|
|
Pagina 1 van 1
|
[ 7 berichten ] |
|
Nieuwe 911, 964 turbo, dus nieuw voorstel rondje
| Auteur |
Bericht |
|
doctor porsche
993 4s 96
993 C2T 95
FIAT 500 69Amsterdam
|
 Nieuwe 911, 964 turbo, dus nieuw voorstel rondje
Ik zie dat ik hier toch al aantal jaartjes mee lees, maar auto wise niet altijd helemaal up to date ben. Nu heb ik recent mijn droom kunnen kopen. Na jaren lang oa in verschillende 993’s ( c2-c2 tip- c4s en uiteindelijk in de 993tt ) te hebben gereden, besloot ik opzoek te gaan naar een 964tt of misschien de 964rs. De 964; waar het voor mij eigenlijk als kind allemaal mee begon toen een Rijkspolitie 964 cabrio ons met kinderlijk gemak rechts voor bij kwam toen hij, de lucky bastard, in sorteerde ik meen op de A1. Toen wist ik dat dat mijn auto zou moeten zijn, hij kwam de 911 in 2012 en nu in 2026 dus ook de 964! Ik ben gevallen voor een zwart/zwarte 964 turbo na een lange zoektocht. Uiteindelijk heb ik voor de turbo gekozen, na een aantal turbo’s ben ik eigenlijk verpest door dat onbeschrijfelijk lekkere gevoel als die turbo aan het werk gaat, hoewel de 964rs, een totaal andere auto, natuurlijk stiekem nog wel op het lijstje blijft staan, of de 993rs. Keep on dreaming dus, vooralsnog krijg ik die grijns niet van mijn gezicht als ik haar zie staan, met die gruwelijke taartschep, en echte torpedobuizen, en dan moeten we nog gaan rijden. Dat hangen in bochten, dat gevoel dat hij dreigt je voorbij te komen, terug gaan en nog een keer die bocht pakken, geweldig en dat voor zo een oude machine, verslavend. Steeds overal duimpjes en gesprekken overal waar je komt, blije kids die even achter het stuur kruipen, vaders die dat vastleggen. De droom kwam uit dus. Ik vraag mij af hoeveel 964TT’s hier zijn te vinden, en als ik een vraag mag stellen, het enige beetje tegenvallende maar tegelijkertijd is dat misschien ook de charme is het geluid. Ik kijk regelmatig YouTube filmpjes en zie soms uitlaatsystemen voorbij komen met prachtig diep geluid, niet schreeuwend, geen geklepper, bijvoorbeeld een fabspeed, als iemand een aangepast systeem heeft zou ik graag een keer luisteren!
_________________________________________ Always be yourself, unless you can be a pirate, then always be a pirate
|
| 06 okt 2026 11:12 |
|
 |
|
Polydeukes
981 Cayman 2.7 PDK (2015)Dongen
|
 Re: Nieuwe 911, 964 turbo, dus nieuw voorstel rondje
Als je al een aantal jaartjes meeloopt op het forum, dan weet je inmiddels dat we dol zijn op foto's  Maar het klinkt in ieder geval goed en mooi om dromen waar te kunnen maken 
_________________________________________ "Straight roads are for fast cars. Turns are for fast drivers" - Colin McRae.
|
| 06 okt 2026 11:37 |
|
 |
|
Martin D
997.1 C4SBollenstreek
|
Je enthousiasme en blijdschap spat er vanaf. Prachtig! Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst! Heb je een 3.3 of een 3.6? Was er ooit een 964TT? Ik dacht alleen met enkele turbo. En gelukkig is er al om foto's gevraagd! 
_________________________________________ Life is simple..Eat..Sleep..Drive a Porsche
|
| 06 okt 2026 12:14 |
|
 |
|
doctor porsche
993 4s 96
993 C2T 95
FIAT 500 69Amsterdam
|
Dank!! Ik ga kijken of dat lukt een foto. Het is de 3.3, en ik moet zeggen dat ik dat al prachtig vind, het is echt auto rijden, dicht op elkaar, je ziet de neus goed, en sturen en wegligging is feestje….ik rijd ook moderne turbo maar is niet vergelijken. 3.6 ook prachtig maar zo onbetaalbaar geworden
_________________________________________ Always be yourself, unless you can be a pirate, then always be a pirate
|
| 06 okt 2026 12:33 |
|
 |
|
Martin D
997.1 C4SBollenstreek
|
Nou is een 3.3 ook geen 'weekendaanbieding', maar een 3.6 is 'at another level' idd. Desalniettemin: super gave auto! Zelf nog niet met een 964 (dus ook geen Turbo) gereden, maar voel je de turbo opkomen, of knalt deze erin? Misschien maar gelijk je forumnaam veranderen in Bad Boy? (de auto uit de film was dan wel een 3.6, maar dat maakt voor een forumnaam toch niet uit  )
_________________________________________ Life is simple..Eat..Sleep..Drive a Porsche
|
| 06 okt 2026 14:21 |
|
 |
|
2.2VTEC
Sint-Niklaas (B)
|
Tilt! heeft een 964 Turbo, geen TT (Twin Turbo) en overigens nooit geweten dat die versie heeft bestaan. Veel plezier ermee!
_________________________________________ MX-5 ex-NA 1.8 en NC 1.8, nu ND 2.0 Sport/Bilstein/Recaro, the poor man's Boxster Honda VFR800FI - Yamaha RD350 YPVS
|
| 06 okt 2026 16:36 |
|
 |
|
Tilt!
|
Pffff Een 964 Turbo? Een zwarte dan nog?? Zo saai!!  Just kidding man! Join the club!! Magistraal hok! De duimpjes: zeer herkenbaar...
_________________________________________ If I could have all the money I ever spent on cars, I'd spend it on cars.
|
| 06 okt 2026 18:09 |
|
|
|
Pagina 1 van 1
|
[ 7 berichten ] |
|