Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 19 apr 2024 8:35



Antwoord op onderwerp  [ 40 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Mn witte 3.2 Cabrio 
Auteur Bericht
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
911 3.2 Cabrio 1986
Het hoge noorden
Bericht Re: Mn witte 3.2 Cabrio
Klopt en hopelijk in de zomer samen op vakantie met de 911 als de kids weg zijn... Vandaag mijn 80 jarige buurman een mooie dag bezorgd om met hem een stuk te touren... Toen ik het voorstelde was het direct een grote smile op zijn gezicht... Dit speelgoed is er zeker om samen met anderen van te genieten...
_________________________________________
Ex: 944 Targa(x2)-->968(Nep)-->911 SC Targa+968 targa-->911 3.2 Cabrio-->993 Cabrio-->997S Coupe


31 okt 2022 22:31
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 3.2 targa ‘87; 944 S ‘87; Taycan 4S CT
Bericht Re: Mn witte 3.2 Cabrio
yohanv schreef:
Enguess schreef:
Lekker stuurtje ook, welk merk is dat?


Normaliter ben ik meer van het originele stuur gecharmeerd, uitgezonderd dit stuur. Kan deze heel goed bekoren. Welk merk het is zou ik zo niet weten...


Heb het gevonden, is Italvolanti. Ik vind het mooi en het is “period correct”.


03 nov 2022 12:21
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht Re: Mn witte 3.2 Cabrio
Goed gevonden. Heb nav jouw vraag ook een half uurtje gezocht maar zonder succes. Zeker een mooi stuur. :thumleft:
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


03 nov 2022 14:14
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
911 3.2 Cabrio 1986
Het hoge noorden
Bericht Re: Mn witte 3.2 Cabrio
Enguess schreef:

Heb het gevonden, is Italvolanti. Ik vind het mooi en het is “period correct”.


Thanks... Leuk om zelf ook te weten. :)
_________________________________________
Ex: 944 Targa(x2)-->968(Nep)-->911 SC Targa+968 targa-->911 3.2 Cabrio-->993 Cabrio-->997S Coupe


20 nov 2022 18:19
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
911 3.2 Cabrio 1986
Het hoge noorden
Bericht Re: Mn witte 3.2 Cabrio
De Cabrio mag de komende 3 maanden uitrusten voor de welverdiende winterslaap...
Voordat ie in de slaapstand ging zijn de eerste dingen aangepakt na een grondige inspectie/jaarbeurt door Erwin.

Afbeelding

Het schakelen ging niet altijd even fijn en de pook stond naar mijn mening ook te ver naar rechts.
Tijdens een testrit kon al snel beaamd worden dat het schakelen de rijbeleving niet ten goede deed. Ik was zelf al bang dat de bak weer uit elkaar moest. (De bak is 9 jaar / 12 DKm geleden gereviseerd, waarna deze een jaar later nogmaals uit elkaar is geweest)...
Ik kon gelukkig al vrij snel gerustst gesteld worden dat er niets mis met de bak zelf was, maar dat het met beter afstellen een stuk beter kon... Pffff ...

Echter naderhand we het schakelmeachanisme wat beter bekeken, was het snel duidelijk dat het niet alleen met afstellen kon worden opgelost. Je kon zien dat de pook er iets gedraaid in stond en dat er al aardig aan deze pook was 'geprutst', wat niet ten goede voor de rijbeleving is. (Waarschijnlijk gedaan, in het verleden, voor een lang iemand).

AfbeeldingAfbeelding

Dus al snel de beslissing genomen om het schakel mechanisme ook te reviseren en gelukkig was deze set ook nog op voorraad ook. :cheers:

AfbeeldingAfbeelding

En het resultaat heb ik net voordat ik naar Noorwegen vertrok nog samen met TOTMBO kunnen testen (Die wel fijn in deze auto zit, gelukkig), het resultaat is verbluffend. Wat een verschil, de auto schakeld weer exact hoe het moet.

