Vertel hier over jezelf.
Plaats een reactie

29 jun 2008 16:47

extra. dacht hetzelfde. :cry:

29 jun 2008 16:59

Proficiat met je porsche! Onder budget en jarenlang doorgespaard: prachtig en ik neem mijn hoed af.

Nu, probeer dat ding door de keuring te krijgen, en rijden!!

In jouw geval: VEEL rijden om de 911 in je bloed te krijgen, ervaring opdoen, veeeeeel lezen, beetje schroeven, beetje vijlen en polijsten.

De klassieke roestpunten komen allemaal op en ga alsjeblieft niet beginnen met restaureren want de auto kost je pakken geld en eindigt meer in de garage dan op de weg. Tenzij je plezier hebt met autos te lassen, te spuiten, speuren naar dat goedkopere metaal deel in duitsland, rubbers via de US enz enz:

keuren en rijden dat kreng :lol: :wink: , NIET RESTAUREREN.

Na een jaar of twee: inruilen, beetje geld verliezen en een 3 litre SC kopen die echt heel goede staat is.

Bertroex schreef:
Lees maar eens de kopersgidsen erop na voor roestpunten met de impact bumper cars:

Voorvleugels onder de koplampen

het paneel waar de benzinetank op rust en waar links de battery netjes lekt in de voorste chassisrail

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

A post en join met de voorvleugels
Afbeelding

Waar de bumper stootstangen zitten

Afbeelding

Front window surround

B posts en kidney bowls
Afbeelding

Krik support

Afbeelding

deurpost (hier bij een targa
Afbeelding

onder de achterlichten enz enz enz

Kost: afhankelijk van de uurprijs die je bodyshop rekent en het plaatwerk dat nieuw gekocht moet worden.

En dan zijn we nog niet begonnen met cylinder head studs, gearbox synchro's, ophanging and and and :lol:




Many happy kilometers gewenst!!

;)

Bert

29 jun 2008 17:03

Dat is misschien niet eens zo'n slecht - hoewel onconventioneel :wink: - idee vanuit de UK... :idea:

29 jun 2008 17:11

Nu allemaal niet te negatief doen hé. :wink: Heb hem mijn draadje als link gegeven wat hij kon verwachten, en post je het openlijk, met foto's. :twisted: :wink:

29 jun 2008 17:34

Ik geloof in de korte harde pijn.

Nu, als de deurdremples corrosie vertonen, hoeft dat nog niet noodzakelijk te betekenen dat de auto is doorgeroest. Indien de wagen nog een TUV heeft, kan het best doorkomen maar als een "aanmerking". Zo niet: plaatjes lassen.

Ik kom nogal wat oude 911 tegen die mechanisch best ok zijn maar cosmetisch soms de wensen overlaten. Je trekt je bijgevolg niet aan als er wat steenslag komt, een plekje op de ruit verschijnt, de auto buiten in de regen staat maar als de remmen/banden/schokdempers/clutch/gearbox/motor ok zijn [vergeet niet: 1 liter olieverbruik per 1000 km is binnen de fabrieksnormen); blauwe rook betekent: Rings smoke on acceleration and valve guides smoke on deceleration ;)] dan kan dit enorm fun zijn.

Ik reeds eens met een knackered 2.7 carrera van manchester naar Nottingham. Achter mij een 2006 zwarte bmw 330I cabrio die me een beetje aan het vervelen was. Typje pushy salesman: boss pak, haargel, design zonnebril en de bmw op de lease.

Ik reed de verdommenis uit de carrera, die bmw kwam -uiteindelijk :roll: - toch telkens te kort op me rijden wegens zijn goede remmen dus...

volle acceleratie en lossen maar

De jongen verdween in de meest immense blauwe rook wolk. :lol:


Ergo: indien de 911 gekeurd is, doe een goed onderhoud en spendeer 3000 euro aan benzine tijdens 2008. De beste 3000 euro die je gaat ervaren zonder je broek te laten zakken. :lol:

En meteen deze twee boeken bestellen:

http://www.101projects.com/Porsche-101/index.htm


;)

Bert

29 jun 2008 18:01

en spendeer 3000 euro aan benzine tijdens 2008.


Kom je met de 911 niet ver meer mee met de huidige benzineprijzen :wink: .

29 jun 2008 20:19

Terwijl je ze ook hier kunt vinden voor dat geld. :wink:

http://link.marktplaats.nl/178049785

30 jun 2008 21:40

Elferhenkie schreef:Het betreft hier een auto op Nederlands kenteken, gekocht in Zoetermeer met Apk

Op de B stijlen en de zij schermen na een mooie harde auto.
En technisch perfect !

