Re: even voorstellen..en op zoek naar een 996.1!
bedankt voor die links! ik ben even gaan kijken ook in die thread en daar heb alle andere zaken ook even bekeken. Bij blankemeijer staat er eentje met 214k km, die houd ik in mijn achterhoofd.
Ondertussen ben ik in Belgie met een 996 met 100.000km gaan testrijden. Die was niet in goede staat zullen we zeggen. Ophanging was heel erg moe en kraakte over de drempels, motorophanging was aan 1 kant versleten en het blok hing wat scheef, schakelde heel moeilijk, de zetel was echt op en op versleten en het interieur helemaal gekrast en beschadigd. Ik vraag me af of deze auto echt 100.000 had gelopen? Schoonzoon van de eigenaar zei dat die als dagelijkse auto was gebruikt...100.000km op 25 jaar als dagelijkse auto...zal wel 5km per dag geweest zijn! Hij liep ook erg beroerd..
Ik heb verder met de man van de Berlijnse 996 gesproken en wat meer informatie gekregen ondertussen. Het is nog steeds een aardige gok want hij kan wel zeggen dat die prima rijd maar wat weet hij er misschien van? Ik kijk of ik de week na pasen naar Berlijn kan. Als het een goeie is zou ik voor 28 eentje hebben met 163k km en een stapeltje rekeningen van Skramovski waarin de kettingen en andere dure delen zijn vernieuwd. Heeft ook een sperdifferentieel.
linkje:
https://www.kleinanzeigen.de/s-anzeige/ ... nt=app_iosDie andere duitse met de poschenrieder motor is een ander verhaal..uiteindelijk had ik gevraagd zelf even contact te leggen met poschenrieder over die auto en dat heb ik ook gedaan..Nu blijkt het een of andere duitse porsche driehoeksdrama te worden waarin iedereen (verkoper, vorige eigenaar en poschenrieder) boos zijn op elkaar
Ik heb mezelf maar uit de running genomen hier.
Ik zag ook nog in de buurt van Amsterdam een zwarte (en die blijf ik stiekem toch nog mooiste vinden) tiptronic met 200.000. Ik heb daar ook maar even wat informatie gevraagd. Op zich zou een handgeschakelde "leuker" zijn, tot je ergens in de file staat... Deze heeft wel geen cruisecontrol,wat wel veel extra comfort bied.
https://link.marktplaats.nl/m2378924575 ... nt=app_ios