En nu we toch bezig waren;
*De auto mooier op de poten gezet met spacers, wielkasten mooi gevuld.
*De rubbers van de veerplaten (achterophanging) vervangen. (Wat een honde klus :shock: )
*Rubber om de oliekoeler vervangen die weg was.
*Gasveren voorklep vervangen
*Airco regelpaneel verwijderd. (De pomp en condensor lagen al op zolder)
*jaarbeurt met voor mij een nieuwe olie. (MOTUL welke hele mooie plakkerige eigenschap heeft en daardoor direct smering geeft na stilstand)
*De stickers in de motorruimte weer origineel.
_________________________________________
Ex: 944 Targa(x2)-->968(Nep)-->911 SC Targa+968 targa-->911 3.2 Cabrio-->993 Cabrio-->997S Coupe


06 dec 2022 5:03
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht Re: Mn witte 3.2 Cabrio
Mooie verbeteringen! Have fun in Noorwegen :thumleft:
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


06 dec 2022 12:33
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht Re: Mn witte 3.2 Cabrio
Goed bezig :!:

Nu de pendalen nog :cheesy:


06 dec 2022 12:52
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
911 3.2 Cabrio 1986
Het hoge noorden
Bericht Re: Mn witte 3.2 Cabrio
Olaf schreef:
Goed bezig :!:

Nu de pendalen nog :cheesy:


En die vond je nog wel zo mooi... :mrgreen: ...

Het baasje mag binnenkort ook weer s uitrusten van een erg druk laatste half jaar.... En dan;

*Als eerste de Blaupunkt Radio inbouwen.
* Dan over tot operatie pedalen. :salut:
* De zijpanelen opknappen, geen idee wat hier mee is gebeurd maar zitten doffe vlekken op die er niet met reiniging af willen. (Heb destijds mijn BMW interieur zelf al eens opnieuw gedaan, met veel voldoening.)
* Als het goed is ligt er thuis een pakketje, met allemaal origineel door Porsche gebruikte moeren etc, om zoveel mogelijk (chinese? moertjes) te vervangen voor origineel. (Er komt na 12 jaar roepen dat ik graag een brug wil, waarschijnlijk eindelijk een brug. :cheers: Ook om beide auto's te stapelen in de garage.)
*In het voorjaar een nieuwe Cabrio kap, de originele zit er nog op met 2 scheuren (Die ik tijdelijk als een kapotte fietsband had gerepareerd.) Dit is dan weer een klusje die ik uit besteedt, daar waag ik mezelf niet aan.


Wel leuk dat kwart tarief voor een oldtimer, maar vind t nu erg moeilijk om te wachten tot Maart, dat ik de weg weer op kan... :drive:
_________________________________________
Ex: 944 Targa(x2)-->968(Nep)-->911 SC Targa+968 targa-->911 3.2 Cabrio-->993 Cabrio-->997S Coupe


06 dec 2022 19:55
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
911 3.2 Cabrio 1986
Het hoge noorden
Bericht Re: Mn witte 3.2 Cabrio
@Olaf....

T valt me nu op dat jouw onderschrift ook is veranderd. :D
_________________________________________
Ex: 944 Targa(x2)-->968(Nep)-->911 SC Targa+968 targa-->911 3.2 Cabrio-->993 Cabrio-->997S Coupe


06 dec 2022 20:01
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Ex. 911 Carrera 3.2 Moosgrün metallic, nu Alpine A110 Legende Iriswit
Regio 077
Bericht Re: Mn witte 3.2 Cabrio
Ziet er mooi uit jouw cabrio en het blijft een prachtige verschijning de 911 3.2 8)
Een originele Porsche shortshifter doet ook wonderen, althans vond ik bij mijn intussen ex 3.2 met 915 bak :) :salut:
_________________________________________
Less is more !


17 dec 2022 22:18
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
911 3.2 Cabrio 1986
Het hoge noorden
Bericht Re: Mn witte 3.2 Cabrio
Olaf schreef:
Nu de pendalen nog :cheesy:


Afgelopen periode, Nu ik er toch niet mee kan rijden, even wat in de garage omgeknutseld met de P

*De Pedalen was een simpelere klus dan gedacht, de metalen frames zaten er opgeschroefd en zijn intussen verwijderd. (Worden, zodra ik ze besteld heb, met pedaal rubbers bekleed)
*Nieuwe Radio ingebouwd.
*Het Italvolanti stuur verwijderd, grondig gereinigd, geschuurd en opnieuw geverft en in coating gezet. (Ondanks deze nog in een hele mooie staat was met ietswat kale plekken... Maar wat een verschil!)
*De deurpanelen waren ietswat vlekkerig en dus ook; - verwijderd, grondig gereinigd, licht geschuurd en opnieuw geverft en in coating gezet.
*Het middenconsole zaten wat boorgaten in en was op de randen beschadigd. Deze ook door het bovenstaande ritueel gehaald met als aanvulling dat de gaten eerst gestopt zijn met leerplamuur. (Had achteraf eerst beter even een andere basis kunnen gebruiken, maar al doende leert men 8) )


