Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 24 jun 2026 11:27

Antwoord op onderwerp  [ 26 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Van 911 jongensdroom naar Cayman zoektocht 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
Bericht Re: Van 911 jongensdroom naar Cayman zoektocht
Mijn ongevraagde mening (for future reference: we zitten momenteel in een hittegolf waar de temperaturen ook 's nachts niet (of zo goed als niet) dalen en heb geen oog dichtgedaan terwijl ik normaal slaap als een roos en ik heb mezelf om 05u30 uit bed gelokt met de gedachte van een goeie kop koffie en ne Leo).

"Het is geen echte" wordt dikwijls slechter opgenomen dan het bedoeld is denk ik.
Praktijkvoorbeeld (reden n°2 van deze post) is een foto die ik eerder deze week zag passeren van een 2CV.
De 2CV is iets wat ik als kind afgrijselijk vond (net als de 911 en de busjes van VW), de 911 en de VW-busjes hebben intussen een, euh, inhaalbeweging gemaakt 8) maar de eend (2CV) tot nu toe minder. Ik begin ze wel op prijs te stellen vanwege haar "quirkiness" (en ja, ik heb moeten googelen voor de juiste spelling) maar ik kan met veel zekerheid zeggen dat een 2CV niet op de aankoopplanning staat. Echter, ze hebben iets.
De foto was 'n beetje zoals deze:

Afbeelding

Ik zag 'm gewoon passeren op mijn FB-feed en dacht "die staat er netjes bij", een seconde later denkend van "oei, 't is geen echte". Ik miste de ronde koplampen, de gebogen voorspatborden etc..., een seconde later denkend "Jamaja, 't is wél een echte maar 't is een Dyane".
En toch... mis ik iets.
Can't quite put my finger on it, terwijl de Dyane blijkbaar gewoon de opvolger is van de 2CV (althans, volgens Google, welke ik raadpleegde uit nieuwsgierigheid en nav deze post), zoals de 964 het nieuw model was achter de G-type.
Zo heb ik lange tijd de Boxster en de Cayman ook geen "echte" Porsches gevonden om nog maar te zwijgen over "de rest" (Cayenne etc...)

Ondertussen ben ik er aan uit dat "de echte" in mensen hun hoofd zit, en wat voor de ene echt is kan de andere geen fluit schelen. Het is gewoon het beeld van Porsche welke in mensen hun hoofd zit dat hen parten speelt. De jongere generatie is intussen ook al opgegroeid met de Cayenne als bestaande wagen, waar wij, of althans ik, de oldtimers quoi, vooral opgegroeid zijn met de 911 en een handvol andere modellen die het nooit volgehouden hebben. Vandaar : 911
Ik vind het ook de mooiste.
Anderen vinden (vul zelf maar in) de mooiste/beste.
Ik geef geen fluit om de 4-cyl in de 718 want ik weet hoe die Turbo motoren rijden en ik vind de 718 mooier dan de 981, anderen zweren bij de 981 met de 6-cyl, enz, elke Sjaak...

Andere echte/valse discussies in dit theater:
Luchtgekoeld / watergekoeld
Sportwagen / SUV
ICE / EV
Carrera2 / Carrera4
Widebody / standard body
Open dak / geen open dak
Achterruitwisser / geen achterruitwisser
Turbo / ongeblazen
Ik zou zeggen PDK / handgeschakeld, maar PDK is gewoon te zot om los te lopen :mrgreen:

Er is dus keuze genoeg voor iedereen en dus ook ruimte voor discussie, zoals we hier zien. Ik weet nog dat Véro op een dag heel enthousiast naar mij kwam met het nieuws dat "iemand van de familie OOK ne Porsche gekocht had!!", ik, razend enthousiast: "Haja?? Welke??", denkend aan een occasie 964, of 993, of gewoon een nieuwe 991 (die toen net nieuw uit waren), en zij: "ne Panamera" :mrgreen:
En ja, *weg* was mijn enthousiasme, ook al was het "een echte Porsche" want de Porsche badge staat er nl. heus wel op.

Een ECHTE Porsche is dus iets wat in mensen hun hoofd speelt waarmee ze niet persé jouw persoonlijke keuze willen afkeuren, ze zijn alleen een beetje teleurgesteld dat de smaken niet overeen komen.

24 jun 2026 6:36
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 26 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2