Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 16 apr 2024 19:31



Antwoord op onderwerp  [ 11 berichten ] 
soort van nieuw hier... 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Bericht soort van nieuw hier...
Hallo allemaal,

Sinds vandaag ben ik de trotse eigenaar van een zilvergrijze handgeschakelde 986 S uit 2005. Ik was al hier al een tijdje actief aan het meelezen, maar had me nog niet voorgesteld. Ik had daarmee bewust gewacht tot ik zelf ook een Porsche in de garage had staan. Ik had namelijk nog een andere auto die eerst verkocht moest worden voordat ik actief op zoek kan gaan. Mijn Maserati Quattroporte V8 Evo heb ik in september van de hand weten te doen en toen kon er serieus gezocht worden. Ik had daarvoor al flink wat onderzoek gedaan en rondgekeken, maar de Maserati moest eerst een nieuw baasje hebben voordat ik wat anders kon gaan kopen.
Het was geen uitgemaakte zaak dat het een Boxster zou worden, maar het moest wel een roadster worden.

Op de shortlist stond ook een MB SL (R230). Afgezien van het feit dat het ook een roadster is, is het een totaal andere auto. Ik heb altijd al een zwak voor MB gehad, en de SL vind ik wel een icoon. Ik heb met de SL500 gereden, en alhoewel dat een prachtige machine is, zaten daar toch te veel haken en ogen aan. De 500 heeft namelijk altijd ABC (Active Body Control) en dat gaat vroeg of laat stuk. De vraag is niet of, maar wanneer. En zodra dat gebeurt en de veerpoten, pomp etc moeten vervangen worden, dan ben je de sjaak. Dan heb je natuurlijk nog de SL350, die geen ABC heeft. Maar ja, een SL moet naar mijn mening een V8 hebben, dus de SL350 viel af. Daarnaast is een SL ook een stukie groter en dat zou erg krap worden in de garage. Een SLK doet het dan voor mij toch niet, die vind ik dan niet bijzonder genoeg. Ok een SLK 55 is natuurlijk wel erg leuk, maar dat liet het budget niet toe.

Dus dan een Boxster... mijn voorkeur ging uit naar een 986. Deze vind ik mooier dan de 987. De achterkant en zijkant van de 986 vind ik met name beter gelukt. En een 986 vergt gemiddeld ook een iets lager budget wat ook niet onbelangrijk was. Ik zocht een S of eventueel een 2.7, handgeschakeld (maar dat was geen absolute must), uit 2002 of jonger. De kleur maakte me niet zo heel veel uit, zolang het maar geen zwart of rood zou zijn. Een mooie originele auto, dus met de correcte velgen, geen extra spoilers, stickers etc. En een NL auto had de voorkeur, maar daar betaal je wel een premium voor. Ik heb er een 3 tal bekeken de afgelopen maanden. De eerste was een blauwe S, tiptronic. Die had me wat teveel gebruikssporen en beschadigingen, de ramen gingen niet lekker open en nog wat andere zaken. Later een zilvergrijze S bekeken met handbak, die er een stukje netter uitzag. Maar de ophanging piepte/kraakte behoorlijk tijdens de korte proefrit. De eigenaar was niet heel happig op een AKK. Dus door naar de volgende, ook weer een zilvergrijze met handbak. Deze zag er nog wat netter uit dan de vorige, met name het interieur was nog heel erg netjes. Weinig krasjes en dergelijke te zien. Deze reed ook beter, geen rare geluiden. Prijs kwamen we snel overeen onder voorbehoud van een AKK. Dat was geen probleem, moest ik zelf regelen en betalen.

De AKK laten doen, en er was erg weinig op aan te merken. Ze vonden het een erg nette auto voor de leeftijd. Dus de deal was done. Zaterdag ochtend de auto opgehaald en eigenlijk maar direct in de garage gezet. Het is helaas te nat, en de wegen hier te vies om er mee te rijden. Dat zal de komende tijd ook niet veel anders worden vrees ik.
Wat ik nog wel wil laten doen is het IMS. Ik zal het alleen al voor de gemoedsrust nodig hebben, dat die gemodificeerd wordt. Anders blijf ik ik toch continue daarmee in mijn hoofd rondrijden en kan ik er niet helemaal zorgeloos van genieten.

Wanneer wordt het weer lente.....


05 dec 2021 0:42
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
911 C2 Cabrio
Den Haag
Bericht Re: soort van nieuw hier...
welkom en we zijn gek op foto's. de meeste laten het volgens mij IMS bij autoresto upgraden.