Afbeelding
AfbeeldingAfbeelding


*En setje originele, onverprutste en in voortreffelijke staat kerende voorstoelen gescoord en hiervan alleen de hoofdsteunen wat bij gewerkt. (De stoelen die erin zaten zien er ook heel erg goed uit, maar zijn bekleed met niet origineel Porsche Leder. (Jammer) Deze zijn bekleed met een hele zachte soort leder en ook de vering van de stoelen is erg zacht. Ik prefereer toch wat een iets stevigere zit)
*Een koffer rekje geinstalleerd, klaar voor de vakantie.... Dit was het eerste klusje wat ik aanpakte, alles ging goed en wel, maar zat me niet helemaal naar het zin. Dus toch weer los halen, iets bijstellen en toen viel 1 van de schroeven (RVS) in de motor ruimte. Het zijn behoorlijk grote jongens, maar kon deze met geen mogelijkheid terug vinden. Met een flex camera geprobeerd overal waar ik kan kijken en voelen, ligt ie niet.... Hier al een aardig tal van uren mee zoet geweest :?


Afbeelding[/img]
_________________________________________
Ex: 944 Targa(x2)-->968(Nep)-->911 SC Targa+968 targa-->911 3.2 Cabrio-->993 Cabrio-->997S Coupe


28 jan 2023 10:11
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht Re: Mn witte 3.2 Cabrio
Zitten de motorbeschermplaten er nog onder? Wellicht die eerst loshalen en kijken of hij daar niet in ligt….

Middenconsole mooi opgeknapt, lekker bezig!
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


28 jan 2023 12:55
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Sint-Niklaas (B)
Bericht Re: Mn witte 3.2 Cabrio
Ai, ik ken dat gevoel… hier was het een batterijklem die rinkelderinkel in de motorruimte verdween.

Finaal eruit kunnen halen met een telescopische”arm” (geen idee hoe zo een ding heet in het NL maar volledig uitgeschoven is dat ding ca. 80 cm) met aan het uiteinde een rond magneetkopje dat de diameter heeft van een duimspijker. Was wel een hoop gesukkel en nog meer gevloek.
_________________________________________
MX-5 voorheen NC Niseko, nu ND 2.0 Sport / Recaro nog steeds... the poor man's Boxster
Honda VFR800FI


28 jan 2023 13:16
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
911 3.2 Cabrio 1986
Het hoge noorden
Bericht Re: Mn witte 3.2 Cabrio
horn schreef:
Zitten de motorbeschermplaten er nog onder? Wellicht die eerst loshalen en kijken of hij daar niet in ligt….


Dank je, zelf ook dik tevreden :lol:

De motorbeschermplaten zitten er nog onder. (Denk ik) Het lijkt me, om deze los te halen, alleen effect hebben aan de zijkanten van de motor :?:
Langs de zijkanten kan ik voelen en daar voel ik niets, is vanaf het dak gegleden aan de linkerkant.... :?
_________________________________________
Ex: 944 Targa(x2)-->968(Nep)-->911 SC Targa+968 targa-->911 3.2 Cabrio-->993 Cabrio-->997S Coupe


28 jan 2023 14:26
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
911 3.2 Cabrio 1986
Het hoge noorden
Bericht Re: Mn witte 3.2 Cabrio
2.2VTEC schreef:
Ai, ik ken dat gevoel… hier was het een batterijklem die rinkelderinkel in de motorruimte verdween.

Finaal eruit kunnen halen met een telescopische”arm” (geen idee hoe zo een ding heet in het NL maar volledig uitgeschoven is dat ding ca. 80 cm) met aan het uiteinde een rond magneetkopje dat de diameter heeft van een duimspijker. Was wel een hoop gesukkel en nog meer gevloek.


Ik heb zelf zo'n flexibele, met een magneet aan de achterzijde en een grijper... Ook geen idee hoe ze heten, met het magneetje wel andere schroeven en ringetjes eruit kunnen vissen onder de riem, in de verdiepte gedeelte, bij de koelvin... Maar helaas is deze bigboy van RVS en zal m eerst visueel moeten traceren. Ik hoop dat ie na een ritje in Maart weer tevoorschijn wil komen...
_________________________________________
Ex: 944 Targa(x2)-->968(Nep)-->911 SC Targa+968 targa-->911 3.2 Cabrio-->993 Cabrio-->997S Coupe


28 jan 2023 14:31
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 40 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.