Ik heb de auto verkocht aan een handelaar in Zoetermeer en zijn compagnon uit Belgie.

Rechtervoorscherm heeft ook een klein aandachtspuntje.

Veel plezier met deze auto.
Jammer dat je hem niet rechtstreeks bij mij gekocht hebt, dat had aardig gescheeld in de kosten.


Ja inderdaad jammer, als ik het geweten had dan had ik dat uiteraard gedaan.

Bedankt voor je reactie, ben al weer een stuk geruster over de auto na jouw berichtje.

01 jul 2008 15:17

Congratulations!

Het kan ook erger,
perfecte lak aan de buitenkant, en dan dit tegenkomen...

Afbeelding

weten we meteen waarom 964-ombouwen zo populair zijn :lol:

04 jul 2008 0:15

Elferhenkie schreef:
Op de B stijlen en de zij schermen na een mooie harde auto.
En technisch perfect !



En wat is dat nu precies "een mooie harde auto" :?: :roll:

06 jul 2008 12:21

Stoekie: hoe staat het ermee? Auto binnengebracht bij een Porsche Sleutelaar?

Verdict?

Wat heb je gedaan betreffende olie enz?

MvG,


Bert

06 jul 2008 16:31

Bertroex schreef:Stoekie: hoe staat het ermee? Auto binnengebracht bij een Porsche Sleutelaar?

Verdict?

Wat heb je gedaan betreffende olie enz?

MvG,


Bert


Ik was van plan om vrijdag even bij de garage langs te rijden, echter door omstandigheden is het er helaas niet van gekomen.

De auto staat nu al 4 dagen stil en aangezien ik alleen vrijdags naar de garage kan rijden ivm werk zal de auto nog wel wat daagjes stil staan.

Ik ga niks doen totdat ik van de garage gehoord heb wat de staat van de auto is en wat ik het best kan doen, qua onderhoud etc.

Maar ik houdt jullie iig op de hoogte in dit topic. :wink:

06 jul 2008 17:04

stoekie schreef:VW kever 1300 (boxster motor)


Je kunt het ook overdrijven...

06 jul 2008 17:08

:lol: :lol:


Ik denk dat het welbekende spellinkduifeldje weer eens opduikt!

;)


Bert

06 jul 2008 18:51

sjongejonge zeg, schrijven ze de S er niet bij is het niet goed, schrijven ze hem er wel bij is het ook niet goed... het is ook altijd wat met jullie he...
:lol: :wink:

06 jul 2008 19:14

Vroeg me al af of niemand het opviel, schijnbaar wordt het onderschrift niet zo vaak bekeken. :lol:

Er stond eerst boxer, maar ik twijfelde even aan de spelling en dacht maak er gewoon boxster van, dan weet ik zeker dat het fout is. :lol:

06 jul 2008 20:01

Stoekie,

Veel pelzier met je 911. Als de auto idd "keihard" is dan kan jij er veilig "keihard" mee gaan. En daar zijn ze toch voor 8)

08 aug 2008 18:33

Vandaag de "aankoopkeuring" door porschespecialist laten verrichten.

Algehele indruk van de auto: Goed.

Minpunten:

Roest in slotplaat en drempel. Van onder en binnenkant schermen zeer netjes.

Op zeer korte termijn vervangen:

-Olieslangen van reservoir naar therm.
-Claxon werkt niet
-Banden zijn door lange stilstand poreus. (jammer want hebben nog ruim 5 mm profiel.)
-Links en Rechtsvoor rem kleeft (vervangen door gereviseerde klauwen)

Op langere termijn:

-slotplaat
-remblokken
-oliepomp?? (levert sterk wisselende druk van 2 tot 5 bar)
-lichte slijtage synchromesring

10 aug 2008 16:57

Hej Stoekie,

dat valt toch heel erg mee! Hardstikke mooi dat je P goed is.
Veel plezier nog!

P

14 aug 2008 18:11

Olieleiding is besteld en komt morgen binnen, claxon in gerepareerd en remmen zijn gangbaar gemaakt.

Morgen nog even de remblokjes vernieuwen en mischien de olieleiding (als ik dat qua tijd nog haal) vervangen en dan rij ik weer een stukje veiliger op weg.

O,ja overmorgen nog andere banden in de garage erop gooien. :( Wat kan een hobby toch duur zijn. :?
Plaats een reactie