05 dec 2021 0:47
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
987.2 Cayman S PDK
Bericht Re: soort van nieuw hier...
Welkom!
20 maart begint de lente, alvast veel rijplezier toegewenst :thumleft:


05 dec 2021 0:57
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht Re: soort van nieuw hier...
Het weer was van het weekend niet geweldig, dus weinig gelegenheid gehad voor foto's. Maar hier vast een tweetal.
79790 79789


06 dec 2021 20:03
Profiel
PorscheForum Rakker
Porsche 911SC uit 1981
Noord-Holland
Bericht Re: soort van nieuw hier...
Gefeliciteerd Carrera velgen staan de auto goed!


06 dec 2021 22:49
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht Re: soort van nieuw hier...
Dankjewel, dat vind ik ook. Als je een gebruikte auto koopt, dan is het natuurlijk altijd afhankelijk van het aanbod in hoeverre je de auto vind die alles heeft wat je wil. Maar met deze Boxster heb ik wel het geluk gehad om een uitvoering te vinden die helemaal naar wens is.
Mijn voorkeur was ook wel een S uit 2003 of jonger, vanwege de nieuwere bumpers en de kap met glazen ruit. Een NL auto met minder dan 150dkm (en logische Km stand), handgeschakeld, stoelverwarming, cruise control en niet in het zwart of rood en zonder aftermarket spul erin/op.


06 dec 2021 23:03
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Boxster 986 2.7
Utrecht
Bericht Re: soort van nieuw hier...
Wauw, mooi sinterklaascadeau. Hoewel een Maserati ook niet mis is.

Kleur/velgen etc is een hele mooie combinatie. Welke regio rijd je rond?
_________________________________________
https://pa1jrn.jouwweb.nl/porsche

Insta:
jeroen.flatsix
jeroen.sv650x


10 dec 2021 14:00
Profiel WWW
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
981 Cayman 2.7 PDK (2015)
Breda
Bericht Re: soort van nieuw hier...
Gefeliciteerd! Mooie auto, ziet er inderdaad netjes uit. IMS zou ik ook laten doen, al is het maar voor je gemoedsrust inderdaad. Maakt eventuele verkoop later ook makkelijker.

Maar zou je een auto echt laten staan door wat stickers? Die kun je toch gewoon verwijderen als je ze niet mooi vindt?
Persoonlijk ben ik wel gecharmeerd van deze stickers op een Boxster/Cayman:
Afbeelding
Maar uiteraard, ieder zijn smaak.
_________________________________________
"Straight roads are for fast cars. Turns are for fast drivers" - Colin McRae.


10 dec 2021 15:53
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht Re: soort van nieuw hier...
De Maserati was een Quattroporte, en dat is niet echt een auto om lekker mee rond te touren. De wat grotere wegen is die prima voor, maar echt bochtige weggetjes is die niet voor gemaakt. Daarnaast was het onderhoud wel een dingetje. Lastig een adresje te vinden die er verstand van heeft, en een beetje in de buurt zit. De beschikbaarheid van onderdelen is erg lastig, en de bijbehorende prijzen maken het er ook niet leuker op.
Nu heb ik niet de illusie dat een Boxster niets kost qua onderhoud, maar ik denk wel dat de gemiddelde prijzen ietsje vriendelijker zijn. En er zijn bij mij in de buurt (Diever, Drenthe) ook wat meer adressen waar ik voor onderhoud terecht kan. Steenwijk zit bv om de hoek met Renntech en Rebel engineering.

Dia andere Boxster heb ik niet alleen laten staan vanwege wat stickers. De spiegelkappen en luchtinlaten waren zwart geverfd, krakend onderstel, interieur in iets minder goede conditie, geen stoelverwarming. Nou ja, een optelsom van een hoop zaken die op zich allemaal te fixen zijn, maar ik heb er nu een waarbij dat niet hoeft.


10 dec 2021 19:04
Profiel
PorscheForum Rookie
Porsche 911 991 Carrera, Volvo XC90 T8, Volvo S60 B3, Subaru Forester PZEV, Ex Volvo V60T4 Ex Subaru Forester X, Ex Porsche Boxster 987 S Ex Porsche Boxster 986 S Ex Porsche Boxster 986
Bericht Re: soort van nieuw hier...
Mijn ex Boxster, 3.5 jaar in mijn bezit gehad en ingeruild voor een 987S. Veel plezier.


11 dec 2021 18:17
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
986 Boxster S uit 2004 Riviera Blue USA origin
Culemborg
Bericht Re: soort van nieuw hier...
Van harte welkom hier, je 986 ziet er heel netjes uit!

Voor je het weet zijn de dagen weer lichter, langer, warmer en droger en kunnen we genieten met het dak eraf.


12 dec 2021 1:24
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 11 berichten ] 

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.