Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 21 jun 2026 10:42

Antwoord op onderwerp  [ 3 berichten ] 
Van 911 jongensdroom naar Cayman zoektocht 
Auteur Bericht
PorscheForum Rookie
Bericht Van 911 jongensdroom naar Cayman zoektocht
Hallo allemaal,

Ik ben net geregistreerd op het forum en ben me momenteel aan het oriƫnteren op een Porsche Cayman.

Al sinds jongs af aan vind ik de Porsche 911 een prachtige auto en dat was eigenlijk altijd mijn droom. Toch spreekt de Cayman mij de laatste tijd steeds meer aan. Naast het uiterlijk vind ik het ook aantrekkelijk dat een Cayman vaak wat voordeliger is in aanschaf en onderhoud, en dat je voor hetzelfde budget vaak een nieuwer exemplaar kunt rijden.
Daarom kijk ik specifiek naar een tweedehands Cayman 718 S of GTS en probeer ik een goed beeld te krijgen van wat op dit moment een realistisch prijspunt is. Er lijkt behoorlijk wat verschil te zitten in vraagprijzen, particulier, dealer, Nederland of import etc.

Omdat ik nog niet veel ervaring heb met de Porsche-markt, ben ik benieuwd hoe jullie hier tegenaan kijken. Zijn er bepaalde uitvoeringen of bouwjaren waar ik extra op moet letten? En wat vinden jullie momenteel een nette prijs voor een goed onderhouden exemplaar?

Alle tips en ervaringen zijn welkom.

Groeten,

Steve

20 jun 2026 23:44
Profiel
PorscheForum Rakker
981 Cayman GTS PDK
Bericht Re: Van 911 jongensdroom naar Cayman zoektocht
Hoi Steve, welkom!
Is snap je wel, ik heb 2 911's gehad, maar vind de 981 en 718 serie Cayman ook mooier. De belangrijkste vraag is denk ik of je een 6 cilinder wil of ook genoegen kan nemen met een 4 cilinder. Als dat laatste het geval is zit je qua budget veel gunstiger, maar de consensus is toch wel dat qua beleving een 6 cilinder Cayman ver boven de 4 cilinder uitsteekt, alhoewel die laatste zeker geen slechte auto is overigens.
Dan heb je een hele berg aan opties die je kon krijgen, dus is het ook belangrijk je te verdiepen wat je belangrijk vind. Denk aan climate control en cruise control, geloof het of niet: GEEN standaard optie. Dan dingen als welke stoelen, of je leer op het dashboard wil (maakt dat de auto veel luxer aanvoelt, en m.i. verdient een Porsche dat ook), mechanisch sper, geluidsinstallatie (zit veel verschil tussen de opties, dus als je geluid belangrijk vind is het goed je dit te realiseren), etc.

21 jun 2026 8:48
Profiel
PorscheForum Super Junkie
911 2.4 T targa '72, 991 4S cabrio '13
Bericht Re: Van 911 jongensdroom naar Cayman zoektocht
Succes met de zoektocht (die is net zo leuk als het bezit van de auto), misschien handig als je aangeeft wat je budget ongeveer is.

"Racing is life. Anything before or after is just waiting."

21 jun 2026 9:55
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 3 berichten ]