Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 01 jun 2026 19:39

Antwoord op onderwerp  [ 4 berichten ] 
Update Porsche 996 
Auteur Bericht
PorscheForum Rookie
Bericht Update Porsche 996
Na lang zoeken heb ik 13 jaar geleden een 996 C2 Tiptronic uit 1998 gekocht van de 3de eigenaar. Turbostoelen, airco en alle facturen vanaf nieuw erbij.
Inmiddels heb ik met mijn rode 911 60.000 km gereden. Recent heeft hij bij 185.000 km een koprevisie gehad van cilinderbank nr. 2 en een nieuwe koppelomvormer. Dat,in combinatie met alle Auto-Resto modificaties, een nieuwe distributieketting en nieuwe schokdempers rijdt hij beter dan nieuw. Zat de afgelopen jaren te kijken om hem in te ruilen op een 997, of een BMW M4 of M2, maar ik ben blij dat ik dat niet heb gedaan. Wat een fantastische, analoge rijdersauto is dit! Om hem af te maken heb ik er Dansk Super Sound dempers onder laten zetten, maar die dreunen te veel bij een Tiptronic en ik ben weer terug gegaan naar mijn eerdere Carnewal GT Exhaust, die geen resonanties geeft. De Dansk Super Sound blijkt alleen geschikt te zijn voor een handgeschakelde 996 en de fabrikant raadt ze af bij een Tiptronic vanwege het dreunen bij 2000 toeren. Dus de Dansk op Marktplaats gezet.
De 996 is voor mij de perfecte rijdersauto waar je heel erg blij van wordt! Die gaat nooit meer weg. Over 20 jaar zijn dit gezochte sportauto's in een tijd waarin iedereen elektrisch rijdt.

31 mei 2026 17:28
Profiel
PorscheForum Rakker
Bergschenhoek
Bericht Re: Update Porsche 996
Welkom, we zijn hier gek op foto’s :D
Ik heb destijds ook getwijfeld over Dansk, maar ben blij dat het deze niet zijn geworden.

01 jun 2026 8:22
Profiel
PorscheForum Rakker
997.1 C4S
Bollenstreek
Bericht Re: Update Porsche 996
Welkom hier!

01 jun 2026 9:00
Profiel
PorscheForum Rakker
'05 997 Carrera S cab
Nuland, jonguh!