bijgewerkt door Michel987 op 05 feb 2016 11:57, in totaal 1 keer bewerkt.



05 feb 2016 10:06
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht Re: Porsche zoektocht => Cayman S kopen => en verder...
Erg mooie Cayman S en ook mooie striping :thumleft:


05 feb 2016 10:42
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
2008 987 Cayman S
Veluwe
Bericht Re: Porsche Life van Bertjan - Cayman S
Thanks Spenki, ben er zelf ook nog steeds erg blij mee 8)

Michel987 schreef:
Bertjan, ik zie dat jij zo'n Porsche kentekenplaathouder-plaat :mrgreen: op je bumper hebt.

Die heb ik nu ook liggen. Alleen hoe zit het kenteken bij jou nou op die plaat, gewoon weer in een houder, of direct op de plaat?


Hmm... nu je het zo zegt lijkt het net iets speciaals, dacht dat het gewoon de standaard manier van kenteken bevestigen was... :oops: :mrgreen: Maareh... heb net even gekeken en zit inderdaad in een gewone kentekenplaat houder hier op bevestigd. Kenteken is ook iets groter dan de Porsche bevestigingsunit dus wordt scherpe rand als je zonder houder zou bevestigen. Hopelijk helpt dit! :salut:
_________________________________________
Happiness isn't around the corner - IT IS THE CORNER


05 feb 2016 23:02
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Cayman S 2009, 924 1977
Bericht Re: Porsche Life van Bertjan - Cayman S
Toen ik mijn Cayman kocht bij PCR zat die kentekenplaathouder er gewoon op :popcorn:
_________________________________________
Het leven is 1 groot feest, je moet alleen zelf de slingers ophangen!!


06 feb 2016 10:19
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: Porsche Life van Bertjan - Cayman S
Bij mij zat de kentekenplaathouder direct op de bumper. Ik heb nu ook zo'n plaat met daarop een houder.
Helaas dus wel weer vier schroeven...maar zit iig zoals ze bedoelen bij Porsche.


06 feb 2016 19:39
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
2008 987 Cayman S
Veluwe
Bericht Re: Porsche Life van Bertjan - Cayman S
Ik dacht dit topic maar eens nieuw leven in te blazen, want er zijn toch wel ontwikkelingen geweest. Vorig jaar heb ik nieuwe velgen onder mijn Cayman S laten zetten. Had ik al eens gepost in een separaat bericht, maar voor de volledigheid in het kort: een set nieuwe velgen voor mijn CS ter vervanging van de 19" Sportdesign wielen. Vond ze op zich mooi, maar het mocht wel wat "sportiever". Het zijn 19" OZ Formula's geworden. De spacers die voor zaten (7mm) zijn nu naar achteren gegaan en de 15mm die achter lagen, zijn overbodig geworden.
750177501875019

Nu komt dan eindelijk het vervolg van de al heel lang gewenste verlaging. Deze week is de montage. Waarom heeft het zolang geduurd:

- Ik wilde een beperkte verlaging; als de afstand tussen de onderkant van de wielkast en de band en de bovenkant teveel uit elkaar gaan lopen, vind ik het esthetisch minder geslaagd worden en de Cayman heeft nu eenmaal een vrij grote wielkast wat een flinke verlaging optisch al snel minder geslaagd maakt in mijn beleving. Mijn auto heeft PASM en is daarmee 10mm lager dan standaard. Veel verlagingssets gaan meteen richting 30mm verlaging of meer en dat vind ik eigenlijk te veel.
- De rijeigenschappen moeten grotendeels behouden blijven en daarmee wil ik dus ook maar beperkte aanpassingen aan de geometrie e.d. Een Cayman S met PASM heeft in mijn beleving een droom wegligging en dat moet niet uit puur optische overwegingen verziekt worden.
- PASM functionaliteit wilde ik behouden. Niet alleen technisch, maar dat het ook echt nog functie heeft en dat je af en toe wisselt. Niet dat het te hard is geworden dat je alleen nog maar normal modus gebruikt.
- Betrouwbaarheid moet hoog blijven. Heb toch net teveel berichten gelezen van standaard dempers met verlagingsveren die overmatig slijten e.d.
- Kosten; al het bovenstaande in acht nemend wordt het al snel een duur geintje wat me wel echt tegen heeft gehouden.

