Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 04 jun 2024 13:13



Antwoord op onderwerp  [ 9 berichten ] 
Mijn Zilveren 996.1 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Bericht Mijn Zilveren 996.1
Fijne jaarwisseling allemaal!

Ik ben al een tijdje als lurker actief geweest op dit forum, maar sinds afgelopen september dan toch eindelijk eigenaar van mijn eerste P. Het kwam er helaas niet eerder van om mij hier officieel voor te stellen, maar dan nu toch. Het betreft een zilveren 996.1 (C2) uit 2000 met ~160k op de klok.

Een paar bijzonderheden: Er zit een Carnewal uitlaat onder (erg blij mee!), sportstoelen, het driespaaks sportstuur, schuif/kanteldak, alcantara hemel en (bah!) de ruitenwisser achterop. Ik heb er zelf nog niets aan gedaan, behalve het bluetooth kitje (achter de radio ingebouwd). Ik was eerst op zoek naar een .2 met voorkeur voor 4S maar met deze opties en de bijzonder goede optische staat, ben ik na een proefrit als een blok voor dit exemplaar gevallen. Nog geen moment spijt.

Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding

Ik houd zelf erg van licht bepakt reizen, dus ik moet zeggen dat ik er met mijn gezin (ook voor enkele wat kortere vakanties) van twee jonge kinderen prima mee uit kom. Zij zitten prinsheerlijk achterin en de bagage past met gemak achter de achterstoeltjes en in de frunk. Fun fact: we hebben er al eens voor een ritje van 10 minuten van het station naar huis in gezeten met drie volwassenen en 5(!) kinderen. Dat was alles behalve comfortabel, maar ik vond het best een prestatie.


03 jan 2022 21:38
Profiel
PorscheForum Rakker
Porsche 911SC uit 1981
Noord-Holland
Bericht Re: Mijn Zilveren 996.1
Gefeliciteerd Bas mooie auto veel plezier ermee!


03 jan 2022 22:45
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
>> 911 2.7 1977 << ex DAF 66 Combi Marathon ‘75 / ex DAF 44 ‘74 / ex Skoda 120 GLS ‘82
> Groningen PF #4 <
Bericht Re: Mijn Zilveren 996.1
Mooie auto, goede kleur en prachtige velgen. Veel plezier er mee! :drive:
_________________________________________
Trained by GP E L I T E
'Ik heb het nog nooit gedaan, dus ik denk dat ik het wel kan' (Pipi Langkous)


04 jan 2022 7:41
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
981 Cayman 2.7 PDK (2015)
Breda
Bericht Re: Mijn Zilveren 996.1
Mooie 996 en welkom!

Kleine tip: op de foto's lijkt het alsof het leer in je interieur "glimt" (maar dat kan ook aan de belichting liggen). Schoon leer glimt niet, maar is mat. Je zou eens het leer goed kunnen reinigen en onderhouden, daar knapt een interieur enorm van op. Is geen moeilijke klus, met de juiste spullen kan iedereen het.
_________________________________________
"Straight roads are for fast cars. Turns are for fast drivers" - Colin McRae.


04 jan 2022 10:26
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
987.2 Cayman S PDK
Bericht Re: Mijn Zilveren 996.1
Welkom, veel plezierige kilometers toegewenst :thumleft:


04 jan 2022 10:38
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht Re: Mijn Zilveren 996.1
Polydeukes schreef:
Mooie 996 en welkom!

Kleine tip: op de foto's lijkt het alsof het leer in je interieur "glimt" (maar dat kan ook aan de belichting liggen). Schoon leer glimt niet, maar is mat. Je zou eens het leer goed kunnen reinigen en onderhouden, daar knapt een interieur enorm van op. Is geen moeilijke klus, met de juiste spullen kan iedereen het.


Heb ik al geprobeerd, maar had niet echt het gewenste effect. Met leerreiniger gereinigd en vervolgens opnieuw ingevet, maar bleef toch glimmend.
Ik zit er niet heel erg mee.

Enige smet is wel dat de achterkant van de sportstoelen enorm bekrast zijn (waarschijnlijk van kinderen). Geen idee wat daaraan te doen is. Materiaal leent zich slecht voor renovatie denk ik..


04 jan 2022 16:05
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
981 Cayman 2.7 PDK (2015)
Breda
Bericht Re: Mijn Zilveren 996.1
Waar heb je ze mee ingevet? Ik gebruik zelf producten van Gliptone (aanbevolen door Rolls-Royce, Jaguar, Ferrari, Aston Martin) en daarmee blijft het heel mooi mat. Is ook niet extreem duur.
https://www.carclean.com/nl/gliptone-li ... r-kit.html

Krassen in kunststof zijn inderdaad lastig weg te poetsen. Dat zou je kunnen laten spuiten, maar of dat het waard is...?
_________________________________________
"Straight roads are for fast cars. Turns are for fast drivers" - Colin McRae.


04 jan 2022 16:17
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht Re: Mijn Zilveren 996.1
Ik heb een cleaner en vet gebruikt van de Leerlooier in Den Haag (https://leerlooier.nl/).


05 jan 2022 19:14
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
996 Carrera 4S
Bericht Re: Mijn Zilveren 996.1
mooie auto! :drive:
_________________________________________
vroem vroem.......


06 jan 2022 11:30
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 9 berichten ] 

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.