Mijn eerste gedachte was daarom om Cayman R veren te gaan gebruiken, omdat ik de hoogte van de R perfect vind. Maar omdat die korter zijn kunnen die niet samen met mijn S dempers. Ook de R dempers gaan gebruiken vond ik geen optie, want dan heb ik geen PASM meer. Andere optie was de Bilstein B16 damptronic. Aangezien Bilstein ook de fabrieks PASM dempers leverde op de S, had ik daar wel vertrouwen in, maar die verlaagt eigenlijk net teveel, is minder duurzaam dan niet instelbare dempers ivm corrosie e.d. en erg prijzig + slecht leverbaar. Bovendien hoef ik niet direct instelbare hoogte als ik toch alleen maar de hoogste stand wil.

De beste optie voor mijn wensen lijkt nu de Bilstein B8 Damptronic icm Cayman R veren te zijn. Deze kunnen wel samen omdat de B8 specifiek voor verlagingsveren een kortere versie is van de B6 (dat is een iets sportievere standaard maat schokbreker), PASM blijft behouden en de verlaging wordt daarmee een extra 10mm. Een vrij prijzige verlaging per mm, maar ik denk dat ik hiermee het beste compromis ga bereiken. Op andere fora heb ik een paar voorgangers gevonden met heel mooie resultaten wat het net iets minder spannend maakt. Hoewel ik nog steeds wel enigszins nerveus ben of ik nu bereik wat ik wil. Mijn velgen en banden hebben al dezelfde maat als een R omdat de OZ een 0,5J breder zijn dan de SportDesign die ik had, dus al met al denk ik dat het redelijk vergelijkbaar moet worden. En in het ergste geval kan ik altijd nog wat extremer gaan met de veren omdat deze schokbrekers daar toch al op voorbereid zijn.

Wanneer de auto terug is van PCG en ik in de gelegenheid ben wat goede foto's te maken, volgen die uiteraard!
_________________________________________
Happiness isn't around the corner - IT IS THE CORNER


23 aug 2021 20:44
Profiel
PorscheForum Rookie
Bericht Re: Porsche Life van Bertjan - Cayman S
ik heb momenteel de Bilstein B12 Damptronic met Eibach verlagingsveren.
Bevalt me heel goed qua wegligging en is perfect van hoogte.
Toen waren die ook iets interessanter qua prijs tov de B8

Afbeelding


23 aug 2021 21:31
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
2008 987 Cayman S
Veluwe
Bericht Re: Porsche Life van Bertjan - Cayman S
Check, dat is goed om te weten. Is eigenlijk mijn fallback optie, want de B12 kit is volgens mij eigenlijk een B8 met de Eibach veren. Dus mocht het tegenvallen kom ik met de Eibach tegen wat hogere kosten alsnog op jouw setup uit. :thumleft:
_________________________________________
Happiness isn't around the corner - IT IS THE CORNER


23 aug 2021 21:33
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
2008 987 Cayman S
Veluwe
Bericht Re: Porsche Life van Bertjan - Cayman S
De auto is inmiddels even terug met de nieuwe Bilstein B8 dempers en R-veren en ben er nu in totaal paar uurtjes mee op pad geweest en ben er erg enthousiast over! De nieuwe veren hebben nu wat tijd en km's gehad om in te veren en hoewel mijn manier van meten misschien niet 100% accuraat is, komt de verlaging uit op ruim 10mm (ca 12/13mm denk ik). Voorheen kon ik makkelijk 3 vingers tussen bovenkant wiel en wielkast steken, dat zijn er nu 2.

De rijeigenschappen zijn in mijn beleving ook nog beter geworden. Met de eerder vervangen velgen naar de OZ's die 0,5J breder zijn, waardoor de band iets meer getrokken staat, had ik de indruk dat de auto door de nieuwe velgen wat stoteriger was geworden en dat is nu geheel weg. Met PASM zowel in Normal als Sport is de beweeglijkheid van de carrosserie significant minder geworden bij hard remmen en korte haakse bochten na een verkeerslicht bijvoorbeeld. Ik rijd nu eigenlijk weer continu in de Sport stand. Sport en Normal zijn iets dichter bij elkaar gekomen dus waar Normal eerder echt comfortabel was en Sport een flinke klap steviger is dat verschil wat minder. Ik ben vooral onder de indruk dat de verwerking van oneffenheden veel soepeler gaat, terwijl de rijeigenschappen sportiever zijn geworden.

Nu zal dat een aantal redenen hebben vermoed ik:
- de oude dempers en veren hadden er inmiddels al 13 jaar en 100k km op zitten
- de kwaliteit van de B8s zal beter zijn dan de standaard OEM Bilstein dempers (volgens mij vergelijkbaar met de B4)
- de auto is helemaal opnieuw uitgelijnd
- je rijdt het niet 'back-to-back' dus er zal ook vast enige wishful thinking in zitten

De factuur wil ik voorlopig niet meer zien en aan terug denken, maar het resultaat is precies wat ik er van gehoopt had. Hieronder wat foto's die ik gemaakt hebt van de nieuwe setup, niet geheel onbelangrijk voor degene die ook zoiets overwegen... 8)

79500 79501 79502 79499 79498 79497
_________________________________________
Happiness isn't around the corner - IT IS THE CORNER


25 sep 2021 9:46
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 993 ex 996
Bericht Re: Porsche Life van Bertjan - Cayman S
Staat er mooi bij
Wat koste het (:


25 sep 2021 13:25
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
2008 987 Cayman S
Veluwe
Bericht Re: Porsche Life van Bertjan - Cayman S
Haha, thanks. En voor het geval je het serieus wilde weten en niet alleen een grapje maakte; ruim 5k.... :shock:
_________________________________________
Happiness isn't around the corner - IT IS THE CORNER


26 sep 2021 21:24
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
987 S
Bericht Re: Porsche Life van Bertjan - Cayman S
Staat er een stuk meaner bij!


26 sep 2021 23:17
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
987 S
Bericht Re: Porsche Life van Bertjan - Cayman S
Waar heb je het laten doen? Ik heb nog een set b8 in schuur liggen. Gaan er van de winter onder :cheers:


26 sep 2021 23:19
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
996 Carrera 4S
Bericht Re: Porsche Life van Bertjan - Cayman S
Mooi hoor, ben zelf ook erg content met de b8's op de c4s.
_________________________________________
vroem vroem.......


27 sep 2021 11:22
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
981 Cayman 2.7 PDK (2015)
Breda
Bericht Re: Porsche Life van Bertjan - Cayman S
@BertJan ziet er netjes uit, maar wel een rib uit je lijf lijkt me.

Vraagje: die Cayman-R stickers/decals aan de zijkant, heb je die bij Porsche gekocht of via een van de vele webshops die vergelijkbare verkopen? Ik zit er ook aan te denken om ze op mijn zwarte 981 te (laten) zetten, in dezelfde kleur als mijn velgen (Platinum), maar ik wil wel kwaliteit die een paar jaar meegaat.
_________________________________________
"Straight roads are for fast cars. Turns are for fast drivers" - Colin McRae.


27 sep 2021 12:19
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
2008 987 Cayman S
Veluwe
Bericht Re: Porsche Life van Bertjan - Cayman S
Twello13 schreef:
Waar heb je het laten doen? Ik heb nog een set b8 in schuur liggen. Gaan er van de winter onder :cheers:


Bij PCG in Heteren. Waarom gaan die bij jou eronder want optisch was die wel al helemaal goed toch?

Polydeukes schreef:
@BertJan ziet er netjes uit, maar wel een rib uit je lijf lijkt me.

Vraagje: die Cayman-R stickers/decals aan de zijkant, heb je die bij Porsche gekocht of via een van de vele webshops die vergelijkbare verkopen? Ik zit er ook aan te denken om ze op mijn zwarte 981 te (laten) zetten, in dezelfde kleur als mijn velgen (Platinum), maar ik wil wel kwaliteit die een paar jaar meegaat.


Ja, dat kan je wel zeggen. Heb er ook wel serieus een tijdje over gedaan om te bepalen wat ik wilde. Uiteindelijk ook maar goed want door alle tijd die ik er in heb afgezonken kwam ik uiteindelijk op deze setup uit die voor mij ideaal is.

Wat betreft de stickers; die komen niet origineel bij Porsche vandaan, dat werd me qua prijs wat te gortig. Heb ze gekocht bij https://designstuffonline.co.uk/index.html, waren super responsive op mijn vragen, scherpe prijs en kwaliteit blijkt top te zijn. Zitten er al 5 - 6 jaar op en nog net zo strak als destijds. Aanbrengen is wel een klusje als je het netjes wil doen en ik weet natuurlijk niet of er in de afgelopen jaren met kwaliteit iets veranderd is. En mijn auto staat altijd binnen, dat zal ook vast een beetje helpen.
_________________________________________
Happiness isn't around the corner - IT IS THE CORNER


27 sep 2021 22:01
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 126 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.